0
späť
 

diskuze k tématu: Momenty a výkony - máte v tom jasno?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 14:23, RE: Drsoň
anonym napísal:
No já bych s klidem riskl ten leteckej motůrek 2 kW a jakýmkoliv zpřevodováním ! ) Páč s prdlajs krouťákem bych ho přetáhl jedním svalovým vláknem ! Drsoň
To vážně nemá cenu, jednou to ale třeba pochopíš.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 14:27, RE: Drsoň
anonym napísal:
No já bych s klidem riskl ten leteckej motůrek 2 kW a jakýmkoliv zpřevodováním ! ) Páč s prdlajs krouťákem bych ho přetáhl jedním svalovým vláknem ! Drsoň
Jo a doporučuji vyzkoušet při nahození malé travní sekačky, jak to pořádně kope.

Lanko na startování je zpřevodováno do těžka, aby se krátkým a silným pohybem ruky vyvinuly vysoké otáčky motoru s menším krouťákem. Když ten motor ale potáhne ruku, převody jsou opačně a to je nějaká síla.

A mohlo by být hůř při větších převodech, ale to už by ta ruka neutáhla...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 14:34, Dokonalá snůška blábolů a pitomostí
se vám, pane Stýblo, povedla! Už jenom samotný "kroutící moment"! Nic takového totiž neexistuje, zřejmě jste si ho popletl s točivým momentem. S ostatními vašimi tvrzeními nestojí za to polemizovat. Ať už to je údajně plošší křivka točivého momentu u přeplňovaných motorů, o jakési informační nehodnotě křivky průběhu točivého momentu, vaše tvrzení že točivý moment a výkon je vyjádřením téhož atd. atd. korunu všemu nasazuje vaše "dokonalá" čeština. Někdy si myslím, že ten Zeman měl - co se týče novinářů - pravdu...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 15:41, RE: Dokonalá snůška blábolů a pitomostí
anonym napísal:
se vám, pane Stýblo, povedla! Už jenom samotný "kroutící moment"! Nic takového totiž neexistuje, zřejmě jste si ho popletl s točivým momentem. S ostatními vašimi tvrzeními nestojí za to polemizovat. Ať už to je údajně plošší křivka točivého momentu u přeplňovaných motorů, o jakési informační nehodnotě křivky průběhu točivého momentu, vaše tvrzení že točivý moment a výkon je vyjádřením téhož atd. atd. korunu všemu nasazuje vaše "dokonalá" čeština. Někdy si myslím, že ten Zeman měl - co se týče novinářů - pravdu...
Kroutící moment (Mk) neexistuje? hm....
On neexistuje oficíálně točivý moment.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 15:44, RE: Drsoň
anonym napísal:
Cituji: "Důležitý je skoro a pouze KROUŤÁK"
)
hm to je nazor !!
To je jako rikat jestli je lepsi ze mi do zarovky tece proud nebo ze je dulezitejsi napeti. Jedna velicina je totiz zavisla na druhe coz vychazi z ohmova zakona. Obdobne vykon a kroutak. Kdyz mam nakej kroutak pri urcite uhlove rychlosti tak v danem bode mam presne definovany vykon a nemuzu si vybirat ze chci pri stejnem kroutaku nizsi nebo vyssi !!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 16:34, RE: Drsoň
anonym napísal:
Ještě bych dodal, že pokud si někdo myslí, že když dá 1/3 redukci otáček, tak mu zbude 1/3 výkonu, tak se mýlí. Výkon celého soustrojí je samozřejmě furt stejný, jen se změní krouťák na výstupní hřídeli.
To nemá cenu. Sám uvádíš, že výkon je závislý na úhlové rychlosti a už nebereš v potaz, že ten tatrováckej motor má využitelný pásmo otáček tak asi 1500-2000, zatímco dízl z osobáku 2000-4000, když tedy tento motor zredukuješ do pomala 2x, bude mít stejný (podobný) projev...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 16:38, Radek
HTP do rodinného vozu. To byl vtip??
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 18:03, RE: Výkon vs moment
David V napísal:
Výkon může udávat, jakou maximální rychlost může auto vyvinout, na zrychlení má vliv točivý moment. Vem si, že do maxima točivého momentu je cítit nárůst tahu a po jeho překročení tah pomalu slábne, ale výkon pořád roste.
Na té maximální rychlosti se právě podepíše, jak se maximální výkon potká s převodovkou. Když bude celkový převod moc dlouhý, tak se motor k využití maximálního výkonu ani nedostane, protože nepřetáhne ty otáčky přes oblast nižšího výkonu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 18:18, RE: Radek
anonym napísal:
HTP do rodinného vozu. To byl vtip??
Pan Stýblo psal, že motor, který má charakteristiku HTP se hodí do rodinného vozu. Nepsal, že si máte koupit dvoutunového kombíka s motorem HTP.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 19:26, RE: Výkon vs moment
anonym napísal:
Osel ma nejvetsi kroutak po pelynku a durmanu. Pak se krouti o sto 6.

