0
späť
 

diskuze k tématu: Seat Altea Altea XL - zkušenosti po třech letech a 78 tis. km

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 07:38, pacient
Člověk musí být trošku pacient aby si domu koupil dvě stejný auta, to jsem snad ještě nikdy neslyšel.
Ale proti gustu..............
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 08:04, RE: pacient
Renda28 napísal:
Člověk musí být trošku pacient aby si domu koupil dvě stejný auta, to jsem snad ještě nikdy neslyšel.
Ale proti gustu..............
Dvě stejné káry si obvykle kupujou společníci ve firmě, aby si nezáviděli. Je to docela častý jev. No a tady je to asi podobný
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 08:18, Subaru
Téměř všechna nová Subaru pro Evropu se vyrábějí v nějaké "horní-dolní" a ta kvalita podle toho vypadá,navíc díky euro-eko-terorismu jsou motory pro Evropu jedním slovem strašné,ale stačí si vedle sebe postavit novou Hondu Accord,která se i pro Evropu dělá stále v Japonsku a nové Subaru Impreza a člověk velmi rychle pochopí o čem je řeč.Jinak Seat je od jisté doby vykradený Saab,takže tam ani nemá co by se pokazilo,většina techniky je šlohnutí ze Saabu 9000,bohužel karoserie dělal stále Seat a doporučuji majiteli odstrojit dveře nebo sondou prohlédnout dutiny ve skeletu karoserie,asi budete velmi nepříjemně překvapen tím co najdete,nové Seaty jsou pověstné tím,že reznou zevnitř ven,některé modely Alhambry dokonce rezly tak blbě kolem předního okna,že do palubky dlouhodobě zatékalo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 10:25, RE: pacient
Michal napísal:
Dvě stejné káry si obvykle kupujou společníci ve firmě, aby si nezáviděli. Je to docela častý jev. No a tady je to asi podobný
Nechápu, co je na tom divného. Jestli někdo potřebuje dvě auta a jedno má a je s ním spokojený, proč by měl sahat jinam, aby zjišťoval, jestli je to jinde taky tak dobré. To už jednou zkusil a nepovedlo se, tak přece nebude opakovat svou chybu dvakrát. Otázkou je, jestli Seat je značka, která dokáže opakovaně předvádět slušnou spolehlivost, ale to já neznám a tak nebudu tuhle volbu vymlouvat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 10:38, spotřeba
Konečně někdo napsal, jaká je skutečná spotřeba TDI ve vozidlech s vyšší stavbou. A obdivovat řidiče, kteří jezdí za 4,5? Já nevím - buď jezdí ekorallye a jsou obecně brzdou provozu nebo mají mrňavé auto, které se s Alteou nemůže srovnávat. A pak je taky možnost, že lže palubní počítač, to je taky časté a nebo lže majitel.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 10:52, Otřesy
Každé TDi (kromě CR) se při startu a vypnutí otřásá . Uložením motoru to být může, silentbloky se mohly unavit. Větší závěrečný otřes při chcípnutí může dělat vadný chcípák.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 10:54, RE: pacient
Renda28 napísal:
Člověk musí být trošku pacient aby si domu koupil dvě stejný auta, to jsem snad ještě nikdy neslyšel.
Ale proti gustu..............
Ony stejné nejsou, starší je XL a 1,9, novější všehrab a 2,0. Ale chápu Tvou námitku, proč dvě auta stejné kategorie? Oba zároveň nevezou kupu dětí nebo nákladu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 11:08, RE: Subaru
Rover623 napísal:
Téměř všechna nová Subaru pro Evropu se vyrábějí v nějaké "horní-dolní" a ta kvalita podle toho vypadá,navíc díky euro-eko-terorismu jsou motory pro Evropu jedním slovem strašné,ale stačí si vedle sebe postavit novou Hondu Accord,která se i pro Evropu dělá stále v Japonsku a nové Subaru Impreza a člověk velmi rychle pochopí o čem je řeč.Jinak Seat je od jisté doby vykradený Saab,takže tam ani nemá co by se pokazilo,většina techniky je šlohnutí ze Saabu 9000,bohužel karoserie dělal stále Seat a d...
To je mi novinka, že Seat vykrádá Saab! Saab patřil do GM a naopak bral diesely od Opelu, Saab 9000 byl původně vyvíjen s Fiatem, na stejné platformě jako Lancia Thema a Fiat Croma.
