0
späť
 

diskuze k tématu: Které palivo se více vyplatí?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 07:18, rada
No Tady každá rada drahá. Diesel bych zavrhl, protože jediná jeho výhoda je snad opravdu ta spotřeba, ale cena nafty je taková jaká je. LPG je sice dnes výhodnější, ale jak dlouho, co si budeme vykládat. Myslím že benzínový motor o malém objemu ale slušném výkonu je nejlepší volba. Sám mám v octavii 1.4. 16V 55KW, a jsem maximálně spokojený, na lehkou nohu jezdím okolo sesti, a když chci přidat, tak divte se, tak jedu. Kdo má podobný motor tak ví, že nelžu. Předsudky o malých objemech motoru jsou dnes opravdu směšné. Tak hodně štestí při výběru.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 07:42, rada
Romane, 1,4 55kW nejede. Ale to Vám zřejmě nevysvětlím. Já mám pětíválcové benzinové volvo, a jezdím normálně kolem 8. A jedu i když jet nechci. Opravdu si myslím pravý opak. Maloobjemové motory jsou dle mého názoru jen k tomu, že po sto tisících se odporoučí. Ale v malinkaté oktávě možná...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 07:52, rada
Pežo 1,9 D, 51 kW, bez turba...spotřeba 4,8 l...a jsem maximálně spokojený.
...ale když chci přidat, tak divte se, tak nejedu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 08:14, rada
Tak předem dovolte úsměv: 1.4 v Octavce nejede! Bohuel měl jsem tu možnost to řídit a nejede to! Mám passata 2.8 V6 a o tom se dá říct, že už to jede No ono je to těžké při dnešních cenách něco doporučit, ale pokud bych chtěl jezdit opravdu ECO a až tak bych nehleděl na výkon a rychlost, tak bych vzal něco menšího a LPG (Suzuki Swift 1.3i). Ale naftu opravdu NIKDY! Jen do strojů,nákladních aut a dodávek Protože pokud jste někdy jeli za nachipovanou Octavii TDI, tak víte o jaké EKO-katastrofě mluvím
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 08:30, rada
Záleží jak daleko máte k plnící stanici CNG. Já to mám 4km a s provozem na CNG jsem maximálně spokojen. Je to vestavba přímo od výrobce, bomby pod autem (nepřekáží) a dojezd přes 500km na jedno tankování. Je to 1,6 16V a na benzín mám 76kW, na plyn 68kW ...ale když chci přidat, tak divte se, nic moc to není
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 08:39, rada
srovnani benzin X nafta me vzdycky pobavi. jednoduche pocty: naftak se spotrebou 5 l/100 km pri cene 31Kc/l je oproti benzinu pri spotrebe 7l/100km a cene 30Kc/l levnejsi na 100 tis. km o 55 tis. Kc. Jedine co je drazsi v servisu u naftaku jsou rozvody a to tak, ze po 90 tis.km cca 7 tis. Kc.
Takze nafta je porad ve vyhode 48 tis. Kc... Spotreba, stejne jako cena paliva je spise proporcialni, ale vysledek bude podobny. Rozdilna cena noveho auta se castecne kompenzuje rozdilnou cenou pri prodeji (jiste prodate po 4-5ti letech naftaka draz nez benzinaka).
