0
späť
 

diskuze k tématu: Jak vyřešit vibrujicí zimní pneumatiky?

kategórie zaradenia témy:
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 30.10.2020 11:05, Vibrace
Nejdřív zkontrolujte jestli se neodlepilo nějaké závaží. Pokud ne, tak zajeďte znova na převážení kol, chyba se může stát. Pokud se ani tak na nic nepřijde tak požádejte pneuservis ať pneumatiky pootočí na disku a kola znova převáží. Pokud ani to nepomůže tak je nejspíš výrobni vada na některé z nových gum. Už jsem to zažil.
Vadu disků vylučuji, pokud se s letními pneu vibrace neprojevovaly.

Jinak je velká chyba dávat nové pneu na přední nápravu a starší (s horším vzorkem) na zadní. A je jedno jestli je auto předni nebo zadní náhon.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 30.10.2020 11:59, RE: Vibrace
citácia:
reakce na: roody, 30.10.2020 11:05 (Nejdřív zkontrolujte jestli se ...)


A jeste horsi, pokud je to 4x4 - pneu pak maji ruzny obvod vpredu a vzadu
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 30.10.2020 12:26, RE: RE: Vibrace
Ano, u 4x4 jde potom i o poškození techniky.
Jinak jde ve všech případech o život. “Horší” zimní gumy patří vždy dopředu.
reagovať
Jerry1122
počet príspevkov124
dátum registrácie16.02.2018
Piatok 30.10.2020 15:20, RE: RE: RE: Vibrace
citácia:
reakce na: roody, 30.10.2020 12:26 (Ano, u 4x4 jde potom i o poško ...)


A zkontrolovat dotažení šroubů na všech kolech. Už jsem zažil, že v servisu měli fofr a nedotáhli to, takže když jsem dotahoval, šroub už tam visel na posledním závitu a měl jsem z pr.... štěstí, že mi neupadlo kolo za jízdy
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 30.10.2020 15:43, RE: RE: RE: RE: Vibrace
Jj, to jsem zapomněl
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Piatok 30.10.2020 17:15, RE: RE: RE: RE: RE: Vibrace
citácia:
reakce na: roody, 30.10.2020 15:43 (Jj, to jsem zapomněl ...)


Může mi někdo "polopatě" vysvětlit názor ,že lepší zimní pneu u předokolky patří na zadek?Mě z logiky příjde že lepší přilnavost vpředu je podstatně důležitější než vzadu s ohledem na trakci,změny směru jízdy a brzdění?Ustřelený zadek snáze zkoriguju než neovladatelný předek.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 30.10.2020 17:31, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vibrace
citácia:
reakce na: rejdic.25, 30.10.2020 17:15 (Může mi někdo "polopatě&q ...)


Teorie praví, že když se auto kvůli špatných zadních pneu dostane do krizové situace (typicky do smyku), předek už to nezvládne pochytat. https://www.pneumatiky.cz/kam-prezout-jeden-par-pneu-t4
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 30.10.2020 18:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vibrace
V reálném provozu nečekaný přetáčivý smyk nezvládne dokonale téměř nikdo. Dochází potom k nárazům z boku a bok je nejhůře chráněné místo auta. Při nárazu z boku je velké riziko zranění a smrti.
Při nedotáčivém smyku hrozí spíš náraz zepředu a ten je mnohem bezpečnější.

Perfektní zvládnutí přetáčivého smyku je umění, které ovládají profesionální rally jezdci. Běžný řidič, ať už je jeho sebevědomí jakékoliv, to neumí.
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Sobota 31.10.2020 16:07, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vibrace
citácia:
reakce na: roody, 30.10.2020 18:19 (V reálném provozu nečekaný pře ...)


Tak to mě moc nepřesvědčilo,bydlím v horské oblasti na severu čech ,takže se sněhem na silnici mám každoroční dlouholeté zkušenosti a není nic horšího než neovladatelný předek.Není problém zareagovat jak rychlostí tak volantem když cítíte že začíná ustřelovat zadek,problém je když jako první přestane poslouchat předek.Většina nehod na sněhu je z nedobrzdění nebo srážky v zatáčce.Naštěstí s ohledem na sjízdnost bývají v malé rychlosti,takže to odnesou převážně jen plechy.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Nedela 01.11.2020 00:05, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vibrace
citácia:
reakce na: rejdic.25, 31.10.2020 16:07 (Tak to mě moc nepřesvědčilo,by ...)


To plati mozna pro velmi nedotacive auto. Staci mit neco malo v kufru, pak je necekane maly rozdil v rychlosti mezi tim, kdy to jeste zvladnes a kdy jde auto do hodin.

