0
späť
 

diskuze k tématu: Samosvorný diferenciál, to je věc...

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 17:00, RE: myšlenka byla dobrá
Ráďa napísal:
Myšlenka článku je dobrá a aktuální. Osobně jsem věděl o čem se mluví, neboť zkoušku z převodových ústrojí mám a obsah článku byla +- naše otázka č 39 Ale myslím si, že polovina čtenářů se v půlce malinko ztratila. Chtělo by to používat během textu schematické vysvětlující barevné nákresy. A vyjadřovat se v kratších větách a krok za krokem a ne všecko dohromady. Protože v těch některých souvětích byl člověk v půlce a už ztrácel myšlenku co bylo na začátku. Kdyby takto byly napsané vysok...
No vysokoskolskych skript jsem precetl spoustu a co se tyce sahodlouhych obratu, technicke terminologie, stylizace musim nesouhlasit. Jsou napsana mnohem obtizneji, nez samotny clanek. Ono ale patri ke vzedalni studenta i to, ze si vyhleda spoustu jinych publikaci a snazi se sam dopracovat k pochopeni komplikovanych obratu....

To ovsem nesouvisi s timhle clankem. Jista obtiznejsi pochopitelna mista tu jsou, ale jen dobre za ne. Kdybych si chtel zakladne precist co to je diferencial, otevru ucebnici autoskoly. Tenhle clanek jsem pochopil, mozna blbe, jako lehce naucny a tim padem trochu narocnejsi na pochopeni. Ale bavime se tu o technice a tady si nejde povidat stylem vezmu mensi kolo, dam ho k vetsimu a pojede to rychleji. K vysvetleni techniky je treba pouzit technickou terminologii, vyrazy a obraty.
Autorovi bych tim padem vytknul jen jednu vec - priklady uvadet hodne laicky aby to doslo i tem, kteri o techniku nezavadili. Sice slouzitym souvetim a vyrazum rozumet porad nebudou, ale dokazi si to pak uz predstavit a to je zaklad porozumeni :)

s pozdravem Vywern
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 17:28, RE: diferák
anonym napísal:
Ja tedy nevim, ale z vety:

