0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Astra Caravan 1,8i po 200 tis. km

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 29.11.2010 20:09, RE: nafta
david1982 napísal:
Zdravím,ne každý diesel špatně topí. Mám Peugeot 307 2.0HDI a Citroen ZX 1.9D a oba topí výborně a velice brzy.Ale je pravda,že některé chrochty netopí skoro vůbec.Jinak je každého věc jestli se rozhodne pro benzín nebo naftu,mi vyhovuje průběh naftového motoru.
Pridam sve zkusenosti s topenim nafty...toledo TDI topilo az za strasne moc dlouho....mondeo 1995 s 1.8TD topilo velmi brzo, opravdu na naftak hodne....a pote mondeo 2004 TDCI topilo take velmi rychle, trosku sice zaostava za mamy 2.0 benzin mondeo, ale jen opravdu tak o 2 minutky pozadu....a moje nynejsi honda accord zacne topit za stejnou dobu jako mondeo TDCI a po uplnem zahrati motoru neni vykon topeni uplne nejlepsi...ale to pricitam stari auta...chtelo by to asi nove topeni....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 29.11.2010 21:44, RE: Nájezd KM
mufik.martin napísal:
Trosku rozvedu me tu original navigaci, je to i tom, ze clovek nema na nove, ma omezeny rozpocet, treba cca tech 200 tis a ted mate na vyber...super BMW 530D, ktere ale je treba 10 let stare, nebo muzu koupit uplne novy Hyundai i20....a nebo treba to moje oblibene mondeo....dobre pominu fakt, kdo co vyuzije za velikost a tak, ale ja treba mam rad v aute urcitou vybavu, nerikam ze je smrtelne dulezita, ale rad se nechavam rozmazlovat vyhrovanym celnim sklem, automatickou klima, tempomatem, v ESP...
No jo, koupit 13 let staré auto a pak si na něj stěžovat (mně se má 1. 12 letá 626 taky moc nelíbila). Kup 3-5 letou Hondu a bez LPG a budeš happy. Ale chápu že při vysokém nájezdu řešíš ekonomiku provozu, proto kupuješ naftu, nebo aspoň LPG. Taky bych to asi tak dělal.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.11.2010 09:03, RE: Nájezd KM
mufik.martin napísal:
a jeste k te reakci na Nissana Primeru v lpg.....kdbysme premysleli vsichni stejne tak pak si kazdy koupi skodu favorit nebo felicia v lpg, protoze ma nejnisi spotrebu a nejlevnejsi dily a vse se opravi doma na koleni za par korun....proste vyvoj jde dopredu....i presto jak byla primera vybornym autem tak dneska uz je davno za zenitem....nemyslim mrtve jako auto, ale proste uz stare, neni tak bezpecne, sposta lidi chce vybavu, ktera tehdy jeste neexistovala atd...proste vyvoj sel dopredu velmi rychle
No já se nepřu, já jen, že se tady nafťáci schovávají za ekonomiku provozu, o které to nakonec úplně není. A hlavně ty nižší náklady na naftové auto (pokud porovnáváme nová) jsou průměrně spíše v řádu jednotek %, tak jaká úspora. Demonstroval jsem to minule na těch velkých limuzínách za 1,5 M, kde je to rozdíl 10%, a to jsem nezohledňoval rozdílné pořizovací ceny.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.11.2010 10:17, RE: Nájezd KM
Petr S napísal:
No jo, koupit 13 let staré auto a pak si na něj stěžovat (mně se má 1. 12 letá 626 taky moc nelíbila). Kup 3-5 letou Hondu a bez LPG a budeš happy. Ale chápu že při vysokém nájezdu řešíš ekonomiku provozu, proto kupuješ naftu, nebo aspoň LPG. Taky bych to asi tak dělal.
