0
späť
 

diskuze k tématu: Problematické motory Saab

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, ostatní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.11.2007 16:48, RE: od: gustav hollein
anonym napísal:
Dobry den,
pracuji pro SAAB od roku 2003, coz neni mnoho oproti nekterym ceskym firmam, ktere se SAABy zabyvaji i 20 let. Ale urcite vykyvy jsem zaznamenal. Napr. jezdnoznacne spolehlivejsi je nova 9-3 od r.03 nez 9-5 od r.97, je to s kupodivem, kdyz si vezmu, ze se tento model vyrabi uz 10let, ale je to tak. Motoricky jsou tato auta (9-3) temer bez poruch, semo tamo se objevi nejaka drobna elektronicka zavada, ale nic takoveho, ze by Vas auto nechalo viset na ceste. Co mne nejvice zarazilo bylo...
Pane Hollein, já nestačím žasnout.

Za prvé - problémy s turbem u aut z dovozu. To nám jako chcete namluvit, že v západní Evropě si lidi kupují nového Saaba a pak mu dají horší servis, než v ČR ? Já bych řekl, že to je naprosto průstřelný argument.

Za druhé - jak dlouho u Vás servisuje auto průměrný kupec nového Saabu ? Já bych řekl, že při pohledu na ceníky leda po dobu trvání záruky.

Za třetí - kolik těch aut prodáte, abys e z toho vzorku dalo něco soidit ? Já bych řekl že velmi málo.

Za čtvté - nemůže samotřejmě chybět narážka na domácího výrobce. Oktáviií 1,8T tady jezdí mraky a pochopitelně tomu úměrně najdete dost příkladů, že někdo odrovnal turbo už po 100 tisících. Nás ale nezajímá absolutní, ale relativní četrnost. Máte k tomu nějaká čísla nebo věrohodné údaje a nebo hlášky typu jeden automechanik povídal ?

A za páté, kdyby Váš servis byl hoden toho jména SERVIS, tak ty tepelné štíty montuje dávno taky. Bohužel jsem nucen konstatovat, že tak jak se prezentujete to vypadá, že spíš prodáváte tzv. leštěné prdy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.11.2007 16:49, RE: od: gustav hollein
M. Oborník napísal:
Vidím že se to tady trochu rozjelo... Pane Kupka, pokusím se stručně odpovědět: Saab považuji za jeden z posledních příkladů automobilky, která dokázala svým vozům vtisknout určité charizma, proto jsem je jednu dobu pokládal přímo za srdeční záležitost. Bohužel více než kde jinde, platí v automobilovém světě velmi pravdivá poučka z Murphyho zákonů: „Jakmile se něco osvědčí- přestane se to vyrábět“
A protože se tato poučka dá s úspěchem aplikovat na kteréhokoliv výrobce automobilů, ztratil jsem ...
děkuji za odpověď

můj názor je podobný - většina automobilek je na jedné straně pod tlakem úsporných opatření, na druhou ale musí vymýšlet vždy nové a nové vychytávky na nalákaní kupců. Jediná cesta bude skutečně u každého nového modelu si počkat ty 1-2 roky než se chyby vychytají. Já se na to dívám z pozici majitele vozu Renault. Na Megana II nebo Lagunu II z prvních dvou let výroby člověk snad neslyší ani jenom neutrální, jenom samé negativní ohlasy. Naopak majitelé od ročníku 04 a dále jsou většinou spokojeni (sem patřím i já)
Mně osobně se SAABy vždycky hodně líbili, i když musím přiznat, že dlouho bylo mým favoritem Volvo. Teď se ale karta obrací, Volvo je celkem vidět na každém rohu, jakoby strácelo ten punc výjimečnosti, zato SAAB se podle mně vydal cestou větší individualizace, což je v současné konfekci mainstreamových automobilek jen a jen dobře.
Já vím, jsou to všechno jenom kecy, z bodu A do bodu B mě odveze stejně můj Megane a nebo SAAB, ale v tom druhém bude mít prostě člověk jinej pocit, o vo to tady jde.
Někdo si holt potrpí na mobil, někdo na barák, někdo na plazmu, a někdo prostě na káru.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.11.2007 16:55, zajímavý odkaz
http://www.saabinfo.net/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=17&lang=en
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.11.2007 16:59, RE: od: gustav hollein
anonym napísal:
Pane Hollein, já nestačím žasnout.

