Warning: strpos(): Empty needle in /home/ebm/www/tipcars6/moduly/interlink/interlink.php on line 78
Diskuze - Iva Pazderková: Řídím od šestnácti let
0
späť
 

diskuze k tématu: Iva Pazderková: Řídím od šestnácti let

kategórie zaradenia témy:
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Štvrtok 02.03.2017 12:04, RE
Konecne tu v rozhovoru ctu rozumny, normalni odpovedi Ne "za jizdy si patlam sminky na xicht" jako minule apod

Ja si v autoskole uzil hned prvni den na trenazeru, kdy dosel po dokonceni "jizdy" instruktor s komentarem, ze jako dobry, ale ze to nebylo na cas
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 02.03.2017 13:31, RE: RE
sheogorath napísal:
Konecne tu v rozhovoru ctu rozumny, normalni odpovedi Ne "za jizdy si patlam sminky na xicht" jako minule apod Ja si v autoskole uzil hned prvni den na trenazeru, kdy dosel po dokonceni "jizdy" instruktor s komentarem, ze jako dobry, ale ze to nebylo na cas


Ač mi dlouhodobě není úplně její smysl pro humor sympatický, uznávám jí jako nadprůměrně inteligentního člověka.
Btw.- já si vyslechl hlášku - "smyslem autoškoly je naučit se řídit, ne rozhánět vexláky před Slovanem" (hotel v centru Plzně)
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Štvrtok 02.03.2017 14:36, RE
S tema vexlakama dobra hlaska

Muj vzdycky jen kroutil hlavou a "co mi to delate, co mi to delate" Takovej "apokalytpik"

Humor slecny Pazderkove je sveraznejsi no I kdyz taky preferuju jinej druh vtipu, par jejich scenek jsem videl, a docela se i zasmal

reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Pondelok 06.03.2017 19:38, .
Pepé, s tou inteligencí bych byl opatrnější. Ono je to spíš něco ve stylu:
Mezi slepými jednooký králem.. (myšleno mezi herci)
Já bych se spíše paní Pazderkové zeptal co vlastně umí a co svou prací vytvořila za hodnoty..
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Utorok 07.03.2017 11:26, RE: .
Zvirak napísal:
Pepé, s tou inteligencí bych byl opatrnější. Ono je to spíš něco ve stylu:Mezi slepými jednooký králem.. (myšleno mezi herci)Já bych se spíše paní Pazderkové zeptal co vlastně umí a co svou prací vytvořila za hodnoty..


Myslim, ze bys pochodil - co se odpovedi tyce - stejne, jako u vetsiny jinych "umelcu" a spol...
Ale zase kdyby kazdej vytvarel jen hodnoty, to uz by ty hodnoty nebylo skoro ani kam davat
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 07.03.2017 15:13, RE: .
sheogorath napísal:
Zvirak napísal:
Pepé, s tou inteligencí bych byl opatrnější. Ono je to spíš něco ve stylu:Mezi slepými jednooký králem.. (myšleno mezi herci)Já bych se spíše paní Pazderkové zeptal co vlastně umí a co svou prací vytvořila za hodnoty..
Myslim, ze bys pochodil - co se odpovedi tyce - stejne, jako u vetsiny jinych "umelcu" a spol... Ale zase kdyby kazdej vytvarel jen hodnoty, to uz by ty hodnoty nebylo skoro ani kam davat


