0
späť
 

diskuze k tématu: Větší auto do 30ti tisíc.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla
moucan
počet príspevkov14
dátum registrácie30.10.2014
Štvrtok 30.10.2014 18:22, Větší auto do 30ti tisíc.
Zdravím,
plánujeme koupi levného prostorově většího auta. Rozpočet maximálně 30 tis., na případné opravy si samozřejmě nechávám zálohu.
Je mi jasné že v takové nízké cenové relaci to bude spíš o tom narazit na jakýkoliv dobrý kus ale i tak poprosím o rady a doporučení ohledně níže uvedených aut na které jsem se převážně zaměřil.

Podmínky:
Kombík
Posilovač řízení
Motor min. 1.4 - max. 1.8
Benzín
Přijatelná kombinovaná spotřeba do 8mi litrů

Moji favorité:
Opel Astra F Caravan 1.6 8V nebo 1.4 16V
Opel Vectra B Caravan 1.6 8V
Ford Escort Combi 1.4 16V - 1.8 16V
Ford Mondeo Combi 1.6 16V - 1.8 16V
Renault Scenic 1.6 8V a 1.6 16V

Za každé rady, zkušenosti a poznatky předem děkuju!


reagovať
lukas.zajicek.
počet príspevkov26
dátum registrácie27.10.2014
Štvrtok 30.10.2014 19:42, Nissan.
Doporučil bych vám Nissana Primeru P11 1.6 nebo 1.8 (75,84kw)
Do 30 tisíc seženete bez větších problémů, velmi prostorné auto, vyhlášená spolehlivost a precizní jízdní vlastnosti. Troufám si říct, že lepší auto do 30 tisíc neseženete.
Již v základu je auto bohatě vybavené a nechybí ABS,posilovač,centrál a většina aut má všechna okna v el. el.zrcátka, klimatizaci.
Za tu cenu můžete sehnat i pár kousků, kde nechybí dig.klima,pal.počítač,vyhřívaná sedadla, airbagy atd.


reagovať
lukas.zajicek.
počet príspevkov26
dátum registrácie27.10.2014
Štvrtok 30.10.2014 19:44, 2.0
Ale každopádně bych vám nejvíce doporučil motor 2.0 16V 92-103kw ,který je nezničitelný, výkoný a úsporný, rozdíl mezi 1.6 a 2.0 je minimální co se spotřeby týče. Rozvody řetězem, takže motor vydrží astronomický nájezd km bez výměny.
reagovať
moucan
počet príspevkov14
dátum registrácie30.10.2014
Štvrtok 30.10.2014 19:57, Nissan
Děkuji za radu, co se týká 2.0 motoru to už je pro mě pasé hlavně co se týká povinného ručení. Rozdíl oproti 1.8 je markantní. Celkově jsem pak Japonce vyřadil zejména kvůli cenám náhradních dílů.
reagovať
lukas.zajicek.
počet príspevkov26
dátum registrácie27.10.2014
Štvrtok 30.10.2014 20:02, ND
Ano máte pravdu, ND nejsou zrovna nejlevnější, ale spolehlivost japoncům hraje do karet. Jestli seženete dobrý kousek, tak se není absolutně čeho obávat. ND je dostatek a dají se bez problémů sehnat, jen je potřeba více hledat.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Piatok 31.10.2014 08:50, Povko
Jestli je pro vás markantní rozdíl v povinném ručení mezi obsahem 1,8 a 2,0, tak si auto nepořizujte. Jedna nádrž vás totiž zruinuje. A nejen nádrž, návštěva STK vás zruinuje, co teprv nové gumy... A nedej bože, když se něco vysype.
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Piatok 31.10.2014 10:03, POV
a zrovna povinné ručení bych nezmiňoval, to se při delším a aktivnějším hledání dá sehnat i o polovinu levněji, ikdyž se pojišťováci dost vykrucujou...
samozřejmě bez spoluúčasti a podobných zlodějin
reagovať
Primcar
počet príspevkov35
dátum registrácie06.03.2014
Piatok 31.10.2014 12:16, .
Kdyz uz tam je ten scenic , tak bych jeste dal do boje i Citroen Picasso ... kufr velky, uvnitr prostrona... Benzin tak tu 1.6 , ci pokdu se da sehnat 1.8 ktera nezere olej tak i tu...
Citroen odolava korozi vice nez Primera ...i kdyz SR20DE motor je neznicitelna legenda
primeru jsem mel a picasso mam ted...
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Piatok 31.10.2014 13:16, RE: .
Primcar napísal:
Kdyz uz tam je ten scenic , tak bych jeste dal do boje i Citroen Picasso ... kufr velky, uvnitr prostrona... Benzin tak tu 1.6 , ci pokdu se da sehnat 1.8 ktera nezere olej tak i tu... Citroen odolava korozi vice nez Primera ...i kdyz SR20DE motor je neznicitelna legenda primeru jsem mel a picasso mam ted...


