0
späť
 

diskuze k tématu: Jak (ne)funguje chiptuning?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 10:41, Zas tak bych to nehrotil
Je jasné, který z parametrů dostane na frak - spaliny. Prostě to začne čoudit. To je taky hlavní, výrobce omezující parametr. Pokud se k 80kW motoru přihodí nějakých 10-15kW, motoru mechanicky pravděpodobně nic nehrozí. Hlavním nebezpečím je "tepelná smrt", a kdo má čip, většinou to ví. Při předjíždění nebo zrychlování je to ale úplně fuk. Akorát se nemůže holt jet s čipem po dálnici na plnej knedlík.
Osobně bych do toho nešel - nechci ostatním čoudit pod nos.
BTW - nejsou všechny Fordy už vlastně čipovaný od výrobce?? Já jen podle toho čmoudu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 10:54, RE: ladit ano,ale jak co...
Kylie napísal:
MIlý Tomi! Tady bych (částečně) NEsouhlasila.
Tedy co se "amatérského" při-dání/-čipování výkonu/toč. m. někde ve vyšších otáčkách - tam jistě ANO, měla jsem na mysli těch "pár" PS/kW.
Mám na aktuálním voze (továrně) "přidáno" 3 kW a 5 Nm (myslím .-) a "pozorovatelné" to je - NEjde o nějakou "dramatickou" změnu, nicméně rozdíl prostě "cítíte" (víceméně při JAKÉMKOLIV režimu/otáčkách) = vpodstatě působí motor jakoby malinko "sebevědoměji" (u mne to - neb mám automatickou p...
Na jakém výkonu je přidáno 3 kW, že to poznáš? Na 30-ti kW? Tam tomu věřím. A při jakých otáčkách je tam o 3 kW více než v základním voze? 3 kW na 100 kW je spíše o přesnosti měření než o zásazích do motoru. Nebo s jakou přesností se dá změřit na motorové brzdě? 1%, 3% nebo 5%? Já nevím, jen se trochu pochybovačně ptám s ohledem na znalosti možností přesnosti měření.
Apropos, když se řekne optimum, tak je to široký pojem. Vyladit motor většinou znamenalo, dostat z něj maximum, ale na úkor využitelného spektra otáček. Pro závodní speciály, kde se otáčky stabilně využívají v horní 1/3-1/4 spektra to má smysl, ale pro normální auto je zúžení využitelného spektra otáček uživatelsky velmi nepříjemné, a to zejména kvůli hluku, spotřebě a neustálému řazení (mluvil jsem teď o benzínových atmo motorech).
Jo v turbo naftě je to jiné, ale to budu dokola omílat stejnou písničku, že je potřeba dostat víc vzduchu, aby se dalo spálit více paliva, čímž se zvedne výkon. Tady jsou limitní faktory v podstatě 2:
1.) maximální návrhový výstupní tlak dmychadla
2.) pevnost nejslabší součástky v motoru
A pak už jde jen o to, kam až si tuner troufne jít a za jak dlouho se zásah projeví. A tuner má stejný náklady, ať přidá procent 5 nebo 30, ale za 5 % by mu nikdo nebyl ochoten vysypat 15 tyček bez DPH.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 11:10, RE: ladit ano,ale jak co...
Tomi napísal:
milá Kylie, tvůj názor Ti neberu,ale nevěřím tomu,že člověk pozná nárust 2-3kw.Je to stejné jako když načerpáš běžný diesel a pak "značkový" diesel super mega power a říkáš si jo to jede,stálo to za to,ale reálně mezi nimi není rozdíl ve smyslu ,že "diesel power" zvedne výkon motoru.
To samé i ten sport. vzduch. filtr. Dáš plný plyn,slyšíš jak hlasitě hučí a saje a říkáš si ten jede,skvěle investovaná 5ti stovka.Prostě velmi subjektivní u tak malého zvýšení.
Je to jako když tvrdíš,že 3.dv auto j...
Tří dveřová karosérie oproti pětidvéřové stejného modelu vozu vykazuje vyšší tuhost, to je prostě fakt. Fyziku neobalamuntíš. Jiná věc je, jestli běžný řidič má šanci poznat rozdíl. Za sebe hovořím, že já asi těžko.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 11:13, RE: ladit ano,ale jak co...