Vždyť už to tak je. Všude plno krámů, ale když potřebuješ něco a máš jasnou představu, tak to neexistuje. A když to náhodou existuje, tak je to aušus. A když to náhodou není aušus, tak to stojí raketu. A když to náhodou není aušus, nestojí to raketu, tak už je to nedostupné, protože to přestali vyrábět a nahradili to novou generací, která je aušus.
A auta jsou úplně na špici všeho. Každá další generace nabídne spoustu zbytečných kravin, ale kvalitativně je očesanější než ta předchozí, protože chceme všichni všechno hlavně levně.
Motory? Ve většině dnešních aut není motor. Ta 3-válcová litrová až jedenapůllitrová nedochůdčata se smrskla do slova pohon. Prý musíme šetřit, být úsporní a ekologičtí, což e v příkrém rozporu s myšlenkou kapitalismu, tedy produkovat a spotřebovávat a dohromady s nesmyslnou socialistickou politikou dotací tvoří dokonale divergující systém.
Umění k životu patří a mnoho umělců skutečně něco vytvořilo, ale rozhodně mezi ně nepatří mnoho dnešních celebrit, které se někde nechají vyfotit na pláži bez podprdy aje toho pak plný net. Upřímně řečeno Pazderkovou neznám, stejně jako mnoho dalších, kteří zavítali sem, takže těžko říct, kam patří.
Jsou horší sektory, které parazitují na práci jiných.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Utorok 07.03.2017 16:03, RE
Presne tak. A nejen auta, ja treba nejsem schopen vybrat si moderni telefon. Ty co me vyhovovaly se uz nevyrabi, a dnesni cil vyrobcu je jen vetsi displej s vyssim rozlisenim a tenci telo - obe tyto vlastnosti mam nekde v mistech, kde zada ztraci slusny jmeno.
Za to na kazdym rohu je obchod s hadrama, ale sehnat treba peknej kus masa, to uz je vyzva....

Auta to samy, dneska se "marketinguje" jen to, ze k tomu jde pripojit iPod a ma to FB klienta.... Opet asi posledni 2 veci, co me u nakupu auta zajimaji.

Ty mikromotory maji logicky nizsi zivotnost, coz celkem do te "kapitalisticke" ideje zapada, a u treba takove Fiesty jsou ty 3 splaseny panakovky jako zakladni motor v pohode.
Co me prijde hrozny je, ze to cpou i do vyssich trid, kde to nema co delat... Koupit si auto za cenu pres mega s 4-valcovym chrochtakem fakt ne...

reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Utorok 07.03.2017 16:22, ty vole jdu se zahrabat:)
nevytvářím hodnoty, jsem prakticky jen půlčlověk. možná ještě míň. prodavačka v obchodě, taxikář, holička, nikdo nevytváří hodnoty. učitel jen učí, nevytváří hodnoty, není to vidět. s výjimkou truhláře jsou všichni nahraní.
ta slečna či paní mně nikdy nepobavila, ale v tomto rozhovoru odpovídala inteligentně a nic není na hony vzdálenějšího tomu pseudonymu "blbá blondýna".
ale když nevytváří ty hodnoty, tak nevím jestli by neměla dobrovolně odejít z tohoto světa...
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 07.03.2017 16:47, RE: ty vole jdu se zahrabat:)
Reno napísal:
nevytvářím hodnoty, jsem prakticky jen půlčlověk. možná ještě míň. prodavačka v obchodě, taxikář, holička, nikdo nevytváří hodnoty. učitel jen učí, nevytváří hodnoty, není to vidět. s výjimkou truhláře jsou všichni nahraní. ta slečna či paní mně nikdy nepobavila, ale v tomto rozhovoru odpovídala inteligentně a nic není na hony vzdálenějšího tomu pseudonymu "blbá blondýna".ale když nevytváří ty hodnoty, tak nevím jestli by neměla dobrovolně odejít z tohoto světa...


To s vytvářením hodnot mě taky pobavilo To je otázka asi jako jestli člověk pomáhal budovat socialismus
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 07.03.2017 16:51, RE: ty vole jdu se zahrabat:)
Reno napísal:
nevytvářím hodnoty, jsem prakticky jen půlčlověk. možná ještě míň. prodavačka v obchodě, taxikář, holička, nikdo nevytváří hodnoty. učitel jen učí, nevytváří hodnoty, není to vidět. s výjimkou truhláře jsou všichni nahraní. ta slečna či paní mně nikdy nepobavila, ale v tomto rozhovoru odpovídala inteligentně a nic není na hony vzdálenějšího tomu pseudonymu "blbá blondýna".ale když nevytváří ty hodnoty, tak nevím jestli by neměla dobrovolně odejít z tohoto světa...


