David V napísal:
Taky jsem k tomu dospěl a z 1.8 skočil na 2.5. Ono totiž se pozapomíná, že ten motory dneska tahají těžší auta, které jsou plná výbavových prvků, s nichž největším žroutem je klimatizace. Za výbavu si lidi ještě doplatí, ale za její provoz ochotni platit nejsou. Třeba na mém autě udělá klimatizace mezi 0,3-0,7 l/100 km dle okolní teploty. Nepočítám, že výrobci do svých spotřeb zahrnují běžící prvky výbavy.
Vesměs souhlas, mám doma Fábii 1,4 MPi a Mazdu 6 2,0 benzin a můžu říct, že s M6 mám dlouhodobý průměr 8,1-8,2 v zimním provozu pak 8,3 max.8,4. To samé platí při jízdě po městě, kde nepřekročí 8,3 litru na 100km, ani po téměř hodinovém popojíždění a stání v kolonách. Naopak s Fábií, stačí popojížďky v kolonách a spotřeba jde ze 6,5 litru přes 8, třeba 8,2 a pod. tedy na úroveň dvoulitru. Jinak samozřejmě "malému" motoru nelze upřít nižší spotřebu a tudíž také náklady při klidném stylu jízdy, ale v některých situacích se žravostí vyrovná i daleko silnějším motorům, potažmo větším vozům. Můj rekord s M6 je 7,6 litrů dlouhodobě, bavilo mě zkoušet spodní hranici spotřeby tohoto dvoulitru asi týden a pak jsem se na to vykašlal, člověk si tu jízdu neužije... :o) Také jsem postupem času měnil názor a koupil si dvoulitr. Pak jsem zjistil, že ho uživit lze :o) a slabší už bych nechtěl.
Pravdou ale zůstává, že každý si nemůže dovolit jezdit za 10 litrů a raději si koupí nějakou 1,2 a lochtá ji za 5,5 litru