citácia:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 14:43 (Takže v krátkosti já, než vám ...)
článek z garáž.cz rok 2018 test mazda 6
Diesel? Drahé opravy a vysoká spotřeba
S dieselem 2,2 l je to trochu jiná písnička. A zatímco ohledně zážehových motorů je to spíše romantická balada, s dieselem se psychedelický rock může poměrně rychle změnit v death metal. Zaprvé tyhle motory, nejčastěji zastoupené ve služebních autech, trpí na přetahované intervaly výměn oleje. A to samo o sobě napáchá spoustu škody. Jenže těch problémů je tu víc.
Mazda si nedovolila „očůrat“ normované měření škodlivých emisí tím, že by auto mělo nějaký falešný software, aby poznalo průběh měření ve zkušebně, takže i v reálném provozu recykluje spaliny skrze EGR v poměrně velké míře a regeneruje filtr DPF o sto šest. To má za následek sice v reálném provozu poměrně čisté a normy plnící auto, ale také rychlé narůstání hladiny oleje tím, jak se kvůli častým regeneracím ředí naftou.
Mazda totiž zvolila nešťastný způsob dostřiku nafty do motoru, nikoli mnohem lepší řešení s pátým vstřikovačem před oxidačním katalyzátorem. U dieselu je tedy nutné sledovat hladinu oleje (narůstá) a měnit ho často. Kdy? Ideálně po 10 000 km. Na 15 000 km přistupte jen tehdy, pokud jezdíte výhradně dlouhé trasy a do města se vaše auto skoro nepodívá. Problém naředěného oleje je jasný – nemaže. Motor se zadírá a vedle vaček to odnese i klikový mechanismus a v důsledku všechno, kudy olej proudí, tedy například i systém dvou turbodmychadel. A aby toho nebylo málo, v reálném provozu bere diesel 6 až 7 litrů, tedy jako dvoulitrový benzín.