David V napísal:
Na jakém výkonu je přidáno 3 kW, že to poznáš? Na 30-ti kW? Tam tomu věřím. A při jakých otáčkách je tam o 3 kW více než v základním voze? 3 kW na 100 kW je spíše o přesnosti měření než o zásazích do motoru. Nebo s jakou přesností se dá změřit na motorové brzdě? 1%, 3% nebo 5%? Já nevím, jen se trochu pochybovačně ptám s ohledem na znalosti možností přesnosti měření.
Apropos, když se řekne optimum, tak je to široký pojem. Vyladit motor většinou znamenalo, dostat z něj maximum, ale na úkor využi...
Mám za to, že vůz paní Kylie má obsah 3.0l - základní výkon motoru bez úprav je podstatně výš než 100kW.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 11:30, jeptiškovské
ve sve povrchni podstate je ten článek pravdivý, ale je to jen nazor jednoho cloveka. tyhle zavery jsou porad stejne. je ti malo 60kw kup si 100kw auto, je ti malo? kup si 160kw ...a skonci to u ceho?..ja myslim ze to skonci u umele reklamni kampane "nemyslis zaplatis"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 11:37, RE: ladit ano,ale jak co...
Radek_G napísal:
Mám za to, že vůz paní Kylie má obsah 3.0l - základní výkon motoru bez úprav je podstatně výš než 100kW.
Jo, já vím. To byl spíše příklad, že je to nesmysl poznat i u 100 kW motoru. Kolik má 3 litr u Citronu nevím a nebudu hledat, ale usuzuji něco kolem 160 kW. Jo a ty cca 3 kW je rozdíl mezi zapnutou a vypnutou klimou. Přeberte si to, jak chcete.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 12:42, RE: 66-80kW
robinx napísal:
Mohl by se pan Stýblo vyjádřit k tomu, jak to vlastně je? Je sdílen názor že např. motor VW 1.9 TDI 66 nebo 81 kW, nebo třeba PSA 1,6 HDI 66 nebo 80 kW jsou mechanicky naprosto totožné, jen jinak naprogramované. Zdá se mi to nepravděpodobné, proč by automobilka vyráběla v případě 66 kW po mechanické stránce silně naddimenzovaný motor, což se prodraží a pak jej softwarem (který snad vyjde finančně nastejno, ať 66 nebo 80 kW) limitovala a prodávala o několik desítek tisíc levněji?
No nevím jak je to u těchto motorů, ale třeba 1,8 TDCi u Focuse má dvě jinak téměř shodné varianty 74 a 85 KW. Rozdíl, který se zatím podařilo najít je jiný software a jeden ventil u turba. Zbytek by měl být naprosto totožný. Jinak toto je standardní chování mnoha výrobců a to nejen motorů. Vždy vás náklady na výrobu a vývoj vyjdou levněji pokud děláte jednu věc ve velkým, než čtyři věci v menších množstvích. Výkonostních či jiných rozdílů se pak dosahuje nejjednoduššími způsoby, tzn softwarově nebo deaktivací některých funkcí přerušením spoje atd. Prodejní ceny jsou pak takové aby to vyšlo a výrobce na tom maximálně vydělal.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 12:42, RE: ladit ano,ale jak co...
Radek_G napísal:
Mám za to, že vůz paní Kylie má obsah 3.0l - základní výkon motoru bez úprav je podstatně výš než 100kW.
a ja mam za to, ze vuz pani Kylie (Kylie - prosim vsimni si, jak stare to zni ;o)) ma objem 2.2 a je to motor z produkce PSA (HDI). ktery ma vykon v c5 nejakych .... 120-125 kW ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 12:52, RE: ladit ano,ale jak co...
Kylie napísal:
MIlý Tomi! Tady bych (částečně) NEsouhlasila.
Tedy co se "amatérského" při-dání/-čipování výkonu/toč. m. někde ve vyšších otáčkách - tam jistě ANO, měla jsem na mysli těch "pár" PS/kW.
Mám na aktuálním voze (továrně) "přidáno" 3 kW a 5 Nm (myslím .-) a "pozorovatelné" to je - NEjde o nějakou "dramatickou" změnu, nicméně rozdíl prostě "cítíte" (víceméně při JAKÉMKOLIV režimu/otáčkách) = vpodstatě působí motor jakoby malinko "sebevědoměji" (u mne to - neb mám automatickou p...
