0
späť
 

diskuze k tématu: Ojeté větší auto do 200 000 Kč

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Piatok 14.07.2023 16:24, Ojeté větší auto do 200 000 Kč
Dobrý den,

poradíte prosím, jaké auto vybrat?

Momentálně vlastním Mazdu 3 BK 1,6 77 KW, bohužel kvůli značné korozi auto brzy nebude bezpečné. Jsem spokojená jak s naftou tak s počtem KW u mého nynějšího vozu, tak bych ráda příští auto s podobným výkonem.

Ročně najezdím kolem 20 000 km (možná bych najela i více, kdyby Mazda nebyla tolikrát v servise ). Jezdím denně do práce cca 20 km, cestuji po dálnici za rodinou min. 1x měsíčně 150 km tam a 150 km zpět, sem tam nějaký delší výlet. Ráda bych proto asi zůstala u nafty (vyplatí se?).

Hledám auto, které by mělo větší zavazadlové prostory než nynější Mazda. Nejlépe, abych mohla do kufru auta dát přepravku pro psa (délka 85 cm) a mohlo by se v autě občas nouzově přespat.

Zatím se dívám hodně po autech z koncernu VW, který mi okolí doporučuje skrze dostupné náhradní díly. Přemýšlela jsem tedy nad VW Caddy 1.6 TDI / Touran 1.6 TDI, případně Golf 1.6 TDI. Ze Škodovek například Octavia 1.4 nebo 1.6 TDI.

Určitě si nechám doporučit i jinou značku a model.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 17.07.2023 08:40, RE: Ojeté větší auto do 200 000 Kč
citácia:
reakce na: BarboraV, 14.07.2023 16:24 (Dobrý den,poradíte prosím, jak ...)


Koncernový motor 1,6 tdi není z hlediska spolehlivosti žádný zázrak, stejně tak to není moc příjemný parťák z hlediska kultivovanosti, příjemně potěší možná spotřebou.

Pro někoho, kdo nemá velké nároky na dynamiku může být dobrou volbou renault laguna III. generace s motorem 1,5 dci. Je to podobně výkonná nafta jako v té mazdě, v laguně se tedy musí potýkat s větší vahou, ale je to auto mnohem větším vnitřním prostorem a půjde v něm i nouzově přespat.
Za mě je tedy z hlediska nafty lepší volbou 2,0 dci, který bude mít nepatrně vyšší spotřebu, ale mnohem lepší dynamiku. Oba motory jsou spolehlivé víc, než 1,6tdi od koncernu.

Argument o dostupnosti náhradních dílů dával smysl tak před dvaceti lety. Dnes, s množstvím dodavatelů a eshopů máte do týdne téměř libovolné náhradní díly na auta vyrobená tak od roku 2000. Jasně, vyjímky se najdou, ale to jsou opravdu hodně specifický auta, o kterých se tady nebavíme.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 18.07.2023 00:06, RE: RE: Ojeté větší auto do 200 000 Kč
citácia:
reakce na: KoobaS, 17.07.2023 08:40 (Argument o dostupnosti náhradních dílů dával smysl tak před dvaceti lety. ...)


Jo taky mě fascinuje, jak se u japonských aut pořád řeší dostupnost a ceny náhradních dílů. Tyhle zaručené rady z 90. let se nejspíš budou tradovat už pořád :)
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 18.07.2023 08:36, RE: RE: RE: Ojeté větší auto do 200 000 Kč
citácia:
reakce na: Petr S, 18.07.2023 00:06 (Jo taky mě fascinuje, jak se u ...)


