0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký koupit ojetý elektromobil do 350 tisíc korun?

kategórie zaradenia témy: hybridy, cng, lpg, elektro
DušanV
počet príspevkov17
dátum registrácie29.12.2016
Utorok 11.02.2020 08:38, Proboha ne.
Proboha, na čem chcete v případě ojetého a letitého elektromobilu ušetřit ? V odpovědi redaktora máte uvedeno, že baterie je největší budoucí strašák. Všude v odborné literatuře uvádějí životnost cca 8-10 roků a to nevíte jak to předchozí majitel nabíjel, to má vliv na životnost baterie dost zásadní. V současné době bych o starším ojetém elektromobilu, co by výhodné a levnější alternativě provozního prostředku vůbec neuvažoval. To je jak ruská ruleta, vyjde nebo nevyjde, vydrží baterie, nebo nevydrží baterie ? Když nevydrží ( a nemáte ji ještě v záruce), tak tu cenu za novou Vám redaktor taky uvedl. A prodat někde dále ojetý elektromobil s baterií kaput ? To Vám nekoupí už nikdo a Vy budete mít doma hromadu neprodejného šrotu.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 11.02.2020 10:49, Dobrá volba do města, ale i příměstský provoz
Ve Švědsku otestovali Teslu S po 400 000km a měla přes 80% kapacity baterie, takže jde jen napsat, že strach má velké oči a pusu

Doporučil bych např. první generaci Nissanu Leaf ale s 30kw baterií!!, zde je moc povedená recenze od jednoho nadšence z Brna:
https://www.youtube.com/watch?v=WX8kh2ZBi60&list=PLKV-6KPNb3JMxq_qp_SQXqlfhSOCwtp6E&index=23
Doporučuji si najít přes mobile.de u dealera v Německu vůz s jasnou historií a 30kwh verzi, protože ten dojezd už bude nad 200km i s klimou nebo v zimě.
Jinak jde o velmi dobře vybavený vůz, takže chybět nic nebude. Výhodou je levný provoz, který drtí i málý diesel i CNG a LPG, i v případě, že se bude nabíjet doma přes wallbox.
A pokud si časem člověk pořídí elektrovoltaiku + baterie, bude tak jako "brňák" jezdit přes půl roku v roce jen na "sluničko".
Nissan Leaf ve statistikách je velmi spolehlivý vůz, kde není výfuk, nemění se olej ani svíčky, nemění se rozvody, nemá ani vlastně převodovku, takže odpadá spousta a spousta spotřebních dílů a materiálů, které řeší každý majitel vozu na spalovací motor
Něco málo z mobile.de : https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/nissan-leaf/vhc:car,pgn:6,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,frn:2013,slt:dealer,ful:electricity,dmg:false,fsh:true

Dalším oblíbeným elekromobilem je nenápadný eGolf, který má sice v ceně do 350tis.kč jen 24kw baterii, ale umí být úspornější a moc fajn je, že na venek i vevnitř se chová a vypadá jako Golf v automatu + výhody elekromobilu jako předehřátí vozu atd..

Pak tu máme ve Francii oblíbený Renault ZOE, kde s daným rozpočtem si můžeme dovolit už verzi s 41kwh baterií!! a to už je parádička. Opět doporučuji recenzi od elekrotáty na
https://www.youtube.com/watch?v=vVgaew00qnc&list=PLKV-6KPNb3JMxq_qp_SQXqlfhSOCwtp6E&index=8 kdy ve městě je reálný dojezd až 300km. Ono totiž popojížedění dělá elektromobilu lépe, než dálnice

Těch elektromobilů jako ojetin je daleko více, ale zmíněné tři nabízejí prostě nejlepší poměr kvality, výbavy a spolehlivosti, ale také dostupného servisu.
Na jeden ojetý eGolf nebo Leaf šetřím i já
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Utorok 11.02.2020 21:54, RE: Dobrá volba do města, ale i příměstský provoz
citácia:
reakce na: BobanHTP, 11.02.2020 10:49 (Ve Švědsku otestovali Teslu S ...)


