0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Zafira B – je koupě dieselového motoru dobrý nápad?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
luke75
počet príspevkov2
dátum registrácie30.04.2013
Sobota 10.05.2014 07:36, Zafira B
Mám Zafiru B s důchodcovským benzínovým 1.6, který sice moc nejede, ale zato dost žere benzín i olej, takže s motorem moc neporadím.
Chtěl bych jen varovat ohledně pocitu, že Zafira je velké auto, protože není.
Je sice pravda, že díky dostatku místa nad hlavou můžete řídit i v cylindru, ale ve druhé řadě sedadel mohou sedět pouze 2 lidé. Třetí, prostřední místo je tak maximálně pro hodně hubeného psa. Zadní dvě místa jsou pouze pro malé děti. Ty tam ale nedáte, protože musí být v autosedačce a protože je máte rádi - od zadních dveří je dělí pouhých pár cm. A ikdyby jste je tam přesto chtěli umístit, tak se díky chytrému místu pro čokla ve druhé řadě dozadu stejně nedostanete /US auta mají uličku, což dává o hodně větší smysl/. Druhá řada se dá samozřejmě sklopit, ale to tam zase nesmí být žádná dětská autosedačka...
No a když Vám děti vyrostou, tak se úplně dozadu už nevejdou...
Takže ano, Zafira je 7mi místné auto, ale počítejte se zhruba takovýmto osazenstvem: 4 dospělí, vometák a děti, které nemáte moc rádi.
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Nedela 11.05.2014 19:39, Diesel do Zafiry
Trošku mě překvapuje tazatelův roční nájezd. Na 30tkm ročně bych se začal koukat na nové nebo max. roční auto. Zafira v naftě se zřídkakdy prodává s reálnými nájezdy pod 150tkm a pak obvykle začíná kolečko investic. Z počátku výroby byly v nabídce tři varianty Fiaťácké 1.9JTD. 100, 120 a 150k. Nejlepší volba z pohledu spolehlivost a dynamika je prostřední 120k. 100k byly celkem oblíbené v německých autopůjčovnách, 150k mají problematické vířivé klapky v sání a velký točivý moment celkem rychle likviduje dvouhmotový setrvačník. Bohužel Zafira měla vzhledem k hmotnosti a emisím vždy filtr pevných částic a ten zrovna zde nefunguje moc dobře. Nachází se celkem daleko od motoru a ohřátí na teplotu regenerace nastává skutečně po delší jízdě v zátěži. Po faceliftu přišly motory 1.7CDTI od Isuzu, které nejsou tak dobré pokud jde o spotřebu a dynamiku, FAP mají také. Za mě je optimum Zafira 1.8 103kW nebo 2.0T
reagovať
pacerva
počet príspevkov1
dátum registrácie15.05.2014
Štvrtok 15.05.2014 20:59, Zafira B
Mám 3roky zafiru B taktéž s 1,6 benzinovým motorem ,jak se zmínil Luke a skutečně má pravdu v tom ,že žere dost jak olej 1l na 2000 km tak v mém případě etanol necelých 9l na 100km, ale díky ceně to jde. To je k benzinu. O velikosti se asi nemá cenu zmiňovat, pro mně a mou rodinu je velká až dost, jízdní vlastnosti velmi dobré, až na ten motor, který je při plném osazení vozu trochu dýchavičný. Proto se poohlížím po výměně za naftu .Osobně jsem projel 1,7 CDTI 92kw, 1,9CDTI 88kw a110kw a musím říct ,že se mi nejvíc zamlouvá 1,7od Isuzu,už jenom proto ,že to není takový italský traktor jako 1,9 a netrpí tolik problémy s filtry pevných částic ,akceleračně je srovnatelná s 1.9 110kw ,je jich ,ale k mání podstatně míň než ojetých 1,9tek. Co se týče zbývajících benzínových motorizací tak 1,8 je dost dobrá, ale chybí šestka,proto vyšší spotřeba, 2.0T to je trhavina,ale sežere vás, 2,2 direkt sice šestku má , ale dle recenzí hodně problémový agregát.
reagovať
roman.mozis
počet príspevkov2
dátum registrácie25.04.2012
Piatok 16.05.2014 09:13, RE: Zafira B
luke75 napísal:
Mám Zafiru B s důchodcovským benzínovým 1.6, který sice moc nejede, ale zato dost žere benzín i olej, takže s motorem moc neporadím. Chtěl bych jen varovat ohledně pocitu, že Zafira je velké auto, protože není. Je sice pravda, že díky dostatku místa nad hlavou můžete řídit i v cylindru, ale ve druhé řadě sedadel mohou sedět pouze 2 lidé. Třetí, prostřední místo je tak maximálně pro hodně hubeného psa. Zadní dvě místa jsou pouze pro malé děti. Ty tam ale nedáte, protože musí být v autosedačce a protože je máte rádi - od zadních dveří je dělí pouhých pár cm. A ikdyby jste je tam přesto chtěli umístit, tak se díky chytrému místu pro čokla ve druhé řadě dozadu stejně nedostanete /US auta mají uličku, což dává o hodně větší smysl/. Druhá řada se dá samozřejmě sklopit, ale to tam zase nesmí být žádná dětská autosedačka... No a když Vám děti vyrostou, tak se úplně dozadu už nevejdou... Takže ano, Zafira je 7mi místné auto, ale počítejte se zhruba takovýmto osazenstvem: 4 dospělí, vometák a děti, které nemáte moc rádi.