Tak jak psal David V. 3 kW poznat lze i nelze. Tak jak je napsano v clanku, jen informace typu mám 3kW navíc a 5Nm navic prakticky nic nerika. Dulezitejsi je, v ktere casti otacek ty 3 kW pribudou. Pokud kolem 1500-2000 otacek, kde vas motor ma tak 20-35 kW, tam verim, protoze 3 kW je navyseni kolem 10 procent, co z by bylo velice slusne a uzitecne. Pokud kolem maxima vykonu, coz myslim u V6 je 125kW, tak tam je to zanedbatelnych 2,5 procenta, coz si myslim, ze bezny uzivatel moc nezaznamena. Nehlede na presnost mericiho zarizeni.
Sveho casu jsme v ramci opravy motoru menili zdvihovy objem na felicii, motor se nechal prevrtat o pul milimetru na prumeru, coz zvetsilo objem o cca 80 centimetru kubickycha tam presme tohle poznat bylo. Motor mel vice sily v nizkych a strednich otackach, v maximu se pocitove nic nezmenilo. Poznat to bylo ale ve stoupanich, kde motor neztracel tak rychle dech a kopec, kde jeho maximalka byla na vrcholu kolem 100 km/h najednou byla tak o 15 km/h vyse.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 13:00, RE: Zas tak bych to nehrotil
Honza42 napísal:
Je jasné, který z parametrů dostane na frak - spaliny. Prostě to začne čoudit. To je taky hlavní, výrobce omezující parametr. Pokud se k 80kW motoru přihodí nějakých 10-15kW, motoru mechanicky pravděpodobně nic nehrozí. Hlavním nebezpečím je "tepelná smrt", a kdo má čip, většinou to ví. Při předjíždění nebo zrychlování je to ale úplně fuk. Akorát se nemůže holt jet s čipem po dálnici na plnej knedlík.
Osobně bych do toho nešel - nechci ostatním čoudit pod nos.
BTW - nejsou všechny Fordy už vlast...
Hele dej se do klidu!! Žádný navážení do Forda! Starý diesely čoudí všechny a je jedno jestli je to ford, opel, peugeot či škoda. Jde o to jestli to má člověk v pořádku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 13:14, RE: ladit ano,ale jak co...
Tomi napísal:
milá Kylie, tvůj názor Ti neberu,ale nevěřím tomu,že člověk pozná nárust 2-3kw.Je to stejné jako když načerpáš běžný diesel a pak "značkový" diesel super mega power a říkáš si jo to jede,stálo to za to,ale reálně mezi nimi není rozdíl ve smyslu ,že "diesel power" zvedne výkon motoru.
To samé i ten sport. vzduch. filtr. Dáš plný plyn,slyšíš jak hlasitě hučí a saje a říkáš si ten jede,skvěle investovaná 5ti stovka.Prostě velmi subjektivní u tak malého zvýšení.
Je to jako když tvrdíš,že 3.dv auto j...
Tady bych se jenom pozastavil nad tím palivem - obyč nafta a lepší znacka..to je jako běžný benzin a benzin V-power....a to je znát. Bohužel, čim mám novější a lepší auta, tím je to méně poznat. (Např. u Favorita 136 byl rozdíl hodně patrný.....)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 13:26, Koupit silnejis variantu?
Myslim ze chiptuning je predevsim popularni u ojetin, takze ne vzdy je moznsot zakoupeni silnejis vykonove verze jak uvadi clanek. Kdyz kupuji nove auto za pul milionu tak treba 30 tis za vykonejsi variantu se daji zvazit, ale nekdy jsou ty ceny nerealne vysoke. Ale pokud se bavime o ojetinach. Dam priklad obycejna Octavia 1,8 TDI 81kw nebo BMW 530D z bazaru. Obe jsou dostupne ojetiny narozdil od octavie 96kw, kterych na bazaru je malo a je o dost drazsi. Takze koupite nebo uz nejakym zpusobem vlastnite ojetinu, tak proc si za cca 10 -15 tis neudelat radost a u nejake velke firmy a zvednout vykon? U te 110ps varianty se chipy dostavaji v rozmezi 130 - 150 koni, realita nevim. U te 530D se da jit ze 183 koni az na cca 220 koni a ze cca 400nm na temer 500nm. To je velky rozdil ve vykonu. A myslim, ze nektere firmy nemaji spatne chipy, jen to chce vetsi firmu s dobrou povesti a holt nekupovat chip za 2500 kdyz vedle stoji "jakoby to same" 15 tis. V necem rozdil asi bude. Ale hodne firem nabizi i chipy na prani, ze vam ho vyladi primo na vas vuz na brzde a pred vami a dle vasich pozadavku: max vykon, nebo hlavne stredni otacky, nebo jen ty vyssi, nebo zase na spotrebu atd.....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 14:06, RE: Koupit silnejis variantu?
