Ctyri protektory 15/195/65 (2x Obnova Brno, 2x Pneu Vranik) jsem dostal zaroven s koupi auta (Xantia 2,1TD) a kdyz jsem sjel puvodni pneu, nechal jsem tam dat ty protektory (no nezkuste to, ze zvedavosti a zadarmo ..
) -
zadni Obnova, predni Vranik. Kola bylo potreba znatelne vice vyvazovat, zejmena zadek. Jizdni vlastnosti byly rozporuplne: na suchu byly docela v pohode, diky mekke smesi dokonce drzely jak prilepene i v prudkych zatackach (a jeste hezky pohvizovaly). Nebezpecnou strankou byla ale hodne mizerna adheze pri prudsim brzdeni a tim i neprijemne dlouha brzdna draha. S mekkosti smesi souvisel i vetsi hluk pri jizde. Spotrebe se zmenila cca +0,3 l nafty /100 km. Za mokra to ovsem bylo o usta ...
Celkove jsem na nich najel asi 10 000km, coz se na opotrebeni projevilo prekvapive malo (zivotnost odhaduju do 30 000 km). S najetymi kilometry se ale jejich vlastnosti mirne zhorsovaly. Prepokladam na zadnich kolech povolily bocni steny pneumatik a auto v zatackach (pri rychle jizde) plavalo.
Zaver : bylo to dobre na vyzkouseni, zablbnuti (na prazdne silnici), zagumovani pri rozjezdu a zapiskani v zatackach, jinak protektory nedoporucuju. Konkretne tyhle byly dobre jedine pro poklidnou jizdu s mensim autem a hlidani dostatecne vzdalenosti od ostatnich. O jejich bezpecnosti v beznem nebo narocnejsim provozu si dovoluji pochybovat. Nicmene protektory jako takove neodsuzuju, pouze tvrdim ze maji velmi omezene pouziti.
PS - jinak se jezdilo na Michelinech 15/205/60
, takze srovani je mozna lehce neobjektivni