0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Vectra B 1,6 16V - zkušenosti po devíti letech prvozu

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 08:01,
Pán se zřejmě k vozu choval jako prase když oddělal "celý podvozek po 40tkm. Cca 8let zpátky jsem měl B 1,8i r.v. 99 najeto při koupi v D - 120tkm při prodeji 180tkm a celkem dost podvozkových komponentů bylo ještě původních a plně funkčních. Za celou dobu mi praskly akorát svody (prý nemoc těchto modelů) Krom dle mého názoru nepohodlných sedaček na delších trasách plná spokojenost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 09:14, RE: bez předmětu
Valnoha napísal:
Pán se zřejmě k vozu choval jako prase když oddělal "celý podvozek po 40tkm. Cca 8let zpátky jsem měl B 1,8i r.v. 99 najeto při koupi v D - 120tkm při prodeji 180tkm a celkem dost podvozkových komponentů bylo ještě původních a plně funkčních. Za celou dobu mi praskly akorát svody (prý nemoc těchto modelů) Krom dle mého názoru nepohodlných sedaček na delších trasách plná spokojenost.
Je to možné, že se choval k autu špatně. Uvedený motor je opravdu znám svým apetitem na olej. Osmnáctistovka, konkrétně typ X18XE, je opravdu velmi slušný motor, stejně jako dvoulitr X20XEV. Bohužel svody rády prasknou u obou motorů, ale dají se prý zavařit a není to ani drahé. Údajně prý praskají v místě odvodu spalin pro EGR a pokud se EGR zaslepí, tak k prasknutí nedojde. Stejně tak na praskání svodů trpí i 2,5V6 resp 2,6V6 a důvod je stejný. Nepříjemné na tom je, že jsou to svody na zadní hlavě .
Jinak celkově auto rozhodně není špatné vloni touto dobou jsem dokonce hledal konkrétní vůz po faceliftu v roce 1999 (poznáš podle integrovaných světlometů s blinkry), ale nebyl žádný výběr. Buď mělo auto vadu fyzickou nebo v papírech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 09:39, RE: bez předmětu
David V napísal:
Je to možné, že se choval k autu špatně. Uvedený motor je opravdu znám svým apetitem na olej. Osmnáctistovka, konkrétně typ X18XE, je opravdu velmi slušný motor, stejně jako dvoulitr X20XEV. Bohužel svody rády prasknou u obou motorů, ale dají se prý zavařit a není to ani drahé. Údajně prý praskají v místě odvodu spalin pro EGR a pokud se EGR zaslepí, tak k prasknutí nedojde. Stejně tak na praskání svodů trpí i 2,5V6 resp 2,6V6 a důvod je stejný. Nepříjemné na tom je, že jsou to svody na zadní hl...
Já koupil ty svody nové za 3500,- a vyměnil jsem si je sám. Už je to nějakej ten rok zpátky co jsem jí prodával ale bylo to jedno ze dvou aut které jsem prodával s naprosto čistým svědomím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 10:57, já jsem s 1,6 16V (X16XEL) spokojen.
No, je to asi kus od kusu. Já mám Vectru B těsně před faceliftem, 1,6 16V, olej pravda trošku žere, ale jinak, musim říct, že motor šlape bez jediného problému. Spotřeba v normě, je tichý, neklepe, startuje na první otočení při každé teplotě, a prostě vpořádku. mám najeto 135000 km, a co se týká podvozku, tak trošku zlobí někdy jeden silentblok na zadní nápravě, a na pčední je vyměněn jeden čep. A jinak nic neklepe, nebouchá, dost dílů stále původních. Já jsem s ní naprosto spokojen.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 11:11,
