David V napísal:
Od Vánoc bez problému. Pořídil jsem po skoro po 5-ti letech nové letní pneu. Zkouším značku Firestone. Zatím je mám na discích a na auto je hodlám montovat o tomto víkendu. Přešel jsem z 175/70R14 na 195/60R14 a jsem zvědav, jak se to projeví. Cena byla opět celkem směšná, nějakých 5600,- za 4 nové gumy, přezutí a vyvážení. Na původních Klébrech (také od novoty) jsem najel 35.000 a měly něco pod 3 mm.
Taky jsem je změnil na 185/65 R14. Byly trochu mižší, ale na tlumení nerovností jsem to nepoznal, zato se to příznivě projevilo na dálnici, kdy šlo řízení kapku víc ztuha.
Jinak, měl jsem tu Vectru A od r.97 do 2001, byl to r.v. 1991 a nejel jsem na ní víc než 160tis.km. Postihla mě přesně ta samá závada s alternátorem. Taky to hnilo, opravoval jsem lemy (po opravě vydržely už jen 3 roky, prý to je obvyklé), prahy vydržely. Ještě mí odešel motůrek stíračů. Když jsem to auto dával pryč (mělo najeto cca 280tis.km), začínala se ozejvat převodovka a při rozjezdu to kapku klepalo.(asi spojka).
Celkově jsem však s tím autem byl plně spokojený, absolvoval jsem s ním bezpočet cest po západní Evropě, často pro nás v nestandardtně vysokých rychlostech. Charakterizoval bych ho jako celkem pohodlné, nenáročné a úsporné auto se slušnou (i když ne neobyčejnou) spolehlivostí. A líbilo se mi.
Potom jsem měl i Vectry B a C, a odtud zřejmě pramení ona nevalná pověst Oplů. Hlavně Vectra B 1.6 16V r. v.97 byla past. Tomu snad na motoru i podvozku odešlo co mohlo. Rozhodně žádná z nich nevydržela nájezd cca 50tis.km ročně. Pokud o ní někdo po pozitivních zkušenostech s A uvažujete, dejte pozor. Určitě ne 1.6 a zvažte, kolik toho s ní potřebujete najezdit.