Dotaz je sice zaměřen na Opel Astra a Vectra kombi v benzínu, ale už od r.v. 2000? Tzn Astra G nebo Astra H je ve výběru? Taktéž Vectra B nebo Vectra C? Těchto výběrů je moc.
Předpokládám, že již budete spíš pokukovat po novějších vozech. Pokud ale něco staršího, tak hledejte motorizace 1.8 16V 92kw, jiné benzínové motorizace nebudou vhodné.
Radši přejdu k novějším vozům. Kolega doporučuje 1.8 103kw, ano tento motor je nejlepší z verzí 1.8 16V, ale ani 92kw verze není vůbec špatná.
Za mě:
Astra H: 1.8 16V 92kw nebo 103kw, špatný nebude ani 1.6T 132kw, ale jeho cena bude jinde... 2.0 16V Turbo bych nedoporučoval, jsou to motory staré konstrukce ještě od dob Calibry. Odspodu nic moc a pak brutální nával síly, prostě stará škola. A spotřeba pod 10 nepůjde.
Vectra C: 1.8 16V 90kw a 103kw budou dobré motory, ale ve Vectře už to nebude nic extra silého, spíš pohodová jízda a spolehlivost budou devízou. 2.2 16V Direct se 114kw už by měl být vychytaný co se týká rozvodů poháněných řetězem a má 6° převodovku, což by mohlo držet spotřebu mezi 8-9l běžně bez snažení.
Pokud nevadí vyšší spotřeba, tak 3.2 V6 s MANUÁLEM!! nemusí být špatná volba, spotřebu ale neodhaduji
Dále super motor může být 2.8T, určitě bude ve všem lepší než 3.2 V6 a spotřeba bude mnohem nižší, ale samozřejmě auto s tímto motorem bude mnohem dražší.
Můj tajný tip pro Vectru C je motor 2.0T 129kw, není to již motor od Opelu, ale je to motor Saab, má rozvody poháněné řetězem, dostatečnou sílu v každých otáčkách, 6° převodovku a spotřebu 9-10l.
Záleží samozřejmě kolik toho najzdíte ročně a jak dlouhé jsou pravidelné popojížďky. Pokud krátké trasy, volte atmosféru, naopak určitě turbo.
Jo a při nákupu vysledujte podvozek, nesmí být chycen povrchovou korozí. zachovalý podvozek doporučuji natřít ochranným nátěrem. Opel nemá podvozek dostatečně ošetřen proti soli.
Dobře kupte a pak se tu pochlubte