2 Traits Securite
Vyrobce osliho kabanosu
Omyl, Osel se nejvíc kroutí když ho chce Oslice skásnout po vejplatě!

Iááá

Osel
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 21:13, RE: Výkon vs moment
anonym napísal:
Chtěl bych upozornit čtenáře, že není pravda to co pan Stýblo píše o vztahu výkonu a momentu. Pan Stýblo v první části článku píše že výkon i moment jsou pevně svázané veličiny, které lze vzájemně přepočítávat. To bohužel nemůžeme udělat. Celá problematika je velmi složitá a pro přiblížení formou článku nebo mého příspěvku je třeba přistoupit k velkým zjednodušením. Výkon a moment mají rozdílný průběh a nejsou spolu pevně svázány v závislosti na otáčkách a proto také od výrobce uvidíme graf ve k...
Docela dobře napsáno. To už snad musí pochopit i tupec. To se bavíme o porovnání motorů. Ještě bych dodal, že dané vlastnosti auta také určuje odstupňování převodovky a stálý převod. To může auto pro běžný provoz značně pozvednout, nebo také zakopat. T zv. krátká, nebo dlouhá převodovka. Naftový motor, byť přeplňovaný dosahuje plného výkonu při 4000 RPM. Tím jeho možnosti končí. Jsou dány fyzikální hranicí kompresního tlaku a hoření paliva. Moderní benzinový při 6000 RPM. Porovnáme-li motory o stejném výkonu, tak dosahují stejné max rychlosti. Ovšem naftový motor potřebuje delší převody a to mu zase ten krouťák dost stírá. (Rychloběhy u nafťáků pro snížení mk na vstupu do převodovky). Jinak AUDI TDI pro LeMans. Vyšší počet ujetých kol na natankování stírá vše ostatní. Jak je uvedeno vyšší účinnost a tím nižší spotřeba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 21:31, Není z čeho čerpat poznatky.
V knihovně mám svázány časopisy Automobil od r. 1968 do r. 1998. Tam stojí za to číst testy automobilů. Zejména ing. Otakara Gregory. To není popis auta ve stylu - svezli jsme se. Tam naleznete vše, včetně výkonostního diagramu s průběhem mk a měrné spotřeby. Průřezy jednotlivými agregáty, měření hodnot v testu a pod.. Nevím, proč to dříve šlo? A to tu ještě bylo informační embargo východu. Dnes se tomu blíží snad jen AUTO DIESEL. Proč tady není pro motoristy měsíčník, který by pořádně popsal auto? Byť by měl vycházet se zpožděním, proti uvedení auto novinky na trh.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 21:52, RE: Není z čeho čerpat poznatky.
anonym napísal:
V knihovně mám svázány časopisy Automobil od r. 1968 do r. 1998. Tam stojí za to číst testy automobilů. Zejména ing. Otakara Gregory. To není popis auta ve stylu - svezli jsme se. Tam naleznete vše, včetně výkonostního diagramu s průběhem mk a měrné spotřeby. Průřezy jednotlivými agregáty, měření hodnot v testu a pod.. Nevím, proč to dříve šlo? A to tu ještě bylo informační embargo východu. Dnes se tomu blíží snad jen AUTO DIESEL. Proč tady není pro motoristy měsíčník, který by pořádně popsal au...
Tak tak, já je mám taky, ale díky různým stěhováním někde na půdě. Perfektně a správně popsaná funkce všech zařízení, prostorové řezy motory a převodovkami ( a to v době kdy byly počítače v plenkách). Dneska si časopis koupím akorát tak, abych měl čím listovat v čekárně u zubaře. Je tam prd.
Jinak je mi pana Stýblo líto, když čtu tu diskuzi úplných technických pablbů. Je to házení perel sviním. Těm postačí právě ty dnešní časopisy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.06.2008 22:39, RE: Dokonalá snůška blábolů a pitomostí
anonym napísal:
se vám, pane Stýblo, povedla! Už jenom samotný "kroutící moment"! Nic takového totiž neexistuje, zřejmě jste si ho popletl s točivým momentem. S ostatními vašimi tvrzeními nestojí za to polemizovat. Ať už to je údajně plošší křivka točivého momentu u přeplňovaných motorů, o jakési informační nehodnotě křivky průběhu točivého momentu, vaše tvrzení že točivý moment a výkon je vyjádřením téhož atd. atd. korunu všemu nasazuje vaše "dokonalá" čeština. Někdy si myslím, že ten Zeman měl - co se týče novinářů - pravdu...
Mám pocit, že autor článku není novinář, nýbrž praktik z automobilové branže.
Že by nikdo z diskutérů něvěděl, zda je správně podle ČSN kroutící nebo točivý? Jestli ne, pak ztrácím důvěru i v jejich argumentaci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 19.06.2008 02:51, RE: Není z čeho čerpat poznatky.
anonym napísal:
V knihovně mám svázány časopisy Automobil od r. 1968 do r. 1998. Tam stojí za to číst testy automobilů. Zejména ing. Otakara Gregory. To není popis auta ve stylu - svezli jsme se. Tam naleznete vše, včetně výkonostního diagramu s průběhem mk a měrné spotřeby. Průřezy jednotlivými agregáty, měření hodnot v testu a pod.. Nevím, proč to dříve šlo? A to tu ještě bylo informační embargo východu. Dnes se tomu blíží snad jen AUTO DIESEL. Proč tady není pro motoristy měsíčník, který by pořádně popsal au...
JJ testy Ing Otakara Gregora byly super Dnešní testy jsou o ničem, většinou je ani pořádně nečtu, proto louskám zahraniční tisk, některé německé se dají, tuzemské o ho*nu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 19.06.2008 10:47, Zajimave
Diky za zajimavy clanek ohledne vykonu, spis tedy patrim ke ctenarum kteri v tomto tematu maji a meli jasno ale myslim ze mnohym dalsi to urcite prislo vhod, i kdyz si nejsem jisty ze nektere odborne pasaze nebudou vzdy pochopeny tak jak autor myslel....Hodne zdaru, mirnou nohu na plynovem pedalu a mnoho dalsich zajimavych clanku preji Daniel
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.06.2008 14:17, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Odpor roste kvadraticky furt !! ) = ksí . v(nadruhou)/2g

