Sobota 26.01.2013 14:06,
Velice strucna recenze...
Jelikoz mam cayenna turbo (facelift), koupene nove v 2009 z USA v plne palbe za 150k usd; ale auto se nachazi v zemi ktere ma na import aut sazbu cca 200% na vic tak vysledna cena byla docela vysoko na toto auto.
Auto ma 500 koni s bi-Turbo (4.8L) tak na tu dobu byla jedna z nejlepsi a nejrychlejsi 4x4 SUV (krome Cayenne Turbo S 550 koni ktere byla a trochu rychlejsi). Na dnesni dobu je hodne pozadu.
Celkovy poruchovosti je v celku mala 2x se menily leve turbo, ale to nemuzu rict ze by turbo nemohl vydrzet dele. Auto se nachazi v zemi kde je docela dost spin a prachy, i provozni rychlost na silnicich ve meste je cca 50KM! Na dalnici max 110KM, takze levy turbo nemohl pracovat na vykon ktere bylo vytvoreno.
Dalsi porucha byla ovladani panoramatickeho okna, musim nekolikrat tocit abych mohl dosahnout stupen na ktere chci.
Brzdy se docela rychle opotrebuje, mozna to souvisi ze auto ma 2.5t. Jinak auto nemelo jine poruchy, mozna to je tim ze auto ma najeto jenom cca 50t miles = cca 80t km.
Komfort auta nemuzu chvalit i kdyz ma vsechny funkce ktere potrebujete ale jeste neni tak dokonala a pohodlna jako v Range Rover. Cayenne nikdy nebyla tak komfotni jako Ranger ale byla ostrejsi a podle me solidnejsi postavena. K dalsimu misusu auta je AC klimatizace ktere lezi tak spatne a je velice hlucna v lete (Leto zhruba 40C na slunci). Klimatizace a topeni lezi hned pod palubni deskou u spolujezdce, takze velice hlucna pri plneho vykonu; a nechladi tak jako Lexus a toyotu ktere mame. Celkove auta z evropy nikdy nemela rychle nebo dobre chlazeni.
Dalsi minus jeste spotreba, ve meste drzi kolem 25L/100, ale jenom na pomer v EU.
Auto na tehdejsi dobu byla jedno z nejlepsi SUV ale na dnesni dobu uz velice pomalu s technikou, muzu rict ze i nejnovejsi cayenne neni vyspela jako jine znacky. Tak jsme na zacatku roku 2012 rozhodli pro Facelift supercharged Range Rover sport autobiography; jine znacky nenabidly prestiz, komfort a vsestranosti jako RangeRover sport auto. To je jenom nas nazor na RR a take podle kriteria ktere jsme meli.
I kdyz porad mame Porsche v garazi na jejich prestiz a jmeno ktere je velice podobne s jinymi luxusni znackami, ale nemuzu rict ohledne znacek ktere jsou vyssi (Maybach, RR atd..).
Na zaver bych chtel rict ze, auta nekdy vyuzivam na hranici limitu a taky uz jsem znicil nekolik prevodovek, a taky par aut poslal do srotu. Take jsem mel moznost jezdit v autech ktere meli vykon jako fabia 1.4 16v az do BMW X6 M.. Takze k autum mam docela respekt a rad je zkousim.
Posledni vec je podvozek (chassis} Cayenne je od VW AG a byla predstavena v roce 2002 jako prvni SUV podvozek pro VW AG, nasledne vyslo touareg (cca 1 rok pozdeji) a cca 3 roky pozdeji Audi Q7 postavena na stejnem podvozku. Krome podvozku a 2 motorizace od VW AG, Porsche cayenne melo vsechno od "in-house RnD".
Omlouvame za gramatiku, ale ovladam plynule 4 jine jazyky a cestina neni moje stranka.
Your sincerely
Petrolhead
reagovať