0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Vectra a Astra - vybíráme nejlepší motorizaci

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 24.10.2011 09:59, rada
6.0 V12 - jen je takových kousků proklatě málo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 24.10.2011 16:14, rada
Opel Astra H - 1.8i 103kW. Montuje se až od úplného konce roku 2005, čili spíše 2006 a dál. Nejlepší motor do Astry, menší 1.6 (a starší 1.8) nejedou tak dobře, navíc mají klidně i vyšší spotřebu než tato 1.8. Naopak vyšší 2.0T ať už ve 125kW nebo 147kW verzi je dost rozežraná. O 125kW verzi to platí asi víc, protože nejede už o tolik lépe než ta 1.8 103kW. Nebo pokud je pán fajnšmekr a trochu masochista, tak pak Astra OPC s 2.0 a 177kW (240k). Ale to už neni auto na normální ježdění :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 24.10.2011 16:19, rada
Jinak Vectru moc neznám, nejsem si moc jist, jestli některý z benzínů je doporučeníhodný. Do Vectry by asi nejvíc sedlo 1.9CDTI 110kW. Takže za mě rozhodně doporučuji Astru H, nejlépe s 1.8i 103kW. Druhá volba by byla Astra H s 1.6T, ta se ale dělala jen chvilku, od 2007 a u nás skoro není k sehnání. Má 132kW, oproti starším dvoulitrům je o mnoho úspornější a dynamiku má nadprůměrnou. Ovšem už tam je turbo, které může odejít, atd. Přesně spolehlivost tohoto motoru neznám.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 24.10.2011 18:28, rada
Dotaz je sice zaměřen na Opel Astra a Vectra kombi v benzínu, ale už od r.v. 2000? Tzn Astra G nebo Astra H je ve výběru? Taktéž Vectra B nebo Vectra C? Těchto výběrů je moc.
Předpokládám, že již budete spíš pokukovat po novějších vozech. Pokud ale něco staršího, tak hledejte motorizace 1.8 16V 92kw, jiné benzínové motorizace nebudou vhodné.
Radši přejdu k novějším vozům. Kolega doporučuje 1.8 103kw, ano tento motor je nejlepší z verzí 1.8 16V, ale ani 92kw verze není vůbec špatná.
Za mě:
Astra H: 1.8 16V 92kw nebo 103kw, špatný nebude ani 1.6T 132kw, ale jeho cena bude jinde... 2.0 16V Turbo bych nedoporučoval, jsou to motory staré konstrukce ještě od dob Calibry. Odspodu nic moc a pak brutální nával síly, prostě stará škola. A spotřeba pod 10 nepůjde.

Vectra C: 1.8 16V 90kw a 103kw budou dobré motory, ale ve Vectře už to nebude nic extra silého, spíš pohodová jízda a spolehlivost budou devízou. 2.2 16V Direct se 114kw už by měl být vychytaný co se týká rozvodů poháněných řetězem a má 6° převodovku, což by mohlo držet spotřebu mezi 8-9l běžně bez snažení.
Pokud nevadí vyšší spotřeba, tak 3.2 V6 s MANUÁLEM!! nemusí být špatná volba, spotřebu ale neodhaduji Dále super motor může být 2.8T, určitě bude ve všem lepší než 3.2 V6 a spotřeba bude mnohem nižší, ale samozřejmě auto s tímto motorem bude mnohem dražší.
Můj tajný tip pro Vectru C je motor 2.0T 129kw, není to již motor od Opelu, ale je to motor Saab, má rozvody poháněné řetězem, dostatečnou sílu v každých otáčkách, 6° převodovku a spotřebu 9-10l.

Záleží samozřejmě kolik toho najzdíte ročně a jak dlouhé jsou pravidelné popojížďky. Pokud krátké trasy, volte atmosféru, naopak určitě turbo.

Jo a při nákupu vysledujte podvozek, nesmí být chycen povrchovou korozí. zachovalý podvozek doporučuji natřít ochranným nátěrem. Opel nemá podvozek dostatečně ošetřen proti soli.

