Streda 15.08.2007 12:57,
Ten problém znám
Sám mám 3 malé děti (2, 2, 4 roky), takže ten problém znám důvěrně. Prohlížím všechna možná auta a všechny možné sedačky již 3 roky a stejnou dobu to konzultuji i s prodejci aut majitelem prodejny sedaček, co má sám 4 děti. Troufnu si tedy tvrdit, že mám přehled. Pokud si nemůžete (jako já) dovolit úplně nové klasické (ne malé jako Zafira!) MPV, musíte z požadavků jednoduše slevit. Řešení jsou možná tato:
1. Koupíte si sedačky, označené zde jako „šunty“, tj. nikoli značkové, které jsou méně robustní a vejdou se do normálního kombi. Musíte volit kombi se všemi pásy 3-bodovými. (Toto řešení jsem zvolil já.)
2. Nebudete kupovat tzv. „šunty“, ale rezignujete na sedačku i se zády pro největší dítě a koupíte mu rovnou podsedák. Ty se dají sehnat užší. Ostatní tam již zkombinujete. Stačí stejné auto. Otázkou ovšem je, jestli je bezpečnější podsedák, nebo šunt, co má i opěrku pro hlavu a tělo…
Jiná řešení trvalého charakteru prostě nejsou. Nenechte si radit od lidí, kteří mají 2 děti nebo dokonce žádné. Jsou mimo. A rady o jízdních vlastnostech jsou taktéž směšné. S autem plným dětí nejezdí nikdo jako Fitipaldi.
Žádné jiné auto než velké MPV není uvnitř tak široké, abyste tam dal tři velké značkové sedačky. Pokud koupíte MPV starší, které dokážete zaplatit, máte problém s tím, že uprostřed nemá 3-bodový pás! Takže tam dáte některé sedačky kategorie II, ale již žádnou kategorie III (bez vlastního pásu nebo podsedák). Takže i toto řešení je jen dočasné. Vláďa
A na závěr pro ty, kdo hledají velký prostor na zadních sedadlech ze stejného důvodu a přitom kašlou na image. Zkuste si vyzkoušet Dacii Logan MCV. Podle mé zkušenosti největší (co se vnitřku týká) kombi. A teď mě, zastánci sportovní jízdy a hvězdiček v EuroNCAP, ale ne otcové od rodin s normálními příjmy, klidně rozcupujte! Vláďa
reagovať