Akorát při malejch rychlostech není tak velkej kvadrát rychlosti.
No je tu laminární a turbulentní proudění, no zkrátka od 0 do nekonečna to kvadratické není, ale ve velkém rozsahu obvyklých rychlostí ano.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.06.2008 21:21, RE: tdi
anonym napísal:
čili chtěl si říct , že tvůj vůz zrychlí z 0-100 zhruba za 3s. Přesto je tvůj údaj nejméně 2x zavádějící , protože 1g může mít prakticky jakékoli auto ale záleží v jakém časovém úseku.
2) označení 1g neodpovídá SI a je zavádějící
Ano, 1g lze skutečně naměřit v libovolném autě, a to např. v autě stojícím - 1g je přece gravitační konstanta, síla, která působí na všechny objekty na povrchu Země. Myslím, že toto měl autor původně na mysli jako žert.

Jinak 1g odpovídá zrychlení 9,81 m/s^2. Fakt nevím, proč si myslíte, že toto zrychlení dosáhnete s každým autem, leda byste měl na mysli záporné zrychlení při nárazu do betonové zdi. Tak lze dosáhnout hodnot vskutku impozantních.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 24.06.2008 09:33, RE: Není z čeho čerpat poznatky.
anonym napísal:
V knihovně mám svázány časopisy Automobil od r. 1968 do r. 1998. Tam stojí za to číst testy automobilů. Zejména ing. Otakara Gregory. To není popis auta ve stylu - svezli jsme se. Tam naleznete vše, včetně výkonostního diagramu s průběhem mk a měrné spotřeby. Průřezy jednotlivými agregáty, měření hodnot v testu a pod.. Nevím, proč to dříve šlo? A to tu ještě bylo informační embargo východu. Dnes se tomu blíží snad jen AUTO DIESEL. Proč tady není pro motoristy měsíčník, který by pořádně popsal au...
Jj, nedá mi to se nepřipojit. Automobil, to bylo počteníčko. Každý měsíc jsem se těšil jako malý kluk na nové číslo a vesměs mě nezklamalo. Ing. Gregora - bez komentáře. Donedávna mi některé věci na Tipcars připadaly ucházející, i když zmiňované (garfy výkonu, krouťáku, spotřeb) tu chybělo. Teď se mi zdá úroveň i Tipcars docela upadající. Na druhé straně je pravda, že situace např. v 80-tých letech se se stávající explozí značek, typů, technologií naprosto nedá srovnávat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.06.2008 22:01, hm..
anonym napísal:
Jsem vzdělaný, vše znám dokonale, můj favouš má sto koní, jsem ho pěkně načipoval a sám a je to hotový letadlo.
to je fakt v pytli..clovek si mysli ze se neco dozvi..ale jakmile otevre diskuzi...tak zas nevi jestli clanku verit...pak zase jo..pak zase ne..atd atd ...sem z toho akorat pekna ryba..lepsi necist diskuze..jinak ocenuji ze se do toho nekdo pustil ..ale jak rikam...vim stejnak prd;)
reagovať
  1 ... 3 4 5


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.