Dobře kupte a pak se tu pochlubte
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.10.2011 12:20, rada
Jednoznačně doporučuji 1.8 benzín, měl jsem s ním možnost delší dobu jezdit a nemohu si na nic stěžovat. Dobrý zátah a velice příjemná spotřeba.
P.S.: v mém případě byla Astra spojena se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.10.2011 22:43, rada
Doporucuji model astra H 1.8, u 1.4 - 1.6 pri vyssim najezdu kilometru zacnou zrat olej cca 250tkm a vic 1.8 na tom asi bude podobne. v ten okamzik pryc z domu nebo novej vybrus motoru s pisty a krouzky, protoze bude stale rozezranejsi. Model H ma dve nevyhody: nema teplomer chladici kapaliny a cca po 30tkm se musi vymenit kosti na predni naprave ke kterym se obcas prida spojovacka zhruba 1500Kc material. Zadni naprava je tvorena torzni napravou a tak tam neni co rozbit. V nafte bych doporucil 1.7 cdti vyrobce Isuzu od roku 2005 motor DTL a novejsi. 1.9 take neni spatna, ale u te odchazi vicehmoty setrvacnik. Model astra G je jiz konstrukci jiz starsi a osobne bych do nej nesel, rozhodne se vyhnout naftovemu motoru 1.7 u ktereho se pouzivala dve palivova cerpadla a hodne odchazela. Nove v originale je potom temer za cenu vozu. co se tyka vectry C nebo signumu tak tam situaci nemam moc zmapovanou obliben je motor 2.2 a obloukem se vyhnout 3,0. U techto modelu je, ale vyssi cena na vsech nahradnich dilech o pneumatikach nemluve.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 26.10.2011 15:09, rada
1.4 v Háčku už bude určitě slabá.
Ta 1.8 je v pohodě a měla by být dost spolehlivá. Záleží jaký tazatel potřebuje výkon, když žádá 1.8 a výš.

Alps: tazatel se ale neptal na naftu, tak proč tady o tom píšete? Nerozumím...
Jo jinak narážíte na 1.7 diesel v Géčku. Byly tam 2 verze. 50kw motor Opel, 55kw motor Isuzu. Vlastnil jsem 55kw 1.7DTi Isuzu, měla již najeto 300t km a s čerpadlem ani jeden problém za tu dobu ( což mi potvrdil známý, co ji používal jako pracovní ). A co vím, měla jen jedno čerpadlo a to Bosch VP30
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.10.2011 09:28, rada
Právě řeším hodně podobný problém - co za motor do Vectry C GTS nebo Signumu. Jako jediné rozumné - a mě cenově dostupné vidím buď 1.8 16V (90kW) - nevím jestli nebude 90kW málo, ale má snad jinak odstupňovanou převodovku než klasický sedan, 2.2 16V direct (114 kW) nebo 1.9 CDTi (110 kW). Dost jsem si toho o těchto motorech přečetl, ale pokud s některým motorem někdo máte osobní zkušenosti, rád bych si je přečetl - klidně na fl5@volny.cz, abych nezabíral poradnu. Předem díky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.10.2011 15:35, rada
duch: nejprve se rozhodni, jaké palivo budeš upřednostňovat a kolik toho ročně najezdíš. Zda jezdíš krátké trasy nebo delší ( řekněme od 30km a víc ). U delších jistě diesel, jelikož 1.9CDTi jsou kultivované a relativně tiché motory ( srovnávám svoje TDi PD s Otcovým Signumem 1.9CDTi 110kw )
Pokud ti můžu poradit, sháněj určitě model po faceliftu ( kulatá maska ), jsou vychytanější.
1.8 90kw bude slabý, jak jsem již psal dole, na pohodovou jízdu založenou na spolehlivém jednoduchém motoru.
2.2 114kw Direct už by měl nabídnout dostatek síly, nemám s tímto motorem ale žádné zkušenosti. Má 6° převodovku, takže nějakých 8-9l max by to mohlo brát.
Zkušenosti se Signumem 1.9CDTi 110kw r.v. 2006 facelift: máme ho doma cca 2 roky, takže nic moc dělat velké závěry. Měněny byly rozvody, diodovej můstek v altíku a to je asi vše, co mě teď napadá.
Řízení auta je přeposilované, což znamená, že v řízení není žádný cit. Jinak pohodlné auto s výborným vnitřním prostorem. Rozvor Signumu a Vectry C Caravan je tuším 2800mm (+-).
Kufr tam je dostatečný. Vůz je ideální pro čtyři osoby, pátá sedačka je hodně nouzová.
Daň za vysoký výkon je pomalý nástup topení. V zimě trvá snad 10km než to začne topit.Motor táhne hodně přesvědčivě až od cca 1800-1900ot, do tý doby je hrozně línej, pak výbuch síly. Obdobně jako u prvního TDi PD 85kw.

