citácia:
reakce na: David.C.C., 19.05.2020 08:21 (Roomster odvedl, co bylo potře ...)
Já možná do toho hodím vidle, ale úplně se neztotžňuji s informací, že čím novější, tím lepší. Řekl bych, že v dnešním zrychlujícím se světě to platí spíše obráceně a zejména u aut je to markantní. Navenek možná nová auta působí moderně, ale ve spoustě věcí je to jen pozlátko. Např. dotykové displaye místo klasických tlačítek sice vypadají "cool", ale je za tím snižování nákladů a ještě odvádí značné množství pozornosti. Rovněž dnešní motory jsou mnohem citlivější na styl jízdy a kvalitu paliva. Další věc, kterou jsem vypozoroval je ta, že auta střední třídy jsou mnohem lépe postavená, než auta nižší střední, byť za stejné peníze budou v ojetém stavu o trochu starší, řekl bych tak něco mezi roky 2012 a 2014 dle výrobce, nicméně technologicky a výbavou budou zase pokrokovější. Pro příklad uvedu, že mám auto střední třídy z přelomu let 2010 a 2011 a nabízí obdobnou technologii komunikace s vozem a uživatelská nastavení jako Golf VII z roku 2019 s tím, že stálo méně než polovinu toho Golfa a mám navíc poměrně dost věcí, které buď do Golfa dostat nelze nebo bude stát raketu.
Z tohoto důvodu bych se za 250 tisíc raději poohlédl (a já to udělal) po střední třídě a prostor a pohodlí dostane úplně jinou dimenzi než v Octávii nebo Golfu a spolehlivostně na tom ta auta nebudou hůře, a to ani nákladově na běžný servis. A abych nemluvil jen abstraktně, tak mám 2 kandidáty:
Ford Mondeo Mk IV s benzínovým motorem 2.0 (původní Duratec HE z předchozí generace) a ve verzi kombi nebude o místo nouze. O motoru nebudete vědět, že ho autě máte, má řetěz, je to atmosféra, nepřímý vstřik, robustní a spolehlivá konstrukce, podvozek i komfortní i pro jstou stopu, navíc odolný. Sedněte si do libovolného, jen pro ten pocit a pokud se budete chtít projet, tak raději zkoušejte benzínovou verzi, protože motorizace dojem z vozu může hodně ovlivnit. Doporučuji ho jako bývalý vlastník předchozí generace, která byla skvělá a spousta těch věcí se dostala dál. Budete trochu shánět a možná se Vám nebude líbit věk, ale domnívám se, že jde o robustní auto, které mladší nižší střední strčí do kapsy, jak jsem psal výše.
Opel Insignia 1.8 opět benzín (nebo i 2.0 Turbo), které je opět rubustním a bezpečným autem už jen díky poměrně vysoké hmotnosti, které netrpí nějakými vyloženě chronickými problémy a nenese si nějaký technický škraloup. Při velkých rozměrech ale nenabízí tak velký vnitřní prostor jako Mondeo, ale naopak třeba designově je podle mě propracovanější (třeba palubní deska neobsahuje několik sad tlačítek různých typů) Doporučuji ho, jako současný majitel tohoto vozu.
Můžeme o všem možném vést polemiku, ale při přímém srovnání s Golfem VII a Meganem poslední generace (také zakoupen nový v roce 2019), se kterými mám osobní zkušenost, bych za ně svoji Insignii nevyměnil, byť má na trhu poloviční hodnotu, ale uznávám, že to hodně dělá 260 koňový motor.
Berte to jako jiný úhel pohledu, jak utratit peníze za ojetinu.