Ak mate dom, ok, este sa to da. Nesmiete sa ale priznat svojmu dodavatelovy elektriny, ze mate elektromobil... o tom, ako im automaticky dali firemne pausaly na elektriku, si precitajte inde. Ak planujete nabijat na verejnych nabijackach, pozrite si spravy o zdrazeni elektriny na nabijackach od noveho roka. Pri tych cenach vide kilometer lacnejsie este aj mne, na 2.5i benzine :D Ak si myslite, ze budete nabijat elektroauto solarnymi panelmi, tak ste opat na omile. Najdite si clanok o tesle, kde to pan skusal. Nehovoriac o tom, ze cez den mate casto auto zo sebou v praci, a v noci (prekvapivo) slnko nesvieti. Ale mozno mavate casto nocnu..No a k verejnym nabijackam- je ich nedostatok. Poprosim pozriet test napr. garaz tv ked skusali elektricky hyundai a kiu kde opisovali, ako s dalsimy elektromobilmi kruzili ako supy okolo plnej nabijacky v meste :D Takze to zhrniem: plusom je urcite spolahlivost a jednoduchsia udrzba (to sa samozrejme da lahko eliminovat zlym vyberom ojazdeneho auta). Este mozno ticho, ale to je tak vsetko. Teraz minusy: Dojazd, cena auta a cena elektriny na nabijackach. Viac nevyhod ma vlastne nenapada, ale tieto mi postacuju. Vlastne este jedna nevyhoda. Pri kupe ojazdeneho auta pozor na burane kusy. Napr. tesla odporuca auta, ktore boli co i len trochu buchnute, neparkovat v dome :D Je vidno, ze svojim produktom veri. Ozaj a odporucam este topspeed sk a ich test nissanu leaf, kde je aj porovnanie s tym prvym nissanom leaf a majitelom, ktory na nom jazdi velke km denne do prace. Ked spomina, ako jazdi za kamionmi po dialnici :D No kazdy mame svoje priority.

PS: Tesla vo svedsku musi byt super. Ked odhliadneme od mnozstva zalob, ktore na teslu padli od majitelov, ktorym po roku nabijania na superchargeroch klesol dojazd na polovicu.
reagovať
DušanV
počet príspevkov17
dátum registrácie29.12.2016
Streda 12.02.2020 08:04, zkušenosti s E-Upem
Doporučuji ještě si přečíst dlouhodobější test soukromé osoby s elektrickým E-Upem. Celkem poučné i když tam není uváděna komplexní finanční stránka věci, ale zase je tam taková ta běžná denní rutina s elektrickým vozem. http://danielgago.sk/elektro_e-Up.html
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Streda 12.02.2020 15:31, RE: Dobrá volba do města, ale i příměstský provoz
citácia:
reakce na: BobanHTP, 11.02.2020 10:49 (Ve Švědsku otestovali Teslu S ...)


Životnost baterií u Tesly bude zřejmě větší než u ostatních elektromobilů, koncern VW udává záruku 8let nebo 160tis km s max. poklesem kapacity o 20% a podle jednoho z majitelů e-UPu, který s ním najezdil přes 100tis to má VW dobře spočítané, protože se těm 20% poklesu kapacity při těch 160tis prý přiblíží.
V nabídce ojetin elektromobilů mají vesměs ty auta najeto do 50tis km, takže bych nějaký pokles kapacity moc neřešil, důležitější bude celkový stav, jelikož si myslím že většina elektromobilů v bazarech je z půjčoven.
reagovať
DušanV
počet príspevkov17
dátum registrácie29.12.2016
Streda 12.02.2020 16:54, RE: RE: Dobrá volba do města, ale i příměstský provoz
citácia:
reakce na: ctverak, 12.02.2020 15:31 (Životnost baterií u Tesly bude ...)

Elektromobil s baterií po záruce, nebo těsně před skončením záruky bych nikdy nekoupil. To, že to drží třeba po 8 letech ještě 80% kapacity baterie je sice hezká věc, ale kdo ví, nebo kdo má dnes vyzkoušeno, že tyto baterie nekleknou naráz za další rok. Vy si snad potom koupíte novou baterii za těch deklarovaných 1/4 miliónu korun? Dnešní technologie dobíjecích akumulačních baterií ať už olověných, Nimh, Li-on, Li-pol není taková, aby mi to zaručilo, že mi to tzv. neklekne ze dne na den. Čili ano, s dostatečně dlouhou zárukou beru, po záruce, nebo těsně před skončením záruky baterie ne.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.