Všechny lidi, co jsi uvedl, hodnoty vytváří. Hodnotami se nemyslí jen něco skutečně hmatatelného, ale i služby. To bys mohl říct, že konstruktér nevytváří hodnoty, že jen něco načmárá na papír a skutečný tvůrce hodnot je pak až třeba slévač, obráběč a montér.
Máme třeba v rodině někoho u AWD (ne, není to all wheel drive, i když to sem perfektně zapadá) a tam by se určitě našlo pár dobře placených služeb, které nemají žádnou přidanou hodnotu...prodávají jen falešné pocity jistoty, které vystřídaly falešné pocity strachu, které sami vyvolávají, aby přišli s řešením, za které nenesou žádnou zodpovědnost, například.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Streda 08.03.2017 06:24, A co Menšík, Sovák, Burian?
Vytvářeli hodnoty? Proč by někdo kdo baví lidi neměl vytvářet "hodnoty"? Je to proste totalalni kravina, skoro jako to budovani socialismu.

Hodnoty vytváří i Rittig, tisknul jízdenky na které jezdila celá Praha:)))

A downsizing funguje, trivalce byly ve Fabii uz predtim a pokud ted dostaly preplnovani, tak jenom dobre. Ve vetsine pripadu nahradil atmosfericky motor tentyz s preplnovanim...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 08.03.2017 08:37, RE: A co Menšík, Sovák, Burian?
Reno napísal:
Vytvářeli hodnoty? Proč by někdo kdo baví lidi neměl vytvářet "hodnoty"? Je to proste totalalni kravina, skoro jako to budovani socialismu. Hodnoty vytváří i Rittig, tisknul jízdenky na které jezdila celá Praha:))) A downsizing funguje, trivalce byly ve Fabii uz predtim a pokud ted dostaly preplnovani, tak jenom dobre. Ve vetsine pripadu nahradil atmosfericky motor tentyz s preplnovanim...


Ad downsizing:

