0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Astra G - výčet závad po deseti letech provozu

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 12:54, Opelem tam, ...
Toto mě pobavilo: "...Vyloženě mě auto nenechalo nikdy na holičkách, že by se po nějaké poruše nenastartovalo nebo nerozjelo. Tedy vyjma poruchy katalyzátoru, kdy autu "zdechnul" motor a nešlo nastartovat přímo na dálnici...". Pode mě to mělo být auto mě nechalo 1x úplně ve štychu, a to když odešel katalyzátor. Ale autor je evidentně optimista.
Podle mě poruch ažaž na daný nájezd a stáří vozu. Ke spotřebě: když to jezdí na olej místo benzínu, tak to benzínu žere málo, to je jasné ;)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 12:57, Předpokládám, že polská produkce
vykazuje jen průměrnou evropskou kvalitu a typické závady levného auta. To prý polský závod je v Opelu na špici!!! /Nebo je odjinud?/ Škoda, přitom astra vůbec nevypadá a nejezdí špatně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 14:15, RE: Předpokládám, že polská produkce
donald napísal:
vykazuje jen průměrnou evropskou kvalitu a typické závady levného auta. To prý polský závod je v Opelu na špici!!! /Nebo je odjinud?/ Škoda, přitom astra vůbec nevypadá a nejezdí špatně.
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 14:24, RE: Předpokládám, že polská produkce
NN_N napísal:
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
reakce na to hodnocení,astra vždy o chlup za focusem a golfem.Pamatujete si srovnávací testy z té doby?Často i s octavií, astra s benzínovými motory vždy byla před golfem a je jedno jestli s 1,4, 1,6, 1,8.
Vůbec to nebylo špatné auto pokud bylo "relativně nové".
Dnes s odstupem času je vidět,že golf i focus ji kvalitativně předčily.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 14:29, RE: Opelem tam, ...
rohYpnol napísal:
Toto mě pobavilo: "...Vyloženě mě auto nenechalo nikdy na holičkách, že by se po nějaké poruše nenastartovalo nebo nerozjelo. Tedy vyjma poruchy katalyzátoru, kdy autu "zdechnul" motor a nešlo nastartovat přímo na dálnici...". Pode mě to mělo být auto mě nechalo 1x úplně ve štychu, a to když odešel katalyzátor. Ale autor je evidentně optimista.
Podle mě poruch ažaž na daný nájezd a stáří vozu. Ke spotřebě: když to jezdí na olej místo benzínu, tak to benzínu žere málo, to je jasné ;)
To souhlasím. Pokud auto nedojede nebo neodjede, tak už je to vážné. Tady bych se zmínil o motoru 1.6 16V, který je spotřebou oleje znám a vidím i přímou souvislost mezi spotřebou oleje, poruchou lambda sond a závadou na katalyzátoru. Volbou jiné motorizace by dost možná tyhle problémy nebyly. Opel nepovažuji za hi-endové vozidlo, ale myslím, že nabízí velmi solidní užitné vlastnosti při docela rozumné spolehlivosti. Sám Opelem jezdím, dokonce starou Vectrou A, která spatřila světlo světa ještě 4 roky před recenzovaným modelem a na svůj věk si vede dobře. Závadu altra jsem řešil taky. Na baterku jsem dojel domů (120 km). Myslím, že když se vhodně zvolí motorizace, tak je to auto bez větších problémů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 15:31, RE: Předpokládám, že polská produkce
NN_N napísal:
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
Takže soudruzi v NDR? Made in Eisenach po privatizaci?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 15:49, RE: Předpokládám, že polská produkce
NN_N napísal:
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
Přeci nebudou Poláci vyrábět Němcům kvalitně auta, poté, co jim Němci provedli... ;p
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 15:52, RE: Opelem tam, ...
rohYpnol napísal:
Toto mě pobavilo: "...Vyloženě mě auto nenechalo nikdy na holičkách, že by se po nějaké poruše nenastartovalo nebo nerozjelo. Tedy vyjma poruchy katalyzátoru, kdy autu "zdechnul" motor a nešlo nastartovat přímo na dálnici...". Pode mě to mělo být auto mě nechalo 1x úplně ve štychu, a to když odešel katalyzátor. Ale autor je evidentně optimista.
