0
späť
 

diskuze k tématu: Jak postupovat při reklamaci skryté vady z pohledu kupujícího

kategórie zaradenia témy:
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 29.11.2019 14:38, RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Driver79, 29.11.2019 14:18 (Ahoj,jak Ti slape Insignie ? Z ...)


Dej to auto do googlu, měl by Ti to najít recenzi....docela obsáhlou, ale stejně nepopisuje vše
reagovať
MarketMar
počet príspevkov10
dátum registrácie29.11.2019
Piatok 29.11.2019 14:39, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: rejdic.25, 29.11.2019 11:06 (Nevím přesně jak u BMW,ale záv ...)

To,že se auto špatně zahřívá manžel zjistil až druhý den.Pán přijel s teplým motorem a zahřátým,přestože jej žádal ať má motor studený.Tvrdil,že auto startuje normálně za studena a on musel do práce nějak a různé výmluvy,ale to chápeme až teď.Druhý den manžel už nastartoval napudruhé a teplota padala při jízdě z kopce což mu začalo být divné.Zkušební jízda byla po rovině.
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Piatok 29.11.2019 14:45, RE: RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: MarketMar, 29.11.2019 14:33 (.Auto má nájezd 247tis.poctivý ...)


Dobrej,

ohledně Vaší koupě mě napadá:

- kupující se snažil mlžit tím přistavením zahřátého auta, ale
- zkušebí jízda v délce 7 km není dostačující. Za min. považuji 20 km, ideál až 50km zahrnující pokud možno všechny povrchy (město, okreska, rychlá silnice).
- pokud možno prohlídka servisem či diagnostika, ale je otázkou, zdali by se problém se žhaviči na ní projevil.
- investice 60 kKč do staršího BMW v této cenové kategorii není nic vyjímečného. Tohle chce vždy rozmyslet raději dopředu a mít rezervu. Nebo nekupovat ojeté "prémiové" značky.
- Rozpis té opravy nezní nijak tragicky. Pokud to bude dále jezdit, tak máte ještě celkem kliku.

Přeji mnoho dalších km bez oprav.
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Piatok 29.11.2019 14:48, RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: David V, 29.11.2019 14:38 (Dej to auto do googlu, měl by ...)


Davide,

vim o ni. Cetl jsem ji hned jak vysla.
Zajimalo me, jestli jsou od te doby nejake novinky, napr. zdalis jiz resil treba ty svody... ?
reagovať
MarketMar
počet príspevkov10
dátum registrácie29.11.2019
Piatok 29.11.2019 14:50, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Driver79, 29.11.2019 14:45 (Dobrej,ohledně Vaší koupě mě n ...)

Ta poslední věta sedí.Pokud to bude dále jezdit, tak máte ještě celkem kliku.I tohle jsou věci,které mě napadají.Jak dál!Díky a mějte se.
reagovať
JARDA3
počet príspevkov89
dátum registrácie15.01.2010
Piatok 29.11.2019 16:40, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Reklamace?
miluju lidi který si koupí ojetinu v domnění že to je nový a že to je stará vrána stoprocentně stočená tak o tom ani nepochybujte komu není rady tomu není pomoci.
reagovať
Stewe
počet príspevkov8
dátum registrácie28.04.2019
Piatok 29.11.2019 18:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: JARDA3, 29.11.2019 16:40 ( miluju lidi který si koupí ...)


Jako by se tě někdo ptal na to co miluješ...
reagovať
Stewe
počet príspevkov8
dátum registrácie28.04.2019
Piatok 29.11.2019 18:40, RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: MarketMar, 29.11.2019
Vůz jste měla bohužel reklamovat a neopravovat... Reklamace ve vašem případě,kdy máte písemně doloženou komunikaci př.majitele s ujištěním, že vůz je až na spojku v pořádku a samozřejmě vámi doložený soupis závad s nacenenim oprav, podotýkám autorizovaný servis,je reálná...Na ojetý Vůz se vztahuje půlroční záruční doba na skryté vady,kde jich ve vašem případě je hned několik...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 29.11.2019 20:25, RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Stewe, 29.11.2019 18:40