Picaso není špatné, ale levnější picasa jsou tak 35 tis a ještě jsou shnilá. 1,8i v picasu bude žrát kolem 10L.
Doporučil bych Fiat marea combi 1,6i za ty peníze bude pěkná po roce 2000 je to prostorné spolehlivé combi za málo peněz.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 31.10.2014 16:37, RE: .
Primcar napísal:
Kdyz uz tam je ten scenic , tak bych jeste dal do boje i Citroen Picasso ... kufr velky, uvnitr prostrona... Benzin tak tu 1.6 , ci pokdu se da sehnat 1.8 ktera nezere olej tak i tu... Citroen odolava korozi vice nez Primera ...i kdyz SR20DE motor je neznicitelna legenda primeru jsem mel a picasso mam ted...


Tak zrovna u picassa první generace je koroze největší problém, zejména prahy. Je o to zákeřnější že hnije zevnitř ven. Takže když už se ukáže je auto na odpis.
Jinak je to celkem slušný auto, ale za 30 to bude vrak.
Primera je hnusná, uvnitř snad víc jak zvenku. Ale chápu že za ty peníze je to oříšek něco sehnat.
Osobně bych šel do mondea kombi, je obrovské. Sice hnije taky, ale díly stojí pár korun a zbytek auta je ok.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 31.10.2014 16:41, RE: ND
lukas.zajicek. napísal:
Ano máte pravdu, ND nejsou zrovna nejlevnější, ale spolehlivost japoncům hraje do karet. Jestli seženete dobrý kousek, tak se není absolutně čeho obávat. ND je dostatek a dají se bez problémů sehnat, jen je potřeba více hledat.


Presne tak. Staci si otevrit Auto Kelly a porovnat si nektere dily napr. Mazda vs. VW vs Ford. Ceny budou nejspis dost podobne. Vzdy si muzu vybrat jestli z druhovyroby koupim laciny Starline nebo neco drazsiho. A hlavne jak casto se nahradni dily kupuji, napr. brzdy nebo ramena?
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 31.10.2014 16:55, RE: ND
Petr S napísal:
lukas.zajicek. napísal:
Ano máte pravdu, ND nejsou zrovna nejlevnější, ale spolehlivost japoncům hraje do karet. Jestli seženete dobrý kousek, tak se není absolutně čeho obávat. ND je dostatek a dají se bez problémů sehnat, jen je potřeba více hledat.
Presne tak. Staci si otevrit Auto Kelly a porovnat si nektere dily napr. Mazda vs. VW vs Ford. Ceny budou nejspis dost podobne. Vzdy si muzu vybrat jestli z druhovyroby koupim laciny Starline nebo neco drazsiho. A hlavne jak casto se nahradni dily kupuji, napr. brzdy nebo ramena?


V zásadě máš pravdu, ale nezapomen že tady se řeší cca. 15 - 18 let stará primera za 30t, tj ne zrovna ta nejlepší na trhu. Tam nějaké díly budeš kupovat zcela jistě, když ne hned tak brzo určitě. A pokud je pro pána limit tak nízko předpokládám že i ceny dílů budou důležité. Navíc zrovna primera má poměrně složitý podvozek, na rozdíl třeba od toho mondea.