Jop, tohle je ale taková zaručená rada pro všechno co není koncern. Nekupuj si Itala/Frantíka/Japonce/Korejce protože na to zaručeně nic neseženeš. Jak by řekl klasik: "ani očko nenasadíš"

Paradoxní na tom je, že třeba na Japonce jde sehnat neuvěřitelné množství dílů přímo z USA a Japonska - smysl to má třeba pro tuning a nějaké úpravy a dáno je to tím, že většina Japonských aut jsou globální modely, které se prodávají po celém světě.
reagovať
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Utorok 18.07.2023 10:24, RE: RE: Ojeté větší auto do 200 000 Kč
citácia:
reakce na: KoobaS, 17.07.2023 08:40 (Koncernový motor 1,6 tdi není ...)


děkuju moc za tip, mrknu po inzerátech :)
reagovať
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Utorok 18.07.2023 10:29, RE: Ojeté větší auto do 200 000 Kč
citácia:
reakce na: BarboraV, 14.07.2023 16:24 (Dobrý den,poradíte prosím, jak ...)


klidně doporučte i nějakou jinou značku, já se tomu vůbec nebráním, jen aby to bylo spolehlivé a opravitelné v našich končinách Po zkušenosti s Mazdou, kdy se mi pokazilo něco v elektronice (zhasínaly zadní obrysovky + budíky) a nakonec mi po nastartování auto začalo chcípat a nikdo nevěděl co s tím, si říkám, že možná s jinou značkou tu mají servisáci víc zkušeností a pokud se něco po... tak nebude takový problém najít někoho, kdo bude vědět co s tím
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 18.07.2023 14:20, RE: RE: Ojeté větší auto do 200 000 Kč
citácia:
reakce na: BarboraV, 18.07.2023 10:29 (klidně doporučte i nějakou jin ...)


Chápu tenhle pohled na věc a zase k tomu napíšu něco svýho...
Logicky nejvíc u nás mechanici znají koncern = VW, Škoda, Seat, Audi... Logický je to ze dvou důvodů - těch aut tu jezdí mraky a podobně velká auta napříč těmito značkami jsou velmi podobná. Tzn. průběh nějaké opravy nebo výměny na golfu je téměř totožný s octávkou, a3 nebo leonem. Když se mechanik něco naučí např. na Renaultu, tak je to u dalších frantíků obvykle taky podobné, ale třeba koncern už to bude mít úplně jinak. Problém je, že spousa mechaniků neumí provádět diagnostiku problému a jsou to tzv. měniči dílů. Pro ty je nejjednodušší dělat koncernová auta, ale když tam přijede někdo s netradičním problémem, tak mají stejně problém i u auta, které znají.

Takže ještě zkusím radu z jiného úhlu. Zjistěte, kde máte v okolí nějakého skutečně dobrého mechanika (doporučení, google mapy a hodnocení apod.) a podle toho můžete začít vybírat auto.

A pak ještě jedna, možná nejlepší rada, sedněte k netu, na auto vyhledávači dejte limit 150tkč, ať máte nějakou rezervu na prvotní servis a hledejte. Udělejte si seznam třeba 5 aut, která se líbí a hoďte je sem, pak už se dá radit trochu líp.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Piatok 21.07.2023 10:01, Ojeté větší auto do 200 000 Kč
Ja vam poradim hondu civic s 1.8 motorom. Myslim ze uz zakladna ma dostatocny kufor, ale 9. generacia sa vyrabala aj ako combi. Servis a podobne veci- to nie je chyba auta, ani servisu, ale uzivatela auta. Nepomaha tomu ani to, ze na autoservise sa pise len AUTOSERVIS. Ale ked som ja prisiel s mazdou do autoservisu specializovaneho na automaticke prevodovky, a chcel som v mazde 6 menit olej v automate, tak sa ma rovno opytali, aka DSG tam je :D Povedal som, ze je to mazda, odpoved: to nerobime, dovidenia. Servis si jednoducho treba najst. Mam nieco s brzdami? Urobi to pravdepodobne hocikto. Vymena oleja, filtrov, to iste. Ale cvaka mi motor na japoncovy? Google, facebook, prezriem skupinu mazdy, a pozriem, kto s tym vie robit. Ja som chodil na citroene c5 do servisu s podvozkom a elektrikou cca 200 km :) ale vedel som, ze na to pozera clovek, co to vie opravit. Problem s elektrikou- najst niekoho, kto vie, ako sa to opravuje a riesi. Je servis, kde vam pomenia co sa da a nakoniec povedia, ze nevedia co dalej. A je servis, kde vam opravia aj plosne dosky v riadiacej jednotke :) Je to zdlhave, a ma to daleko od jednoducheho postupu, ktory vsetci prezentuju, ale takto to funguje. A ano, na VW/skoda zozeniete furu nahradnych dielov. Casto ale bosch a podobne cinske smejdy, ktore sa potom menia kazdeho pol roka, tak pozor na to.
reagovať
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Streda 09.08.2023 09:02, přehodnocení :-)
Zdravím, děkuji moc za komentáře, nechala jsem si to projít hlavou a nakonec jsem se rozhodla, že bych do auta mohla klidně investovat o 50k navíc, + určitě počítám s rezervou na kontrolu mechanikem v bazaru a počáteční servis. Tzn. hledám teď auto do 250k.