Trosku jsi nepochopil mou situaci, mam 13 let starou hondu z toho duvodu,ze jsem mel 6 ti lete mondeo, ktere pred mesicem ukradli a tak jsem musel narychlo neco koupit a nez vam pojistovna vyplati peniz (a mezi nami vyplati vam velmi smesnou castku) tak proste nebylo vice penez a za 50 tis si myslim, ze jsem nemohl udelat lepe. LPG tam uz bylo od majitele takze jsem byl rad. Neztezoval jsem si na LPG nebo naftu, byla to jen reakce ze LPG taky smrdi stejne jako nafta....a 13 let stare auto byla reakce na to, ze nekdo psal, proc kupovat novejsi auto kdyz nejlepsi je primera 12 let stara.....jinak s hondou v ramci ceny jsem maximalne spokojeny, ale v porovnani s mondeem je to proste obrovsky krok zpatky....a i kdyz vim, ze 2.2 vtec by tomu memu mondeu naprasila tak me na tom nezalezi a chci zpatky mondeo...proste kazdy ma jine pozadavky na auto a nemyslim si,z e bych byl zaslepeny naftou, klidne byhc bral mondeo ST s lpg :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.11.2010 10:21, RE: Nájezd KM
David V napísal:
No já se nepřu, já jen, že se tady nafťáci schovávají za ekonomiku provozu, o které to nakonec úplně není. A hlavně ty nižší náklady na naftové auto (pokud porovnáváme nová) jsou průměrně spíše v řádu jednotek %, tak jaká úspora. Demonstroval jsem to minule na těch velkých limuzínách za 1,5 M, kde je to rozdíl 10%, a to jsem nezohledňoval rozdílné pořizovací ceny.
jenze jsou treba nektera auta, kde naftak je levnejsi jak benzin....coz je treba pripad mondea a i treba citroenu C5.....pokud samozrejmen neposuzujete 1.6 benzin s 2.0 HDI :) ale jinak souhlasim, ze je treba si dobre spocitat co se vyplati....ja treba pri koupi kalkuloval jak se vstrikama 20 tis tak s dvouhmotovym setrvacnikem vcetne spojky 12 tis plus prace....proste nakup a palivo nejsou jedinym ukazatelem ekonomiky.....ale jinak servisni prohlidky atd a olej a ostatni veci jsou proste stejne....takze jde vetsinou jen o vstriky a dvouhmotaky....a dnesni turbobenziny uz taky maji dost soucastek ktere jsou velmi drahe a citlive
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.11.2010 11:11, RE: Nájezd KM
mufik.martin napísal:
Trosku jsi nepochopil mou situaci, mam 13 let starou hondu z toho duvodu,ze jsem mel 6 ti lete mondeo, ktere pred mesicem ukradli a tak jsem musel narychlo neco koupit a nez vam pojistovna vyplati peniz (a mezi nami vyplati vam velmi smesnou castku) tak proste nebylo vice penez a za 50 tis si myslim, ze jsem nemohl udelat lepe. LPG tam uz bylo od majitele takze jsem byl rad. Neztezoval jsem si na LPG nebo naftu, byla to jen reakce ze LPG taky smrdi stejne jako nafta....a 13 let stare auto byla r...
Jasne chapu ze je Honda je pro tebe ted nouzovka. A asi je jasne ze 6 roku stare Mondeo je nekde jinde nez 13 let stary Accord. Jsou to jine generace aut.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.11.2010 11:23, RE: nafta
mufik.martin napísal:
Pridam sve zkusenosti s topenim nafty...toledo TDI topilo az za strasne moc dlouho....mondeo 1995 s 1.8TD topilo velmi brzo, opravdu na naftak hodne....a pote mondeo 2004 TDCI topilo take velmi rychle, trosku sice zaostava za mamy 2.0 benzin mondeo, ale jen opravdu tak o 2 minutky pozadu....a moje nynejsi honda accord zacne topit za stejnou dobu jako mondeo TDCI a po uplnem zahrati motoru neni vykon topeni uplne nejlepsi...ale to pricitam stari auta...chtelo by to asi nove topeni....