""
Teprve v dalších momentech, kdy přeci jen donutíme vůz k zatočení, se začne vnitřní kolo v důsledku odstředivých sil nadlehčovat a má tendenci se roztočit rychleji, než kolo vnější (zatížené), začne téci více momentů na kolo vnější, což začne působit přetáčivě.
""
mi vstavaji vlasy na hlave, a i na jinych mistech je vyjadrovani autora take nekorektni a problematicke. Tudiz bych to zas tak moc neoslavoval, ale jako popularni clanek by to snad mohlo obstat.
A co se nelíbí?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 17:43, RE: Reakce autora
slavek napísal:
Hezky den vsem.
Dekuji za priznive ohlasy a nemene dekuji za kritiku. Ta se tyka prevazne narocnosti clanku a kritici se v tomto pripade trefuji do cerneho. Kdyz jsem odesilal clanek do redakce, mel jsem obavy z jeho slozitosti a z jeho delky. Ale v clanku o ctyrkolkach ctenarstvo volalo po podrobnejsim rozboru diferencialu.
Me ambice jsou psat "popularne naucne". Neminim se na ctenare nijak vytahovat, protoze ten umi to a ten zas tohle. Srozumitelnost clanku je podstatna vec. Je vsak pomerne t...
Mohlo tam být víc ilustrativních obrázků (a také větších na rozkliknutí)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 19:50, RE: BMW E39
anonym napísal:
Dobry den,musim pochvalit velice pekne napsany clanek a hned vzapeti se zeptat na otazkou,o ktere jste jiz predeslal,ze nebudete dal rozebirat.Vlastnim BMW E39 540i,nejsem zadny zavodnik,ale mam rad trochu sviznejsi jizdu.Nejsem ani nijak technicky nadany typ aproto,abych rekl pravdu,nerozumim temer nicemu,co v clanku zaznelo-pisi obrazne.Jen bych chtel pro zajimavost vedet jaky typ diferencialu ma zminovane BMW a ve zkratce jak pracuje.Pokud mi to dokaze nekdo opravdu v kratkosti vysvetlit budu...
v e39 je pravdepodobne otvoreny diff,samosvor bol mozno iba za priplatok(o tom ale pochybujem). M5 mala samosvor 100%
v novych autach samosvory supluje uz elektronika( no fun) jozo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 20:45, RE: diferák
anonym napísal:
Tedy musím říci: VŠECHNA ČEST!!! Tak pěkný článek jsem dlouho nečetl. Odbornost, vyjadřování - nádhera!
Souhlasím. Jenom několik nepřesností, takže hodnocení ++.
Povinná četba pro subaristy, hlavně díl II bude doufám výživný.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 21:08, RE: bez předmětu
anonym napísal:
věty typu
"Nápravové diferenciály jsou nejčastěji v provedení s kuželovými koly, ale mohou být i planetové s čelními koly. Pro nesymetrické diferenciály je běžná planetová konstrukce s čelními ozubenými koly."
jsou mi zcela nesrozumitelné stejně jako informace o vnitřním tření a vlivu na protáčení kol a podobně .... článek vypadá odborně a pro techniky bude podle vývoje diskuse asi i přínosný
Zkusím jednoduše vysvětlit:
Kuželové kolo má tvar kuželu a zuby jsou na jeho površkách - zabírá opět do kuželového kola. Hřídel moho svírat úhel 90°jsou to různoběžky.
Čelní ozubené kolo má zuby na čele (nejklasičtější ozubené kolo) a hřídele jsou buď rovnoběžné (přímé zuby a šikmé zuby s levou a pravou šroubovicí) nebo mimoběžné (šikmé zuby obě kola stejný sklon šroubovice). Zvláštním případem je šnekový převod, který je jedním směrem samosvorný vlivem nízkého stoupání závitu šneku (pozor existuje vícechodý šnekový převod, který samosvorný není a je použit v maticovém řízení spíše už starších vozidel a Mercedesů).
A pak jsou typy převodů. Klasický převod - jedno kolo zabírá do druhého bez ohledu na jejich tvar (v převodovce auta)
Planetový převod je specální typ, ktrý se obtížně slovy popisuje. Většinou se roztáčí klec s několika satelity kolem stacionárního ozubeného kola. Satelity se roztočí kolem své osy a jsou v záběru ještě s dalším kolem, které tímto pohybem roztáčejí. A kola mohou mít zase různý tvar - tyto převodovky se používájí bro extrémně nízké nebo extrémně vysoké převodové poměry.

Jinak to je opravdu skvělý článek, ale je nutné mít technické znalosti. Od pana Stýbla mám články rád, tam se opravdu člověk něco dozví. Možná, že schema klasického diferu by hodně lidem pomohlo pochopit, co jsou satelity, klec, kuželové kolo a tok výkonu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 22:06, Michal
Děkuji. Jen tak dále.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 23:18, RE: strojárna nutná
anonym napísal:

V koši diferenciálu jsou na drážkách uloženy dva rozpěrací kameny. Tyto kameny mají ve svých čelních plochách vybroušené úkosy, do kterých zapadají čepy satelitu. Druhou čelní plochou dosedá každý z kamenů na lamelovou spojku.