Po přečtení pár diskuzí zde na fóru, už ani nelpím na naftě ani na koncernu VW. Spíše aby auto nemělo moc velký nájezd a bylo motorově spolehlivé. Dost jezdíme s přítelem i po městě, tak si říkám, že by i benzín nemusel být špatný. Ale zase abychom ho pak někde na dálnici neuvařili.

Zatím se mi do hledáčku dostala tato auta:

Hyundai i30, 2016 1.6 GDI
Peugeot 308, 2016 1.6 BlueHDi
Renault Megane, 2015 1.2 TCe
Fiat Tipo, 2016 1.4 16V
případně Ford Focus, 2015 1.5 TDCi
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 09.08.2023 10:22, RE: přehodnocení :-)
citácia:
reakce na: BarboraV, 09.08.2023 09:02 (Zdravím, děkuji moc za komentá ...)


Zase přihodím nějakou všeobecnou poznámku:
Nemá smysl se bát, že by autům, ve kterých nyní jezdíme nějak škodila dálnice. Nejezdíme totiž ve starých škodovkách se špatně navrženým chlazením a neprůchozím starým chladičem.
Jasně, jsou auta vhodnější na dálnici a méně vhodná. Vhodnější jsou výkonnější motorizace - obecně přeplňované - turbodiesel, turbobenzin, případně nějaká výkonnější atmosféra.
Typický atmo benzín v dnešních autech nižší střední třídy má objem 1,6 litru - na dálnici to není žádná raketa, točí vyšší otáčky, je hlučnější a roste spotřeba - nemá ale smysl se bát, že by to autu nějak škodilo.

Potom i radu konkrétnější:
Renault Megane 4. generace, tedy auta po roce 2015 - vyhnout se motoru 1,2 tce.
Jízdně to není špatný motor, ale má pár konstrukčních nedostatků, které ve spojení s mýtem o tom, jak jsou benzínové motory vhodné na krátké trasy z něj dělá časovanou bombu. Pokud by se podařilo sehnat kus, který je prokazatelně v pořádku a jezidly se s ním dlouhé trasy, tak to může mít smysl. Jede hezky, je tichoučký, spotřeba se může někomu zdát vyšší. Při krátkých trasách ale ředí olej benzínem, ten přestane mazat jak má, poškodí motor a je to konečná. Díky špatné pověsti toho motoru se auta s ním prodávají levně. V rozpočtu bude ještě motor 1,6 sce. Atmosféricky benzín od nissanu, který se ale taky doporučit nedá. Co se ale doporučit dá je nafta 1,5dci - žádná raketa to sice není, ale motor je to příjemnej, spolehlivej a úspornej. Dobrej do města i na dálnici. 1,6 dci je sice méně kultivovaný, ale o to dynamčtější. Nejlepší motorizace pro megane IV je 1,3tce, ale ta je nejspíš mimo rozpočet.
Fiat Tipo - motorizace 1,4 může být buť s turbem, nebo bez. Obě varianty mají nepřímý vstřik a jsou bezproblému použitelné i na kratší trasy. Je to volba mezi motorem, který je jednodušší, nebo motorem, který má lepší dynamiku.
U dalších modelů moc neporadím...
reagovať
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Streda 09.08.2023 15:58, RE: RE: přehodnocení :-)
citácia:
reakce na: KoobaS, 09.08.2023 10:22 (Zase přihodím nějakou všeobecn ...)