reagovať
lukas.zajicek.
počet príspevkov26
dátum registrácie27.10.2014
Piatok 31.10.2014 17:35, Nissan
Nevím jak může někdo napsat, že Primera je hnusná? Když se podívám na Scenica, fiaty nebo Escorty, tak to nešahá Primeře ani v jedné věci po kotkníky. (Jak vzhledově, tak i spolehlivostí a chováním na silnici)
A spíš se vám bude srát escort nebo renault, kde jsou sice díly levnější, ale za to je budete potřebovat častěji.
Stojím si za svým názorem, že lepší auto za tu cenu nedostanete, ale jestli jen hledáte auto, které vás přepraví z bodu A do bodu B, tak si klidně Escorta nebo Scenica kupte..
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 31.10.2014 18:54, RE: Nissan
lukas.zajicek. napísal:
Nevím jak může někdo napsat, že Primera je hnusná? Když se podívám na Scenica, fiaty nebo Escorty, tak to nešahá Primeře ani v jedné věci po kotkníky. (Jak vzhledově, tak i spolehlivostí a chováním na silnici)A spíš se vám bude srát escort nebo renault, kde jsou sice díly levnější, ale za to je budete potřebovat častěji.Stojím si za svým názorem, že lepší auto za tu cenu nedostanete, ale jestli jen hledáte auto, které vás přepraví z bodu A do bodu B, tak si klidně Escorta nebo Scenica kupte..


Hele, já chápu že své auto máš rád, ale fakt je ten že primera ani jako nová nebyla žádný designérský majstrštik. Bylo to vzhledově hodně nevýrazné auto s hrozným interierem a slušnou výbavou. Což ale platí na většinu japonců té doby. Technika je věc druhá, tam je to dobré.
Pán evidentně hledá levné auto pro rodinu a na to je mondeo po faceliftu lepší volnba. Spolehlivost nebude o nic horší než více než 15 let stará primera.

reagovať
lukas.zajicek.
počet príspevkov26
dátum registrácie27.10.2014
Piatok 31.10.2014 19:20, .
Jo naprosto s tebou souhlasím, když byla primera nová, tak nevypadala kdo ví jak, ale pokud se budem bavit např. o první generaci, která vyjela už v roce 1990, tak porovnáme-li to např. s tím co jezdilo tady, tak se to nedá srovnávat např. s favoritem. (Vzhledově), prostě bych řekl, že vzhledem nenadchne a neurazí. I interiér mi nepřijde špatný, hlavně je vše na správném místě. Japonci z té doby mají takový nevýrazný design, ale rozhodně si nemyslím, že by to bylo něco strašného, mě se naopak líbí, to je asi taky důvod proč jsem si první generaci pořídil za opravdu málo peněz a nemůžu říct špatné slovo
reagovať
moucan
počet príspevkov14
dátum registrácie30.10.2014
Sobota 01.11.2014 08:43, poděkování
Díky všem za dosavadní rady. Po Primerách jsem podle rad tedy koukal ale v kombiku je jich docela málo k mání (snažím se koukat zejména po soukromých inzerátech, bazar až v krajní nouzi). Mondea jsou na tom lépe a zatím u mě vedou. Jinak auto nebude sloužit jako rodinné ale spíš jako dělník protože se občas něco stěhuje atd. a povoz do práce. Na rodinu mám ještě čas.

Kvůli krátkým trasám trvám na benzínu protože bude motor dostávat tímhle stylem jízdy celkem za uši a dieselu by se to nemuselo líbít už vůbec.

Ohledně povinného ručení do kterého bylo rýpáno nahoře. Ano, pro mě jsou 4 tisíce o které mi vychází pojištění oproti 1.8 dráž celkem hodně peněz. Pokud je někdo nemusí řešit budiž mu to přáno. Výkonový rozdíl mezi 1.8 a 2.0 týká li se to atmosférického motoru a beznínu už nebude nijak markantní a naopak vyjde 1.8 o něco lépe na spotřebě takže proč bych měl vyhazovat peníze oknem?
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Sobota 01.11.2014 17:30, RE: ND
PetrT napísal:
Petr S napísal:
lukas.zajicek. napísal:
Ano máte pravdu, ND nejsou zrovna nejlevnější, ale spolehlivost japoncům hraje do karet. Jestli seženete dobrý kousek, tak se není absolutně čeho obávat. ND je dostatek a dají se bez problémů sehnat, jen je potřeba více hledat.
Presne tak. Staci si otevrit Auto Kelly a porovnat si nektere dily napr. Mazda vs. VW vs Ford. Ceny budou nejspis dost podobne. Vzdy si muzu vybrat jestli z druhovyroby koupim laciny Starline nebo neco drazsiho. A hlavne jak casto se nahradni dily kupuji, napr. brzdy nebo ramena?
V zásadě máš pravdu, ale nezapomen že tady se řeší cca. 15 - 18 let stará primera za 30t, tj ne zrovna ta nejlepší na trhu. Tam nějaké díly budeš kupovat zcela jistě, když ne hned tak brzo určitě. A pokud je pro pána limit tak nízko předpokládám že i ceny dílů budou důležité. Navíc zrovna primera má poměrně složitý podvozek, na rozdíl třeba od toho mondea.