Podle mě poruch ažaž na daný nájezd a stáří vozu. Ke spotřebě: když to jezdí na olej místo benzínu, tak to benzínu žere málo, to je jasné ;)
Je vůbec možné, aby při poruše katalyzátoru auto zůstalo stát? Čekal bych, že kvůli nefunkčnímu katalyzátoru nesplním emise, ale zůstat stát a ještě k tomu na dálnici? To spíš byla nějaká jiná hovadina a v servisu se jim zdálo blbé, že by měli chtít stovku za upadlý nějaký drát a tak vyměnili i katalyzátor, aby pán do servisu nejezdil zbytečně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 15:54, Spotřeba
Stejná spotřeba na dálnici i ve městě? Pán patrně nestavěl na semaforech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 16:00, RE: Předpokládám, že polská produkce
NN_N napísal:
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
Jasné, pokud je to stočená zmrzlina, tak se není čemu divit. Pokud ovšem nájezd odpovídá, tak mi přijdou poruchy poměrně časté, pro mě málo pochopitelné. Ale možná, že pro opelisty jsou to závady očekávatelné a akceptovatelné. Já s Opely (díky bohu?) zkušenosti nemám. Jen si vzpomínám, jak hezky šly na autosalonu vydělávat ovladače el. stahování oken ven ze dveří u této generace, nepříliš kvalitně působící plasty... no zkrátka Opel.
Ale musím uznat, že vzhledově se mi dodnes velmi líbí. Prostor uvnitř také výborný. Po praktické stránce věci se mi líbil. Jenže co za motor? 1.6 16V žrout oleje, diesely Opel mizerné (od pokud se nepletu Isuzu 1.7 asi lepší ale i tak). Jak na tom byl 1,4l benzin? Nevíte? Nebo raději 1.8l?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 16:36, RE: Opelem tam, ...
Koloss napísal:
Je vůbec možné, aby při poruše katalyzátoru auto zůstalo stát? Čekal bych, že kvůli nefunkčnímu katalyzátoru nesplním emise, ale zůstat stát a ještě k tomu na dálnici? To spíš byla nějaká jiná hovadina a v servisu se jim zdálo blbé, že by měli chtít stovku za upadlý nějaký drát a tak vyměnili i katalyzátor, aby pán do servisu nejezdil zbytečně.
Katalyzátor byl pravděpodobně neprůchozí. Jinak je to pasivni člen, čili žádné informace z něj nejdou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 16:55, RE: Předpokládám, že polská produkce
rohYpnol napísal:
Jasné, pokud je to stočená zmrzlina, tak se není čemu divit. Pokud ovšem nájezd odpovídá, tak mi přijdou poruchy poměrně časté, pro mě málo pochopitelné. Ale možná, že pro opelisty jsou to závady očekávatelné a akceptovatelné. Já s Opely (díky bohu?) zkušenosti nemám. Jen si vzpomínám, jak hezky šly na autosalonu vydělávat ovladače el. stahování oken ven ze dveří u této generace, nepříliš kvalitně působící plasty... no zkrátka Opel.
Ale musím uznat, že vzhledově se mi dodnes velmi líbí. Prostor ...
Když opustíme motorizaci (nepovedenou 1.6), tak tu máme poruchu na alternátoru a rezavý výfuk. Možná je to tím, že mám Opela, ale na 70 respektive 120 tisíc mi to nepřijde tak strašný (u ojetiny na 60 tkm mi to přijde taky celkem akceptovatelný). Tchán má 4 roky Mazdu 6 (koupenou novou) a dobíjení řešil v 70 tkm. Navíc měl nějakou docela nepříjemnou závadu na brzdách.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 18:23, RE: Spotřeba
Koloss napísal:
Stejná spotřeba na dálnici i ve městě? Pán patrně nestavěl na semaforech.
Zalezi kolik na dalnici kdo jezdi. Pokud jedete tachometrovych 150km/h (realne tedy 135 km/h) tak spotreba uplne mala nebude. Kdo jezdi na dalnici 100 tak samozrejme oproti mestu dost usetri.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 18:42, RE: Předpokládám, že polská produkce
David V napísal:
Když opustíme motorizaci (nepovedenou 1.6), tak tu máme poruchu na alternátoru a rezavý výfuk. Možná je to tím, že mám Opela, ale na 70 respektive 120 tisíc mi to nepřijde tak strašný (u ojetiny na 60 tkm mi to přijde taky celkem akceptovatelný). Tchán má 4 roky Mazdu 6 (koupenou novou) a dobíjení řešil v 70 tkm. Navíc měl nějakou docela nepříjemnou závadu na brzdách.