Možná bych teda klidně něco málo přidala a zkusila ten Renault Megane 1,3.

Našla jsem pak ještě jeden pěkný kousek, ale je to motor 1.6 SCe, ročník 2018, 84kW. Nevíte, jak je na tom se spolehlivostí?
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 09.08.2023 16:11, RE: RE: RE: přehodnocení :-)
citácia:
reakce na: BarboraV, 09.08.2023 15:58 (Možná bych teda klidně něco má ...)


Jak jsem psal, tak doporučit se nedá.
Je to starý motor časem upravovaný na přísnější Euronormy, v Meganu IV Euro6.
Umí mít velkou spotřebu oleje, na dnešní poměry moc nejede, spotřeba taky není bůhvíjaká a navíc se v meganu pojí spíš s chudšími výbavami. Pokud megane IV, tak buď v naftě, nebo benzínová 1,33tce v libovolné výkonové verzi. Raději manuál, automat taky umí pozlobit.
Jenom dodám, jsem v tomto trochu pesimista a opatrný, protože jsem už dlouho členem skupiny renault klub na fb. Jak už to tak ale bývá, v těchhle skupinách jsou lidi, kteří značku mají rádi a zajímají se o ni, nebo ti, kteří si přišli postěžovat a zjistit jak vyřešit problém. Moc lidí, kteří by se tam přidali a napsali, mám tohle auto a je úplně cajk není, protože normální člověk má jiný starosti, než psát na fb...
reagovať
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Streda 09.08.2023 17:04, RE: RE: RE: RE: přehodnocení :-)
citácia:
reakce na: KoobaS, 09.08.2023 16:11 (Jak jsem psal, tak doporučit s ...)


Jejda omlouvám se, já úplně přehlédla, že jste výše přesně o tomto motoru už psal.
Jdu teda hledat dál a budu koukat po těch 1,5 nebo 1,3.
A děkuju Vám za ochotu a trpělivost s mými dotazy.
reagovať
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Piatok 18.08.2023 09:19, Citroen C5
Dobrý den,

průběžně koukám hlavně po těch autech, co jste doporučovali výše (Honda Civic a Renault buď ta Laguna(ale těch je málo), nebo ten Megane)..

Teď jsem ještě natrefila na nějakém testu ojetin na Citroen C5, konkrétně 2.0HDi a 2.2HDi, nemáte s těmito motory nějaké zkušenosti?

Děkuju.
reagovať
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Piatok 18.08.2023 09:51, RE: Citroen C5
citácia:
reakce na: BarboraV, 18.08.2023 09:19 (Dobrý den, průběžně koukám hla ...)


konkrétně jsem narazila třeba na tento: https://skladovevozy.citroen.cz/ojete-vozy/detail-vozu/citroen/c5/kombi/20-hdi-140-tendance-tourer/396186
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Piatok 18.08.2023 10:10, RE: RE: Citroen C5
citácia:
reakce na: BarboraV, 18.08.2023 09:51 (konkrétně jsem narazila třeba ...)


C5 je fantasticka volba. Len treba ist po 2.0HDI do roku 2015, s vykonom myslim 103kw. Tie novsie maju trochu problemy s addblue. Odporucam c5club cz, kde sa docitate vsetko, a popripade luky C5 a jumep na fore vam zozenu auto. Su to tiez asi najlepsi servisaci na toto auto. Jazda na hydraulike je fantasticka a automat je aisin- nie je sportovy, ale vydrzi.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 20.08.2023 09:58, RE: RE: RE: Citroen C5
citácia:
reakce na: Citroenak, 18.08.2023 10:10 (C5 je fantasticka volba. Len t ...)