Rozhodně si nemyslím, že by Vectra B byla autem s poddimenzovaným podvozkem (už proto, že není moc konstrukčně komplikovaný, a navíc tam nejsou hliníkové "vychytávky", jako třeba u Passatu). Spíš to auto autor nešetřil (s gustem projel každý kanál atd.). Ostatně ani nepíše, co konkrétně musel měnit. Totéž platí o brzdách. Ve 40 tkm bych to viděl tak na obložení, možná na kotouče (ale ty si myslím, že by ve Vectře měly vydržet déle). Elektronické a elektrické serepetičky zlobí rády, ale občas je jen ptákovina (zoxidované kontakty atp.). Apetit na olej je u Oplů pověstný, ale není to u všech modelů (tchýně měla Astru I Classic 1.6 16v a motor, včetně spotřeby oleje byl úplně v pohodě). U Vectry II jsem slyšel o náchylnosti chladiče na ucpání (když se nemění chladící médium, jak má), často odcházejí i teplotní čidla - výsledkem je "zavařený" motor a ohnutá hlava. Jinak s autorem souhlasím - lepší motor, než 1.6 16v, je bezesporu 1.8 16v. Já bych do 1.6 16v ve Vectře nikdy nešel, "opticky" mi sedí spíš na Astru. A myslím si, že kdyby dal autu to, co by měl, mohlo mu sloužit lépe. Autor píše, že to prodával se 120 tkm najeto. To není nic moc za dobu, co auto vlastnil. Pokud by se auto skutečně tak sypalo, jak autor píše, proč se jej nezbavil dříve? A ještě jedna připomínka - autor srovnává Vectru s Audi 80. Nevím se kterou generací, ale já jsem jezdil poslední generaci s TDI 66 kW a předposlední generaci 1.8 s, bylo to výborné auto. Jedno z nejlepších, co Audi kdy vyrobilo. Velmi pohodlné, uvnitř skvěle zpracované a pokud se něco vysypalo, pak to byla lehce (tj. doma) opravitelná ptákovina. Nikdy mě ani mého otce (jemuž ta auta patřilo) nenechalo ve štychu, a to se jezdilo po celé Evropě za každého počasí. Takže s Audi 80 bych Vectru vůbec nesrovnával !.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 11:18, Zábava
Je to takové zábavné čtení. Nenastavitelný volant je vlastně výhoda, palubní počítač je nanic, protože se stejně pokazí. Už ta dlouhá pětka je u 1.6 fakt výhoda, vzpomínám si, jak jsem jednoho takového šťastlivce s VectrouB potkal na D1, na Vysočině mě s kopce vždycky předjel, do kopce jsem zase předjel já jeho a přitom jsem já pořád držel 130. Nebyl mi schopen ujet. Zajímalo by mě, kolik VectraB s 1.6 točí s tou dlouhou pětkou při 130 km/h. Mondeo točí 3700 (1.8/1993 i 2.0/2001), Oktávka I točí 4000 (1.6 75kW).

Pak mě zajímá, kolik těch dlouhých cest do Prahy bylo, když za 4 roky najel 40000 km. Kdyby to bylo Praha-Brno, tak je to jedna měsíčně a nic víc by už nenajezdil. Takže to bylo spíš kousek od Prahy a asi po okreskách, protože na D1 bych mu tu spotřebu neuvěřil ani omylem. Ledaže by jel tak 90 max.

A nevím proč si myslí, že 1.8 u konkurence moc žerou. Já ji měl 6 let v tom Mondeu, na které naplival na začátku, a naprostá spokojenost. Žádný hladovec to není.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 11:34, RE: Zábava
Koloss napísal:
Je to takové zábavné čtení. Nenastavitelný volant je vlastně výhoda, palubní počítač je nanic, protože se stejně pokazí. Už ta dlouhá pětka je u 1.6 fakt výhoda, vzpomínám si, jak jsem jednoho takového šťastlivce s VectrouB potkal na D1, na Vysočině mě s kopce vždycky předjel, do kopce jsem zase předjel já jeho a přitom jsem já pořád držel 130. Nebyl mi schopen ujet. Zajímalo by mě, kolik VectraB s 1.6 točí s tou dlouhou pětkou při 130 km/h. Mondeo točí 3700 (1.8/1993 i 2.0/2001), Oktávka I točí...
Já měl Vectru A s motorem 1.8i (66kW 145Nm) a na 5-ku při 140-ti jsem točil 3500 rpm. Z toho usuzuji, že u motoru 1.6 16V (74 kW 145Nm) bude převodovka velmi podobná. Jinak jsem s tím motorem taky bez problému udržel dálniční 130-ku, akorát ten kopec před Prahou mi dával zabrat, tam mi rychlost na 5-ku klesla na 110-120, ale zbytek v poho. Největší točivý moment měl můj motor ve 3000 rpm. Ale Opel měl vždycky dlouhé almary, třeba 5-ka ještě ve starým 2-litru (85 kW) byla obzvláště dlouhá. Mělo to velmi příznivý vliv na spotřebu. Vectry obecně měly poměrně nízký součinitel odporu a když se k tomu přidala dlouhá převodovka, tak se dalo jezdit úsporně. Já jsem třeba na dovolené v Rakousku jezdil za 6,6 s velkým podílem dálnic a na dovolené ve Francii s výhradním zastoupením dálnic 6,9 (občas klima, 4 lidi a plný kufr a cestovní rychlost tacho 140 km/h (kromě Švýcarska, kde je 120-ka)).