S reklamací neuspějí ani náhodou. Všechny popisované opravy respektive vyměněné díly jsou spotřební součástky podléhající běžnému opotřebení a jejich výměna po 245 000 km není nijak zvláštní. Navíc hrubě podcenili zkušební jízdu, protože pokud by ji "znalý" manžel udělal pořádně, mohl na vadný termostat snadno přijít (druhý den jej při delší jízdě odhalil snadno). A ucpaný DPF je právě následkem nefunkčního termostatu, kdy nedostatečně zahřátý motor delší dobu neumožnil spustit regeneraci filtru. Bohužel pro tazatelku je možné na nefunkční termostat celkem snadno přijít za vynaložení přiměřeného úsilí (viz. výše), takže o skrytou vadu se jednoznačně nejedná.
PS: když prodávající nesplní už na začátku vzájemnou dohodu, vyvolá to (alespoň u mne) výrazně vyšší opatrnost.
reagovať
Stewe
počet príspevkov8
dátum registrácie28.04.2019
Sobota 30.11.2019 00:50, RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Pavlik, 29.11.2019 20:25
Přečtěte si laskavě řádně co jsem psal já i paní a pak tady něco pište...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 30.11.2019 18:31, RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Stewe, 30.11.2019 00:50 (
citácia:
reakce na: Pavlik, 29.1 ...)


Přečtěte si laskavě občanský zákoník a potom raďte.
reagovať
Stewe
počet príspevkov8
dátum registrácie28.04.2019
Sobota 30.11.2019 19:13, RE: RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Pavlik, 30.11.2019 18:31 (Přečtěte si laskavě občanský z ...)


No nevím mě reklamace ojetiny dopadla dobře,pane advokáte... Stačí jen dodržovat přesně postupy a je úplně jedno jestli je to ojetina nebo co...Za mě se do takových věcí pouští právník a neřeším nic na vlastní pěst...A měl jsem obdobný problém...
reagovať
MarketMar
počet príspevkov10
dátum registrácie29.11.2019
Sobota 30.11.2019 20:33, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: JARDA3, 29.11.2019 16:40 ( miluju lidi který si koupí ...)

To všech vašich 68 komentářů bylo tak inteligentnich jak ten 69?
Takové si prosím pište jinam,děkuji.Tímhle neradíte,ale sdělujete a o to vás nikdo nežádal.
reagovať
MarketMar
počet príspevkov10
dátum registrácie29.11.2019
Sobota 30.11.2019 20:46, RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Pavlik, 29.11.2019 20:25 (S reklamací neuspějí ani náhod ...)

Děkuji mockrát za vaši reakci na naše tak trochu trable,které snad již skončili opravou,ale nechci nic zakřiknout.Egr ventil vycistili také jelikož i ten už byl zanesený.Všechno to šlo tak nějak ruku v ruce s motorem.Pána,který auto prodával není těžké dohledat,ale obávám se,že teď už je to k ničemu.Každopádně ve mě dřímá myšlenka na nějakou kompenzaci.
reagovať
MarketMar
počet príspevkov10
dátum registrácie29.11.2019
Sobota 30.11.2019 20:53, RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Stewe, 29.11.2019 18:40 (
citácia:
reakce na: MarketMar, 2 ...)

Děkuji mockrát za vaši reakci.Kdybych měla místo kam auto odstavit nepojizdne asi bych to zvazovala.Bohuzel tuto moznost nemam.Takhle mam soucastky a fakturu.Jen me hloda myslenka za panem zajet jestli se v nem neco hne.Zadni kolo nebrzdilo vubec!Asi to bral jako jistotu,ze se nas zbavi. .Egr ventil uz byl taky zaneseny.Slo to vsechno ruku v ruce od termostatu PDF atd.Diky za vas komentar.
reagovať
Stewe
počet príspevkov8
dátum registrácie28.04.2019
Sobota 30.11.2019 21:29, RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: MarketMar, 30.11.2019 20:53 (Děkuji mockrát za vaši reakci. ...)


