Piereluiggi napísal:
Myslím, že u tohota pána došlo ke kombinaci několika neštastných okolností:
1) Velmi nešťastná kombinace auta/ motorizace a jeho využití
2) Stav km - jako člověk pracující v automobilovém průmyslu vím, že výrobci aut plánují jejich životnost na 150 tkm nebo 10 let, co se děje s autem potom, výrobce nezajímá !!!
3) Kontrolka hladiny chladicí kapaliny - nevím co tím autor myslí, osobně jsem se s takovou kontrolkou ještě nesetkal, spíše s tím, že chybí teploměr chladící kap. a je misto něj kontrolk...
Můj názor na vzniklou situaci jepodobný, jako má většina v diskuzi. Ale k některým bodům mám komentář.
1) Souhlasím. Na tak dlouhé štreky bych si koupil větší auto a rozhodně silnější motorizaci, a pokud už by to musel být ojetý diesel, tak nějaký zánovní, ještě alespoň 1/2 roku v záruce nebo u autorizovaného servisu, který dnes roční záruku běžně poskytuje.
2) Nesouhlasím, že jsou auta paušálně navržená na 10 let a 150 tisíc. To je silně zavádějící tvrzení, protože každý vůz je provozován naprosto jiným způsobem, čili se zásadně liší jeho opotřebení. Spíše bych řekl, že vhodnější stanovení (návrhové) životnosti přesnější je počet motohodin.
3) Kontrolka hladiny chladicí kapaliny je dnes celkem běžná věc a má ji tředa i Fabia (neříkám že každá). Nicméně považuji za trestuhodnou nedbalost absenci teploměru pro chladicí okruh. Stejně tak doporučuji alespoň 2x do měsíce kouknout pod kapotu a zkontrolovat všechny hladiny. Trvá to 1-2 minuty a člověk se neušpiní.
4) Cena se mi zdá taky dost přehnaná, za tu cenu moh koupit druhou ojetinu.
Na závěr souhlasím s tím, že majitel udělal špatně rozvahu mezi tím, na co chce auto používat a tím, kolik do něj chce investovat nebo spíše volbou konkrétního kusu. Já nejsem příznivcem nafty, ale kombinace starého auta s naftovým motorem od Opela (a to mám na 2 předchozí Opely ty nejlepší vzpomínky) sama o sobě znamená, že se něco po.. nevydaří.