Downsizing má své limity, které jsou dané pevností a životností. Se zmenšováním motorů dochází ke zvyšování měrného zatížení (nebo jak bych to nazval), to znamená, že motor musí být adekvátně dimenzován, a to mě přivádí k myšlence, zda litrový motor původně vyvinutý pro nižší střední s odpovídajícím zatížením a návrhovou životností byl nasazen do střední třídy, která má úplně jiné nároky a zatížení, beze změn nebo jej kompletně přepracovali. Pokud je beze změn a něco mi říká, že blok motoru a hlava budou totožné, stejně jako klikovka, ojnice a písty, jinak by šlo o jiný motor a rádi by se tím pochlubili (vzpomeňme na Škodu, která si dala práci vysvětlit že HTP není to stejné jako MPi, i když oba mají 3 válce a objem litr). A v tom okamžiku downsizing nefunguje, protože motor je "undersized".
Dalším limitem a potvrzením "dosažení limitů" je čistota spalin. Na velký motor s malým měrným zatížením stačí de-facto jen řízené spalování s pasivním čištěním (katalyzátor). S rostoucím měrným zatížením je potřeba nové technologie přípravy směsi, takže máme přeplňování, které zvyšuje koncovou teplotu směsi po stlačení na mez, kdy může docházet ke klepání, a to nepříznivě ovlivňuje jak jízdní projev, tak životnost. Jsou 3 cesty, jak se toho částečně zbavit:
1) mezichladič
2) palivo s vyšším OČ
3) přímý vstřik
A samozřejmě kombinace, přičemž u 3. možnosti dostane ekologie tak na prdel, že se dá v podstatě říci, že downsizing nefunguje. Přímý vstřik výborně pracuje se skupenským teplem paliva, takže dokonale ochladí směs a ke klepání nedojde jenže to vede k možnosti spalovat chudou směs, abychom snížili spotřebu (proto prvoplánovitě motory zmenšujeme), avšak za cenu vysokých NOx, kterých se pak pracně zbavujeme v denox katalyzátorech, močovinou apod. Druhé negativum je limitní čas na odpaření paliva, který v okamžiku potřeby výkonu nemusí být dostatečný a dojde k zažehnutí ještě kapalné fáze a vznikají saze, takže si můžeme vybrat mezi prachem a NOxy, za cenu značných komplikací a nezásadního snížení spotřeby (nemyslím katalogové).
Takže jsme si do spolehlivých benzínových motorů nacpali ty nejproblémovější prvky naftových motorů, abychom mohli začít bojovat s úplně stejnými problémy, které u naftových motorů pro osobní auta neumíme! vyřešit.
Já prostě tvrdím, že downsizing nefunguje.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Streda 08.03.2017 08:43, RE: A co Menšík, Sovák, Burian?
David V napísal:
Reno napísal:
Vytvářeli hodnoty? Proč by někdo kdo baví lidi neměl vytvářet "hodnoty"? Je to proste totalalni kravina, skoro jako to budovani socialismu. Hodnoty vytváří i Rittig, tisknul jízdenky na které jezdila celá Praha:))) A downsizing funguje, trivalce byly ve Fabii uz predtim a pokud ted dostaly preplnovani, tak jenom dobre. Ve vetsine pripadu nahradil atmosfericky motor tentyz s preplnovanim...
Ad downsizing:Downsizing má své limity, které jsou dané pevností a životností. Se zmenšováním motorů dochází ke zvyšování měrného zatížení (nebo jak bych to nazval), to znamená, že motor musí být adekvátně dimenzován, a to mě přivádí k myšlence, zda litrový motor původně vyvinutý pro nižší střední s odpovídajícím zatížením a návrhovou životností byl nasazen do střední třídy, která má úplně jiné nároky a zatížení, beze změn nebo jej kompletně přepracovali. Pokud je beze změn a něco mi říká, že blok motoru a hlava budou totožné, stejně jako klikovka, ojnice a písty, jinak by šlo o jiný motor a rádi by se tím pochlubili (vzpomeňme na Škodu, která si dala práci vysvětlit že HTP není to stejné jako MPi, i když oba mají 3 válce a objem litr). A v tom okamžiku downsizing nefunguje, protože motor je "undersized". Dalším limitem a potvrzením "dosažení limitů" je čistota spalin. Na velký motor s malým měrným zatížením stačí de-facto jen řízené spalování s pasivním čištěním (katalyzátor). S rostoucím měrným zatížením je potřeba nové technologie přípravy směsi, takže máme přeplňování, které zvyšuje koncovou teplotu směsi po stlačení na mez, kdy může docházet ke klepání, a to nepříznivě ovlivňuje jak jízdní projev, tak životnost. Jsou 3 cesty, jak se toho částečně zbavit:1) mezichladič2) palivo s vyšším OČ3) přímý vstřikA samozřejmě kombinace, přičemž u 3. možnosti dostane ekologie tak na prdel, že se dá v podstatě říci, že downsizing nefunguje. Přímý vstřik výborně pracuje se skupenským teplem paliva, takže dokonale ochladí směs a ke klepání nedojde jenže to vede k možnosti spalovat chudou směs, abychom snížili spotřebu (proto prvoplánovitě motory zmenšujeme), avšak za cenu vysokých NOx, kterých se pak pracně zbavujeme v denox katalyzátorech, močovinou apod. Druhé negativum je limitní čas na odpaření paliva, který v okamžiku potřeby výkonu nemusí být dostatečný a dojde k zažehnutí ještě kapalné fáze a vznikají saze, takže si můžeme vybrat mezi prachem a NOxy, za cenu značných komplikací a nezásadního snížení spotřeby (nemyslím katalogové).Takže jsme si do spolehlivých benzínových motorů nacpali ty nejproblémovější prvky naftových motorů, abychom mohli začít bojovat s úplně stejnými problémy, které u naftových motorů pro osobní auta neumíme! vyřešit.Já prostě tvrdím, že downsizing nefunguje.


