0
späť
 

diskuze k tématu: Hyundai upřesnil strategii v oblasti vývoje motorů

kategórie zaradenia témy: korejská vozidla
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 29.10.2012 12:42, Výkon / moment
Tak se mi zdálo, že má 78 kW turbomotor docela malý točivý moment, tak jsem to šoupl do grafu a vyšlo mi:
78 kW @ 5500 rpm
137 Nm @ 1500-5500 (téměř, na konci i na začátku mám 135 Nm)

Nejsou to na turbomotor docela vysoké maximální otáčky?
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Pondelok 29.10.2012 12:59, RE: Výkon / moment
David V napísal:
Nejsou to na turbomotor docela vysoké maximální otáčky?


Já mám za to, že se mluví o benzínu, takže ty otáčky jsou OK, navíc to nebudou ani maximální otáčky.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Pondelok 29.10.2012 13:00, RE: Výkon / moment
GDI - Gasoline Direct Injection
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 29.10.2012 13:11, RE: Výkon / moment
Koloss napísal:
David V napísal:
Nejsou to na turbomotor docela vysoké maximální otáčky?
Já mám za to, že se mluví o benzínu, takže ty otáčky jsou OK, navíc to nebudou ani maximální otáčky.


Já přece mluvím o benzínu.
Chrochta má rozptyl použitelných otáček od 1700 do 2500 v lepším případě do 3000...a tomu odpovídající prakticky dvojnásobný moment.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Pondelok 29.10.2012 13:36, RE: Výkon / moment
David V napísal:
Já přece mluvím o benzínu. Chrochta má rozptyl použitelných otáček od 1700 do 2500 v lepším případě do 3000...a tomu odpovídající prakticky dvojnásobný moment.


Lepší chrochty spolupracují skoro do 4000.

Je pravda, že vychvalovaný VW 1.8T 20V má 250 Nm nějak mezi 1750-4500 (mimochodem těch 250 u 1.8 odpovídá skoro přesně těm 135 u 1.0), takže těch 5500 je docela dost, ale je to nejspíše dáno snahou i z tak malého objemu dodat použitelný výkon pro nižší střední.

Mimochodem - pohledal jsem údaje o Ecoboost 1.0 od Fordu

Při naladění na 74 kW má krouťák přibližně 170 Nm mezi 1300-4100 otáček (odečteno z grafu), naladěnej na 92 kW má 170-160 mezi 1300-6100. Takže to jde i na víc otáček.

grafy zde - odkaz na pdf pod úvodním obrázkem
http://www.ford.cz/Cars/Novy-Focus/Enginesandtechnology
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.