0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Vectra - jaký je stav po dvanáci letech?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.05.2008 15:09, RE: 16v motory opel
anonym napísal:
Obavam se, ze po vymene gufer bude nalsedovat i vymena krouzku. Otazkou je, zda-li se to u stareho vozu vyplati. STK projdu bez priprav, servisuji ho pravidelne. Jak jsem jiz psal. Nebyt spotreby oleje, je to super vuz. Tak uvidime...
Otázkou je pojetí slova vyplatí. Jestli jako finančně, tak rozhodně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.05.2008 20:29, Prevence
To preventivní dolití oleje mě dostalo. Pisatel asi neví, jak se kontroluje stav oleje, ten motor buď olej potřeboval, nebo ne. Pokud je tam oleje moc, tak zbytečně zatěžuje motor. Pokud se pisatel chce o auto starat (aspoň se tak tváří), tak by měl hladinu oleje kontrolovat pravidelně a teprve podle potřeby dolévat. 6000 km za 3 měsíce není málo, tak zezačátku alespoň každých 14 dní, pak až podle zkušeností.

Taky mě pobavila detekce závady u centrálu, ten mikrospínač odhalit bez rozmontování zámku, to je dobrej.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.05.2008 22:07, 150 tis. km po 12 letech
majitel je zřejmě opravdová naivka. Hlavně ať pokračuje v preventivních akcích typu dolití litru oleje apod. Auto ho jistě za to bude milovat
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.05.2008 22:30, RE: 150 tis. km po 12 letech
anonym napísal:
majitel je zřejmě opravdová naivka. Hlavně ať pokračuje v preventivních akcích typu dolití litru oleje apod. Auto ho jistě za to bude milovat
Otec má 1.8 16V sedan a je to fakt solidně tichý a slušná spotřeba, a také za dva roky bezproblémový provoz, olej 5W-40 na 15 tis. km žádné dolévání. Jen jediný problém, že to auto nejede, podle mě je to na vectru slabý motor, po rovině to celkem jde,ale pružnost skoro žádná a na předjíždění nic moc, podle mě ideální je V6, ta jede pěkně a nežere o moc víc. Také myslím že silnější motor přispívá k bezpečnosti. Ale samozřejmě na běžný ježdění 1.8 pro některé lidi stačí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.05.2008 11:28, RE: neblázni
anonym napísal:
Kámo, neblázni. po třech měsících něco hodnodit. Jinak já mám vectru 10 let a jsem s ní maximálně spokojený, nikdy mně nenechala na holičkách a dodnes slouží výborně.
X16XEL - horší motor na světě snad ani neexistuje. Všude karbon a nic než karbon ze spáleného oleje, všechno zanesený a zalepený. Prodat dokud to jezdí a koupit třeba 2.0. Přeju upřímnou soustrast.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.05.2008 13:22, RE: 16v motory opel
anonym napísal:
Podobnú spotrebu oleja som mal u Mondea 2,0 l, pritom kompresné tlaky boli špicové (12,8 - 13,0). Nakoniec sa ukázalo, že stieracie krúžky sú karbónom pripečené v drážkach piestu. Nezotretý olej pritom "dotesňoval" - výborná kompresia - vrchné krúžky a prechádzal do spal. priestoru, čo následne vyvolalo ťažšie štartovanie. Nedali sa zohnať samotné krúžky, takže sa vymenili celé piesty. Spotreba oleja klesla prakticky na 0 a drží sa tam aj po 5 tkm.