Samozřejmě že diesel už z principu se zahřívá déle než benzín a podle mých zkušeností je největší tragedie diesel od Opelu, koncern je na tom docela dobře ale třeba taková Mazda dávala do první generace M6 nezávislé topení automaticky k dieselu, ale nevím jestli tohle platí i u druhé generace. Ještě k těm Hondám, starší Hondy z 90-tých let mají obecně slabší topení ale i klimatizaci, topení se zlepšilo až u Acco 7.gen.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.11.2010 12:32, Jedna paní povídala
ctverak napísal:
Samozřejmě že diesel už z principu se zahřívá déle než benzín a podle mých zkušeností je největší tragedie diesel od Opelu, koncern je na tom docela dobře ale třeba taková Mazda dávala do první generace M6 nezávislé topení automaticky k dieselu, ale nevím jestli tohle platí i u druhé generace. Ještě k těm Hondám, starší Hondy z 90-tých let mají obecně slabší topení ale i klimatizaci, topení se zlepšilo až u Acco 7.gen.
a pán je odborník. Pokud se nebavíme o pravěku (komůrkový 1.7D vlastní konstrukce v Astře F) tak Opel má slušné diesely neboť už hezkých pár roků používá JTD motory od Fiatu nebo 1.7 ISUZU (dříve sice hlučné jak koncernové PD, ale jinak OK). Každopádně mazda6 nikdy neměla standardně nezávislé topení, ale pro některé trhy pouze přidavné topení což není jedno a to samé. Po zkušenostech z nezávislého webasta u naftového auta vzhledem k 1/2 ročnímu letnímu "zrání" nafty s biosložkou v nepoužívánem vedení je to dnes taky sázka do loterie a obyvkle nechce po delší odstávce naskočit
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.11.2010 16:37, RE: Jedna paní povídala
*autofans* napísal:
a pán je odborník. Pokud se nebavíme o pravěku (komůrkový 1.7D vlastní konstrukce v Astře F) tak Opel má slušné diesely neboť už hezkých pár roků používá JTD motory od Fiatu nebo 1.7 ISUZU (dříve sice hlučné jak koncernové PD, ale jinak OK). Každopádně mazda6 nikdy neměla standardně nezávislé topení, ale pro některé trhy pouze přidavné topení což není jedno a to samé. Po zkušenostech z nezávislého webasta u naftového auta vzhledem k 1/2 ročnímu letnímu "zrání" nafty s biosložkou v nepoužívánem...
Hmm, to jsem si ani nevšiml. V Boxeru mi naskočilo hned, ani jsem ho nemusel v červenci škádlit
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.11.2010 16:46,
no ono je to aj tak, ze podobne vykonne motory, jeden v nafte a druhy benzin...nafta moze dosahovat vacsie priemerne rychlosti ako benzin a potom je rozdiel v spotrebe viac ako 2litre

Priklad: Ako asi zareaguju podobne vykonne motory na rozne palivo pri plnom plyne na 5. stupni pri zrychlovani napr. z 80km/h? Je nam jasne, ze turbodizel zmizne benzinu v okamihu, aby sa benzin tej nafty drzal, je treba podradit aj na trojku a to skacu ine spotreby po palubaku. Nie? Spravme to tak za 200kilometrovu jazdu neviem kolkokrat a v ciely nam porovnanie moze vyjst 5.0 vs 8,9 napriklad....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.12.2010 01:17, RE:
nstar napísal:
no ono je to aj tak, ze podobne vykonne motory, jeden v nafte a druhy benzin...nafta moze dosahovat vacsie priemerne rychlosti ako benzin a potom je rozdiel v spotrebe viac ako 2litre

Priklad: Ako asi zareaguju podobne vykonne motory na rozne palivo pri plnom plyne na 5. stupni pri zrychlovani napr. z 80km/h? Je nam jasne, ze turbodizel zmizne benzinu v okamihu, aby sa benzin tej nafty drzal, je treba podradit aj na trojku a to skacu ine spotreby po palubaku. Nie? Spravme to tak za 200kilometro...