Nepokazil se většinou PP, ale ten display. Dal se svépomocí proletovat a opět chodil nebo to dokonce dělal kdosi na kšeft za pár babek.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 11:44, RE: Zábava
Koloss napísal:
Je to takové zábavné čtení. Nenastavitelný volant je vlastně výhoda, palubní počítač je nanic, protože se stejně pokazí. Už ta dlouhá pětka je u 1.6 fakt výhoda, vzpomínám si, jak jsem jednoho takového šťastlivce s VectrouB potkal na D1, na Vysočině mě s kopce vždycky předjel, do kopce jsem zase předjel já jeho a přitom jsem já pořád držel 130. Nebyl mi schopen ujet. Zajímalo by mě, kolik VectraB s 1.6 točí s tou dlouhou pětkou při 130 km/h. Mondeo točí 3700 (1.8/1993 i 2.0/2001), Oktávka I točí...
Kolossi malinko OT: Nemáš představu, kde přesně se nacházejí klapky pro distribuci a směšování vzduchu pro topení a klimatizaci u Mondea?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 13:09, RE: Zábava
David V napísal:
Já měl Vectru A s motorem 1.8i (66kW 145Nm) a na 5-ku při 140-ti jsem točil 3500 rpm. Z toho usuzuji, že u motoru 1.6 16V (74 kW 145Nm) bude převodovka velmi podobná. Jinak jsem s tím motorem taky bez problému udržel dálniční 130-ku, akorát ten kopec před Prahou mi dával zabrat, tam mi rychlost na 5-ku klesla na 110-120, ale zbytek v poho. Největší točivý moment měl můj motor ve 3000 rpm. Ale Opel měl vždycky dlouhé almary, třeba 5-ka ještě ve starým 2-litru (85 kW) byla obzvláště dlouhá. Mělo t...
Vectra A bylo lehčí auto a motor 1.8 podle nižšího výkonu a stejného krouťáku usuzuju na osmiventil. To vysvětluje, že ta Áčková jela v kopcích na D1 ještě slušně, ale Béčková už byla určitě těžší a menší objem honěný na vyšší výkon prostě s dlouhou pětkou ty kopce nemůže zvládnout. To střídání stráží se konalo asi tak 5-6x docela jsem se tím bavil. Jinak souhlas, delší pětka jistě přispěje k nižší spotřebě.

Display je známá bolest, odcházel nejen ve Vectře, ale i Omega si s ním užila. Jen to dokresluje, že autor něco zaslechl a hned to popsal, jako by to znal podrobně a přitom neměl ani páru, o čem píše.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 13:12, RE: Zábava
David V napísal:
Kolossi malinko OT: Nemáš představu, kde přesně se nacházejí klapky pro distribuci a směšování vzduchu pro topení a klimatizaci u Mondea?
Máš na mysli Mondeo 2001 předpokládám. Já mám ovládání těchto věcí elektronické, tedy zmáčknu čudl a někde z palubky je slyšet zavrčení motorku. Umístění ale bude stejné s mechanickým ovládáním, ale nejspíš tě zajímá, kudy k tomu bude přístup. Můžu se doma mrknout do technické příručky, jak se k tomu dostat. Snad si vzpomenu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 13:27, RE: Zábava
Koloss napísal:
Máš na mysli Mondeo 2001 předpokládám. Já mám ovládání těchto věcí elektronické, tedy zmáčknu čudl a někde z palubky je slyšet zavrčení motorku. Umístění ale bude stejné s mechanickým ovládáním, ale nejspíš tě zajímá, kudy k tomu bude přístup. Můžu se doma mrknout do technické příručky, jak se k tomu dostat. Snad si vzpomenu.
Jo, pro Mondeo 2000-2007. Jedna klapka mě zlobí - asi je něco znečištěné, protože "rozmrzne" po několika minutách (15-20), do té doby auto topí naplno, i když je zvolen režim LO. Ty máš technickou příručku jinou než "Jak na to"? Já chci taky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 14:11, RE: Zábava
David V napísal:
Jo, pro Mondeo 2000-2007. Jedna klapka mě zlobí - asi je něco znečištěné, protože "rozmrzne" po několika minutách (15-20), do té doby auto topí naplno, i když je zvolen režim LO. Ty máš technickou příručku jinou než "Jak na to"? Já chci taky.