Je-li podezření na připečené pístní kroužky, stačí udělat následující. Vypustit olej, nastavit válce do jedné roviny a přes otvor svíčky nalít do prostoru nad píst petrolej. Petrolej dokáže rozpustit karbonové usazeniny. Při nalévání petroleje do jednotlivých válců můžete zároveň sledovat jeho průnik do klikové skříně. Ztrácí-li se z válce rychle, je nutné postup opakovat i několikrát. Nepomůže-li to, tak je to na rozebrání motoru. Petrolej je vhodné nechat ve válcích déle, tak 12 hodin minimálně. Zůstatkový petrolej je nutné z válců odsát, zkontrolovat olejovou vanu a rovněž pročistit, nejlépe tech. benzinem. Za otáčení startéru válce profoukat. Pochopitelně přes hadr na otvoru svíčky. Katalyzátor by měl následně zůstat bez újmy. Lépe je nechat notor pořádně odvětrat. Opravdu to funguje. Existují také přípravky na rozpouštění karbonových úsad, ale nevím přesně jak se jmenují. Přeji hodně zdaru všem, co to papá olej.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.05.2008 22:19, RE: Vectra 2.0 Combi, najeto přes 350... máte dotazy?
anonym napísal:
Spotřeba je závislá na mnoho aspektech... v první řadě u silnějších motorů (což už snad tento je se zmenšuje (u mě k nerozeznání) zapnutá či vypnutá klimatizace. Dále pneumatikami uděláte hodně... mít pěkně vypadající a sedící, široké pneumatiky je fajn, ale nic pro Mirky Dušíny... Schváílně jsem začal tímto, protože tím se dá udělat rozdíl 2 litry....
Jinak moje dlouhodobá spotřeba je 7,5 venku, 9 město. Jezdím, jak jezdím, spíš rychle. Dal jsem i Rakousko za 6,8, umím po městě i 14. Tatíko...
Pneumatikama rozdíl 2 litry? Seš demagog, co to kecáš? Mám na vectře 235-ky!, to už je pěkná šířka, a když jedu na spotřebu, tak se vlezu pod 7 ltr., obsah dvoulitr benzin.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.05.2008 22:19, RE: Vectra 2.0 Combi, najeto přes 350... máte dotazy?
anonym napísal:
Spotřeba je závislá na mnoho aspektech... v první řadě u silnějších motorů (což už snad tento je se zmenšuje (u mě k nerozeznání) zapnutá či vypnutá klimatizace. Dále pneumatikami uděláte hodně... mít pěkně vypadající a sedící, široké pneumatiky je fajn, ale nic pro Mirky Dušíny... Schváílně jsem začal tímto, protože tím se dá udělat rozdíl 2 litry....
Jinak moje dlouhodobá spotřeba je 7,5 venku, 9 město. Jezdím, jak jezdím, spíš rychle. Dal jsem i Rakousko za 6,8, umím po městě i 14. Tatíko...
Pneumatikama rozdíl 2 litry? Seš demagog, co to kecáš? Mám na vectře 235-ky!, to už je pěkná šířka, a když jedu na spotřebu, tak se vlezu pod 7 ltr., obsah dvoulitr benzin.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 14.05.2008 14:34, RE: 150 tis. km po 12 letech
anonym napísal:
Otec má 1.8 16V sedan a je to fakt solidně tichý a slušná spotřeba, a také za dva roky bezproblémový provoz, olej 5W-40 na 15 tis. km žádné dolévání. Jen jediný problém, že to auto nejede, podle mě je to na vectru slabý motor, po rovině to celkem jde,ale pružnost skoro žádná a na předjíždění nic moc, podle mě ideální je V6, ta jede pěkně a nežere o moc víc. Také myslím že silnější motor přispívá k bezpečnosti. Ale samozřejmě na běžný ježdění 1.8 pro některé lidi stačí.
Mám taky Vectru B 1.6 16V X16XEL, najel jsem s ní 52000 za rok a pul a olej dolejvám 0.5litru na 10 000km to kolega s novou octavii Tédéééííí dolejvá víc.Ale je pravda že ten motor je na váhu toho auta nešťastný.Jediné co jsem měnil během těch kilometrů je alternátor a jinak zatím jen klasický servis.Příště bych volil taky 1.8 nebo 2.0
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.