0
späť
 

diskuze k tématu: Mazda 6 s dieselem - vyplatí se koupit?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 01:05, dotaz
Co je to Multiplexní sít? Díky
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 08:00, mazda
Samočinou aktivaci světel jemožné dodatečně namontovat, autorizované servisy to již umí. Tepelný štít byl v rámci svolávací akce upevněn lépe, stačí zjistit, jestli majitel tuto akci absolvoval. pozor na lak na střeše a obecně kvalitu laku, i po 2 letech vypadá jako pomeranč. A u první verze se ještě v kufru občas ulomilo táhlo sklápení sedadel, tak nějak divně čumělo do prostoru a i větší taška ho ulomila. V první verzi jsem měl motor 1.8 5st manuál a bylo to obecně jedno z nejspolehlivějších aut, ted mam 2.0 verzi po faceliftu 6st manuál, ale 5 ryclostí mi v první verzi bohatě stačilo, 1.8 byla lehká na předek, hezky jela a spotřeba 8-9
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 08:06, RE: dotaz
anonym napísal:
Co je to Multiplexní sít? Díky
mě by to též zajímalo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 08:40, Filtr pevných částic
Chtěl bych jen demystifikovat filtr pevných částic u dieselových motorů, protože o tom se nezapomene zmínit snad žádný autor, zejména v souvislosti s motory TDI PD (i když tady to tak úplně nepatří). Každopádně u těchto nafťáků je to prý zdaleka nejhorší kombinace, proto to chci uvést na pravou míru. Máme dvě auta s TDI PD a filtrem pevných částic, najeto 20 a 65 tisíc km. Nikdy jsme s filtrem nic neřešili, nikdy se nerozsvítila pověstná žlutá kontrolka, spotřeba je srovnatelná s auty bez filtru. Jsme naopak rádi, že za sebou nenecháváme černý oblak při akceleraci. Skutečně je mi záhadou, jak novináři s auty jezdí, pokud na filtr neustále upozorňují? Možná používají nafťáka k popojíždění po městě, což by snad mohla být příčina ucpávání filtru, ale takhle se ničí i benzínové motory.

Každopádně opakuji, že my máme údajně tu nejhorší možnou kombinaci a to hned ve dvou exemplářích a jsme v pohodě. A vím i o několika dalších lidech, kteří s TDI PD DPF jezdí a nikdo problém nezaznamenal. Zcela záměrně jsem se jich na to před koupí nového vozu ptal, protože jsem pod dojmem "odborných" článků podlehl paranoidní vizi, že ujedu 500km a musím prohnat auto po dálnici, abych vyčistil filtr pevných částic. Od té doby nevěřím ničemu, jen svým vlastním zkušenostem...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 08:54, RE: Filtr pevných částic
anonym napísal:
Chtěl bych jen demystifikovat filtr pevných částic u dieselových motorů, protože o tom se nezapomene zmínit snad žádný autor, zejména v souvislosti s motory TDI PD (i když tady to tak úplně nepatří). Každopádně u těchto nafťáků je to prý zdaleka nejhorší kombinace, proto to chci uvést na pravou míru. Máme dvě auta s TDI PD a filtrem pevných částic, najeto 20 a 65 tisíc km. Nikdy jsme s filtrem nic neřešili, nikdy se nerozsvítila pověstná žlutá kontrolka, spotřeba je srovnatelná s auty bez filtru...
Já znám jeden případ kdy člověk u OII TDi RS problém měl, ovšem 90% stráveného času času popojížděl v zácpách kdesi na Smíchově. Víceméně aby si zdůvodnil správnost koupě auta - tramvají by to bylo kolikrát rychlejší.