Mám Ford TIS, dá se to najít na internetu. Ne že by to bylo něco extra, ale už jsem to párkrát využil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 16:30,
r.v.1996, jak dlouho vůz používám-9let, koupen jako nový, píše se rok 2010. No nic asi bych se měl vrátit do lavic, ty počty mi nějak nejdou
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 16:49, RE: bez předmětu
mildesortemi16 napísal:
r.v.1996, jak dlouho vůz používám-9let, koupen jako nový, píše se rok 2010. No nic asi bych se měl vrátit do lavic, ty počty mi nějak nejdou
Tatiínek to koupil v '96 jako nový rodinný vůz. Jezdilo se s tím 5 let a pak to dostal/odkoupil kluk pro sebe.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.02.2010 17:08, to: David V
kde je to napsáno, já to nikde nevidím
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.02.2010 00:20, Zkušenosti po 248.000 km - VB 1,6 16 V
Stejná VB, sedan, r.v.98, při koupi 98.000 km, v součastnosti 248.000 km. Pravidelný servis u spolehlivého mecha - olej,filtry po 10.000 km, po koupi udělány rozvody, pak ve 176. a 240.tk. Kromě známé bolesti - vyhořelé diody na altíku při 100.000 km zatím jen spotřební věci - 1x kotouče dokola, 3x kostice vpředu plus 2x silentbloky na zadní nápravě-ty menší odchází na naší "hopsaštráse" D1 pravidelně, destičky, zaslepení EGR, zadní tlumiče nové v 234tk, přední původní, spojka v 248 tk. také původní !!!. 2x čištění krokového motorku, ve 240tk nové uhlíky altíku, jednou ukoplé zrcátko a jednou vykradeno - zrcátko 2100,- zadní sklo spolujezdce - velké i malé plus zničený zámek kufru cca 1200,- vrakoviště (nějak se tam amatér nemohl dostat . Čepy na předku původní. Auto jezdí každý den, kromě příhody s diodama nikdy nezklamalo-vždy jsem se vrátil domů po svých kolečkách. Negativa - posledních cca 50tk se zvedla spotřeba oleje - konstrukční "dar" motoru 1,6 16v - cca 1,5 - 2l doliju na 10 tk.(nenechat klesnout olej pod půl rysky,pak rapidní ubytek), průměrná spotřeba do cca 200 tk. 6,68 l, ted cca 7,7 l ( Praha - Brno pravidelně), přední světla za deště a večer už připomínají bludičky - chystám obměnu. V lednu 2010 TK a EK OK, drobné opravy oděrek laku - holt parkování v Brně( prý koroze karoserie , takže ještě něco odjezdí. 80% jezdím sám, ale i s 3 kinder a jejich výbavou není problem-horší dynamika. Celkově spokojenost, pokračovatel ve 2012 pravděpodobně stejná značka. Můžu doporučit www.opelclubrenbau.cz - zdroj rad a pomoci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.02.2010 02:31, RE: Zábava
David V napísal:
Jo, pro Mondeo 2000-2007. Jedna klapka mě zlobí - asi je něco znečištěné, protože "rozmrzne" po několika minutách (15-20), do té doby auto topí naplno, i když je zvolen režim LO. Ty máš technickou příručku jinou než "Jak na to"? Já chci taky.
Tak jsem to prozkoumal, hledá se v tom hodně blbě a pokud nekoukáš přímo na auto, tak jsou ty obrázky dost nesrozumitelné. Ale jestli jsem to dobře pochopil, tak se tam leze přes přihrádku před spolujezdcem. Přihrádku vyndat a za ní by měl být motor ventilátoru a vlevo od něj tři motorky na směrování. Dej vědět, jestli jsi to četl a k něčemu to bylo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.02.2010 07:56, RE: Zábava
Koloss napísal:
Tak jsem to prozkoumal, hledá se v tom hodně blbě a pokud nekoukáš přímo na auto, tak jsou ty obrázky dost nesrozumitelné. Ale jestli jsem to dobře pochopil, tak se tam leze přes přihrádku před spolujezdcem. Přihrádku vyndat a za ní by měl být motor ventilátoru a vlevo od něj tři motorky na směrování. Dej vědět, jestli jsi to četl a k něčemu to bylo.
Jo díky, myslím, že je to pro mě dost užitečná informace.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.02.2010 17:02, RE: Zkušenosti po 248.000 km - VB 1,6 16 V
nekdo napísal:
Stejná VB, sedan, r.v.98, při koupi 98.000 km, v součastnosti 248.000 km. Pravidelný servis u spolehlivého mecha - olej,filtry po 10.000 km, po koupi udělány rozvody, pak ve 176. a 240.tk. Kromě známé bolesti - vyhořelé diody na altíku při 100.000 km zatím jen spotřební věci - 1x kotouče dokola, 3x kostice vpředu plus 2x silentbloky na zadní nápravě-ty menší odchází na naší "hopsaštráse" D1 pravidelně, destičky, zaslepení EGR, zadní tlumiče nové v 234tk, přední původní, spojka v 248 tk. také pův...
Jo, 7,7 po D1, to už je uvěřitelnější spotřeba. Ještě pro zajímavost, kolik točí motor při 130 na pětku?
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.