Bavím se o benzínu. Diesel pro mně neexistuje. Stejně asi není způsob,jak ho nahradit. Nicméně, nedávno tu byl článek o tom, že náklaďáky jsou daleko efektivnější v likvidování sraček co z nich lezou. Takže zakázat naftu do osobáků, jak jsi o tom mimochodem už dávno mluvil...

reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 08.03.2017 09:25, RE: A co Menšík, Sovák, Burian?
Reno napísal:
David V napísal:
Reno napísal:
Vytvářeli hodnoty? Proč by někdo kdo baví lidi neměl vytvářet "hodnoty"? Je to proste totalalni kravina, skoro jako to budovani socialismu. Hodnoty vytváří i Rittig, tisknul jízdenky na které jezdila celá Praha:))) A downsizing funguje, trivalce byly ve Fabii uz predtim a pokud ted dostaly preplnovani, tak jenom dobre. Ve vetsine pripadu nahradil atmosfericky motor tentyz s preplnovanim...
Ad downsizing:Downsizing má své limity, které jsou dané pevností a životností. Se zmenšováním motorů dochází ke zvyšování měrného zatížení (nebo jak bych to nazval), to znamená, že motor musí být adekvátně dimenzován, a to mě přivádí k myšlence, zda litrový motor původně vyvinutý pro nižší střední s odpovídajícím zatížením a návrhovou životností byl nasazen do střední třídy, která má úplně jiné nároky a zatížení, beze změn nebo jej kompletně přepracovali. Pokud je beze změn a něco mi říká, že blok motoru a hlava budou totožné, stejně jako klikovka, ojnice a písty, jinak by šlo o jiný motor a rádi by se tím pochlubili (vzpomeňme na Škodu, která si dala práci vysvětlit že HTP není to stejné jako MPi, i když oba mají 3 válce a objem litr). A v tom okamžiku downsizing nefunguje, protože motor je "undersized". Dalším limitem a potvrzením "dosažení limitů" je čistota spalin. Na velký motor s malým měrným zatížením stačí de-facto jen řízené spalování s pasivním čištěním (katalyzátor). S rostoucím měrným zatížením je potřeba nové technologie přípravy směsi, takže máme přeplňování, které zvyšuje koncovou teplotu směsi po stlačení na mez, kdy může docházet ke klepání, a to nepříznivě ovlivňuje jak jízdní projev, tak životnost. Jsou 3 cesty, jak se toho částečně zbavit:1) mezichladič2) palivo s vyšším OČ3) přímý vstřikA samozřejmě kombinace, přičemž u 3. možnosti dostane ekologie tak na prdel, že se dá v podstatě říci, že downsizing nefunguje. Přímý vstřik výborně pracuje se skupenským teplem paliva, takže dokonale ochladí směs a ke klepání nedojde jenže to vede k možnosti spalovat chudou směs, abychom snížili spotřebu (proto prvoplánovitě motory zmenšujeme), avšak za cenu vysokých NOx, kterých se pak pracně zbavujeme v denox katalyzátorech, močovinou apod. Druhé negativum je limitní čas na odpaření paliva, který v okamžiku potřeby výkonu nemusí být dostatečný a dojde k zažehnutí ještě kapalné fáze a vznikají saze, takže si můžeme vybrat mezi prachem a NOxy, za cenu značných komplikací a nezásadního snížení spotřeby (nemyslím katalogové).Takže jsme si do spolehlivých benzínových motorů nacpali ty nejproblémovější prvky naftových motorů, abychom mohli začít bojovat s úplně stejnými problémy, které u naftových motorů pro osobní auta neumíme! vyřešit.Já prostě tvrdím, že downsizing nefunguje.
Bavím se o benzínu. Diesel pro mně neexistuje. Stejně asi není způsob,jak ho nahradit. Nicméně, nedávno tu byl článek o tom, že náklaďáky jsou daleko efektivnější v likvidování sraček co z nich lezou. Takže zakázat naftu do osobáků, jak jsi o tom mimochodem už dávno mluvil...


