Nedela 03.08.2008 01:25,
náhodou...
té mojí je teď čtrnáct let. ( B s motorem 2.0i 16V ).
Koupil jsem ji zmasakrovanou, takže během pěti let mne vyšla s údržbou na 150 tisíc včetně katastrof typu těsnění pod hlavou, ucpaný chladič ( debil majitel přede mnou co moc kouká na teleshoping a nalil tam "zaručené těsnidlo" přičemž mu ve skutečnosti čural ventil topení ). Soudím na + 100 000 km stočenejch, takže jsme na 268 tisících.
Za ty peníze větší pohodlí prostě nekoupíte kdybyste se rozkrojili. Velká, těžká ( dveře Vám při neopatrné manipulaci useknou prsty, jsou nejen tlusté, ale i těžké ) a s kufrem, kterej jsem si kdysi vyzkoušel na svojí 190 cm postavě tak, že jsem si do ní vlez a nechal se zabouchnout ( a to mám sedana ). V pětimetrové garáži je od zdi k vratům na cm, neprotáhnu se, což je jediné NEPOHODLÍ v tomto smyslu slova. Má nepopiratelné výhody ( vyloženě za levno luxus a prostor ), je ve srovnání s prckama hodně bezpečná ( na traverzy a systém deformačních prostor je radost pohledět), kdysi řekl náš závodník rallye Kvajzar, že každý cm, který máte před sebou hraje roli, nikdy bych nešel třeba do modelů typu Scenic a vůbec MPV...a má taky spoustu nevýhod. Přesto je to miláček ( a to máme v rodině , ještě dvě další slušná auta ). Pro estéta je smutné, že miláčkovi dříve či později ohnijou rohy dveří a vyplázne v karosárně. To je obecná vada starších Oplů péče nepéče. Pak, už se zde zmiňovalo, slabší brzdy. Chtělo by to prostě kotouče ze sedmičky bavoráka. V rychlosti přes 170 - 180 už máte vyloženě pocit, že neubrzdíte, je to prostě urychlená obrovská hmota bez speciální výbavy...Tak jezdím celoročně na zimních piánko podle předpisů ( víc než 130 je koneckonců i zbytečné ) a vzorek ani nesjíždím... Na závěr motor. Za ty roky jsem s kolegy majiteli prodrbal snad všechny motorizace Omeg ( nejvíc se brání majitelé šestiválců 3.0 ) a nedám dopustit na svůj 16V , dvoulitr, 136 koní. Ta ventilace ovšem znamená, že musíte podle toho jezdit, takže ploužíte-li se na pětku 90 km/h při 2000 ot. , tak Váš motor vlastně chrápe a natře Vám to rozjetá tříválcová Fabie. Chcete-li slyšet, že Vám motor funguje, tak pěkně podřadit, oroštovat a při 3500 ot a více ho uslyšíte jak bručí. Jen pozor, při čísle kolem pěti už jedete moc rychle ( a taky to bumbá !). Zkrátka, 16V nejlíp zrychluje na pětku od těch 130 ti km/h vejš, točit můžete zdravý motor i do šesti tisíc...
reagovať