Jenže bez motóra to nepofakčí ;D. Místo nepovedené 1.6 ale dát co? Diesely od Opela jistojistě ne, od Isuzu asi ne, a jak jsou na tom zbývající benzíny, nevím. A dále pokud se nemýlím tu máme zmiňovanou korozi, snad věčný problém Opelů. Jestli bude teda reznout i Insignia, pak potěš koště. Mě by dané poruchy být majitelem spíše zklamaly (pokud bych si byl jistý uváděným nájezdem). Ale v porovnání, co nabízí náš úžasný trh ojetin to zatím rozhodně nebyla špatná koupě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 21.01.2009 08:33, RE: Předpokládám, že polská produkce
rohYpnol napísal:
Jenže bez motóra to nepofakčí ;D. Místo nepovedené 1.6 ale dát co? Diesely od Opela jistojistě ne, od Isuzu asi ne, a jak jsou na tom zbývající benzíny, nevím. A dále pokud se nemýlím tu máme zmiňovanou korozi, snad věčný problém Opelů. Jestli bude teda reznout i Insignia, pak potěš koště. Mě by dané poruchy být majitelem spíše zklamaly (pokud bych si byl jistý uváděným nájezdem). Ale v porovnání, co nabízí náš úžasný trh ojetin to zatím rozhodně nebyla špatná koupě.
Motor 1.4 16V není pro krátkou verzi vůbec špatný. Na svůj obsah jede velmi obstojně. A snad ideálem je 1.8 16V. Dá se sehnat i dvoulitr, kdyby někdo potřeboval 136 koní - do kombíku. Ano Opely byly náchylnější (nevím jak od roku 2000) ke korozi, ale nesmíme zapomínat, že určení auta v historii bylo pro dělnickou masu, takže tomu odpvídala ochrana kovových částí. Podle mě se za peníze, za které se Opely nabízí , se jen obtížně hledá lepší náhrada a všechno je to o zkušenostech s vozy. Mně 2. Opel slouží dobře a protože vidím, že v blízkém okolí jsou s jinými auty obdobné starosti, jako mám já, takže nevidím důvod to při své spokojenosti měnit. Zde v recenzi v komentářích mám za 2,5 roku od vydání recenze sice seznam činností, ale jsou to až na pár drobnosti.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 21.01.2009 09:36, RE: Předpokládám, že polská produkce
rohYpnol napísal:
Jenže bez motóra to nepofakčí ;D. Místo nepovedené 1.6 ale dát co? Diesely od Opela jistojistě ne, od Isuzu asi ne, a jak jsou na tom zbývající benzíny, nevím. A dále pokud se nemýlím tu máme zmiňovanou korozi, snad věčný problém Opelů. Jestli bude teda reznout i Insignia, pak potěš koště. Mě by dané poruchy být majitelem spíše zklamaly (pokud bych si byl jistý uváděným nájezdem). Ale v porovnání, co nabízí náš úžasný trh ojetin to zatím rozhodně nebyla špatná koupě.
Ideální motorizace pro tuhle Astru je benzín 1,8 (85, později 92kW). 1,4 (66kW) je slabý, 1,6 8V (55kW) VELMI spolehlivý, ale taky slabý, 1,6 16V (74kW) žere při špatném zacházení po několika letech olej - i když ho přepracovali a žere podstatně méně než u Vectry B a dřívější generace Astry (F), kam se taky dával. Pro Astru G (výroba od 1998) byl sice upraven, ale stejně raději nebrat.. Diesely Opel z té doby taky nebrat, snad jedině 1,7Dti (55kW) od Isuzu - spolehlivý, nízká spotřeba, ale výkon chybí. Ad koroze - tahle Astra má komplet pozink a 12 letou záruku na prorezivění, takže řeči o korozi jsou blbosti. Astra je na tom stejně nebo líp ve srovnání s tehdejší konkurencí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 22.01.2009 15:39, RE: Spotřeba
Petr S napísal:
Zalezi kolik na dalnici kdo jezdi. Pokud jedete tachometrovych 150km/h (realne tedy 135 km/h) tak spotreba uplne mala nebude. Kdo jezdi na dalnici 100 tak samozrejme oproti mestu dost usetri.
No jo, pán napsal 6,2 jak na dálnici ta ve městě. Na té dálnici to odpovídá tak 110 km/h, ale to město prostě bez projíždění semaforů i na červenou prostě nedá.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.