Streda 01.10.2008 11:20,
.
No jelikož dělám do Géčkových Aster už skoro 2,5 roku, tak o ní něco vím a o Oplech všeobecně taky.
Nikde není napsán co to je za motor a 1.6 je málo, tím pádem podle nízké pružnosti a spotřeby oleje usuzuji X16XEL, tudíž 1.6 16V.
Tento motor je celkem tichý a spolehlivý s dobrou spotřebou, jen pružnost je slabší v nižších otáčkách a sem tam ho trápí spotřeba oleje, v eFkových Astrách "žral" olej víceméně docela dost.
Spotřeba 7,3 je celkem normální, navíc je to Caravan, takže horší aerodynamika a větší hmotnost se jasně projevují, osobně bych do staršího Caravana do roku 2000 dal X18XE1, motor 1.8 16V 85kw, který jede na obdobné spotřebě a jeho pružnost je mnohem vyšší!
Abych upřesnil, tak prasklé svody u motorů začínajících písmenem X ( např X16XEL, X16SZR, X18XE1..atd...benzíny ) jsou celkem normální věc, výhodou je, že se dají zavařit a tím se jejich životnost docela prodlouží.
S ruční brzdou maj Géčka celkem problémy, co mám zkušenosti od přátel s Géčkama, docela dost z nich má s ručkou problémy, většinou nějaká strana nebrzdí, častěji levá, dělá to teď i mě, ale já ručku skoro nepoužívám, takže to zatím neřeším.
S tím pokaženým naklápěním předního světlometu jsem překvapen, to je věc, která se právě vůbec nekazí, takže spíš se v tom někdo drbal a něco s tím udělal, osobně neznám nikoho, kdo by měl s naklápěním světlometů u Géček problém.
Jak mohl odejít airbag řidiče? Co na něm odešlo? Nebyl někde jen studenej spoj nebo vadnej kontakt? jen já co vím, tak řidičův a spolujezdcův pytel je vždycky v poho, sem tam zlobí jen boční pytle v sedačkách vinou konektorů pod přednímy sedadly, které se posunováním sedaček vyhrkají a pak kontaky nedoléhají a hlásí na diagnostice velký odpor.
Jo jinak olej v převodovce je známá věc, všude se píše celoživotní náplň, ale nic není celoživotní. Můj odhad je přeovodový olej měnit tak po 150-200t km.
Usuzuji podle palubáku, že máte displej typu MID, tedy multifunkční, na něm se ztrácí písmenka docela často, ale jsem velice překvapen tou spotřebou na palubáku, která je ve vašem případě ( nebo byla ) o cca 1l nižší než je realita, já najezdil s MIDem toho hodně a s motorem 1.8 16V a PP byl optimističtější max o 0,2l, takže si myslím, že máte nejspíš nepovolený rozměr pneu. PP Opla jsou celkem přesné.
Páčka blinkrů se sem tam vyrachtá a odejde, doporučuji koupit novou blikrovku, stejná se dávala i na eFko, takže jsou jich plné vrakáče.
Už stačí jen popřát, ať Astra slouží
reagovať