Seat od vstuou VW vyvíjel všechno na koncernových platformách (Toledo na Golfu 2, Ibiza odvozená od G3, potom už sdílela podvozek s Polem a Fabií, podobně jako Toledo3 a od něj odvozená Altea postavená na platformě PQ 35 stejně jako Octa2, Golf 5, Jetta, Touran atd.). Motory má taky koncernové, i když novinky dostává se zpožděním. Takže nerozumím tomu, kde se tam bere Saab.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 11:53, RE: Subaru
Muroň napísal:
To je mi novinka, že Seat vykrádá Saab! Saab patřil do GM a naopak bral diesely od Opelu, Saab 9000 byl původně vyvíjen s Fiatem, na stejné platformě jako Lancia Thema a Fiat Croma.
Seat od vstuou VW vyvíjel všechno na koncernových platformách (Toledo na Golfu 2, Ibiza odvozená od G3, potom už sdílela podvozek s Polem a Fabií, podobně jako Toledo3 a od něj odvozená Altea postavená na platformě PQ 35 stejně jako Octa2, Golf 5, Jetta, Touran atd.). Motory má taky koncernové, i když novinky dostáv...
Taky mi to přišlo divné, ale takhle detailně jsem to teda nevěděl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 11:57, RE: Otřesy
Muroň napísal:
Každé TDi (kromě CR) se při startu a vypnutí otřásá . Uložením motoru to být může, silentbloky se mohly unavit. Větší závěrečný otřes při chcípnutí může dělat vadný chcípák.
No a co takhle opotřebený dvouhmoťák? To by přece věkem a nájezdem celkem odpovídalo, ne že by byl úplně hotovej, ale načatej ano. Někde jsem četl radu, aby zkusil vypnout motor s vyšláplou spojkou, to pak má dvouhmoťák větší šanci se předvést.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 13:17, RE: spotřeba
Koloss napísal:
Konečně někdo napsal, jaká je skutečná spotřeba TDI ve vozidlech s vyšší stavbou. A obdivovat řidiče, kteří jezdí za 4,5? Já nevím - buď jezdí ekorallye a jsou obecně brzdou provozu nebo mají mrňavé auto, které se s Alteou nemůže srovnávat. A pak je taky možnost, že lže palubní počítač, to je taky časté a nebo lže majitel.
Ale může.Ona skutečná spotřeba hodně ale opravdu hodně záleží na mnoha okolnostech.Hustota provozu,rozměr obutého pneu,styl jízdy atd ....
Audi A4 avant,rok 2003,19,TDi 96 kw, systém PD.Osobní zkušenost.
Zimní pneu 195/65/15 - spotřeba na ujetách 290 Km - 4,2 l
Letní pneu 235/4517 - 5,1 l
Podotýkám že styl jízdy je vždy stejný a to striktně dodržuji předepsanou rychlost,tedy nikdy více jak 50 km v obci a 90 km mino obec.Jezdím tak že nechávám auto dojet do křižovatky,zbytečně nepřidávám ani nebrzdím.Je to sice extrém ale možné to je.Na rovinu ale říkám že když bych jezdil jako "běžný český řidič" tak jsem někde kole 6 l a kdybych využíval potenciál vozu tak se nedostanu na víc jak 6,5 l.Také několikrát vyzkoušeno na dlouhých trasách s boxem na střeše do Chorvatska s průměrnou rychlostí 102 km/h.
P.S. protože jsem klidný člověk a už mám něco za sebou jezdí skutečně podle pravidel a navíc jen jednou jsem překročil rychlost v obci kdy mě změřili 58 km a 1000 Kč a 2 body v háji.To radši dojedu o 5 min později.Ale je fak že mě předjíždí kdejaká fabia HTP.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 14:10, RE: spotřeba
ValKilmer napísal:
Ale může.Ona skutečná spotřeba hodně ale opravdu hodně záleží na mnoha okolnostech.Hustota provozu,rozměr obutého pneu,styl jízdy atd ....
Audi A4 avant,rok 2003,19,TDi 96 kw, systém PD.Osobní zkušenost.
Zimní pneu 195/65/15 - spotřeba na ujetách 290 Km - 4,2 l
Letní pneu 235/4517 - 5,1 l
Podotýkám že styl jízdy je vždy stejný a to striktně dodržuji předepsanou rychlost,tedy nikdy více jak 50 km v obci a 90 km mino obec.Jezdím tak že nechávám auto dojet do křižovatky,zbytečně nepřidávám an...
No ale pak je to jízda stylem, který jsem popsal - tzv. ekorally. Pro získání takové spotřeby nestačí jen dobržďovat motorem místo prudkého brždění, ale také dost pozvolnou akceleraci, kdy není potenciál motoru zdaleka využitý a spotřeba se udrží dole, ale je to také dost otravné pro ty, co jsou za váma. Takže věřím, že vás předjíždí kdejaké HTP, ale současně si myslím, že jeho řidič je dost často notně naštvaný.