Za prvé - problémy s turbem u aut z dovozu. To nám jako chcete namluvit, že v západní Evropě si lidi kupují nového Saaba a pak mu dají horší servis, než v ČR ? Já bych řekl, že to je naprosto průstřelný argument.

Za druhé - jak dlouho u Vás servisuje auto průměrný kupec nového Saabu ? Já bych řekl, že při pohledu na ceníky leda po dobu trvání záruky.

Za třetí - kolik těch aut prodáte, abys e z toho vzorku dalo něco soidit ? Já bych řekl že velmi málo.

Za ...
Zdravim VAS neslusny ANONYME!!!!
1. U nas do aut. servisu chodi i 15 a vice let stare SAABy nejen ze SR, ae i CR a Rakouska!! Cennik nikde na internetu nemame, tak nevim, kde jste se dival!!!!!

2. U Vas v CR neni jediny autorizovany servis na SAABy, ktery by je delal AUTORIZOIVANE 10 let, jako my!!

3. Aut neprodame moc, cca 20 rocne, ale jak rikam, za tech 10 let co tyto auta tu delame a navic k nam chodi spousta dovezenych aut, tu mame dost prace a zkusenosti!!

4. Vy nemate ani se slusnost predstavit, tak prosim urazejte jine VAM PODOBNE!!

gustav hollein
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.11.2007 17:49, RE: zajímavý odkaz
anonym napísal:
http://www.saabinfo.net/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=17&lang=en
no vida, ohnuty blok a lagr na klice
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.11.2007 18:26, RE: Zírám
anonym napísal:
. Kouknu do něj a Saaby jsou vysoko.

Byljste někdy na STK/TUV. Já ikskrát. Co se tam hodnotí ?

Já bych řekl že převížně stav spotřebního materálu a seřízení. Co je divnýho na tom, že autu za milion věnuje v průměru majitel lepší péči, než autu za 250 tisíc ?

Saab kterýmu se zadře motor v žádné statistice TUV ani jiné není.
Si soukromě udělejte přehled pořizovacích cen u vozů v TUV. I relativně levná auta, se drží vysoko a relativně drahá mohou mít problém s poruchovostí. O tom to není. STK aTUV bych nespojoval, protože mi něco říká, že tam rozdíl bude. Nemůžu si pomoci, ale určitou vypovídací hodnotu to má.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.11.2007 21:11, RE: zajímavý odkaz
anonym napísal:
no vida, ohnuty blok a lagr na klice
Statistiky se tvoří zejména dle výjezdu žlutých andělů k poruchám A
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.11.2007 21:47, RE: Zírám
David V napísal:
O Saabech jsem měl vždycky vysoké mínění, ale sklony k zadírání motoru nebo třeba i vysoká spotřeba oleje jsou pro mě ty nejtěžší závady. Motor musí být na autě to nejtrvanlivější. Na základě tohoto článku svůj postoj k Saabům asi přehodnotím, ačkoliv nerad. Ještě napíšete nějaký hrůzy o Volvech a já snad budu muset volit mimo Evropu....
Na Saab bych urcite nezanevrel. Jen bych prolezl net a zjistil si co nejvice informaci na forech o techto vozech. Je jich dost a clovek tam najde spouty informaci, vcetne prroblemu, ktere se u jakeho modelu vyskytuji. Sam jiz nekolik let jezdim Saabem a s motorem jsem nemel zadny problem. A kdyz jsem se ted rozhodoval, co koupit dal, tak sem opet koupil Saab. Clovek si to auto zamiluje nebo zatrati.
Jinak co se problemu s motory tyce, je to bohuzel pravda. Ale taky to plati az pro modely, ktere se zacaly vyrabet az po taktovkou GM. Do roku 1994 jsou original motory Saab temer nesmrtelne. Staci pravidelna vymena oleje po 10tis a po jizde nechat bezet chvilku na volnobeh kvuli dochlazeni. Po tomto roce doslo jiz k zminenemu odlehceni bloku motoru a vyskytu teto zavady. U 9-5 jsou dle mych informaci problemove rocniky 98-02. Dalsi rocniky uz by mely mit problem vyresen.
A s obsahem clanku zas takovy problem nemam. Neni tam napsno nic vic, nez co uz se kdysi davno resilo na forech. Jenom ten konec autor trosku prehnal. Samozrejme ze je vice znicenych 4valcovych motoru, pac 6ti valcovych je jak safranu. Staci se podivat jenom na nabidku tady na tipcars a kolik je tam 6ti valcu!!
Na zaver jeste jedna vada Saabu, odchazej pixely u palubnich pocitacu. Kde jsem to jenom videl, ze by Opel????



reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.11.2007 10:52, RE: od: gustav hollein
anonym napísal:
Pane Janak,
Ono ma pan Obornik pravdu v tom, ze kvalita se pozna az po letech. Samozrejme modely od roku 2003 nahoru, jeste nemaji tolik kilometru. Ja co poznam auto, ktere jsem prodaval v roce 2004 a dnes ma najeto 260tis.Km je toAERO s automatem, tak toto auto normalne jezdi stale. Nepoznam zatim tak mlade auto, ktere by melo vice najetych kilometru. Ja osobne bych se takoveho auta nebal, samozrejme s jasnym puvodem (ne z bazaru) , ale to plati o jakekoliv znacce!! Bavime se samozrejme o benz...
Děkuji, budu používat olej Mobil1, jak bylo doporučováno a snad se vyhnu problémům.
S pozdravem Janák
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 15:28, RE: Zírám
David V napísal:
Statistika je opravdu zajímavá věc. Zejména TUV report. Kouknu do něj a Saaby jsou vysoko. A BMW? 3er skoro propadák, 5er jen průměrné a 7er lehce nadprůměrná. Stejné výsledky ve všech kategoriích. Nicméně ta poznámka o tom, že se švihnutým motorem na STK nedojedu, není od věci.
Kdyz se clovek podiva na britsky Reliability index, ktery narozdil od TUV ma urcitou vypovidaci hodnotu, protoze pocita servisni naklady na vuz a ne nejake STK, tak opravdu je videt, ze Saab 95 rocniky 98 - 02 jsou opravdu hodne podprumerne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 15:37, Saab je také výrobcem leteckých motorů, jako třeba BMW
proto je stejně, jako u BMW třeba analyzovat, co dělají konstruktéři u automobilových motorů špatně. Prohnuté hlavy nebo zatočené bloky mohou být logicky důsledkem přehnaného odlehčování.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 15:38, RE: Zírám
anonym napísal:
Kdyz se clovek podiva na britsky Reliability index, ktery narozdil od TUV ma urcitou vypovidaci hodnotu, protoze pocita servisni naklady na vuz a ne nejake STK, tak opravdu je videt, ze Saab 95 rocniky 98 - 02 jsou opravdu hodne podprumerne.
posli prosim odkaz, diky gustav
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 16:29, Daniela
SAAB? Nikdy!
To byl prvni autak, ktery mel dva brzdove okruhy. Ale v nouzi selhaly oba! A rucni brzda byla - jek se ukazalo - pro srandu kralikum. Ani darovaneho SAABa bych nechtela.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 18:15,
Vlastnim Saab 9-5 AERO, r.v. 2002. Menil som trikrat motor, lebo som ho zadrel. Teda, vlastne som ho ani nezadrel a ani nemenil, a on vlastne funguje bez problemov. Kolko prispievatelov tu ma toto auto s tym 2.3 turbo? Ja ho mam, a som rad, ze taky ako pan Obornik jezdiaci najlepsim autom na svete, predpokladam ze to je nieco z VW group v "tedeicku" maju mindraky, ze ich nacipovany super turbo diasel motor dostane na frak od najakeho Saab-u. Potom si tu zacnu "odborne" vylievat srdce, ake su to strasne zle motory. Pan Obornik "odbornik" nieje schopny ani odpisat na mail. Takze tak. A pre ostatnych, ano som zaslepeny majitel Saabu /mame ich styri v rodine/ a motor menim pravidelne dvakrat do roka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 18:18, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Vlastnim Saab 9-5 AERO, r.v. 2002. Menil som trikrat motor, lebo som ho zadrel. Teda, vlastne som ho ani nezadrel a ani nemenil, a on vlastne funguje bez problemov. Kolko prispievatelov tu ma toto auto s tym 2.3 turbo? Ja ho mam, a som rad, ze taky ako pan Obornik jezdiaci najlepsim autom na svete, predpokladam ze to je nieco z VW group v "tedeicku" maju mindraky, ze ich nacipovany super turbo diasel motor dostane na frak od najakeho Saab-u. Potom si tu zacnu "odborne" vylievat srdce, ake su to...