Pro me je volba jasna, pokud obcas jezdim a nemam auto pripravene jen na dusicky v garazi, pak beru naftak... zkuste mi nekdo cislama, ne obecnyma kecama dokazat ze nemam pravdu... navic beznej naftak trochu jede
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 08:49, rada
V souvislosti s postupným zdražováním benzinu a dieselu .... a ona se nafta s benzinem zdrazuje??? :D
i slepy vidi, ze se zlevnuje ... vzdyt jsou paliva levnejsi nez pred rokem.... jen ten plyn nam neustale zdrazuje ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 08:56, rada
V souvislosti s postupným zdražováním benzinu a dieselu .... a ona se nafta s benzinem zdrazuje??? :D
i slepy vidi, ze se zlevnuje ... vzdyt jsou paliva levnejsi nez pred rokem.... jen ten plyn nam neustale zdrazuje ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 09:00, rada
To je těžký, to se musí každej přesvědčit sám. Já kupuju auta jen s pořádným motorem, ať už bene, nebo ropu. Když auto-tak auto (a ne voktu), a do auta patří kurňa motor ne? A ne jakejsi třívál nebo co je teď trendem. Objem jak trabuch, samý turbo, samej kompresor, všechno co se může srat. Objem nenahradíš, a spotřeba je naprosto stejná, jako když musíš šlápnout 1,4 za krk, aby si předjel kamion. Mergl E 220CDI-v pohodě kolem 6,5-7,2 dále VW-P B5 1,9 PD kolem 5,5 P607 2,7 V6 HDi kolem osmičky. Fábija mojej staré-1,2 V3 nebo co to tam je proboha!!?? - když do toho sednu, připadám si jako na hajzlu, posez hrůza hnus, prostor nikde, zvuk vysavače je proti tomu rajská hudba. A spotřeba? Já sem se s tím nedostal pod 7,6. Tak mě řekni, co je lepší?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 09:25, rada
Tady každá rada drahá.
LPG - má nevýhodu, že prakticky zruší kufr. U toroidu musím někde vozit rezervu, u válce už nikdy nesklopím sedačky, protože válec překáží. Jinak náklady myslím dobrý, podle mě se i se servisem nedostanu nad 2/3 benzínu.
Nafta - nízká spotřeba, pojištění dnes už stejný (1,8TDCI...), ale je to těžší, hlučnější, ojetý bych si to nekoupil kvůli poruchovosti, a hrozně hulí po sešlápnutí!
Benzín - já bych si asi vybral zlatý střed, auto nižší střední třídy a benziňák 1,6. Jezdit se s tím už dá, plně naložený jedu málokdy, spotřeba kolem 7,5.
Najedu ročně 10-15 tis.km, takže pro mě je ten benzín. Kdybych denně jezdil do práce, asi vyberu menší nafťák, protože s plynem nemůžu v práci do garáží...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 09:26, rada
Do ekonomie provozu je nutné započítat ještě pojištění - u nafťáků je vyšší (pořizovací cena a obecně větší objem motoru), dražší provozní náklady na oleje a u motorů s FAP častější kontrola (po 15 t.km - Renault Laguna 1,9 FAP, nafta 5700,- Kč), zatím co u běžných benzinových motorů je to po 20 t.km (Ford Focus 1,6 benzin 4050,-Kč).
Jestliže tedy srovnáme např. Ford Focus 1,6 benzin (akční nabídka 360 t.Kč, spotřeba podle údaje výrobce 8,7) a Ford Focus 1,8 nafta (akční nabídka 420 t.Kč, spotřeba podle údaje výrobce 6,7) a přihlédneme k výše uvedenému, pak při najetých 15 000 km za rok vychází, že teprve po cca 10 letech provozu bude naftový motor výhodnější. Při najetých 30 000 km toto nastane cca za 5,25 roku. Jestliže hodnotíme POUZE náklady na pohonné hmoty, pak vychází nafta levněji. Pokud ale do nákladů na provoz zahrneme i další fixní položky, pak se situace podstatně změní a navíc cena za ujetý kilometr se podstatně mění s počtem ujetých km za rok.
Pokud tedy mohu radit, doporučuji benzinový motor pro uživatele, kteří najedou ročně tak cca 15 - 20 t km. Kdo najede více, může uvažovat o naftě.
Prosím mé kritiky, aby si uvědomili, že píšu pouze o ekonomické stránce.
