0
späť
 

diskuze k tématu: Renault Twingo nebo Seat Arosa?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.12.2005 07:18,
V rodině nám jedno Twingo slouží, je to rok 97 s motorem 43kW. Momentálně má na tachometru asi 80000 km městského provozu. Měnila se ložiska a tuším zadní část výfuku. Na STK jsme měli problémy s brzdami, muselo se měnit "prasátko" v zadní bubnové brzdě. Olej auto nežere a s žádnou drahou závadou jsme se nesetkali. Dílenské zpracování auta je diskutabilní, nicméně ten opravdový městský provoz mu dává docela zabrat. Obě páčky pod volantem se uvolnily a musely se dotáhnout, což znamenalo docela pracné demontování krytů sloupku volantu. Zadní posuvná lavice o sobě na nerovnostech dává vědět, ale jinak umožňuje vytvořit královský prostor pro nohy posažérů sedících vzadu. Nakonec musím zmínit velký přední stěrač, na který se těžko shání náhradní gumičky a v servisu Renault stál 800,- Kč. Možná jde ale sehnat levněji. Twingo nám věrně slouží a asi ještě dlouho sloužit bude. Závady nejsou nijak dramatické a na cestě nás auto nikdy nenechalo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.12.2005 10:57, Standardni Renault
No panove, v dobe, kdy se cely svet ridi podle nejakych norem (nebo-li STANDARD), mavaji na nas stale nekteri redaktori svymi STANDARTAMI!!! Prosim honem opravit, nez to s nejakym technikem sekne o zem! :)

A jeste k prvnimu prispevku: jen pockejte za par let, az zacne odchazet vic veci! Z vlastni zkusenosti jsou vozy Renault totiz postaveny tak, ze kdyz odejde trapna blbina za 20,- Kc (napr. tesneni nejakeho ventilu kdesi v cerpadle), musi se vymenit kompletni celek za 8.000,- Kc, nebot je konstruovan jako nerozebiratelny. :( Navic Vam nepreji, aby zacalo zlobit napr. startovani vlivem nejakeho cidla nebo buh vi ceho, protoze to Vam pak nebudou schopni zjistit ani v autorizovanem servisu (a platite a platite - opet vlastni zkusenost). A to mi verte, ze obcas nekde stat zustanete ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.12.2005 10:58, RE: Standardni Renault
AnderN napísal:
No panove, v dobe, kdy se cely svet ridi podle nejakych norem (nebo-li STANDARD), mavaji na nas stale nekteri redaktori svymi STANDARTAMI!!! Prosim honem opravit, nez to s nejakym technikem sekne o zem! :)

A jeste k prvnimu prispevku: jen pockejte za par let, az zacne odchazet vic veci! Z vlastni zkusenosti jsou vozy Renault totiz postaveny tak, ze kdyz odejde trapna blbina za 20,- Kc (napr. tesneni nejakeho ventilu kdesi v cerpadle), musi se vymenit kompletni celek za 8.000,- Kc, nebot je kons...
Pardon za to sklonovani, vypadlo U, takze se ridime podle STANDARDU, ne STANDARD !!! ))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.12.2005 12:27, paollo
Já osobně bych koupil seat arosa s motorem 1.0 . Nejedná se o motor ve fabii nebot má 5 x uložený klikový hřídel a má vrtání 67.1 - fabia 72 a zdvih 70.6 - fabia 61.2 .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.12.2005 13:50, RE: Standardni Renault
AnderN napísal:
No panove, v dobe, kdy se cely svet ridi podle nejakych norem (nebo-li STANDARD), mavaji na nas stale nekteri redaktori svymi STANDARTAMI!!! Prosim honem opravit, nez to s nejakym technikem sekne o zem! :)

A jeste k prvnimu prispevku: jen pockejte za par let, az zacne odchazet vic veci! Z vlastni zkusenosti jsou vozy Renault totiz postaveny tak, ze kdyz odejde trapna blbina za 20,- Kc (napr. tesneni nejakeho ventilu kdesi v cerpadle), musi se vymenit kompletni celek za 8.000,- Kc, nebot je kons...
No ono dnes jsou všechna evropská auta konstruována tak, že když odejde nějaká blbost, tak se mění celek. Dnes bych vůbec při koupi nehleděl na původ vozu. Je potřeba zjistit poměr cena - užitná hodnota a celkový stav. Jinak na značce moc nezáleží. Stejně je to vše děláno v jedné fabrice (často u nás v Česku), akorát to má jiné označení. Dnes je auto poskládané ze součástek, které dodá dodavatelská firma a automobilka funguje jen jako montovna.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.12.2005 13:53, RE: paollo
pavel napísal:
Já osobně bych koupil seat arosa s motorem 1.0 . Nejedná se o motor ve fabii nebot má 5 x uložený klikový hřídel a má vrtání 67.1 - fabia 72 a zdvih 70.6 - fabia 61.2 .
Tady se autor sekl. Koncern VW měl vlastní litrový motor 37kW ale Škoda jej kupodivu nevyužila. Litrový motor ve Fabii má opravdu konstrukční původ ještě v MB.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.12.2005 14:02, RE: Standardni Renault
Michal napísal:
No ono dnes jsou všechna evropská auta konstruována tak, že když odejde nějaká blbost, tak se mění celek. Dnes bych vůbec při koupi nehleděl na původ vozu. Je potřeba zjistit poměr cena - užitná hodnota a celkový stav. Jinak na značce moc nezáleží. Stejně je to vše děláno v jedné fabrice (často u nás v Česku), akorát to má jiné označení. Dnes je auto poskládané ze součástek, které dodá dodavatelská firma a automobilka funguje jen jako montovna.
S tim, ze automobilka je jen "montovna" nemohu souhlasit. Ano, spousta dilu pochazi od subdodavatelu (svetla, tlumice, brzdy, kola, atd.), ale automobilka ma preci vlastni karosarnu, lisovnu, lakovnu a dalsi a dalsi haly, ve kterych vznikaji podstatne casti vozu.