Všechno, co jsem psal se týkalo výhradně benzínových motorů. O tom, že čistota spalin u naftových pokulhává se ví už minimálně od Eura II a teprve až aféra za velkou louží donutila Evropu k zamyšlení, jinak si pořád lžeme do kapsy.
Jasně, protože naftový motor pro nákladní auta se testuje zatížený, zatímco pro osobní auta se testuje prakticky nezatížený a tím pádem se jinak navrhují systémy čištění. To, že Ti změří emise na volnoběh a na 3000 rpm bez zatížení motoru je v podstatě k smíchu.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1043
dátum registrácie23.04.2014
Streda 08.03.2017 09:59, RE: A co Menšík, Sovák, Burian?
David V napísal:
Reno napísal:
David V napísal:
Reno napísal:
Vytvářeli hodnoty? Proč by někdo kdo baví lidi neměl vytvářet "hodnoty"? Je to proste totalalni kravina, skoro jako to budovani socialismu. Hodnoty vytváří i Rittig, tisknul jízdenky na které jezdila celá Praha:))) A downsizing funguje, trivalce byly ve Fabii uz predtim a pokud ted dostaly preplnovani, tak jenom dobre. Ve vetsine pripadu nahradil atmosfericky motor tentyz s preplnovanim...
Ad downsizing:Downsizing má své limity, které jsou dané pevností a životností. Se zmenšováním motorů dochází ke zvyšování měrného zatížení (nebo jak bych to nazval), to znamená, že motor musí být adekvátně dimenzován, a to mě přivádí k myšlence, zda litrový motor původně vyvinutý pro nižší střední s odpovídajícím zatížením a návrhovou životností byl nasazen do střední třídy, která má úplně jiné nároky a zatížení, beze změn nebo jej kompletně přepracovali. Pokud je beze změn a něco mi říká, že blok motoru a hlava budou totožné, stejně jako klikovka, ojnice a písty, jinak by šlo o jiný motor a rádi by se tím pochlubili (vzpomeňme na Škodu, která si dala práci vysvětlit že HTP není to stejné jako MPi, i když oba mají 3 válce a objem litr). A v tom okamžiku downsizing nefunguje, protože motor je "undersized". Dalším limitem a potvrzením "dosažení limitů" je čistota spalin. Na velký motor s malým měrným zatížením stačí de-facto jen řízené spalování s pasivním čištěním (katalyzátor). S rostoucím měrným zatížením je potřeba nové technologie přípravy směsi, takže máme přeplňování, které zvyšuje koncovou teplotu směsi po stlačení na mez, kdy může docházet ke klepání, a to nepříznivě ovlivňuje jak jízdní projev, tak životnost. Jsou 3 cesty, jak se toho částečně zbavit:1) mezichladič2) palivo s vyšším OČ3) přímý vstřikA samozřejmě kombinace, přičemž u 3. možnosti dostane ekologie tak na prdel, že se dá v podstatě říci, že downsizing nefunguje. Přímý vstřik výborně pracuje se skupenským teplem paliva, takže dokonale ochladí směs a ke klepání nedojde jenže to vede k možnosti spalovat chudou směs, abychom snížili spotřebu (proto prvoplánovitě motory zmenšujeme), avšak za cenu vysokých NOx, kterých se pak pracně zbavujeme v denox katalyzátorech, močovinou apod. Druhé negativum je limitní čas na odpaření paliva, který v okamžiku potřeby výkonu nemusí být dostatečný a dojde k zažehnutí ještě kapalné fáze a vznikají saze, takže si můžeme vybrat mezi prachem a NOxy, za cenu značných komplikací a nezásadního snížení spotřeby (nemyslím katalogové).Takže jsme si do spolehlivých benzínových motorů nacpali ty nejproblémovější prvky naftových motorů, abychom mohli začít bojovat s úplně stejnými problémy, které u naftových motorů pro osobní auta neumíme! vyřešit.Já prostě tvrdím, že downsizing nefunguje.
Bavím se o benzínu. Diesel pro mně neexistuje. Stejně asi není způsob,jak ho nahradit. Nicméně, nedávno tu byl článek o tom, že náklaďáky jsou daleko efektivnější v likvidování sraček co z nich lezou. Takže zakázat naftu do osobáků, jak jsi o tom mimochodem už dávno mluvil...
Všechno, co jsem psal se týkalo výhradně benzínových motorů. O tom, že čistota spalin u naftových pokulhává se ví už minimálně od Eura II a teprve až aféra za velkou louží donutila Evropu k zamyšlení, jinak si pořád lžeme do kapsy.Jasně, protože naftový motor pro nákladní auta se testuje zatížený, zatímco pro osobní auta se testuje prakticky nezatížený a tím pádem se jinak navrhují systémy čištění. To, že Ti změří emise na volnoběh a na 3000 rpm bez zatížení motoru je v podstatě k smíchu.