Smykani predku je postupne a lze nezaludne korigovat, v pripade pretaciveho smyku, kdyz prekonas limitni rychlost, neudelas uz nic. Navic vetsina ridicu podvedome jeste slapne na brzdu, coz sanci na vyrovnani znemozni, tuplem, pokud predek brzdi diky lepsim pneumatikam lepe.

Proto obecne patri lepsi obuti dozadu.
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Nedela 01.11.2020 10:46, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vibrace
citácia:
reakce na: capslock, 01.11.2020 00:05 (To plati mozna pro velmi nedot ...)


Čím lehčí předek tím horší,zvláště při jízdě z kopce.Nejtragičtější byla Š 120,tam byla loterie jestli na sněhu vůbec zatočí,z novějších škodovek blbě držel stopu třeba Roomster 1,2 HTP ,naopak na tom byly dobře auta s těžšími diesely,jako např. oktávie 1.9 tdi nebo focus 1.8 tdci atd.Nepamatuji ,že bych měl v minulosti vážnější problém s ustřeleným zadkem,většinou řeším problém s nedotáčivostí.
reagovať
antaresin
počet príspevkov10
dátum registrácie29.01.2019
Utorok 03.11.2020 14:21, Kam obout...
Osobní zkušenost - Peugeot 307 1.6 HDI, horší, ale stále nad 4mm gumy vzadu. Loni na přelomu leden/únor nasněžilo v noci u Brna 15-20 cm. Vyjížděl jsem z Kroměříže, přes Brno do Bratislavy. Z Kroměříže do Brna sněhu přibývalo, takže si to člověk tak nějak ošahal. Za Brnem pak kamiony sníh ujezdily - 2 vyvýšené koleje s větším rozchodem než osobák, takže auto střídavě tancovalo mezi. Člověk se tak nějak snažil najít stopu - třeby v rychlejším pruhu, moc to nešlo. Po asi 15-20 km v těchto podmínkách se při cca 60-70km/h v pravém pruhu začal velmi pomalu přetáčet / předbíhat zadek.
Noha z plynu, kontra - nic. Zadek zkrátka pokračoval a otáčel auto napříč cesty, čumák do svodidel uprostřed dálnice. Zkusil jsem "po cestě ke svodidlům" vše co mě tak nějak napadlo, auto si dělalo svoje...když už to bylo jasné, přetočil jsem auto PO smyku, abych na svodidla šel pravým bokem - ťukanec na pravý přední blatník, bok, pravý zadní blatník - zůstal jsem na dálnici v levém pruhu otočený v protisměru. Blikačky, modlitby aby to tam nehasil nejakej kamionák v rychlém. Minulo mě pár aut v pravém, NASTARTOVAL jsem a PŘEJEL do odstavného. Bylo tak kolem 0600 ráno. Pokoukal jsem co kde visí, teče...neteklo nic, žádný výrazný zvuk, motor šel, světla svítila, ale rozbitý plechy/plasty. Ve stejné rychlosti jako doposud tj. 60-70-80km/h jsem se vydal k první pumpě, co chvíli zastavil a zkontroloval jestli někde něco neteče a auto brzdí...po cestě co 2 km potkal auto vypadlé z cesty. Na pumpě koupil stříbrnou lepící pásku - co viselo, odborně "opravil" a pokračoval do Bratislavy. Takže za mě, lepší gumy DOZADU (a stříbrnou pásku do kufru).
reagovať
subarák
počet príspevkov108
dátum registrácie22.03.2010
Utorok 03.11.2020 17:13, RE: Kam obout...
citácia:
reakce na: antaresin, 03.11.2020 14:21 (Osobní zkušenost - Peugeot 307 ...)


Noha z plynu- pokud cítíte, že vás zadek začíná předhánět, noha z plynu je asi to nejhorší, co můžete u předokolky udělat. Je to ještě horší, než šlápnout na brzdu. Co se stane- přední kola po sundání nohy z plynu začnou brzdit auto, čímž urychlíte otáčení kolem osy. Správná reakce je vymáčknout spojku u manuálu, u automatu lehce přidat plyn, pokud je to v počátku, auto se srovná samo. Tohle je obrovská výhoda u permanentních 4x4, tam pokud brzdíte motorem, auto přibržďuje všechna čtyři kola souměrně. Asi mnozí nebudou souhlasit, ale jestli jsou lepší kola v předu nebo vzadu je úplně jedno, do smyku se dostanete hlavně špatnou technikou jízdy, jako je právě neopatrné zacházení s plynovým pedálem, zejména prudká decelerace, nebo prudké přibrzdění. Stejný efekt u zadokolky na kluzkém povrchu po prudké akceleraci utrhne zadek do driftu. Pokud je silnice jak zrcadlo, nepomohou kromě gum s hřeby ani ty nejkvalitnější zimáky, v tom případě je lepší sedět doma a počkat.
reagovať
antaresin
počet príspevkov10
dátum registrácie29.01.2019
Utorok 03.11.2020 17:21, RE: RE: Kam obout...
citácia:
reakce na: subarák, 03.11.2020 17:13 (Noha z plynu- pokud cítíte, že ...)