sorry, nepodpisal som sa, svrco
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 18:28, RE: Daniela
anonym napísal:
SAAB? Nikdy!
To byl prvni autak, ktery mel dva brzdove okruhy. Ale v nouzi selhaly oba! A rucni brzda byla - jek se ukazalo - pro srandu kralikum. Ani darovaneho SAABa bych nechtela.
Tak az Vam mila Danielo bude chtit nekdo darovat SAAB,dejte zde vedet,rad si ho vezmu pro mou pritelkyni.Chci,aby stejne jako ja,jezdila vozem,kde pri havarii prezije.To je pro me o dost podstatnejsi,nez uvaha,ze budu ten jeden z tisice,co koupi nacatej motor.Ten si koupim novej,ale zdravi tezko.S pozdravem Daniel
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 18:30, RE: od: gustav hollein
anonym napísal:
Nahore pod clankem pana obornika potvrzujete ze popsane problemy se doopravdy objevuji a ted pisete ze se kazi vetsinou jen elektronicke veci. Jak si vysvetlujete ze nemalo motoru se opravdu zadrelo, a pan ze slovenska dole dokonce pise, ze mu servis v rakousku potvrdil presne to co pan obornik napsal, ze ten blok ma tendenci se ohnout, a pan jehoz tri znami meli SAAB a doslouzil jim, to taky od mechanika slysel. .......................................
Vite, servisuju značku Skoda uz od revoluce...
dobry den, gratulujem k servisovaniu motorov skoda s turbom od revolucie...len neviem, ktora skoda mala turbomotory od revolucie...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 18:42, RE: SAAB a problémy s motorem?
anonym napísal:
Uz kdyz jsem si precetl zkusenosti uzivatele (par dni nazpet), chtel jsem reagovat... Jsem rad, ze to nekdo rekl na plna usta. Je to totiz presne tak. Kolega - Saab 9.5 Aero 2.3T 250HP uz ma treti motor - oba mu doslova explodovaly ve vysoke rychlosti a plnem vykonu na dalnici (ale je pravda, ze jim daval hroznou cocku). Druhy kolega 9.5 2.0T 200HP zadreny motor. A paradoxne kamarad - 9.3 2.0 (atmosfera) rovnez zadreny motor. Pry se usazuje sajrajt v olejove vane... Ale u toho explodovaneho moto...
aj ja mam 9-5 aero, jazdim celkom svizne /kto ma pozna vie/, ale motor mi este neexplodoval
v rodine mame este 2.0T a tiez este neexplodoval
no, zaujimave
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 18:43, RE: Daniela
anonym napísal:
SAAB? Nikdy!
To byl prvni autak, ktery mel dva brzdove okruhy. Ale v nouzi selhaly oba! A rucni brzda byla - jek se ukazalo - pro srandu kralikum. Ani darovaneho SAABa bych nechtela.
kludne ho posunte ku mne, ja mam saab rad, dik Svrcek
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.11.2007 18:50, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Vlastnim Saab 9-5 AERO, r.v. 2002. Menil som trikrat motor, lebo som ho zadrel. Teda, vlastne som ho ani nezadrel a ani nemenil, a on vlastne funguje bez problemov. Kolko prispievatelov tu ma toto auto s tym 2.3 turbo? Ja ho mam, a som rad, ze taky ako pan Obornik jezdiaci najlepsim autom na svete, predpokladam ze to je nieco z VW group v "tedeicku" maju mindraky, ze ich nacipovany super turbo diasel motor dostane na frak od najakeho Saab-u. Potom si tu zacnu "odborne" vylievat srdce, ake su to...
este jedna vec, ako kazde auto, aj saab ma svoje muchy a kazi sa ako kazde ine auto, netvrdim ze nie
chodim do servisu ako kazdy iny...
niesom slepy, nedufam, ze toto auto mi vydrzi xy rokov a milion km ako moj stary saab 99, r.v. 74, ale moja reakcia je priamo na tento clanok, ktory je klamstvom...
reagovať
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.