Teď už je to bohužel jen na jeho zvůli a svědomí...Podle toho, že nekomunikuje evidentně ani žádné nemá...V mém případě taky žádná snaha o komunikaci a vyhýbání se odpovědnosti, stejně jako u vás... Nepřebíral si poštu ani od právníka, reagoval až na ČOI...Pro něj blbý poněvadž včas nevyřídil reklamace a tudíž se na závady pohlíží jako na neodstranitelné...Ze zákona na to má měsíc a ten díky své vychcané povaze prošvihnul...Nechal jsem si v autorizovaném servisu udělat za ranec posudky včetně nacenění oprav...A teď soud... Výhodou u mě byla jeho písemná prezentace vozu kde ho vychválil až do nebe a bez závad...I u použité věci si na tohle musí dát každý pozor... Nejen u nové...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Nedela 01.12.2019 00:46, RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Stewe, 30.11.2019 21:29 (Teď už je to bohužel jen na je ...)


A to se také jednalo o 13 let staré auto těsně přes 100 tisíc Kč?
Je velice těžké najít hranici mezi vadou a běžným opotřebením a při 1/4 mio km tím spíše. Jezdí mezi námi různí lidé. Kamarád má 3 roky starého služebního Superba. Jednou jedinkrát jsem s ním jel a říkám mu:"Člověče, něco Ti tam zezadu při brzdění hučí." Vylezli jsme z auta a na zadních kotoučích bylo jasně vidět, že nejsou oleštěné, jak by měly být, ale on nic nepoznal. Druhý kamarád prodal opečovávanou Octávii v bezvadném stavu - a to skutečně, to auto jsem znal - a chudák druhý majitel hned musel řešit palivové čerpadlo. Prostě bez příznaků a varování odešlo. Tam se domluvili na nějaké kompenzaci, protože to zároveň byla skrytá vada, ale zároveň to není z hlediska životnosti neočekávaná závada.
Je třeba pracovat s myšlenkou že perfektní ojetiny se neprodávají a postupovat dle rovnice, kterou jsem napsal výše. Pak si troufnu tvrdit, že u informovaného kupujícího (tedy ne úplnou lamu, která si to nenechá ani načutnout) je velká pravděpodobnost, že se do rozpočtu vejde a nakonec bude mít auto podle představ za cenu, kterou si vytýčil.
Apropos ucpaný DPF nevhodným provozem není skrytá závada, ale běžné opotřebení odpovídající způsobu provozu, který není výrobcem přímo zakázaný. Skrytá závada je odstraněný DPF nebo vykuchaný.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 01.12.2019 08:06, RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Stewe, 30.11.2019 21:29 (Teď už je to bohužel jen na je ...)


Na to se dá odpovědět jen to co píše David V. Auto starší 10 let s 250 tisíci km na tachometru a zůstatkovou cenou okolo 10% z původní kupní ceny je "soubor náhradních dílů" za hranicí životnosti. Opravdu nevěřím, že se něco takového dá úspěšně reklamovat s poukazem na skrytou vadu.
reagovať
Stewe
počet príspevkov8
dátum registrácie28.04.2019
Nedela 01.12.2019 08:25, RE: RE: RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: Pavlik, 01.12.2019 08:06 (Na to se dá odpovědět jen to c ...)


Samozřejmě, že je vždy problém nájezd a stáří,ale taky mystifikace ze strany prodávajícího a ta je v případě prodeje stěžejní... Když vám prodávající do závad napíše spojku a jinak, že je vůz v cajku a pak se po pár kilometrech a dnech od koupě projeví závady které pomalu převyšují kupní cenu, jedná se přinejmenším o podvod... Nebavím se o tom, že prodávající vůz užíval, tudíž bezpochyby o řadě závad věděl už při prodeji...
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Nedela 01.12.2019 13:54, RE: RE: RE: Reklamace?
citácia:
reakce na: MarketMar, 29.11.2019 09:21 (Můžete reagovat trochu normáln ...)


Nj, ale on má pravdu, kupujete starou, vylítanou vránu a divíte se, že servis na tom něco stojí? Tak zase to budete mít vyservisované a nějakou chvíli pojezdíte. Tady není co reklamovat.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.