0
späť
 

diskuze k tématu: Honda Accord nebo Ford Mondeo II - které vybrat?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, japonská vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.02.2011 14:45, RE: Mondeo má větší výběr
A4 napísal:
V-tec: souhlas. Já mám teda s accordem zatím pouze několikaměsíční zkušenost. Auto jsem si nechal přivézt z Německa, od 1. majitele. Zvolil jsem "pouze" dvoulitr 114 Kw, ale myslím, že na běžné ježdění zcela dostačuje. Auta s motorem 2,4 jsou většinou dražší a často i s automatem, což jsem nechtěl...
ano 2,4 jsou dražší, ale taky jsou ve vyšší výbavě. A mají 6ti kvalt, pokud to není automat. Je pravda,že automatů je hodně a údajně je i dobrý, starý spolehlivý 5ti kvalt,ale mě se víc hodí manuál k takovému autu. Pro Accord je ve finále dobře, že je drahý, má styl. Nemá ho kde kdo a je svým způsobem velmi vřele přijímán laiky i odborníky, má svoji image. Když stojíš na semaforech s Accordem vedle 5 Fábií,Octavií a Passatu, cítím se líp :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.02.2011 14:45,
Bral bych ideálně Acco 2,4, ale Mondeo také není špatná volba. Ještě bych neopomněl Mazdu 6, po faceliftu s 2,0 motorem to nemusí být pro tazatele špatná volba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.02.2011 18:00, RE: Mondeo má větší výběr
V-tec napísal:
Sohlas s kolegou A4,při výběru auta volím jiné priority než kolik jich je momentálně na Tipcars.cz....A jak tady kolega zmiňuje,tak v Německu je jich na prodej dostatek a hlavně ve vynikajícím stavu a za podobné peníze jako u nás v ČR,jen si vybrat.I tady v ČR se čas od času objeví dobrý kup, zrovna zítra se jedu podívat na jeden kousek tohoto Acco,který je vystavený na sauto.cz...2.2 i-cdti,r.v. 08,naj. 60 tis....Závěr tedy zní jedoznačně Accord!
No nevím teda na jaký server jste koukali, ale když se podívám na největší německý server mobile.de, a zadám tam accord od roku výroby 2004, s cenou do 9000 eur a nájezdem do 150000 km, tak mi vyběhne všeho všudy 33 aut, z toho polovina je jich v polsku a itálii, což mi nepřijde zrovna ideální pro dovoz auta. Ono už ani v německu, to není taková sláva co se do kvality týče jako to bejvalo. Mimochodem, když zadám mondeo se stejnými parametry, tak jich vyskočí 656, to se potom jinak vybírá.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.02.2011 18:02, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
Petr S napísal:
tzn. Mazda, Toyota, Honda, tak bych volil z těhle aut Accord. No flame pls.<br>
Jinak nechápu hodnocení EuroNCAP, že oba vozy mají za čelní náraz shodně 10 bodů když Mondeo má u řidiče "hnědý" hrudník.<br>
http://euroncap.com/tests/ford_mondeo_2002/115.aspx<br>
http://euroncap.com/tests/honda_accord_2003/169.aspx<br>
Mondeu r.v. 2002 bych za tento výsledek jako naprostý lajk na crash testy dal 3* a ne 4. I spolujezdec je na tom co se týče hrudníku o stupeň hůř než v Accordu.
Nevím, proč by Mondeo mělo mít 3*. Hrudník je hnědej, protože tam je vyšší zatížení od pásů, jinak ten řidič na tom není o moc hůř než v Accordu. Zato spolujezdec v Accordu zase dopadne hůř než ten v Mondeu, celkově je to vyrovnané. Kdyby sis to přečetl pořádně, tak Ford po prvním testu, kdy hrozilo poranění po kontaktu s volantem, udělal úpravy a dělali nový test. Tedy Ford nebyl spokojen se čtyřmi hvězdičkami a snažil se úpravama dosáhnou na pět hvězd. Kdyby se to povedlo, bylo by to první pětihvězdičkové auto. Bohužel, z jiných důvodů byl opakovaný výsledek identický s tím prvním.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.02.2011 18:14, Mondeo 2.0 benzín
Sice je pravda, že Mondeo v nabídce převažuje s dieslem, ale velice povedený dvoulitrový benzín se sehnat dá. Pokud by volba na Mondeo padla, pak bych jej doporučil a myslím si, že se vyplatí dát si práci a sehnat ho. Jako dvoulitr u Accordu se prodával taky jen s pětikvaltem, ale na závadu to není. Jízda s ním je velmi příjemná a spotřeba je na vozidlo těchto rozměrů taky dobrá. Víceméně tento motor dokáže jezdit se stejnou spotřebou jako slabší 1.8, ovšem při lepší dynamice. Při dálniční 130 točí sice 3700 otáček, což se může zdát mnoho, ale hlukem nijak neobtěžuje a spotřeba se při této rychlosti udrží pod 8 litry. Při kombinaci 20% město, 30% dálnice a 50% okresky se spotřeba dostane i k 7 litrům, ověřeno dotankováním. Na takovou spotřebu přitom není potřeba jezdit ekorally, jezdím podle limitů, ale dynamicky a rozhodně se neloudám.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.02.2011 18:25, Mondeo 2.2 TDCI