V druhé řadě sedadel je v Zafiře B na šířku místa jako v kombíku odpovídající třídy (Astra, Focus, Megane ..), není pravda, že se tam vejdou jen 2 lidé. Tři dospělí průměrné velikosti se vedle sebe vklidu vejdou, nesmí to však být osoby s pozadím štýřského valacha . Není to samozřejmě na sto procent komfort jako ve dvou, ale je to únosné. My ve druhé řadě vozíme dvě děti v dětských sedačkách. Pokud jsou sedačky zapojeny na ISOFIX, tak je uprostřed místa málo. Pokud sedačky z ISOFIXU vypojím a jsou jen na 3bodovém pásu (naše sedačky to umožňují), lze je postrčit více ke dveřím a získat tak uprostřed místo pro jednu normální osobu případně třeba pro podsedák pro třetí dítě. Třetí řadu sedadel používáme pokud občas na výlet nebo na chatu bereme rodiče, vzadu jsou spokojeni (mají cca 170 cm), samozřejmě na jízdu k moři to není, ale pro tyhle účely ty sedačky jsou. Nevím jak jste přišel na to, že se děti do třetí řady nedostanou ? Druhá řada sedadel se dá celá během vteřiny posunout dopředu, pak stačí sklopit jednu sedačku a děti mohou dozadu zvesela nastoupit, v tom nevidím žádný problém, resp. takto je to stejné u všech aut co mají třetí řadu sedadel nejenom v Zafiře.


reagovať
Rover623
počet príspevkov96
dátum registrácie14.04.2009
Piatok 16.05.2014 14:24, Interiér
Zaměřil bych se také na stav interiéru, některé Zafiry mají problém s obzvláště odfláknutým interiérem ze kterého padají různé části. Porouchané pojezdy sedaček také nejsou ničím výjimečným (jejich výměna je drahá) a sklopná třetí řada se vytrhává z úchytů nebo je sedadlo ošoupané jak kráva, až z toho leze ten molitan (nebo co to je). V našich bazarech se také objevují rozstřelené kusy, i když velmi precizně opravené, takže pozor pokud auto přitáhl bazar ze zahraničí za účelem prodeje. Obvykle nemáte šanci to bez odborníka poznat, protože jsou to auta hozená přes "budku", pokud tedy majitel při opravě nešetřil a nedal tam přední okno z druhovýroby.
reagovať
tipcarsweb
počet príspevkov12
dátum registrácie31.03.2014
Piatok 16.05.2014 17:37, alternator a diesel
"Co se týká nejčastějších závad, problémy se objevují u alternátoru, na kterém se vypaluje diodový můstek (postihuje často právě diesely)"
Nevi nekdo proc to postihuje jenom diesely? U Focusu je to stejne, pritom bych tipoval, ze benzin zatezuje alternator vic.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Nedela 18.05.2014 20:22, RE: alternator a diesel
tipcarsweb napísal:
"Co se týká nejčastějších závad, problémy se objevují u alternátoru, na kterém se vypaluje diodový můstek (postihuje často právě diesely)"Nevi nekdo proc to postihuje jenom diesely? U Focusu je to stejne, pritom bych tipoval, ze benzin zatezuje alternator vic.