mufik.martin napísal:
Myslim ze chiptuning je predevsim popularni u ojetin, takze ne vzdy je moznsot zakoupeni silnejis vykonove verze jak uvadi clanek. Kdyz kupuji nove auto za pul milionu tak treba 30 tis za vykonejsi variantu se daji zvazit, ale nekdy jsou ty ceny nerealne vysoke. Ale pokud se bavime o ojetinach. Dam priklad obycejna Octavia 1,8 TDI 81kw nebo BMW 530D z bazaru. Obe jsou dostupne ojetiny narozdil od octavie 96kw, kterych na bazaru je malo a je o dost drazsi. Takze koupite nebo uz nejakym zpusobem v...
Mimoto dalsi minus pro vetsi vykon v serii je i vyse havarijni pojistky, pojistovny vetsinou velmi rady oceni, ze si koupite silnejsi vuz, ac v dusledku je stejne tezky jak ten slabsi a jedine v cem se lisi je ten papirovy vykon....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.04.2009 14:46, RE: CHIP ano, u motorů utlumených výrobcem
SvataK napísal:
Nechci být detailista (navíc nejsem odborník), ale bavíme o mezichladiči STLAČENÉHO vzduchu, čili zařízení až za turbem. Na teplotu a tlaky v turbu to nemá vliv (jedině přes teplotu výfukových plynů), jde spíš o to, že studenějšího stlačeného vzduchu se dostane do válců víc a jednodušeji se dosáhne vyššího výkonu.
Jinak ten vyšší výkon v sérii byl naměřen na cca 10tis. km (čili u nafty ještě nezajetým motoru) před úpravou na zmiňovaných 100kw. Není to tedy otázka zajetí a vzhledem k tomu, že jse...
No ja vyvijim elektroniku a vidim zde paralelu. Rovnez prodavame stejny vyrobek ktery ma jednou 2 a jednou 4 cudliky. Streva jsou naprosto stejna, a pouze se pridaji ty cudliky a odblokuje sw. a razem mate high-end. A stejne to vidim i s temi motory. Pokud najdy 2 stejne motory s rozdilnym vykonem tak ma chiptuning zrejme smysl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.04.2009 08:14, RE: 66-80kW
robinx napísal:
Mohl by se pan Stýblo vyjádřit k tomu, jak to vlastně je? Je sdílen názor že např. motor VW 1.9 TDI 66 nebo 81 kW, nebo třeba PSA 1,6 HDI 66 nebo 80 kW jsou mechanicky naprosto totožné, jen jinak naprogramované. Zdá se mi to nepravděpodobné, proč by automobilka vyráběla v případě 66 kW po mechanické stránce silně naddimenzovaný motor, což se prodraží a pak jej softwarem (který snad vyjde finančně nastejno, ať 66 nebo 80 kW) limitovala a prodávala o několik desítek tisíc levněji?
Kromě software se TDI 66 a 81 kW liší i jinými vstřiky. Musíš tedy vyměnit i je. Zbytek motoru by měl být (tuším od roku výroby 2001) shodný. Zda je opravdu úplně stejný (co třeba spojka?), toď otázka. Ale rozhodně jenom chiptuning pro 66 kW stačit nebude.