Zrovna na tomto serveru jsem si přečetl, že motor 2.2 TDCI je osazen lepším a odolnějším dvouhnotovým setrvačníkem, takže podle čeho autor usuzuje, že by servačník u tohoto motoru měl být více ohrožen? Jen podle výššího kroutícího momentu nebo i podle nějakých zkušeností? Pokud jen podle krouťáku, tak to by mělo být kompenzováno tou vylepšenou konstrukcí. Odlišná konstrukce oproti 2.0 TDCI se projevuje třeba tím, že auto s tím větším a silnějším motorem je o 36 kilo lehčí. Kdybych si měl kupovat Mondeo s dieslem, poohlédnu se právě po tom 2.2 TDCI. Když se podívám na spritmonitor.de, spotřeba je stejná jako u 2.0 TDCI.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.02.2011 22:36, RE: Mondeo má větší výběr
A4 napísal:
bobus: Nesouhlasím. Pokud vybírám mezi dvěma auty, vybírám podle jeho kvalit, spolehlivost atd. a ne podle toho, kolik kusů daného auta tady jezdí. Jak již psal autor článku, klidně si nechat dovézt pěkný kus třeba z německa, accordů je tam dost, a vybrat si tam kvalitní kousek a nechat si ho třeba přivézt, není taky žádný velký problém. Proto jednoznačně Accord!
Zabývám se hledáním a prověřováním ojetých aut a zrovna teď jsem pro jednoho klienta řešil Accorda v dieselu do 220tis.Kč. V ČR se rozumné auto nenašlo žádné (kterému by se dalo alespoň potenciálně věřit), v Německu se sice na mobile.de ve filtru objeví, ale žádné u solidního prodejce. Nevěřte tomu, že běžné bazary v Německu se chovají lépe než ty české, to už hodně dlouho není pravda. Zbytečná dlouhá cesta pak může hodně mrzet.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.02.2011 00:49, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
Koloss napísal:
Nevím, proč by Mondeo mělo mít 3*. Hrudník je hnědej, protože tam je vyšší zatížení od pásů, jinak ten řidič na tom není o moc hůř než v Accordu. Zato spolujezdec v Accordu zase dopadne hůř než ten v Mondeu, celkově je to vyrovnané. Kdyby sis to přečetl pořádně, tak Ford po prvním testu, kdy hrozilo poranění po kontaktu s volantem, udělal úpravy a dělali nový test. Tedy Ford nebyl spokojen se čtyřmi hvězdičkami a snažil se úpravama dosáhnou na pět hvězd. Kdyby se to povedlo, bylo by to první pět...
To retestované Mondeo bylo až rok po Laguně 2001 (1. 5* auto vůbec) a dopadl stejně jako v roce 2001. Vlastně co se týče hlavy a hrudníku, tak je na tom stejně jako předchozí generace z roku 97.<br>
Spolujezdec v Accordu je na tom lépe, pokud se bavíme o hrudníku a hlavě, zbytek těla až tak neřeším, protože tam už nejde o život Zkrátka hnědý hrudník je mezi 4* auty unikát, proto jsem se divil že Mondeo nemělo 3* Ale uznávám že tomu nijak moc nerozumím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.02.2011 01:00, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
Petr S napísal:
To retestované Mondeo bylo až rok po Laguně 2001 (1. 5* auto vůbec) a dopadl stejně jako v roce 2001. Vlastně co se týče hlavy a hrudníku, tak je na tom stejně jako předchozí generace z roku 97.<br>
Spolujezdec v Accordu je na tom lépe, pokud se bavíme o hrudníku a hlavě, zbytek těla až tak neřeším, protože tam už nejde o život Zkrátka hnědý hrudník je mezi 4* auty unikát, proto jsem se divil že Mondeo nemělo 3* Ale uznávám že tomu nijak moc nerozumím.
Když jsem kupoval ojetou Mazdu 6, tak jsem ještě koukal po Avensisu (ten už měl tehdy 5*) a i po Mondeu kvůli ceně. Ale právě výsledek crash testu mě tehdy od Mondea dost odrazoval. <br>
Ale nakonec jsem dal přednost Mazdě 6, která sice není tak bezpečná jako Avensis, ale zato má krásný design. V podstatě jsem to auto chtěl hned jak jsem ho poprvé viděl na fotce někdy v roce 2002 a následně pak naživo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.02.2011 17:01, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
Petr S napísal:
To retestované Mondeo bylo až rok po Laguně 2001 (1. 5* auto vůbec) a dopadl stejně jako v roce 2001. Vlastně co se týče hlavy a hrudníku, tak je na tom stejně jako předchozí generace z roku 97.<br>
Spolujezdec v Accordu je na tom lépe, pokud se bavíme o hrudníku a hlavě, zbytek těla až tak neřeším, protože tam už nejde o život Zkrátka hnědý hrudník je mezi 4* auty unikát, proto jsem se divil že Mondeo nemělo 3* Ale uznávám že tomu nijak moc nerozumím.