toto nemůže přeci pochopit člověk který něco podobného nestudoval ... takových pasáží je v článku bohužel mnoho a bez studia strojárny má nakonec článek velmi malou informační hodnotu
Jenže to se tady pak nemohou objevovat odborné články. naopak, mně nevadí, že tomu rozumí jen zasvěcení, alespoň se pozná, kdo je kdo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 23:40, Pro všechny
Pokusil jsem se laicky popsat funkci toho samosvoru, ale to nelze, dokud někdo naprosto přesně neví, jak diferenciál pracuje a nedokáže to schematicky nekreslit, neví, co jsou satelity, a proč u převodů se šiknými zuby dochází k tření, těžko se laicky píše. Už jsem to měl rozepsaný, přešetl jsem si to okem divadelního kritika a zjistil jsem, že tomu nerozumím, tak jsem to smázl.
Další tip na prima článek mohou být spalovací procesy nejdříve v benzínovém motoru: příprava směsi, kompresní poměr, spalování, klepání, obsah kyslíku, funkce lambda sondy, katalyzátor, turdodmychalo, mechanické dmychadlo, pak to stejné pro naftu a uzavřel bych to článkem u "tunění", a to jak tom opravdovém, tak bych si vzal na paškál to softwarové, co přidá 30% výkonu a o 10% sníží spotřebu a emise.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 08.03.2008 09:23, RE: BMW E39
anonym napísal:
v e39 je pravdepodobne otvoreny diff,samosvor bol mozno iba za priplatok(o tom ale pochybujem). M5 mala samosvor 100%
v novych autach samosvory supluje uz elektronika( no fun) jozo
Je to jednoduche, najeď jedním zadním kolem na čistý asfalt, druhým zadním na sníh, led, štěrk, pořádně tomu vrzni aby se protočily kola a uvidíš. Když budou hrabat obě dvě, tak máš ten výživnější diferák, jestli jenom to na sněhu, tak je tam obyčejný.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 08.03.2008 10:56, RE: Reakce autora
anonym napísal:
Mohlo tam být víc ilustrativních obrázků (a také větších na rozkliknutí)
Take se prikláním za více obrázkové dokumentace přímo v textu, článek je pěkně napsaný a informativně na dostatečné úrovni, nicméně pro člověka ač technicky vzdělaného /ale ne v tomto oboru/ bylo v některých částech obtizné bez doprovodné obrazkove dokumentace a pouze podle textu si popisovane diferencialy predstavit.
I tak dekuji, jen vice podobných příspěvků.
P.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 08.03.2008 16:30, RE: Pro všechny
David V napísal:
Pokusil jsem se laicky popsat funkci toho samosvoru, ale to nelze, dokud někdo naprosto přesně neví, jak diferenciál pracuje a nedokáže to schematicky nekreslit, neví, co jsou satelity, a proč u převodů se šiknými zuby dochází k tření, těžko se laicky píše. Už jsem to měl rozepsaný, přešetl jsem si to okem divadelního kritika a zjistil jsem, že tomu nerozumím, tak jsem to smázl.
Další tip na prima článek mohou být spalovací procesy nejdříve v benzínovém motoru: příprava směsi, kompresní poměr, s...
Vykon a spotrebu dovedu snizit, ale jsou pak z toho kamna a litaj z toho saze.
Jestli dokazes pridat vykon a snizit spotrebu i emise zaroven, tak mas u me zamestnatni s 6 cifernym platem mesicne okamzite.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 08.03.2008 17:04, RE: Pro všechny
anonym napísal:
Vykon a spotrebu dovedu snizit, ale jsou pak z toho kamna a litaj z toho saze.
Jestli dokazes pridat vykon a snizit spotrebu i emise zaroven, tak mas u me zamestnatni s 6 cifernym platem mesicne okamzite.
čiptůning + přidání filtru na vejfuck. A teď ty prachy:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 08.03.2008 21:12, RE: Alfa Romeo GT Q2
anonym napísal:
Koupil jsem si GT 1,9JTD jako klasickou dvoukolku, pak jsem zjistil, že výrobce nabízí sadu na montáž svorného diferenciálu Q2, je to Torsten, před zimou jsem si ji nechal namontovat za cenu 18tis Kč vč. práce, ten rozdíl je obrovský, ani jsem ho nečekal, průjezd zatáčkou je podobný kolejovému vozidlu, bydlím mimo město, takže jsem si užil i sněhu a chování je opravdu nesrovnatelné oproti klasice, zimu před tím jsem trpěl na sice zimních 17" kolech, ale letošní zimu jsem měl radost, když napadl...
níže se už píše že to je Torsen.... Jinak "patřičně drahý" určitě není - 25.000 Kč za tuhle věcičku určitě nejsou přehnané peníze.... (tolik chce nejmenovaná populární značka za lepší autorádio )
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 08.03.2008 23:16, RE: Pro všechny
anonym napísal:
Vykon a spotrebu dovedu snizit, ale jsou pak z toho kamna a litaj z toho saze.
Jestli dokazes pridat vykon a snizit spotrebu i emise zaroven, tak mas u me zamestnatni s 6 cifernym platem mesicne okamzite.
No ten konec je spíš, aby vysvětlili, že je to nesmysl. Asi to nebylo dost zřetelně napsáno.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 10.03.2008 12:18, RE: Reakce autora
slavek napísal:
Hezky den vsem.
Dekuji za priznive ohlasy a nemene dekuji za kritiku. Ta se tyka prevazne narocnosti clanku a kritici se v tomto pripade trefuji do cerneho. Kdyz jsem odesilal clanek do redakce, mel jsem obavy z jeho slozitosti a z jeho delky. Ale v clanku o ctyrkolkach ctenarstvo volalo po podrobnejsim rozboru diferencialu.
Me ambice jsou psat "popularne naucne". Neminim se na ctenare nijak vytahovat, protoze ten umi to a ten zas tohle. Srozumitelnost clanku je podstatna vec. Je vsak pomerne t...
Vážený pane Stýblo,
opravdu vážně uvažuji o zakoupení svorného diferenciálu a po přečtení Vašeho článku bych velmi rád znal Váš názor odborníka a zhodnocení pro i proti. Jedná se o svorný diferenciál Quaife (Automatic Torque Biasing Limited Slip Differential) pro Opel Astra Turbo s výkonem 230 koní a kroutícím momentem 360 Nm. Tento diferenciál se sériově montoval i do kultovního Fordu Focus RS.
Myslím, že se mohu zhodnotit jako zkušený řidič silnějších vozů, nejsem ovšem žádný závodník a zajímaly by mě konkrétní pozitivní i negativní dopady a využitelnost tohoto diferenciálu pro běžné svižnější a občas i řekněme sportovnější využití auta. Děkuji.