A co už úplně nechápu - jak se k tomuto stylu jízdy hodí pneumatiky s rozměrem 235/45/R17. Kromě toho, že jsou zbytečně drahé a na vodě už budou - mírně řečeno - problematické, tak jen zbytečně zvyšují spotřebu a snižují komfort. Pro tohle ježdění bohatě postačí 205/55/R16, spotřeba bude nižší komfort větší a cena výrazně lepší.

Já sám jezdím pokud možno plynule a předepsané rychlosti dodržuju a body mám pořád všechny (to mě vždycky baví, že člověk jen jednou poruší předpisy a zrovna ho chytí). Snažím se předvídat a dobržďuju motorem, ale rozjezd z křižovatky se snažím nezaspat a povolenou rychlost dosáhnout bez zbytečných odkladů, abych nikoho nezdržoval více než je nutné. Takže se svým benzínovým dvoulitrem jezdím po Brně se spotřebou v létě kolem 9, v zimě kolem 10 litrů, kombinace dálnice/okresky klidně za 7.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 16:32, RE: spotřeba
Koloss napísal:
No ale pak je to jízda stylem, který jsem popsal - tzv. ekorally. Pro získání takové spotřeby nestačí jen dobržďovat motorem místo prudkého brždění, ale také dost pozvolnou akceleraci, kdy není potenciál motoru zdaleka využitý a spotřeba se udrží dole, ale je to také dost otravné pro ty, co jsou za váma. Takže věřím, že vás předjíždí kdejaké HTP, ale současně si myslím, že jeho řidič je dost často notně naštvaný.

