Štvrtok 18.02.2010 05:05,
rada
Jen poznámku k těm Pežotům. Mnozí již asi vědí, že jsem měl Pežotů opravdu hodně (306,605,406,407,807) a najel s nimi obrovskou porci km jako se lsužebními vozy (průměr na auto byl asi 180.000km/3 roky lízingu, pak se auto měnilo). Já měl asi bohovské štěstí, protože nejhorší závadou bylo kouslé ložisko na P306 po povodních v r. 1987, kdy jsem musel jezdit řekami a potoky na Šumpersku-jako jediný z vesnice jsem si propzřetelně odvezl auto jinam, než nás zaplavila tenkrát voda) a pak na P407SW hlásil filtr FAP.
406 má dnes -zjišťoval jsem u kolegy - 344.000km!!! a jezdí furt vesele, jen běžná údržba typu oleje, filtry, čepy, brzdy.
Tak to je moje zkušenopst s Pežoty.
Fordů jsem mlě taky dost: Sierra Cosworth, Escort 1,4i, Fiesta 1,1i, Puma 1,7 92kW, Focus 1,8TDDI (otec), MOndeo 2,0 (otec). Snad jsem žádného nevynechal. Nebylo to zlé, ale jedou věcí prostě Pežotům nesahají ani po ventilky - a tou je KOROZE. Z Pežotů (dokonce ani ta 406 z r. 2002 a 344.000km) nemá/neměl ani jeden náznak koroze lemů či prahů, zato Fordy všechny (nejhorší bylo ono Mondeo z r. 2000, které si otec unáhleně koupil a já poté se ztrátou prodal, aby ho z něj neranilo - to bylo v r. 2008 shnilé na padrť ze všech stran, to snad jezdilo v moři, bylo shnilé i zevnitř - nosníky sedaček, v kufru výztuhy, no prostě hnus. Nejlíp n atom byla asi Puma, ta měla po 6 letech jen chycené lemy. Takové banaility, jako kolísání volnoběhu na Escu1,4i a Fieste 1,1i neřeším, snímač polohy škrtící klpaky je asi chornický u Fordů a potýkají se s tímto uzlme i další modely (mj. u některých verzí benzínových Mondeí mdochází k fatálním poruchám následkem "vedchutí" klapky do motoru....
Nevím, já bych vsadil na Pečko.
reagovať