U těch náklaďáků je to i tím, že dopravce skutečně zajímá reálná spotřeba a výrobci se snaží spotřebu tlačit dolů dlouhodobě tak nějak sami od sebe. Na podzim jsem pro naši sesterskou firmu vybíral osmitunový náklaďák a zjistil jsem, že v tomhle segmentu se na snižování spotřeby hledí trochu jinak... Tady jsme zlepšili aerodynamiku o 12%, tady odlehčili 3%, tohle pomůže pár procenty tam...
Je to logické, náklaďák za svůj život bezproblémů najede milion km a reálné snížení spotřeby o 5% dokáže náklady opravdu posunout jinam...
Kdežto služební osobák najede těch 150-200kkm a pak nikoho nezajímá, a ušetření pár deci na tomhle proběhu stejně není moc poznat... Já osobně si myslím, že je možné vytvořit dlouhodobě spolehlivý downsize motor, který klidně najede půl milionu kilometrů... Ale bude muset být jinak dimenzovaný, bude podstatně těžší, pravděpodobně línější a o dost dražší... Prvním krokem k "nápravě" emisí bude přenastavení evropského testu pro spotřebu...
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Streda 08.03.2017 12:08, RE: A co Menšík, Sovák, Burian?
Reno napísal:
....A downsizing funguje, trivalce byly ve Fabii uz predtim a pokud ted dostaly preplnovani, tak jenom dobre. Ve vetsine pripadu nahradil atmosfericky motor tentyz s preplnovanim...


Tohle ale prece neni uplne downsizing - na atmo 3-valec se pridalo turbo.
Downsizing je napr. Mondeo s litrovym ecoboostem, kde byl predtim tusim nejmenis motor 1.8i.

Jak psal David, ekologicky to moc neni, spis naopak, zvlast pod zatezi. Bonus je pak ten "poradce" razeni. Kdyz se radi podle toho, tak jedete na 1000RPM, coz ten primovstrik urcite miluje...

A lidi, co si koupi naftak na courani po meste jsou proste cunata (bohuzel, v minule praci normalni ukaz). Nekteri pak zjisti, ze to ma DPF, kterej se ve meste nekdy nevypali, takze ven s nim.

V lete po brne se pak skoro neda jezdit s otevrenym oknem...

Diesel patri tak do zaloznich generatoru...
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Streda 08.03.2017 22:42, asdf sadf asf asdf asd
Já jsem to myslel tak, že downsizing skutečně nejspíš funguje ve smyslu snížení spotřeby paliva.
Pokud mi 300koňový čtyřválec žere míň než 300koňový šestiválec (o litr, ale přece) považuju to za důkaz, že míň válců má menší odpor. A u benzínu míň paliva = míň emisí /u dieselu samozřejmě také, krom jiných/.
Co to udělá se životostí motoru? Na to asi nebude lehká odpověď. U Subaru měly problém diesely s naprosto podměrečným výkonem.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 09.03.2017 00:04, RE: asdf sadf asf asdf asd
Reno napísal:
Já jsem to myslel tak, že downsizing skutečně nejspíš funguje ve smyslu snížení spotřeby paliva.Pokud mi 300koňový čtyřválec žere míň než 300koňový šestiválec (o litr, ale přece) považuju to za důkaz, že míň válců má menší odpor. A u benzínu míň paliva = míň emisí /u dieselu samozřejmě také, krom jiných/.Co to udělá se životostí motoru? Na to asi nebude lehká odpověď. U Subaru měly problém diesely s naprosto podměrečným výkonem.