A co už úplně nechápu - jak se k tomuto stylu jízdy hodí pneumatiky s rozměrem 2...
A to nemluvím o tom, kdyby místo Audi zvolil jiný vůz, tak ušetří významně více.
Kolossi, to všechno co píšeš je pravda nicméně svými podrobnými záznami jsem zjistil, že při víkendovém ježdění (10 tkm/rok) je spotřeba položka, které není potřeba věnovat až tak velkou pozornost a její rozptyl +/- 10% lze tímto považovat za naprosto marginální.
Jak jistě víš, tak jezdím benzinovým 2,5 litrem. Moje průměrná spotřeba po dosažení 20 tkm hranice je rovných 9,0 l/100 km. Za každý litr na spotřebě tak ročně zaplatím momentálně asi 3400 Kč/rok. Vzhledem k tomu, že mám starý vůz, tak jej nemám za 10 000 Kč ročně havarijně pojištěný, což mi převedeno na spotřebu přináší asi 3-litrovou úsporu, takže v podstatě jezdím za 6 litrů, když to porovnám s Oktávkou nebo Audi TDi, kterou bych se mít nepojištěnou asi zdráhal.
Je to jen hra čísel. Zásadní rozdíl je v tom, že když s Mondeem nepojedu, tak jsem skutečně ušetřil, zatímco u pojištěného vozu se mi neježděním každý kilometr prodražuje.
Ještě se na to lze podívat tak, že kdybych nechal spotřebu plavat, tak jsem svým desetiletým nepojištěním na Mondeo vydělal a mám jej prakticky zadarmo. Přičemž riziko hávárie/krádeže je pro mne samozřejmě stejné jak pro pojišťovnu a i kdybych jej rozbil, tak si za ty peníze, co jsem ušetřil koupím stejné jiné. Prostě hra čísel. Jenže takto přemýšlí jen málo lidí, takže se porovnání nákladů na provoz smrskne na srovnání spotřeby a u ekologů pak na hmotnost vypouštěného oxidu uhličitého.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 16:42, RE: Subaru
Muroň napísal:
To je mi novinka, že Seat vykrádá Saab! Saab patřil do GM a naopak bral diesely od Opelu, Saab 9000 byl původně vyvíjen s Fiatem, na stejné platformě jako Lancia Thema a Fiat Croma.
Seat od vstuou VW vyvíjel všechno na koncernových platformách (Toledo na Golfu 2, Ibiza odvozená od G3, potom už sdílela podvozek s Polem a Fabií, podobně jako Toledo3 a od něj odvozená Altea postavená na platformě PQ 35 stejně jako Octa2, Golf 5, Jetta, Touran atd.). Motory má taky koncernové, i když novinky dostáv...
Ještě na tom základu stála Alfa Romeo 164, jinak OK. Fakt nevím, co by měly sdílet saaby a seaty. Seat jako takový byl vždycky na někom závislý, vždycky od někoho bral techniku, případně celá auta - např. Seat Marbella byl Fiat Panda až na pár součástek vpředu. Ale tak velké auto, jako byl Fiat Croma/Saab 9000 Seat nikdy nepostavil, a jak už tu padlo, tak největší Toledo první generace má podvozek z VW Golf II.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 17:19, RE: spotřeba
David V napísal:
A to nemluvím o tom, kdyby místo Audi zvolil jiný vůz, tak ušetří významně více.
Kolossi, to všechno co píšeš je pravda nicméně svými podrobnými záznami jsem zjistil, že při víkendovém ježdění (10 tkm/rok) je spotřeba položka, které není potřeba věnovat až tak velkou pozornost a její rozptyl +/- 10% lze tímto považovat za naprosto marginální.
Jak jistě víš, tak jezdím benzinovým 2,5 litrem. Moje průměrná spotřeba po dosažení 20 tkm hranice je rovných 9,0 l/100 km. Za každý litr na spotřebě ta...
Já sice té hře čísel rozumím, je to celkem jednoznačné. Jenže to není jediný pohled na věc, přece jen tady ten benál nebude navždy, lidi kolem mě taky dýchaj to co vypouštím atd. Neříkám, že každý má začít blbnout (i když je možná nejvyšší čas), pro začátek by bylo dobré přestat dělat hovadiny. Takže pokud se někdo chlubí spotřebou 4,2 a pak si tam v létě dá pneu s šířkou 235, tak je to prostě kravina.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 18:37, RE: pacient
Renda28 napísal:
Člověk musí být trošku pacient aby si domu koupil dvě stejný auta, to jsem snad ještě nikdy neslyšel.
Ale proti gustu..............
No vidíš - a já mám např. dopma dvěSUbaru Legacy. 2,0R (ten, který pánovi tak nesednul pro manželku a prosbe 3,0R H6 SpecB

Potvrzuji dvouhmoťák u 2,R, ale píská asi už 15.000km nehorší se to, takže ať si píská, mám najeto 115.000km. Mimo odcházejících H7 no problem. U SpecB. vůbec žádný problém (je o automat, akže dvouhmoťák odpadá)..