Emocionální pocity při jízdě jsou něco jiného a neřídí se penězi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 09:43, rada
Reaguji na první zavádějící na první zavádějící příspěvek Michala. Za 5 l nafty jezdí jen malá auta nebo TDI ekonomy run na palubním počítači) naproti tomu za 7 l už jede kde co bez zdržování provozu. Srovnávejme srovnatelné motory ve srovnatelných autech. Dále naftový motor je vyžaduje kvalitnější olej, časem výměnu/repasi vstřiků a turba. To u benzínu odpadá. To samozrějme platí u auta kterým jezdíte a ne které straší garáži. Zkušenosti majitelů s najetými 10 tis km/rok. potom nemají žádnou vypovídací hodnotu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 10:02, rada
Základní otázka je, na co budu auto používat. Bude-li to na dopravu na vzdálenost 20 km tam a zpět, tak nemá cenu uvažovat o naftovém motoru. Naftový motor zde bude trpět nadměrným opotřebením, a při studeném motoru nebude rozdíl ve spotřebě nijak převratný. Zde bych doporučil benzín.
Ale pro dlouhé cestování je to jiné, zde se projeví veškeré výhody naftového motoru, konfort vysokého točivého momentu v širokém rozsahu otáček, nižší spotřeba. A při nájezdu 30 000 km ročně je již zanedbatelný rozdíl v cenách v servisu.
Benzínový motor má výhody jednoduchosti. Naftový ve spotřebě. Je to jen otázka nájezdu kilometrů za rok.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 10:23, rada
Ta otázka s nájezdem se mě jeví jako blbost. Je to sice všechno tak na půl pravda, ale v praktickém životě nikdo neservisuje 2-3 roky staré auto ve značkovce. Pokud chce někdo auto, který trochu jede, a nežere jak dobytek, tak je pro něj ropák východisko, i když nahrká třeba desítko za rok. S benzínem se nesveze, a navíc pojede za osmičku. A náklady? Každej garážista spravý za pár korun cokoli. A rozhodně líp, než ten uhrovitej dvacetiletej mladík ve značce. To je celkem jasný. A kdo o tom pochybuje, pak nemá zkušenosti a jenom lže.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 10:40, rada
Asi záleží, k čemu kdo auto má. Jezdím na LPG a většinou se potřebuju dostat z místa A do B. Žádný veliký požitek s tou 1.6 z jízdy není, ale zase si to kompenzuji na ceně. Je pravda, že spotřeba na LPG stoupne a výkon klesne, ale dá se jezdit i spořivěji. Při jízdě po městě se spotřeba pohybuje kolem 10l/100km, to se blíží ke spotřebě lepšího tdi, nebo tdci v poměru s cenou nafty k LPG. Ale mimo město se dostanu i na 6,5l/100km. Což je v přepočtu něco málo přes 1kč/km. Takže to si už každý spočítá, kolik hodlá utratit za palivo.Samozřejmě jsem při koupi auta zvolil verzi v kombíku, kvůli tlakové nádobě. Mám teroidní (místo rezervy) takže místa v kufru stále spousta. Válí se tam navíc malá dojezdová rezerva. Nevím jak to bude dál s cenou LPG, ale dle mého názoru se to ještě pár let vyplatí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 11:01, rada
moje 74kW fabia (1,9 TDI) si dlouhodobe veme prumerne 4,5 l/100km a to jezdim 30% po meste. Naproti tomu 1,4 MPI (chvili jsem s ni jezdil, stejnym stylem jizdy) si brala 7l/100km. Napsal jsem pomer 5 ku 7 i kdyz bych mel spis napsat 4,5:7 no ale to je detail, slo o pomer, nikoliv o presna cisla a ten dle meho nazoru bude sedet temer vzdy. Pomer spotreby benzin:nafta mi vychazi cca 1,4. Pro mene chapave: benzin je podle mych zkusenosti zravejsi o cca 40%. Olej kupuju za temer stejnou cenu do naftaku jako do benzinaku, tak nevim ... mam najeto 100 tis. po 3 letech a krome rozvodu a pravidelnych prohlidek jsem nic jineho v servisu neresil... kdyz se podivam do bazaru, tak fabka ve stejne vybave (po 4 letech se 150 tis. km) se s naftovym motorem prodava minimalne o 30 tis. draz. naproti tomu novej naftak stoji ve stejne vybave o cca 70 tis. draz.