No podívej se na spritomonitor.de. Tam máš průměry za desítky tisíc kilometrů u stovek až tisíců stejných aut. Rozdíly bývají 1-2 litry/100 pokud se bavíme o autech od mini do střední třídy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.12.2010 08:31, RE:
Petr S napísal:
No podívej se na spritomonitor.de. Tam máš průměry za desítky tisíc kilometrů u stovek až tisíců stejných aut. Rozdíly bývají 1-2 litry/100 pokud se bavíme o autech od mini do střední třídy.
Já osobně jako obchoďák, bych taky volil benzínový auto. Proč ne, stejně náklady na provoz toho vozidla si dám do nákladů a zbytek doplatí klienti ve službách....... A komfortu benzína oproti diesela netřeba komentovat......
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.12.2010 10:14, RE:
Mati napísal:
Já osobně jako obchoďák, bych taky volil benzínový auto. Proč ne, stejně náklady na provoz toho vozidla si dám do nákladů a zbytek doplatí klienti ve službách....... A komfortu benzína oproti diesela netřeba komentovat......
ja osobne jako obchodak bych zvolil idealne nejake benzinove turbo treba i mensiho obsahu 1.6 az 2.0 a nebo nejaky atmosfericky alepson 2.0 nejlepe 6ti valec a bud jezdil na benzin a nebo LPG a byl bych taky vysmaty :) ale benzin turbo je stejne nachylny na provoz uz jak naftak, a prestavba na lpg sice znizi naklady, ale kvalitn prestavba 4 valce turbo a nebo 6 ti valce uz je okolo 35 tis takze to taky zabije rozdil mezi naftou a benzinem.....nehlede na to, ze lpg a cng zatim nesmi do garazi, v CR pokud nejste podnikatel tak zvyhoneni neni zadne, a prijdete o rezervu (lepici sada nemusi vzdy pomoct) atd....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.12.2010 12:23, RE:
mufik.martin napísal:
ja osobne jako obchodak bych zvolil idealne nejake benzinove turbo treba i mensiho obsahu 1.6 az 2.0 a nebo nejaky atmosfericky alepson 2.0 nejlepe 6ti valec a bud jezdil na benzin a nebo LPG a byl bych taky vysmaty :) ale benzin turbo je stejne nachylny na provoz uz jak naftak, a prestavba na lpg sice znizi naklady, ale kvalitn prestavba 4 valce turbo a nebo 6 ti valce uz je okolo 35 tis takze to taky zabije rozdil mezi naftou a benzinem.....nehlede na to, ze lpg a cng zatim nesmi do garazi, v ...
Moc tomu nerozumim, ale mam dojem ze turbo benzin (ktery bych ale sam nechtel) je stale jednodussi nez diesl. Alespon filtr pevnych castic potrebovat snad nikdy nebude.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.12.2010 16:05, RE:
Petr S napísal:
Moc tomu nerozumim, ale mam dojem ze turbo benzin (ktery bych ale sam nechtel) je stale jednodussi nez diesl. Alespon filtr pevnych castic potrebovat snad nikdy nebude.
samozrejmne ze treba filtr pevnych castic ne, ale uz je tam turbo, nebo kompresor, nebo oboji, nekdy i dve turba, prime vstrikovani, dvouhmotove setrvacniky uz maji nektere bezniny taky, je nutntost s nekterymi motory jezdit na natural 98, spotreba bude vzdy vyssi....tim se nezastavam jednoho ci druheho paliva, ale uz zmizela doba nesmrtelnych 6 ti valcu ktere nemaji s nicim problemy a ve finale jezdi s podobnou spotrebou jako mnohem mensi benzinaky s turbem....
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.