Koloss napísal:
bitner napísal:
Ale jo, asi se da, to nove taky neni nove porad. Ale ten pocatecni klid od toho neustaleho kolotoce "co s tim zas je - servis (kdo me tam zaveze a odveze) - kolik to zas bude stat - jak dlouho to zas bude trvat - cim budu ten tyden jezdit - 2 mesice klidu - co s tim zas je ...", tak ten je k nezaplaceni.
Já bych to takto neviděl. Za cenu nového malého auta koupím pět let starou střední třídu ve slušném stavu. Už to je velký rozdíl, střední třída začíná nová na půl mega a rozhodně se na ní nemusí tolik šetřit jako na malých autech, vše je lépe dimenzované. Ojetina má navíc výhodu v tom, že už jsou známé její typické neduhy, takže pokud nebudu jouda a vyberu si model, o kterém se ví, že se nekazí a pak následně dobře prohlídnu kupovaný kousek, tak to potom není žádné "co tomu zas je". Když jsem před sedmi lety koupil Mondeo, tak jsem řešil v průměru servis tak za 5-6000 ročně a nikdy to nebylo nic, co by mě donutilo zastavit. Kromě spotřebáku (olej, filtry, přední tlumiče, čepy na nápravách) jen napínák řemene příslušenství, ložisko na jednom kole, termostat, kabely ke svíčkám, prasklou pružinu, snímač zatížení zadní nápravy a rozhýbání ručních brzd. Motor bere olej, tak občas dolévám. 200 tisíc do servisu? Blbost. Auto má 14 let a těžko přemýšlím, čím ho nahradit, abych si nepohoršil.
Pardon, ale to, co popisujes, je presne to moje "co tomu zas je". Krome oleje a filtru a dejme tomu svicek chci proste jenom lit benzin, tankovat LPG a jezdit. To mi zatim 4 lete Sandero s 60 000 na budiku dava. Rikam zatim. Pristi rok me cekaji rozvody, brzdovka, kontrola brzd - pripadne vymena, serizeni ventilu, klinak, dle doporuceni olej v prevodovce a palivovy filtr. Vse podle planu, se vsim pocitam. O aute vim naprosto vse.
200 000 beru vcetne porizovaci ceny.
Tzn, kdyz potrebuju najet rocne 20000 km, tak at koupim, co koupim, za 2-3 roky podle miry stesti jsem na 200 000 Kc. Pokud byla porizovaci cena 50000, stoji me udrzeni v provozu 150 000, pokud byla cena 150 000, za servis dam 50 000. Mozna jsou ta cisla lehce nadsazena.
Osobni zkusenost mam s Meganem rv 1997, kupovany jako desetilety za 76 000. Sel do plynu a se vsim vsudy jsem za nej dal za 4,5 roku provozu a odjezdenych 75 000 km 170 000 Kc.
Garaz s jamou, naradi ani znalosti a um k opravam a udrzbe svepomoci jsem nemel a nemam.