No snad jsem trochu poradil...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.10.2011 20:20, rada
Na Vectru v benzine odporucam jednoznacne 1.8 -103kW,od roku 2006
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.10.2011 09:56, X18XE1 85kw
Davide, článek je pěkný. rád jsem si početl o autech, které jsem celkem studoval, když jsem vlastnil Géčkovou Astru 1.8 16V 85kw.
Osobně ale tento motor nemůžu doporučit a stejně tak jej měl známý a taky spousta kluků na Astra foru. Problémy s ŘJ jsou naprosto běžné, dále altík a v něm diodový můstek rychle odchází. Svody praskají.
Nevím co jsi zjistil o verzi 92kw, ale ta je mnohem spolehlivější než 85kw verze, určitě u ni neodchází ŘJ.
Za mě:
Astra G: 1.8 16V 92kw a pro fajnšmekry 2.0T OPC 147kw ( to byl můj sen, jenže u nás nesehnatelné a v D se ceny běžně drží kolem 8000e, což je masakr na Géčko v kombíku )
Astra H: 1.8 16V 92kw nebo 103kw
Vectra B: nebrat, spousta problémů s elektrikou. Když už, tak jedině 1.8 16V 92kw. Na 2.0 100kw bohužel slyším jen samou kritiku
Vectra C: 2.2 114kw nebo 2.0T 129kw či 1.8 16V 103kw

Diesely 2.2DTi jsou celkem tiché se spotřebou do 6,5l. 92kw a hlavně 280Nm jede velmi hezky, ale čerpadlo Bosch VP44 každýho odradí.
Když diesel, tak jedině motory CDTi. Tazatel ale chce benzín, tak o dieselech se nemá cenu bavit.

Jo Davide, v článku píšeš, že až po faceliftu se dostal 2.0T do Vectry? Není pravda, byl tam již v roce 2003.

Hodně zdaru
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.10.2011 09:58, RE: X18XE1 85kw
zigi napísal:
Davide, článek je pěkný. rád jsem si početl o autech, které jsem celkem studoval, když jsem vlastnil Géčkovou Astru 1.8 16V 85kw.
Osobně ale tento motor nemůžu doporučit a stejně tak jej měl známý a taky spousta kluků na Astra foru. Problémy s ŘJ jsou naprosto běžné, dále altík a v něm diodový můstek rychle odchází. Svody praskají.
Nevím co jsi zjistil o verzi 92kw, ale ta je mnohem spolehlivější než 85kw verze, určitě u ni neodchází ŘJ.
Za mě:
Astra G: 1.8 16V 92kw a pro fajnšmekry 2.0T OPC...
Ještě u 1.8 16V rozvody 60t km a to se toho sotva dožijete
92kw verze 90t km.

85kw verze prostě nejde doporučit

PS: u 92kw verze je elektronický plyn, takže lze za pár kaček dodělat tempomat, což 85kw verze neumí, je tam lanko...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.10.2011 13:08, Vectra 2.2 Direct
Případným zájemcům doporučuji prostudovat diskusní fórum Opel. V tomto tématu: http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php?f=79&t=1150 uvádí, že problém s napínákem řetězu byl vyřešen až někdy v r. 2006. Jestli jsem to pochopil, tak přeskočený řetěz hlásí majitelé 2.2. i přímovstřikového 2.2. Direct.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.10.2011 20:39, Děkuji
Pánové děkuji za kostruktivní doplnění mých hobby článků.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.