Před půl rokem jsem si koupil Renault Scenic 1,6 16 V 79 KW, rok výroby 2001. Byla to volba mé manželky a mě se auto také docela líbilo. Bylo za slušné peníze ( 210 tis.) a s fantastickou výbavou (4 x ABG, klima, CD, vše v el atd. Dokonce to mělo tak vychytaný rádio, že čím rychleji auto jelo, tím více se rádio zesilovalo). Auto bylo dovezeno z Francie, lehce bourané ( k dispozici byly fotografie havarovaného vozu ), auto bylo velmi pěkně spravéné¨se srvisní knížkou (84 tis km.) a před koupí důkladně prověřeno značkovým servisem Renault. Vozidlo mělo vyměněný rozvodový řemen ( Jsou tam 2 a u Renaultu to stojí 15000), udělané brzdy, na podvozku bez vůlí a sebemenšího úniku oleje. Dle mechanika z Renaultu bez investic. Interiér byl jako nový a z venku bylo auto bez škrábanců no prostě koupě k pohledání
. Scenic je auto velice líbivé, prostorné s perfektní variabilitou sedadel a velkým množstvím různých odkládacích schránek. Motor 1,6 16 V je ale jediná věc, která na tomto autě stojí za zmínku. Má celkem slušný výkon, fakt solidní spotřebu na tak velký auto (6,5 štreka, 8 město), běží hladce a dobře se vytáčí. Není to však na žádné závodění, ale s tím se u rodinného auta snad ani nepočítá. Díky vyšší stavbě karoserie se v zatáčkách trochu více naklání. S autem jsme najeli asi 10 tis a pak jsme jej prodali. Renault neustále vytvářel barevnou hudbu kontrolkami na přístrojové desce a v origoš servisu si s tím nevěděli rady. Občas jel na tři válce, v servisu to vždycky rozebrali, dali dohromady a bylo to zase O.K. U těchto Renaultů často zlobí nějaké cívky, které jsou 4, pro každý válec jedna. (v R stojí asi 1700 kus). Dále byly problémy s palubním počítačem ( Někdy šel, někdy ne). Jinak nebyly závady žádné. S čím sem se však nesmířil bylo věčné vrzání a drnčení plastů a sedadel v interiéru při jízdě po Praze a pro mě nesnesitelný autobusácký posez za volantem. Jízda při 140 po dálnici není zdaleka tak komfortní jako třeba v Octavii, kterou jsem měl předtím. Při dálniční rychlosti do interiéru proniká nadměrně hluk a díky tuhé zadní nápravě má problémy s vyjetými kolejemi na silnici. No prostě mi toto auto nějak nesedlo. (Je to moje chyba, měl sem si ho předtím pořádně vyzkoušet ). S korozí problémy nebyly (přední blatníky jsou dokonce plastové). Já už bych se pro Renault nikdy nerozhodl, stejně jako pro žádného Francouze. Měl jsem také Peugeot 306 a ten taky moc kvalitní nebyl. Po mých zkušenostech s auty jedině Japonce (měl jsem 2x Mazdu 323) nebo koncern VW. Ale vždy záleží na člověku, na tom co mu vyhovuje, ale hlavně na štěstí. Myslím si, že u ojetého auta hodně záleží na aktuálním stavu vozidla a starostlivosti předešlých majitelů. Pokud bych chtěl MPV tohoto typu, volil bych asi Mazdu Premacy. Jedna věc je ale pravda. Za tyto peníze a s tímto rokem výroby by od koncernu VW byly tak max. kola a volant. Kvalita se holt musí zaplatit