v modelovem pripade tedy po 4 letech musim resit rozdil 40 tis. Kc. Piste si co chcete o drahym servisu u nafty, ale jediny co jsem platil navic ja jsou rozvody (+vsechno souvisejici - komplet co s rozvodama souvisi, samozrejme s praci) za 6 tis.
dal jsem si do tabulky v excelu povinne ruceni, servis, cenu paliva, spotrebu + 3 tis. Kc navic (servis za pripadne neocekavane problemy u naftaka) a vyslo mi ze se naftak vyplati pri cca 13 tis. km rocne. Jde o konkretni vypocet pro fabii kombika - nejcastejsi auto cechu.
13 tis. km uz s dovolenou najezdi temer kazdy :) nikomu nenutim, pro me bude urcite lepsi kdyz si koupite vsichni benzinaka nebo plyn, aspon nebude tam vysoka poptavka po nafte a ta pujde dolu :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 11:44, rada
Myslím, že "spočítat si" co a jak umí víceméně každý, ale spotřeba přece NENí jediné (byť důležité) kritérium. Pokud vím televizi si stále většina lidí NEkupuje JEN na základě spotřeby (jsou tam stejné rozdíly "ve spotřebě" jako u aut) atd. Těch kritérií (byť jen při rozhodování benzín/nafta) je celkem dost, čímž chci říci, že "univerzální" rada se těžko hledá, vhodné je řešit případ od případu ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 11:50, rada
Tohle srovnání má smysl jen u aut srovnatelné třídy a výkonu
Pro toho, kdo se rozhoduje mezi koupí stejného modelu stejné značky v 1,6 benzínu a 1,6 turbodieselu. Ten může brát do úvahy rozdíly ve spotřebě a pořizovací ceně, roční nájezd, délku a cenu servisních intervalů atd. Emocionální argumentace, že nafta do osobních aut nepatří, že každé turbo časem vyžaduje repasi a výměnu vstřiků nebo že benzín bude vždy žrát o třetinu víc, je mimo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 12:03, rada
Naftový agregát není jen TDI, který je opravdu extrémně úsporný o něco odolnější než CR a nesrovnatelně nekultivovaný oproti CR. Každý s naftovým motorem díky bohu nejezdí jen s TDI. Každý nehoní jen spotřebu a pokud ano tak motory SDI jsou přestavitelné také na LPG a pak jsou náklady opravdu někdě úplně jinde. Ale za cenu „pohodlné“ jízdy s motorem SDI. K motoru 1.4 MPI (osmiventil) nelze než dodat, že je to motor který v současnosti má nejhorší poměr výkonu ke spotřebě. Ano opravdu si bere min 7 l a je tedy nejvhodnější k obhajobě nepravdivého tvrzení jak je nafta výhodná. Jiné automobilky takový šmejd jako 1.4 MPI na trhu nemají.
Srovnejte prosím třeba P 406 s 2.0 HDI/2.0i nebo Passat 1.9TDI a 2.0 nebo 1.8 T Pokud sledujete jen malá auta dobře tak třeba Getz a jeho naftové a benzínové motory. V žádném případě netvrdím že je benzín úspornější (taky na nej nejezdím), ale rozhodně není velký rozdíl konečný rozdíl provozu nafta/benzin.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.10.2008 12:06, rada
Pro toho, kdo jezdí hodně je nafta pořád výhodnější, ikdyž třeba méně než před 5 lety. Pro mě tak výhodná není. A pro obchod s auty už vůbec ne. Naftové auto prodávám strašně dlouho, kdežto benzinové je pryč relativně rychle. Plán je takový, že vláda (doufám že po volbách a propadu negramotů se věci změní) časem chce učinit rozdíl - benzin o v průměru 4Kč levnější než nafta...uvidíme. Pak asi nebude mít smysl kupovat nafťáka. U nových modelů aut, kde před několika lety bylo v nabídce více naftových motorů se trendy mění. Většinou 4 benziny proti 2-3 naftám....
reagovať
  1 2 3 ... 7


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.