David V napísal:
Shodou okolností řeším úplně stejný problém. Budu svou Vectru A měnit za novější model. Bohužel v roce 2000 byla paleta motorů nahrazena agregáty jiných zdvihových objemů. 2-litr označovaný jako X20XEV patří mezi nejpovedenější 16V motory od Opelu a rozhodně bych se ho nebál a nenechal se odradit plácáním o hlučnosti, pak jsou ještě spolehlivé X18XE a Z18XE. A právě bohužel přišel motor 2.2, o kterém i já jsem prvně uvažoval. Motor 2.2 Z22SE (X22XE se podle mě do Vectry nedával) měl myslím výhra...
Už jsem to tady psal - 2.5 V6 raději nebrat - je to problémový motor.Víka obou hlav nesnášejí tepelné namáhání, kroutí se a teče z toho olej. Důsledkem může být až vyhoření motorového prostoru. Je to informace kterou mám z doslechu a když jsem ji ověřoval, tak jsem se dozvěděl, že ty víka hlav jsou plastová. Je fakt, že ve Vektře je ten motor napříč, takže je lépe přístupný než v Omeze, kde je podélně zasunutý až pod palubku.