Také je potřeba napsat, že to auto vyžaduje servis, který je mírně dražší. Má celkem problematickou elektriku / elektroniku, která se docela těžko diagnostikuje i opravuje. Je potřeba opravdu odborný servis.
Vnitřní prostornost úplně neodpovídá vnější velikosti auta, v tom se hodně podobá Opelu Insignia první generace.
A v neposlední řadě je třeba zmínit, že C5 je těžký (snad dokonce nejtěžší auto střední třídy dané doby) a s dieselovým 2,0 HDi s automatem není úplně vhodný na denní 20 kilometrové cesty. Při takovém typu provozu nebude jezdit za šest ale spíš za devět litrů nafty.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 20.08.2023 10:07, RE: Citroen C5
citácia:
reakce na: BarboraV, 18.08.2023 09:19 (Dobrý den, průběžně koukám hla ...)


Pokud najdete Civic v kombíku s 1,8 benzín v dobré stavu, berte ho. Ale je jich málo a jsou drahé.
Megane 4 je dobrá volba s motorem 1,5 DCi ve výkonnějších verzích. Pod 80kw bych nešel. Možná ještě lepší volba je benzínová 1,3 TCe. Je to sice přímovstřikový motor, ale pokud ho alespoň občas proženete po dálnici, není s ním problém. Motor 1,6 DCi je super jen na dálnici, jinak chce citlivé zacházení se spojkou i plynem, protože nemá vyrovnaný průběh výkonu. Ve městě je to dost otravné. Jednoznačně NEBRAT 1,2 TCe. Ta auta jsou laciná a tedy lákavá, ale motor vydrží jen pokud jezdí dálkový provoz a majitel současně zkrátí interval výměny oleje na polovinu. Váš typ provozu přežití tohoto motoru vylučuje.
Laguna 3 je skoro nesehnatelná s rozumným nájezdem. Je to sice až nečekaně velmi kvalitní auto, ale běžné opotřebení se projevuje i na něm. A drtivá většina kousků má dne najeto 250 000 a víc....
reagovať
BarboraV
počet príspevkov16
dátum registrácie14.07.2023
Nedela 20.08.2023 13:17, RE: RE: Citroen C5
citácia:
reakce na: Pavlik, 20.08.2023 10:07 (Pokud najdete Civic v kombíku ...)


Děkuju moc za obsáhlý komentář.

Momentálně u mě osobně zatím nejvíce “vyhrává” asi ten Mégane.

U té Hondy se po zkušenosti s Mazdou trochu bojím, jestli by nebyla náchylnější ke korozi. Auto bude jezdit dost po městě a hlavně bude celoročně venku a třeba na té Mazdě se to podepsalo rychle.

Příteli se ještě líbí hodně Kia Ceed 1.4 CVVT. Tak ta je ještě taky ve výběru. Ale musím si ji ještě nastudovat.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 21.08.2023 11:10, RE: RE: RE: RE: Citroen C5
citácia:
reakce na: Pavlik, 20.08.2023 09:58 (Také je potřeba napsat, že to ...)


Dovolim si nesuhlasit s vacsinou veci, co si o c5 napisal. Ako jej byvaly majitel. Mierne drahsi servis urcite nema. Ma hydraulicky podvozok, kde sa zvykne menit olej kazdych 200t km, a to je cele. Elektronika je tam standardna- bosch. Neviem o tom, ze by sa nejako kazila. Ale je to tazsie auto, s tym suhlasim. Ale pohodlie v nom sa neda porovnavat s nicim inym. V poslednom prispevku sa ale pise, ze auto bude jazdit vela po meste. Tym padom by som C5 s naftovym motorom vylucil... Pokial viem, civic 1.8 nemava problem s koroziou. Da sa tomu, samozrejme, predist. Zajdite do servisu, kde to auto poznaju (napr japgarage) a oni vedia za cca 200 eur nastriekat proti hrdzi miesta, kde sa ta hrdza vie prejavovat. Robia to aj na mazdu.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.