Ano, teď už to vím taky... Měl jsem naštěstí spoustu času nad tím přemýšlet. Jestli jsem výšlap spojku si nevybavim. Teď bych to snad řešil jinak. . . Kolik lidí bez radneho tréninku ale přidá ve smyku. Proto jsem to psal. Aby to věděli i jiní. Ale myslím, že pokud by vzadu byli lepší gumy než vpředu, do teto situace bych se nedostal, nebo by mela jiný průběh.
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Streda 04.11.2020 11:44, RE: RE: RE: Kam obout...
citácia:
reakce na: antaresin, 03.11.2020 17:21 (Ano, teď už to vím taky... Měl ...)


Aj v škole bezpečnej jazdy tvrdia (škola šmyku), že lepšie pneu patria na zadnú nápravu. Zadná náprava má na smerovú stabilitu vozidla väčší vplyv ako si vodiči uvedomujú. Smer prednej nápravy sa dá ľahko korigovať volantom, len smer zadnej nápravy tak ľahko neovplyvním.

Čo budem ďalej trepať, treba hodiť 2 letné pneu do kufra a ísť si to vyskúšať na letisko na vlastnej koži.
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Streda 04.11.2020 21:19, RE: RE: RE: RE: Kam obout...
citácia:
reakce na: Ma007, 04.11.2020 11:44 (Aj v škole bezpečnej jazdy tvr ...)


Uvedl jsi dost velký kontrast zimní v.s letní Škoda,že se v běžném provozu letní vpředu nedají vyzkoušet na sněhu.Do kopce se ani nerozjedeš a z kopce s nimi neubrzdíš. Po rovině pojedeš krokem protože jakmile se ti zalepí dezén sněhem nebo nasolenou břečkou tak můžeš volantem točit jak chceš.
reagovať
David V
počet príspevkov2063
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 05.11.2020 09:14, RE: RE: RE: RE: RE: Kam obout...
citácia:
reakce na: rejdic.25, 04.11.2020 21:19 (Uvedl jsi dost velký kontrast ...)


Tohle je bezesporu zajímavá problematika, ale při předokolkách jsem vždy dával lepší gumy na přední nápravu, abych zatočil, vyjel a zabrzdil, protože se mi ve více procentech případu stalo, že jsem měl problém s jednou z těch věcí. Přetáčivý smyk, který bych nečekal nebo nezvládl jsem neměl. Upřímě si z těch let nepamatuju, že bych vnímal jakoukoliv směrovou nestabilitu auta si menší hloubkou vzorku vzadu. Nicméně jízdu přizpůsobuji okolním podmínkám a nejezdím na hraně.
Teď mám 4x4 se všemi možnými asistenty a řízením trakce, přičemž gumy se mi sjíždjí rovnoměrně, tak to řešit nemusím.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Štvrtok 05.11.2020 13:14, RE: RE: RE: RE: RE: Kam obout...
citácia:
reakce na: rejdic.25, 04.11.2020 21:19 (Uvedl jsi dost velký kontrast ...)


Ty tady ale taky uvádíš extrém. Jde o to, kam si nastavíš ten limit. Sjeté pneu vpředu = špatná trakce do kopce. Sjeté pneu vzadu = vyšší riziko hodin v zatáčce. Ale záleží jízdním stylu, přetáčivosti auta, stavu silnic, atd.
Proto je to doporučení jen obecné.
Pokud ti s naftovým autem při tvém jízdním stylu nikdy zadek neustřelil, asi to nemusíš řešit. Mě třeba nikdy neklouznul předek - naopak za deště v divně klopené zatáčce na dálničním nájezdu smýkla zadní náprava (vpředu nové, vzadu na dojetí), protože benzínový sedan se na limitu choval přetáčivě - takže od té doby nenechávám vzadu horší vzorek.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Štvrtok 05.11.2020 13:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kam obout...
citácia:
reakce na: David V, 05.11.2020 09:14 (Tohle je bezesporu zajímavá pr ...)


Neni od veci pri prezouvani vzdycky pneu prohodit zepredu dozadu, aby se sjizdely rovnomerneji.

U 4x4 (permanentni bez asistentu) me vzdycky stacilo nasmerovat a pridat s citem plyn
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Štvrtok 05.11.2020 13:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kam obout...
citácia:
reakce na: David V, 05.11.2020 09:14 (Tohle je bezesporu zajímavá pr ...)


Neni od veci pri prezouvani vzdycky pneu prohodit zepredu dozadu, aby se sjizdely rovnomerneji.

U 4x4 (permanentni bez asistentu) me vzdycky stacilo nasmerovat a pridat s citem plyn
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.