A jinak mám pocit, že se recenze mění pomaličku ve frašku - autu se po 100 tisících rozpadne přední náprava, vyhodíme desetitisíce (zřejmě v Tipcarsru hošani berou 100 á měs, že je to netrápí) a jsme v pohodě, ha ha ha.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 09:16, RE: dotaz
anonym napísal:
mě by to též zajímalo
také jsem hledal a na stránkách peugeot.wz.cz se píše : Multiplexni spojení elektronického obvodu
Multiplexní síť zahrnuje jediný obvod, který spojuje všechny prvky, což umožnilo zmenšit počet propojení a vodičů.Jediné komunikační vedení je využíváno jednotlivými prvky výbavy pomocí digitálního kódování.
Jestli to dobře chápu, tak je to asi něco jako datová sběrnice, aby se ušetřilo na (řídících) drátech od každého elektricky řízeného zařízení.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 10:33, RE: mazda
Martaslover napísal:
Samočinou aktivaci světel jemožné dodatečně namontovat, autorizované servisy to již umí. Tepelný štít byl v rámci svolávací akce upevněn lépe, stačí zjistit, jestli majitel tuto akci absolvoval. pozor na lak na střeše a obecně kvalitu laku, i po 2 letech vypadá jako pomeranč. A u první verze se ještě v kufru občas ulomilo táhlo sklápení sedadel, tak nějak divně čumělo do prostoru a i větší taška ho ulomila. V první verzi jsem měl motor 1.8 5st manuál a bylo to obecně jedno z nejspolehlivějších a...
Jenom zareaguji na to co asi tazatele zajímá nejvíce, mám zmiňovanou verzi mazdy 6 100kw diesel, krouťák skvělej, jízdní vlastnosti velmi pěkné, ale pána může zajímat také spotřeba kterou nikde neuvádíte a v těch minulých článcích se psalo tuším něco o pěti a půl litrech. Takže já jí mám půl roku a z praxe se s ní nedá dostat pod šest litrů a to i na dálku. Po Praze se to pak pohybuje mezi 7 a 8 litry což je is potřeba svižnější jízdy na dálku. Chci tím jen říct že to mně zde trochu zklamalo, předtím jsem měl bmw 320d a ať jsem jel jak jsem chtěl, nebo takhle, s ním jsem jelzdil ostře za stejnou spotřebu jako u mazdy pianko. Jinak dobrá kára, můžu doporučit, akorát ten servis, dokud není potřeba dobrý, pak se ale člověk prohne. Ale fakt jsem ho ještě nepotřeboval, pouze kdysi u 626 to byly mašle. Tak zdar
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 10:36, RE: Filtr pevných částic
anonym napísal:
Já znám jeden případ kdy člověk u OII TDi RS problém měl, ovšem 90% stráveného času času popojížděl v zácpách kdesi na Smíchově. Víceméně aby si zdůvodnil správnost koupě auta - tramvají by to bylo kolikrát rychlejší.

A jinak mám pocit, že se recenze mění pomaličku ve frašku - autu se po 100 tisících rozpadne přední náprava, vyhodíme desetitisíce (zřejmě v Tipcarsru hošani berou 100 á měs, že je to netrápí) a jsme v pohodě, ha ha ha.
Mazday 6 jsem v souvislosti s nápravou napsal 100 000 km, ale ta vydrží mnohem více. Jinak Vás můžu ujistit, že "hošani" na Tipcarsu žádných 100 á měc, neberou. Nevím co toje za údaj, ten jste vyčetl někde na statistickém úřadě, nebo kde?)). Jinak znova opakuji, to že někomu filtr pevných částic funguje neznamená, že je to z hlediska peněz dobrá volba. Pmatuju doby, kdy se u peugeotů a citro!ënů měnily tyto filtry za více než 20 000 korun a to po ujetí klidně 70 000 km. Siuce dnes již vydrží více a stojí nějkaých 7000, ale i tak je to komplikace. Ano ono opravdu záleží na jízdním stylu, ale já budu pořád tvrdit, že motory TDI vybaneny systémem čerpadlo tryska mají pro regeneraci mnohem obtížnější podmínky, než Common Rail, což pramení ze samotné podstaty těchto systémů. Jestli trochu víte o čem je řeč, tak se nad tím zamyslete a dojdete k tomtu také. S pozdravem Tomáš Dusil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 10:47, Jak je to s motorem 2,3l?
anonym napísal:
Mazday 6 jsem v souvislosti s nápravou napsal 100 000 km, ale ta vydrží mnohem více. Jinak Vás můžu ujistit, že "hošani" na Tipcarsu žádných 100 á měc, neberou. Nevím co toje za údaj, ten jste vyčetl někde na statistickém úřadě, nebo kde?)). Jinak znova opakuji, to že někomu filtr pevných částic funguje neznamená, že je to z hlediska peněz dobrá volba. Pmatuju doby, kdy se u peugeotů a citro!ënů měnily tyto filtry za více než 20 000 korun a to po ujetí klidně 70 000 km. Siuce dnes již vydrží ...
Nemáte někdo zkušenosti s benzínovým motorem 2,3 v tomhle autě? Někde jsem četl, že trpí vysokou spotřebou oleje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 10:53, RE: Jak je to s motorem 2,3l?
A4 napísal:
Nemáte někdo zkušenosti s benzínovým motorem 2,3 v tomhle autě? Někde jsem četl, že trpí vysokou spotřebou oleje.
Spotřeba oleje je bohužel jeho asi jediný vážnější problém. Kolik přesně je nevím, záleží na počtu ujetých kilometrů, typu oleje a hlavně zacházení. Určitě to není třeba 1 litr na 1000 km, ale myslím, že s hodnotou 0,3 l na 1000 km nebudu daleko od pravdy. Po stránce svezení je to ale fantastický pohon. Opravdu nadmíru dynamický, který sice zkraje produkce dosti žral, ale již ročníky 2004 jsou v tomto velmi umravněny a lze s nimy jezdit za nějakých 8,5 litru na 100 km. Dynamika motoru je skvostná. Hlučnost je bohužel vyšší. Tomáš Dusil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 10:59, RE: Filtr pevných částic
anonym napísal:
Mazday 6 jsem v souvislosti s nápravou napsal 100 000 km, ale ta vydrží mnohem více. Jinak Vás můžu ujistit, že "hošani" na Tipcarsu žádných 100 á měc, neberou. Nevím co toje za údaj, ten jste vyčetl někde na statistickém úřadě, nebo kde?)). Jinak znova opakuji, to že někomu filtr pevných částic funguje neznamená, že je to z hlediska peněz dobrá volba. Pmatuju doby, kdy se u peugeotů a citro!ënů měnily tyto filtry za více než 20 000 korun a to po ujetí klidně 70 000 km. Siuce dnes již vydrží ...
U prvních FAPů (filtr u Peugeotu) byla výměna po 80.000 km. Jenže jako všechno prochází vývojem, tak i filtry pevných částic jsou modernější tzn. dnes se mění třeba po 180.000 km. Kdo si koupí nové auto, tak ho nějaká výměna asi trápit nebude. Ale kdo si koupí auto po pěti letech a bude muset řešit investici do filtru, tak může být docela nemile překvapen. Takže souhlásím s tím, že auto bez filtru pevných částic je pro budoucí náklady lepší volba. Mějte se
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 11:54, m6
Opět vidím článek o M6.. Musím toto auto vynachválit.