S TDI jsem jezdil řadu let ač byla spotřeba opravdu 5/100 (Oktávka) jsem rád, že s tím kostitřasem už nemusím jezdit. Sedadla to má (jako všechny vozy z DasAuto) kao vlak 3. kategorie, tvrdé a nepohodlně malé, dýzl (všechny varianty včetně CR) se třesou jak nastydlý ratlík a duní to a smrdí to. Zlaté SUbaru a jeho sametové benzíny! Klid, pohodlí, podvozek, jídzní vlastnosti, sorry, ale mám obavu že ALtea se musí hodně učit, když tedy chdceme porovnávat A o vrzajících plastech v SUbaru si mohu nechat jen zdát - v létě i v zimě. A mazdat brzdové třmeny? V životě jsem to neslyšel, natiož dělal a auta mi brzdí včechny perfektně _ bydlím v Jeseníkách a solí se tu o 106.

Tak bych to s tím chválením dasauto tolik nepřeháněl. Vše má své pro a proti.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 18:47, hodne stesti s 2.0TDI
horsi naftak VW group zatim nevyvinul
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 18:58, RE: hodne stesti s 2.0TDI
jaykay napísal:
horsi naftak VW group zatim nevyvinul
A co je prosím tě 2.5TDi V6? Ještě mi řekni, že je to lepší motor než 2.0TDi! Nejsem zastánce motoru 2.0TDi, ale krom prvních roků výroby ( řekněme od cca 2003(4)-2006 ) bych se jej pak už moc nebál...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 19:54, RE: pacient
Zdeny60 napísal:
No vidíš - a já mám např. dopma dvěSUbaru Legacy. 2,0R (ten, který pánovi tak nesednul pro manželku a prosbe 3,0R H6 SpecB

Potvrzuji dvouhmoťák u 2,R, ale píská asi už 15.000km nehorší se to, takže ať si píská, mám najeto 115.000km. Mimo odcházejících H7 no problem. U SpecB. vůbec žádný problém (je o automat, akže dvouhmoťák odpadá)..

S TDI jsem jezdil řadu let ač byla spotřeba opravdu 5/100 (Oktávka) jsem rád, že s tím kostitřasem už nemusím jezdit. Sedadla to má (jako všechny vo...
Zdravím z Jizerek. ( autor článku ). Koukám, že jste podobný "pacient" jako já a doma máte dva stejné vozy Já vůbec nehanil Subaru co se týče jízdních vlastností a pěknému zvukovému projevu motoru. Byla to moje zkušenost a asi jsem si "vyžral" všechny běžné neduhy vozu. Další majitel teď může klidně mít 50 tis. km klid.
Se sedadly vozu bych však s Vámi nesouhlasil. Měřím 2 metry a srovnat se do stísněného Legacy předchozí generace byl malinko problém. Za mnou se posadilo akorát malé děcko. Boční vedení u 2.0R také nic moc. Seděl jste někdy v sedadlech nového Freetracku? Myslím, že opravdu snesou vysoké měřítko. Samozřejmě, u starší Altea XL jsou standardní a hodně podobná z O2, ale také ne rozhodně špatná.
Porovnávat boxer benzíny a naftové "kostitřasy" z VW určitě také nemůžeme. Souhlasím, zvukový projev a kultivovanost je jiná liga. Rozhodně neřeším žabomyší války, jestli mi 1.9 TDI baští 5,6 nebo 7 litrů. Ale tak jak mi Seat konzumuje 6-7 l nafty, tak mi při stejném lokálním stylu kolem komína Subaru spotřebovalo 10 - 11 l benzínu. To je u dvou vozů a průměrném ročním náběhu cca 25 tis. km něco kolem 65 tis korun úspory. To už je pro ale mě dost a raději oželím trochu toho brumlání. To mi to pískání setrvačníku u Legacy přišlo daleko horší a podvědomě jsem se stále snažil rozjíždět s vyšším plynem, abych u každé benzínky či křižovatky nenapodoboval píchlé čuně .-)
P.S. brzdové třmeny mě po zimě zlobívaly u staršího Pajera a Peugeotu. U Seatů a Legacy jsem to dělal preventivně. Vyčištění třmenu od soli a nečistot jednou ročně určitě neuškodí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.03.2011 20:51, RE: hodne stesti s 2.0TDI
jaykay napísal:
horsi naftak VW group zatim nevyvinul
Ha, a co třeba 1,4 TDI PD. Mám ho ve služební fabii a je to masakr.
reagovať
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.