Fanda napísal:
Muroň napísal:
Ma007 napísal:
Čakal som trochu viac...Čo sa týka VTi tak tam problémy síce sú, ale zďaleka nie také ako pri 1,2TSi. Odchádza daký akčný člen, ktorý ovláda časovanie a zdvih ventilov a stojí podľa info zo servisu cca 50€ + robota. Rovnako vie preskočiť reťaz o 1-2 zuby čo nemá za následok nijaké poškodenie, len drobný pokles výkonu. Servis to vie identifikovať, potom treba výmenu reťaze. Odchádza ešte teplotné čidlo chladiacej kvapaliny (cca 50€) podľa ktorého zase funguje systém VTi čo má za následok zhoršené štartovanie ( auto na prvý pokus naskočí a následne zdochne, druhé štartovanie býva OK. Nápravy sú oproti 206 o poznanie odolnejšie. Keď HDi, tak radšej 1,4, alebo 1,6 66kW. Na 1,4 VTi mám najazdené 131.000km menené 2x teplotné čidlo, 1x tlmiče a 1x tyčky stabilizátora pri 100tkm inak nič.
Podivejte se pane Ma007, pan Blaháček Marek ve svém příspěvku neměl na mysli pouze 1,4 VTI, ale hlavně její 1,6 VTI/THP sourozence, které si s TSI opravdu mohou podat řetěz. Ozývá se sice později, ale s o to horšími následky.
Motor 1.6 THP musel do servisu při testu AutoBildu již již při 20 400 km kvůli vadnému napínáku rozvodů v 99 000km byl odtažen pro poruchu na turbodmychadla.Po ukončení testu a rozebrání motor vykázal neobyčejné množství karbonových usazenin na pístech a ventilech.Závěrečné měření na zkušební stolici navíc odhalilo úbytek 11,5 kw proti tovární hodnotě.Zrovnatak zrychlení bylo výrazně slabší.Vůz s tímto motorem získal 31 trestných bodů a 82 pořadí z 98 vozů.Tolik zatracované motory tsi prošli zatím testem na 100 000 km čtyry a to bez vážnějších problémů.Nejhůře se umístil 1.2 tsi na 23 místě se 7 trestnými body.
Samozrejme, že píšem vlastné skúsenosti, preto tá 1,4 VTi , ktorá je okrem zdvihu totožná s 1,6 VTi. THP sú fakt prúser a sú plne porovnateľné s 1,2 / 1,4 TSI. Atmo VTi 1,4/1,6 sú o poznanie lepšie, i keď ani im sa nevyhýbajú problémy. Kvôli karbónu a jeho usadeninám predávajú v servisoch nejaké aditívum do benzínu - 2dcl plechovka na nádrž a opakovať po 5000 km. Známi mal 1,6 THP 115kW v P3008 a je pravda že do 40.000km tam mal tretí motor, no VTi majú v mojom okolí nabehané ďaleko cez 100tkm a okrem dolievania oleja v podstate bez problémov.
Čo sa týka 1,2 / 1,4 TSi, tie by som neodporučil ani nepriateľovi. Mal som česť s týmto motorom - reťazová verzia ako v rapide, r.v. 2011 seat ibiza 77 kW.
Do 30.000 km všetko OK, potom pri 32.000 km výmena rozvodovej reťaze - na garančku, ale aj tak sa servis krútil jak had, že zahrkotanie po štarte je OK. Po násere to vymenili ( v celkom v servise 2 týždne).
Pri 40.000 km (auto staré rok a 6 mesiacov) padlo do núdzaku a v servise strávilo celý mesiac. Vymenili káblovanie motora a turba. O mesiac znova to isté, znova výmena káblovania + výmena turba a zase auto v servise celý mesiac. Potom pri cca 50.000 km znova začala chrastiť reťaz.
To aby nové auto (do 2 rokov a do 50.000km) strávilo v servise takmer 3 mesiace mi nepripadá v poriadku. a je jedno ako sa umiestni v rebríčku.