Jinak kolegovi teď odešel "přečipovaný" motor TDI PD v rok staré audině (olej ve vodě...). Sám jsem zvědavý, jak se bude celá věc vyvíjet. Motor byl odeslán přímo do Německa, u nás s tím nechce mít nikdo nic společného.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.04.2009 13:29, dobrá zkušenost
Mám zkušenost s nejslabším TDi 66kW, čipnuto za 6 tisíc Kč, po čipu 3 roky v provozu, poctivě emise na STK, pocitově významně lepší zrychlení i maximálka. Exaktně nezměřeno na brzdě, pouze subjektivně se stopkami v rukou před úpravou a po ní opakovaně (rozdíl k lepšímu o cca 2-3 vteřiny při pružném zrychlení na 4-ku z 60-10 km/hod.. Silnější motor bych asi nečipoval, tenhle však ano a jsem spokojen. Spotřeba se nezmenšila, už tak to bere málo. Při porovnání významně mladších služebních vozů se silnějšími TDi výkonově stejné, např. na pátý převodový stupeň točí 2500 otáček při rychlosti 120 km/hod. Je mi jasné, že máme každý tu svou zkušenost, ať už takovou, nebo makovou, nicméně, toto je má subjektivní (dobrá) zkušenost. Porovnávat "taky názor" Kylie s třílitrovým Brumlou nejde, ale já Ti to Kylie nezazlívám, neb se utěšuji tím, že blondýna a v Citroenu, neustále čtoucí německé odborné časopisy o zaručených info mne prostě nerozhodí. Každý si budeme vést tu svou, že ?
Hezký den všem, i Tobě Kylie.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.04.2009 16:33, RE: 66-80kW
robinx napísal:
Mohl by se pan Stýblo vyjádřit k tomu, jak to vlastně je? Je sdílen názor že např. motor VW 1.9 TDI 66 nebo 81 kW, nebo třeba PSA 1,6 HDI 66 nebo 80 kW jsou mechanicky naprosto totožné, jen jinak naprogramované. Zdá se mi to nepravděpodobné, proč by automobilka vyráběla v případě 66 kW po mechanické stránce silně naddimenzovaný motor, což se prodraží a pak jej softwarem (který snad vyjde finančně nastejno, ať 66 nebo 80 kW) limitovala a prodávala o několik desítek tisíc levněji?
U Vámi zmíněných motorů jsou jiné řídící jednotky motoru, vstřiky paliva, ale hlavně turbo - u 81 kw je s měnitelnou geometrií lopatek, verze 66 kw má lopatky pevné. Další rozdíly jsou v servačníku a spojce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.04.2009 17:16, Jen malé rýpnutí
už jsem tady dlouho nic nepsal ale opět jsem teď nějak musel osobně mne dostalo jak může někdo tvrdit že u šestiválce s výkonem, no pokud se nemýlím kolem 152kw a automatickou převodovkou která sama osobě dokáže ubrat autu výkon cíti nárust 2-3kw. Mám najeto přes milion kilometru ale ten rozdíl bych osobně nepoznal a tím jsem si jist.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 26.04.2009 11:34, RE: 66-80kW
Pavlik napísal:
U Vámi zmíněných motorů jsou jiné řídící jednotky motoru, vstřiky paliva, ale hlavně turbo - u 81 kw je s měnitelnou geometrií lopatek, verze 66 kw má lopatky pevné. Další rozdíly jsou v servačníku a spojce.
a ještě minus pro 66ku jsou zadní bubnové brzdy
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 26.04.2009 17:19, Milý Key1(čko)!
Key1 napísal:
no... tak ti mila Kylie nevim, jak moc jsou u hrosika typu tvuj brumla znat ty 3kW .... to sou 2% udavaneho vykonu u 1700kg tezkeho vozu .... ruku do ohne za to nedam, ale rekl bych, ze to je jeste min, nez rozdil udavany/realny vykon vozu.

jiste, muzes mit pravdu a ja tu jen mektam o necem, v cem jsem jeste nesedl, ale ... popremyslej o placebo efektu ;o)
NENí sporu o tom, že "placebo efekt" FUNGUJE ,-)
Když jste ale se svým vozem "sladěni" a máte "pár kilometrů" za sebou - přeci POZNÁTE ... cokoliv, třeba to lepší/horší palivo letní/zimní pneu - i u "hrošíka" Brumly s třílitrem poznám jestli jedu sama, či ve 2.
NEjde o žádné "dramatické" rozdíly, ale CÍTÍT to rozhodně JE (opravdoví profíci při "ladění" vozu - jedno zda pan Röhrl či třeba Schumi poznají/"cítí" i daleko MENŠí rozdíly!). Stejně tak "cítíte", když třeba plánujete cesty VYŠŠí rychlostí a trochu "přidáte" tlak v pneu ...
NEvím zda-li jde VŽDY JEN o ten "placebo efekt", ale já asi budu (to o mně říká můj Buřtík) PRINCEZNA na HRÁŠKU, neb to prostě "cítím" (a popravdě NEjen u aut ,-)
Pěkný den
reagovať
  1 ... 4 5 6 7


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.