Mazdy sou na tom se spolehlivostí stejně jako Toyoty. Řekl bych že v posledních letech dokonce líp (podle statistik jo, pro ty co mají rádi statistiky
To je přesně tím, jak píše kolega:), že se Mazdy vyrábí v Japonsku. Teď už je na domácí půdě vyráběná i nová dvojka.
Na dilema, jestli Avensise nebo Šestku, tak bych šel do šestky. A to přemejšlim hlavou:) Nechme mimo desing, to je skutečně záležitostí vkusu každýho zvlášť. Je pravda, že 6ka je možná v některých směrech ,,odfláknutá"(antikoro, odhlučnění), za což může hon za desingem a konkurenceschopnou cenou. Ale kvalitou podvozku, motorů, spolehlivostí nezaostává. Šestku je lepší koupit raději po faceliftu, jak někdo psal níže. Lepší odhlučnění, antikoro, přitažlivější interier, rádio už přehrává MP3 atd. Změn bylo dost, i ve výbavě. Diesel se Mazdě povedl, i když Honda má lepší:) Tyhle diesely od Mazdy sou prý označovány jako první dieselový motor, který je spolehlivější než-li benzinový, v tom daném modelu.
Avensis ale také není pozadu. Jeho motor je tichý, úsporný, s klidným během. Dobře odhlučněný vůz. Samozřejmě je pojatý spíše klidnějším řidičům, pro méně ,,sportovní" svezení. Podle mě nedosahuje tak dobrých jízdních vlastností, jako M6 nebo zmiňovaná H Ac. Např při náhlém změnu směru jízdy (třeba nečekaný úhybný manévr apod) má jeho záď tendence se dost naklánět a dostat se do smyku a to o poznání dřív, než-li M6 nebo H Ac. Na první pohled se to nezdá, ale v přímém porovnání aut je to znát, ten rozdí není potom právě malej. No a když je pak plnej kufr, tak.... Podvozek 6ky nebo H Ac by vás z toho vytáh. Teď však nemluvim o úplnym extrému :)
Jak se říká, nic není dokonalé. Každý z těchto vozů má své + a -
S ,,Mazlinou" se dá ale krásně vyhrát:) To je ten její sportovnější duch. Možná 6ka táhne svým vzhledem, ale po svezení člověka přitáhne úplně něčim jiným, co vás donutí se zamilovat. Tou hravostí, i tou nedokonalostí :)
Ale objektivně, chybu neuděláš ani s jednim.