Proč má benzín zatěžovat alternátor víc? Diesly mívají větší kapacitu baterky, spotřebují víc energie během startování, tak musí víc dobíjet. Že má diesl menší otáčky není podstatné, podstatné je zpřevodování mezi motorem a alternátorem. Toliko můj lajcký názor...
reagovať
tipcarsweb
počet príspevkov12
dátum registrácie31.03.2014
Nedela 18.05.2014 21:40, baterie a alternator
To je pravda, ze diesel ma silnejsi baterii, takze bude mit vetsi odber, ale asi jen pro startovani. Myslel jsem, ze benzin spotrebuje vic energie, protoze svicky pali jiskru vzdycky a potrebuji proud. Pokud odejde alternator, diesel jeste pojede, ale benzin uz ne.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 19.05.2014 07:22, RE: baterie a alternator
tipcarsweb napísal:
To je pravda, ze diesel ma silnejsi baterii, takze bude mit vetsi odber, ale asi jen pro startovani. Myslel jsem, ze benzin spotrebuje vic energie, protoze svicky pali jiskru vzdycky a potrebuji proud. Pokud odejde alternator, diesel jeste pojede, ale benzin uz ne.


Vaše technické znalosti zamrzly v době Pragy V3S. Jakýkoli modernější diesel (včetně rotačkových TDI a SDI) bez baterie (a tedy funkčního alternátoru) nepojede. Elektřinu potřebuje řídící jednotka motoru, podávací čerpadlo, elektronika vstřikování, čidla v motoru, atd. - bez elektřiny žádné modernější auto prostě nejede.
reagovať
tipcarsweb
počet príspevkov12
dátum registrácie31.03.2014
Pondelok 19.05.2014 10:25, RE: baterie a alternator
Samozrejme ze nepojede uplne bez elektriny, ale baterka bude stacit nejakou dobu. Myslel jsem ale, ze benzin pojede jedine s funkcnim altikem.

reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 19.05.2014 10:40, RE: baterie a alternator
tipcarsweb napísal:
Samozrejme ze nepojede uplne bez elektriny, ale baterka bude stacit nejakou dobu. Myslel jsem ale, ze benzin pojede jedine s funkcnim altikem.


V tomhle ohledu jsou oba typy pohonu zcela rovnocenné - bez alternátoru pojedou nějakou dobu oba, ale jen tak dlouho, než se vybije baterie. Nemyslím si, že by moderní auto, ať již dieselové nebo benzínové, dojelo bez alternátoru (tedy jen na baterii) víc než nějakých 20-30 kilometrů.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 19.05.2014 10:56, RE: baterie a alternator
Pavlik napísal:
tipcarsweb napísal:
Samozrejme ze nepojede uplne bez elektriny, ale baterka bude stacit nejakou dobu. Myslel jsem ale, ze benzin pojede jedine s funkcnim altikem.
V tomhle ohledu jsou oba typy pohonu zcela rovnocenné - bez alternátoru pojedou nějakou dobu oba, ale jen tak dlouho, než se vybije baterie. Nemyslím si, že by moderní auto, ať již dieselové nebo benzínové, dojelo bez alternátoru (tedy jen na baterii) víc než nějakých 20-30 kilometrů.


Měl jsem Vectru. Kleklo mi dobíjení a na baterku jsem dojel domů a bylo to neuvěřitelných 120 km. Jel jsem 70 na 5-ku, nic od elektriky, co nebylo nutné, nejelo, takže jen jiskry, ECU a čerpadlo + nutná palubní síť. Ale nebylo to nic moc.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 19.05.2014 11:31, Kleknutý alternátor
To nic není, my jsme jeli ve dvou do Slovinska na jachtu a cestou tam, asi 100 km před cílem odešel kolegovi v Octavii I 1,9 Tdi (služební) alternátor. Tam dojel v dojmologii, že je chyba v kontrolce. Nebyla, po zhasnutí motoru už to nenatočil. Nicméně byli jsme na místě pohoda, ale servis nebyl, protože byly svátky. Před odjezdem jsme dali baterku nabít do lodi na max a vyjeli jsme zpět 1200 km. Prvních 400 km jsme ujeli zcela v pohodě bez nutnosti zastavení, pak jsme baterii dobíjeli půlhodinovými zastávkami po 200 km a připojením kabely k mému nastartovanému autu (osobně mám dojem, že to té baterce moc nedalo, ale co už). Abych to zkrátil, tak jsme za tmy (rozsvícené parkovačky, žádná prdel) nakonec dojeli do Brna, kde si kolega dal vůz opravit. Takže s nafťákem dojedete s vadným alternátorem vpravdě daleko.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 19.05.2014 11:32, RE: baterie a alternator
David V napísal:
Pavlik napísal:
tipcarsweb napísal:
Samozrejme ze nepojede uplne bez elektriny, ale baterka bude stacit nejakou dobu. Myslel jsem ale, ze benzin pojede jedine s funkcnim altikem.
V tomhle ohledu jsou oba typy pohonu zcela rovnocenné - bez alternátoru pojedou nějakou dobu oba, ale jen tak dlouho, než se vybije baterie. Nemyslím si, že by moderní auto, ať již dieselové nebo benzínové, dojelo bez alternátoru (tedy jen na baterii) víc než nějakých 20-30 kilometrů.
Měl jsem Vectru. Kleklo mi dobíjení a na baterku jsem dojel domů a bylo to neuvěřitelných 120 km. Jel jsem 70 na 5-ku, nic od elektriky, co nebylo nutné, nejelo, takže jen jiskry, ECU a čerpadlo + nutná palubní síť. Ale nebylo to nic moc.