Namátkou jsem našel na Auto Kelly cenu homokinetického kloubu STARLINE pro Mazdu 626, Mondeo a Passat vše r.v. 2000. Na Mazdu 626 stojí 1300, na Mondeo 1500, na Passat 1300 s DPH. Toliko k drahým cenám náhradních dílů pro japonce

Nevím jak Primera. Měl jsem starou (12-18 let) 626 a když mi na STK zjistili volný čep, tak rameno bylo snad za 2000 nebo 4000 i s prací, už si to přesně nepamatuju. Že by to na Mondeo bylo mnohem levnější si nemyslím (viz. nahoře). Dát si auto na hever a zkusit jestli kolo má vůli není problém. Klouby jdou taky snadno prověřit, stejně jako stav brzd. Investice do podvozku se dá minimálně na pár let oddálit.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Sobota 01.11.2014 17:37, RE: poděkování
moucan napísal:
Díky všem za dosavadní rady. Po Primerách jsem podle rad tedy koukal ale v kombiku je jich docela málo k mání (snažím se koukat zejména po soukromých inzerátech, bazar až v krajní nouzi). Mondea jsou na tom lépe a zatím u mě vedou. Jinak auto nebude sloužit jako rodinné ale spíš jako dělník protože se občas něco stěhuje atd. a povoz do práce. Na rodinu mám ještě čas. Kvůli krátkým trasám trvám na benzínu protože bude motor dostávat tímhle stylem jízdy celkem za uši a dieselu by se to nemuselo líbít už vůbec. Ohledně povinného ručení do kterého bylo rýpáno nahoře. Ano, pro mě jsou 4 tisíce o které mi vychází pojištění oproti 1.8 dráž celkem hodně peněz. Pokud je někdo nemusí řešit budiž mu to přáno. Výkonový rozdíl mezi 1.8 a 2.0 týká li se to atmosférického motoru a beznínu už nebude nijak markantní a naopak vyjde 1.8 o něco lépe na spotřebě takže proč bych měl vyhazovat peníze oknem?


Ad povinná pojistka. Na 2.0 104 kW jsem platil cca 2400 kč ročně. Na 1.3 64 kW jsem platil cca 2200 kč ročně. Na 1.8 108 kW platím cca 2400 kč ročně. Na 1.6 97 kW platím cca 2400 ročně.

Nevěřím, že pojistka na 2.0 stojí o 4000 kč víc než na 1.8. Zkuste použít nějaký srovnávač pojistek na internetu. Takový rozdíl cen je nesmysl. Krom toho dnes se cena nestanovuje jen podle objemu, ale i pole kW u některých pojišťoven. Starší 2.0 může mít klidně jen 66 kW.
reagovať
moucan
počet príspevkov14
dátum registrácie30.10.2014
Sobota 01.11.2014 17:45, cena
Pokud má člověk hafo bonusů a nepatří do "rizikové skupiny" pro pojištění pak bych možná takovým cenám věřil. Se svým věkem a bonusy se s 1.9+ pod 9-10tis. ročně nemám šanci dostat. A rozdíl mezi 1.8 a 2.0 už je tam pak znatelný.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Sobota 01.11.2014 19:34, RE: cena
moucan napísal:
Pokud má člověk hafo bonusů a nepatří do "rizikové skupiny" pro pojištění pak bych možná takovým cenám věřil. Se svým věkem a bonusy se s 1.9+ pod 9-10tis. ročně nemám šanci dostat. A rozdíl mezi 1.8 a 2.0 už je tam pak znatelný.


Zkusil jsem srovnávač a zadal: Mazda 626, 80 kW, muž, rok narození 1984, bonus 0 měsíců, bydliště Praha 1. Pro 2.0L to vychází na 7952kč. Pro 1.8L 7272kč. Rozdíl 680 kč. Oboje u Wuestenrotu. Opravdu nevím co řešíte... 4000kč doplatek za 2.0 proti 1.8 je nesmysl.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.