Paul napísal:
Petr S napísal:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude
CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.