Nemám sice přímou zkušenost s i30, ale sedmým rokem provozuji sesterský Ceed SW 1,6 CVVT 92 kW, který má víceméně společný základ a srdce s i30. K motoru asi toto....za výkon se stydět rozhodně nemusí, akorát se pro něj zkrátka musí do vyšších otáček. S přibývajícími otáčkami výkon plynule narůstá až někam kolem 6000ot/min. Od zhruba 4000ot/min je k dispozici většina výkonu a auto pak zrychluje poměrně čile. Motor jako takový je relativně tichý, ale trochu mu to kazí mizerně odhlučněná kastle. S řazením jsem problém nikdy neměl, vše funguje hladce a relativně přesně (na poměry aut dané třídy a cenové kategorie).
Co se spolehlivosti týče, tak mám najeto něco přes 110000 km, jezdím do osvědčeného značkového servisu, olej měním cca. po 15000km v rámci garanček (tak nějak mi to vždy vyjde), údržba dle předpisu výrobce a když můžu, tak jezdím Vervu.....do teď nebyl s pohonnou soustavou žádný problém (t´uk ťuk na dřevo). Rozdíl mezi kvalitním a méně kvalitním benzínem je u tohoto motoru velmi poznat - prima palivo znamená mnohem lepší reakce motoru na podněty řidiče, následně to nemusí člověk tolik točit a odměnou je nižší hluk a klidně i o litránek/100 nižší spotřeba. Auto je provozováno stylem 2-3x týdně 15km do práce a zpět v příměstském a městském provozu + o víkendu průměrně 150km delší trasy - průměrná spotřeba v tomto režimu je v létě naměřená 6,8l a v zimě 7,5l.
Když srovnám mé auto se služebním Ceedem 1,6 GDI, který je hatchback a o generaci novější, tak GDI je rozhodně lepší. Přímý vstřik hraje prim, GDIčko je jednoznačně pružnější, lépe se sbírá z nižších otáček a možná i díky evoluci v odhlučnění kabiny novějšího modelu je subjektivně mnohem tišší. Také kvalty jsou poskládané v převodovce trochu lépe, protože u staršího modelu s motorem 1,6 CVVT je šestka o poznání kratší a při dálničních rychlostech zbytečně hlučná. Ke spotřebě se nemůžu zodpovědně vyjádřit - je to služební auto, které nikdo nešetří
, ale očekával bych podobné hodnoty jako u CVVT.