Je to možné, zjevně nejvíc záleží na konkrétním typu auta a stavu baterie. Myslím si ale, že platí přímá úměra: čím modernější auto - tím menší dojezd na baterii. Přece jen počet spotřebičů (zvláště elektroniky), které nelze vypnout, je v dnešních autech ohromný.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 19.05.2014 11:37, RE: Kleknutý alternátor
brin napísal:
To nic není, my jsme jeli ve dvou do Slovinska na jachtu a cestou tam, asi 100 km před cílem odešel kolegovi v Octavii I 1,9 Tdi (služební) alternátor. Tam dojel v dojmologii, že je chyba v kontrolce. Nebyla, po zhasnutí motoru už to nenatočil. Nicméně byli jsme na místě pohoda, ale servis nebyl, protože byly svátky. Před odjezdem jsme dali baterku nabít do lodi na max a vyjeli jsme zpět 1200 km. Prvních 400 km jsme ujeli zcela v pohodě bez nutnosti zastavení, pak jsme baterii dobíjeli půlhodinovými zastávkami po 200 km a připojením kabely k mému nastartovanému autu (osobně mám dojem, že to té baterce moc nedalo, ale co už). Abych to zkrátil, tak jsme za tmy (rozsvícené parkovačky, žádná prdel) nakonec dojeli do Brna, kde si kolega dal vůz opravit. Takže s nafťákem dojedete s vadným alternátorem vpravdě daleko.


A já jsem chytil kapra, kterej mě 26 kilo. Fakt nekecám

Ale jo, dá se tomu věřit, ono to čerpadlo zase tolik nepotřebuje.
Když bude spotřeba 50-100W, tak to pri 80 Ah baterii znamená 20-10 h a během toho se něco najet dá.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 19.05.2014 12:03, ok
Nemám důvod si vymejšlet, sám jsem tomu nevěřil. Celou dobu byly zapnutý pouze parkovačky, vše ostatní zcela vypnuto. Jeli v zimě s otevřenýma okýnkama aby se jim nemlžilo přední sklo. Byla to hodně nepříjemná cesta.
reagovať
tipcarsweb
počet príspevkov12
dátum registrácie31.03.2014
Pondelok 19.05.2014 15:29, RE: Kleknutý alternátor
brin napísal:
... Před odjezdem jsme dali baterku nabít do lodi na max a vyjeli jsme zpět 1200 km. Prvních 400 km jsme ujeli zcela v pohodě bez nutnosti zastavení, pak jsme baterii dobíjeli půlhodinovými zastávkami po 200 km a připojením kabely k mému nastartovanému autu...


A ze s elektromobilem se nada zajet dlouha trasa
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 19.05.2014 18:42, jojo
Tak kamarád netankoval, při výjezdu měl plnou 60 l a po dojetí se mu ještě ani nerozsvítila rezerva. Ale jinak dobrej vtip
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Utorok 20.05.2014 11:56, tak nejsme jediní.
Švárovo Octávkou z Chorvatské Mimice do Jihlavy s nefunkčním alternátorem.Bez chcípání vozu na jednu nádrž a poměrně v pohodě,ikdyž adrenalin byl, auto to zvládlo.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.