To, ze se dnes vetsinou meni celek, je bohuzel fakt, i kdyz to nepovazuji za nejlepsi. Ale verte mi, ze Renault je na toto opravdu specialista. Na druhou stranu se najdou svetle vyjimky. Vetsina mechaniku, se kterymi jsem hovoril, se shodla na tom, ze napr. vozy Mercedes-Benz jsou postaveny tak, ze se da vymenit i ta posledni podlozka. Urcite je potreba brat to trochu s nadsazkou, navic i MB mel v minulych letech znacne problemy s kvalitou a nechci jej prehnane vychvalovat, ale asi na tom nebo bude.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.12.2005 16:20, RE: Standardni Renault
AnderN napísal:
No panove, v dobe, kdy se cely svet ridi podle nejakych norem (nebo-li STANDARD), mavaji na nas stale nekteri redaktori svymi STANDARTAMI!!! Prosim honem opravit, nez to s nejakym technikem sekne o zem! :)

A jeste k prvnimu prispevku: jen pockejte za par let, az zacne odchazet vic veci! Z vlastni zkusenosti jsou vozy Renault totiz postaveny tak, ze kdyz odejde trapna blbina za 20,- Kc (napr. tesneni nejakeho ventilu kdesi v cerpadle), musi se vymenit kompletni celek za 8.000,- Kc, nebot je kons...
Jiste ze s vekem bude zavad pribyvat-to je logicke a deje se to u kazdeho auta. Mam kolegy, kteri maji renault 5 a 11. Oba maji pres 20 let. S obema obcas jedu a svezeni je na ten vek paradni. Bezna udrzba. Naposledy se rozpadla spojka-oprava 2500Kc-nic vic. Auta maji okolo 280tkm. Takze mi verte ze obcas nekde stat zustanete-s renaultem nebo jinym autem. Ta sance je u renaultu stejna jako u seatu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 07.12.2005 12:59, RE: Standardni Renault
Radek napísal:
Jiste ze s vekem bude zavad pribyvat-to je logicke a deje se to u kazdeho auta. Mam kolegy, kteri maji renault 5 a 11. Oba maji pres 20 let. S obema obcas jedu a svezeni je na ten vek paradni. Bezna udrzba. Naposledy se rozpadla spojka-oprava 2500Kc-nic vic. Auta maji okolo 280tkm. Takze mi verte ze obcas nekde stat zustanete-s renaultem nebo jinym autem. Ta sance je u renaultu stejna jako u seatu.
Renault nebo Seat :))) No to neni moc dobry vyber ... asi jako veprove z Hypernovy nebo Meinla :) Zkratka mizerna kvalita, hlavne ze je to levne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 07.12.2005 23:44, RE: Standardni Renault
AnderN napísal:
Renault nebo Seat :))) No to neni moc dobry vyber ... asi jako veprove z Hypernovy nebo Meinla :) Zkratka mizerna kvalita, hlavne ze je to levne.
Nerekl bych sice ze se jedna o mizernou kvalitu, nicmene myslim, ze je lepsi mizernou kvalitu-levnou nez mizernou kvalitu-predrazenou...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 18.12.2005 16:40, RE: Standardni Renault
AnderN napísal:
Renault nebo Seat :))) No to neni moc dobry vyber ... asi jako veprove z Hypernovy nebo Meinla :) Zkratka mizerna kvalita, hlavne ze je to levne.
Od roku 1996 do roku 2004 jsem najezdil 130 000 zcela stastnych kilometru s Twingem. Bylo to pro mne absolutně ideální vozítko. Kdyby se mi nerozrostla rodina, určitě bych s ním jezdil ještě dnes.

Pokud je dodržována pravidelná údržba vozu, tak si myslím, že s takovým vozem není problém.

V žádném případě nemohu souhlasit s názorem, že je hlučné, že průměr spotřeby je 8 litrů (já jezdil kolem 6,5 l/100 km a to jsem ho příliš nešetřil). Řazení bylo zcela přesné atd. Prostě na něj nenechám dopustit.

Jediný problém, který mě celkem štval, byly malé kola, což znamenalo, že každá nerovnost byla velice cítit. To je jediné negativum.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.