Nuf napísal:
Osobne jezdim s dTi 72 kw - a nebojte se toho lidi. Ty recenzenti posbirali co nasli a jinak prd vedej. Vymena obou remenu je sice nakladna, ale je to cca 11 000 a ne 18 - i kdyz ve znackovym to asi bude 18 jak psali. Ale kdo by tam jezdil :) Turbo - do 200 000 vydrzi a stejne se kupujou auta co maj nalitano kolem 100 000. Spotrebu s dTi mam 5.4l/100km - cca 20% dalnice, zbytek mesto - ale nehonim to. A na obhajobu dTi vs dCi musim rict tohle - u dCi kdyz se vam posere vstrik, tak ste vazne nahr...
No tak, rozumbradové nepindejte. U dTi vám i značkové servisy doporučují výrazně zkrátit interval výměny obou řemenů, některé až na 60 tisíc. Závada s padáním řemene pohonu pomocných agregátů (žel dovnitř takže s sebou vezme i rozvoďák a motor se potká) je velmi častá a velmi vážná. Viz zahraniční statistiky. Spotřeba je super, hlučnost už horší. Svého vozu se každý zastává. Do značkového servisu se jezdit vyplatí, zejména pokud máte někde v motorovém prostoru modrý štítek, jakousi souřadnici s jedním zatrženým políčkem (označení tzv. servisní skupiny). To znamená, že právě u vaší série výrobce ví o nějaké chybě či specialitě, některou součást mechanici obzvláště sledují a třeba vám jí i po sedmi letech zdarma vymění. Ze zkušeností je to každý druhý renault. Kdo to bastlí se sousedem v garáži dostane hovno, a když mělo jít třeba o převodovku, tak to zamrzí. U mercedesů tak kdysi majitelé prvních 16V W124 (200, 220) odjížděli s novým motorem, ani to tom nevěděli - platili jen výměnu oleje. Vstřikování u pozdějších common-railů (dCi) je Delphi, zadírá se čerpadlo, špony ochromí vstřikovače a je vymalováno. To se však stalo již většinou v záruce, opravená čerpadla již mají válečky a botičky v hlavě z kvalitnějšího materiálu. Jde o plně opravitelný systém, opravám se věnuje již sedm diesel servisů, které mají zkušební zařízení zn. Hartridge. Kdyby se to stalo znova (voda v naftě, pančovaná nafta, jinak drží), vidím to tak na 20 tis, ne 100. Jde o to samé vstřikovací zařízení, jako u Mondea TDCi, kde je problém notoricky znám. dTi má elektronicky řízené rotační čerpadlo, které však také může vážně onemocnět. Třeba se zadře přesuvník vstřiku či odejde řídicí jednotka. A jste v tom za dvacet také. Přesto ani dCi jsem nedoporučil, protože tam turba kukají ještě více, než u dTi. Na zmíněných 200 tis km se turbo došplhá jen při šetrném zacházení a zejména nešizených výměnách oleje, nejlépe po 10 tis km. Zlatý benzín...