Míň paliva = míň emisí CO2 a H2O, ale ostatních emisí, těch skutečně nebezpečných, méně být nemusí (a není) a v tom je jádro pudla a v tom downsizing selhává.
A 6-ti válec žere zhruba o litr víc než čtyřválec skoro bez ohledu na výkon (pouze stejné vrtání a zdvih), stejně jako 8-mi válec žere zhruba o litr víc než 6-ti válec. Mají víc třecích ploch, tak žerou víc. Takže zjednodušeně: základní čtvercový 2-litr (4x 86x86) pojede za 8, 3-litr (6x 86x86) pojede za 9 a 4-litr (8x 86x86) pojede přes 10 ve stejných režimech a turbína to zásadně nezmění, jen do 4-válce bude muset natlačit tolik vzduchu, jako se vejde do osmiválce.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Štvrtok 09.03.2017 09:01, as dfsaf asd fa
abych nebyl nařčen, že furt prosazuju bmw, koukám na éčkový mercedes
atmosférický 2.5 litr - 9.8
atmosférický 3.5 litr - 11.5
atmosférický 5 litr - 12.5

jakože 4,6 a 8 válec.
teď - ten vyhoněný dvoulitr co mám doma má stejně koní jako ten atmosférický 3.5litr od Mercedesu
a jezdí za 8.5 litru /včera trasa Brno-Bánská Bystrica-Žilina- Bielsko-Frýdek-Brno zpátky, 800 km v kombinovaném provozu 7.7 litru s průměrnou okolo 90 km/h a dálnice tam bylo cca půlka/. Ty říkáš, že dvoulitr teda bude žrát plus mínus osm - což u toho mojeho souhlasí, a turbo na tom skutečně nic nezmění. Jen s tím rozdílem, že výkonově to bude úplně někde jinde než u atmosférického dvoulitru.
Mám výkon šestiválce se spotřebou čtyřválce. Tak co na tom nefunguje?
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 09.03.2017 09:31, RE: as dfsaf asd fa
Reno napísal:
abych nebyl nařčen, že furt prosazuju bmw, koukám na éčkový mercedesatmosférický 2.5 litr - 9.8atmosférický 3.5 litr - 11.5atmosférický 5 litr - 12.5jakože 4,6 a 8 válec.teď - ten vyhoněný dvoulitr co mám doma má stejně koní jako ten atmosférický 3.5litr od Mercedesua jezdí za 8.5 litru /včera trasa Brno-Bánská Bystrica-Žilina- Bielsko-Frýdek-Brno zpátky, 800 km v kombinovaném provozu 7.7 litru s průměrnou okolo 90 km/h a dálnice tam bylo cca půlka/. Ty říkáš, že dvoulitr teda bude žrát plus mínus osm - což u toho mojeho souhlasí, a turbo na tom skutečně nic nezmění. Jen s tím rozdílem, že výkonově to bude úplně někde jinde než u atmosférického dvoulitru.Mám výkon šestiválce se spotřebou čtyřválce. Tak co na tom nefunguje?


Při dosažení limitů nefunguje ta čistota spalin.
Spotřeba je lepší, to se nikdo nepře, to funguje, ale je citlivější na jízdní styl.
Jinak v extrému dej patnáctistovce elektro-kompresor a 2 turba (malý a velký), mezichladiče, přímý vstřik, 100 oktanů a pojede jak osmiválcový atmo 5-ti litr, když bude potřeba ve kterýchkoliv otáčkách, ale ten motor bude úplně jinak vypadat a teď myslím, co do robustnosti komponentů. Vezmi úplně zjednodušeně V8 vs. I4 při stejném výkonu, že práci, kterou vykonají u V8 2 písty musí u I4 zvládnout 1 píst, takže musí být 2x "pevnější", ale nesmí být těžší kvůli setrvačným hmotám, takže úplně jiné nároky na materiály, chlazení ( v menším prostoru předáváš více tepla).
Když to tak vezmu, tak by mě zajímal nákladový rozdíl atmo 6-ti válce vs. I4 turbo, jestli to jiné dimenzování motoru spolu s turbokompresorem bude levnější než jednoduchá konstrukce o něco většího motoru. Ono, kdyby to tak bylo, tak se to rozšíří už dávno a ne až po tlaku na snižování spotřeby.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.