Streda 03.08.2011 14:56,
Tak nevim.
Nejsem skeptik a mám rád novoty. Ale jak už tu bylo výše napsáno, tak podle mě uvádět, že auto jezdí s průměrnou spotřebou 1.9 litru na 100km je zavádějící. Nebo je systém přenosu energie směrem palivová nádrž - motor(benzin generátor) - baterie - elektromotor natolik efektivní a jednotlivé komponenty pracují v tak efektivních otáčkách, že výsledná spotřeba je pouhých 1,9 litru na 100km? Pokud tomu tak je, tak klobouk dolů, počkám si až cena tohoto systému zlidoví a pak si ho klidně pořídím. Mám ale ještě pár dotazů. Pro koho je tento systém určen? Do měst? Pro lidi co jezdí denně autem třeba 20 km tam a zpět? A kde mám nabíjet když bydlím v paneláku tak jako podstatná většina lidí žijících ve městech? Nebo pro tu menší část šťastnějších, co majá ve městech domy a nebo ještě šťastnějších - těch, co u něj mohou parkovat trvale? Vždyť nemám ani šanci na přeplněných parkovištích u sídlišť parkovat každý den na stejném místě, abych si tam vybudoval elektrickou přípojku, o využití nižsího tarifu elektrické energie v jednosazbových hodinách v panelákových bytech není ani řeč. Dobíjet v práci, kde vozidlo většinu dne stojí? No myslím, že to by mě brzo hnali....
Až to bude možné, prosil bych třeba pana Šikla za objektivní test spotřeby tohoto nebo podobného vozu, ale i včetně toho, že vozidlo nejen doplní palivem ale i dobije baterie na maximum. A vyjímečně bych se navíc přiklonil i ke kilometricky delšímu testu, než jen standardní dva okruhy (ekonomicky, sportovně). Většině lidí jde o ekonomičnost provozu, tak ať se projeví naplno.
Noa poznámka nakonec. Tak jak psal David V, mě taky velmi irituje, když je někde v článku napsáno, že při jízdě pouze s využitím elektromotoru má vozidlo nulové CO2. To ta elektrárna, kde se energie vyrobí, emise CO2 nevypouští? Myslím, že pořád ještě neplatí, že bychom energii vyráběli pouze z jádra, vody, větru a slunce.
reagovať