Jak se zde píše se většinou problémů a neduhů tohoto vozu jsem se setkal... až na tu nápravu... ta drží 150tis. mmnt najeto...

Hrůza jsou ty blatníky ty kvetou jako květináč.. jsem zvedavý na M3 jak bude vypadat za dva roky...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 12:01, RE: Filtr pevných částic
anonym napísal:
Mazday 6 jsem v souvislosti s nápravou napsal 100 000 km, ale ta vydrží mnohem více. Jinak Vás můžu ujistit, že "hošani" na Tipcarsu žádných 100 á měc, neberou. Nevím co toje za údaj, ten jste vyčetl někde na statistickém úřadě, nebo kde?)). Jinak znova opakuji, to že někomu filtr pevných částic funguje neznamená, že je to z hlediska peněz dobrá volba. Pmatuju doby, kdy se u peugeotů a citro!ënů měnily tyto filtry za více než 20 000 korun a to po ujetí klidně 70 000 km. Siuce dnes již vydrží ...
"Mazday 6 jsem v souvislosti s nápravou napsal 100 000 km, ale ta vydrží mnohem více"

No to je úžasná logika, až mi to málem vyrazilo dech.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 12:06, Záruka na karoserii u japoncu
Hm, uz vim proc davaj max. 6 let.....protože hnijou. Spolehlivost mechanicka je sice fajn, ale koroze??? 20 let stare audi 80 vám rezavet nebude....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 12:28, RE: Filtr pevných částic
anonym napísal:
"Mazday 6 jsem v souvislosti s nápravou napsal 100 000 km, ale ta vydrží mnohem více"

No to je úžasná logika, až mi to málem vyrazilo dech.

Tak si nech bouchnout do zad ať nezhebneš.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 13:17, RE: Záruka na karoserii u japoncu
anonym napísal:
Hm, uz vim proc davaj max. 6 let.....protože hnijou. Spolehlivost mechanicka je sice fajn, ale koroze??? 20 let stare audi 80 vám rezavet nebude....
nejsem si tim sice uplne jisty, ale mam pocit, ze na první Mazdu 6 pred faceliftem jsem dostal zaruku 12 let na rez....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 14:23, pozink?
anonym napísal:
nejsem si tim sice uplne jisty, ale mam pocit, ze na první Mazdu 6 pred faceliftem jsem dostal zaruku 12 let na rez....
Může být někdo tak hodný a řict nebo napsat seznam vozidel které mají pozinkovanou kastlu. Děkuji všem za ochotu.
Rom.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 14:39, RE: pozink?
anonym napísal:
Může být někdo tak hodný a řict nebo napsat seznam vozidel které mají pozinkovanou kastlu. Děkuji všem za ochotu.
Rom.
Pozinkovanou kastli, nebo katoforézu? Pozinkovaný mohou být maximálně některý díly.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 14:50, Mazda 6 + konkurence
V článku je zmíněno srovnání s primerou a bmw3 (sice zadokolka, ale budíš). Docela by mě zajímolo srovnání s Honda Accord (od r.2003, tzn. 7 G) - jízdní vlastnosti, spolehlivost, technika. Osobně si myslím že tak vychvalované jízdní vlastnosti mazdy, accord hravě překoná.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 14:52, pro tazatele...
Kupte benzín 2.3 s automatem,poznáte nepoznané a bývájí dobře vybavené....Smůla u Mazdy jsou ty plechy,ale dá se tomu předejít,pozor na bourané vozy z USA,mají hodně odlišných a hlavně dražších dílů...např katalyzátor evropská verze cena kolem 40000,USA-verze 85000kč,což v budoucnu může znamenat velké problémy....Určitě se najdou ale kutilové,co to nějak obejdou,ale né vše jde nahradit.Je tam i rozdíl v diagnostice....
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.