S pozdravem,
Marek

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 13:50, RE: Reakce autora
anonym napísal:
Vážený pane Stýblo,
opravdu vážně uvažuji o zakoupení svorného diferenciálu a po přečtení Vašeho článku bych velmi rád znal Váš názor odborníka a zhodnocení pro i proti. Jedná se o svorný diferenciál Quaife (Automatic Torque Biasing Limited Slip Differential) pro Opel Astra Turbo s výkonem 230 koní a kroutícím momentem 360 Nm. Tento diferenciál se sériově montoval i do kultovního Fordu Focus RS.
Myslím, že se mohu zhodnotit jako zkušený řidič silnějších vozů, nejsem ovšem žádný závodník a zajím...
Dobry den. Pokud vim, tak Quaife ma s diferencialy velke zkusenosti a urcite se nebude jednat o "klump". Zrejme pujde o diferencial se sroubovymi koly (Torsen), ktery je v clanku popsan. Jsou popsany i jeho nevyhody (jista prvotni neochota zatacet - je za to potreba trosku "vzit"). Ovsem vozidlo s takovym vykonem, jako ma Vase Astra si takovy diferencial zaslouzi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 13:57, RE: BMW E39
anonym napísal:
Dobry den,musim pochvalit velice pekne napsany clanek a hned vzapeti se zeptat na otazkou,o ktere jste jiz predeslal,ze nebudete dal rozebirat.Vlastnim BMW E39 540i,nejsem zadny zavodnik,ale mam rad trochu sviznejsi jizdu.Nejsem ani nijak technicky nadany typ aproto,abych rekl pravdu,nerozumim temer nicemu,co v clanku zaznelo-pisi obrazne.Jen bych chtel pro zajimavost vedet jaky typ diferencialu ma zminovane BMW a ve zkratce jak pracuje.Pokud mi to dokaze nekdo opravdu v kratkosti vysvetlit budu...
Dobry den.
Pokud vim, "trojkove" bavoraky ze stejne doby jako je Vase petka, mely svorny diferencial v tzv. M packetu. Jednalo se o kuzelovy diferencial s lamelovymi spojkami a tusm ze ho dodavala firma ZF. Pocitam, ze u "petek" tomu bylo stejne, ale ruku do ohne za to nedam
Omlouvam se za jistou nesrozumitelnost. Zjistil jsem, ze mou vinou vypadl ze clanku dulezity obrazek s popisky, ale uz je to napraveno.
Mozna jsem se spatne vyjadril ohledne dalsiho psani: v budoucnu se treba budu venovat i jednotlivym autum, timhle clankem jsem si pro to chtel vytvorit jisty zaklad kam se mohu odvolavat.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.