Pavlik napísal:
Podle dotankování -. zhledem k mým zkušenostem s palubními PC získanými u koncernových aut počítačům nevěřím. Důležité je ale uvědomit si, že diesel je dělaný hlavně na dálkové jízdy (ty u mne drtivě převažují) - pojíždění do vzdálenosti cca 20 km diesel ani nezahřeje.
A jaká byla tak obvyklá rychlost na té německé dálnici? To bude asi ten problém - Ford ten benzínový dvoulitr totiž důsledně montuje pouze s pětikvaltem, kdežto te diesel má šestikvalt. Takže při 130 ten benzín točí 3700 otáček, což je tak akorát a spotřeba je rozumná mezi 7-8 litry, dost to taky záleží na zvoleném benzínu. Mám zkušenost, že při cestě z Itálie s kvalitním italským benzínem jsem v plném obsazení a naložení, zapnutou klimou a částečně i se sliným protivětrem ujel 1000 km průměrnou rychlostí 110 km/h (pár zastávek na odpočinek a tankování) a spotřeba vyšla na 7,3. V tomto světle nemůžu Duratec 2.0 označit za rozežraný.Už jsem si i ověřil, že použití vyšších oktanů se ve spotřebě promítne, oproti BA95 lze snížit spotřebu o 0,5 až 1 litr.
Nicméně použití tohoto vozidla jako dálniční stíhač pro rychlosti 160+, kde otáčky trvale vystoupají na 4500, prostě udělá vír v nádrži, ale to asi každému benzínu. A na základě takovéto zkušenosti motor odsoudit je poměrně zkreslené.