Hnědý hrudník na figurce řidiče může působit špatně, ale proto je potřeba také číst ten popis. Hnědý ho udělali, protože naměřili vysoké zatížení od pásů, které může způsobit zranění. To může znamenat ledacos, jako třeba že se řidiči nestane nic nebo bude mít vyražený dech nebo zlomených pár žeber? Mně by asi spíš vadilo, kdyby pás řidiče strhnul tak, že hlava mine airbag a potká se s volantem (Primera 2002). Nebo Passat 2001 - hlava téměř sklouzla z airbagu a po odrazu zpět trefila B sloupek. Přesto je na figurce zelená.

Je to otázka peněz a preferencí. Já bych samozřejmě bral raději pětihvězdičkové auto, ale u toho Mondea ještě počítám s jistými jízdními vlastnostmi, které podporují šanci, že se do vážné situace nedostanu, nebo se jí vyhnu. A pokud tě třeba nohy až tak nezajímají, tak zkus uvažovat, že havárii přežiješ, ale následně se nedostaneš kvůli zaklíněným nohám ven z auta a shoříš i s ním.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.02.2011 17:36, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
Koloss napísal:
Hnědý hrudník na figurce řidiče může působit špatně, ale proto je potřeba také číst ten popis. Hnědý ho udělali, protože naměřili vysoké zatížení od pásů, které může způsobit zranění. To může znamenat ledacos, jako třeba že se řidiči nestane nic nebo bude mít vyražený dech nebo zlomených pár žeber? Mně by asi spíš vadilo, kdyby pás řidiče strhnul tak, že hlava mine airbag a potká se s volantem (Primera 2002). Nebo Passat 2001 - hlava téměř sklouzla z airbagu a po odrazu zpět trefila B sloupek. P...
Co se týče noh, tak v tom Accordu nohy dopaly lépe než hrudník v Mondeu (aspoň v té stupnici 1-5). Nejde o to že by se člověk zaklínil, ale že se praští se do kolen (tam píšou). <br>
No mě to tehdy zkrátka od Mondea odrazovalo, možná kdybych natrefil na dobrý a levný kousek, tak do něj jdu. Ale člověk stejně nakonec kupuje víc srdcem než hlavou, tak vlastně crash testy nejsou až tak relevantní
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.02.2011 19:15, Ford Mondeo II
Čtu titulek Ford Mondeo II, na fotce vidím Ford Mondeo III, v textu mi to ani tak nevadí, ale v nadpise velikým jak kráva, který jsem přehlíd pohledem a říkal si jak se někdo může rozhodovat mezi accordem a starým mondeem
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.02.2011 19:22, RE: Ford Mondeo II
roth21cz napísal:
Čtu titulek Ford Mondeo II, na fotce vidím Ford Mondeo III, v textu mi to ani tak nevadí, ale v nadpise velikým jak kráva, který jsem přehlíd pohledem a říkal si jak se někdo může rozhodovat mezi accordem a starým mondeem
On je totiž chaos ve značení. Mondeo Mk.III je špatné značení Mondea Mk.II. Mondeo označované (opět nesprávně) Mk.II, to kulaté je výrazný facelift Mondea Mk.I.
Časově to pak vypadá následovně:
Mondeo Mk. I 1993-2000 (1996 facelift - kulatý model)
Mondeo Mk. II 2000-2007 (2003 facelift - vyloženě kosmetické úpravy)
Mondeo Mk.III 2007 - současný model
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.02.2011 12:37, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
Petr S napísal:
Co se týče noh, tak v tom Accordu nohy dopaly lépe než hrudník v Mondeu (aspoň v té stupnici 1-5). Nejde o to že by se člověk zaklínil, ale že se praští se do kolen (tam píšou). <br>
No mě to tehdy zkrátka od Mondea odrazovalo, možná kdybych natrefil na dobrý a levný kousek, tak do něj jdu. Ale člověk stejně nakonec kupuje víc srdcem než hlavou, tak vlastně crash testy nejsou až tak relevantní
Ano souhlas, Mondeo je pro mě srdcovka. Kdyby v tom crashtestu byl nějaký extrémní průser, tak bych si to patrně rozmyslel, ale já to tak nevidím. Výsledné hodnocení je jen výklad naměřených hodnot, kdyby to byl opravdu průser, 4 hvězdy by mu nedali. Kdyby ten hrudník nedali hnědej, možná by už museli sahat po pěti hvězdách, co já vím, asi si mysleli, že to si už nezaslouží, tak to nějak udělat museli. Co si vzpomínám, tahle formulace (s velkým zatížením hrudníku) se vyskytovala u více aut, mně to přijde jako menší problém, než že se hlava sveze po airbagu a pak trefí sloupek. Dobrá rána do spánkové kosti a dáš si velkého šlofíka, to je horší než zlomené žebro (i když i to může způsobit průser). Přesto měl Passat hlavu zelenou, ať mi někdo nevykládá, že tam nejsou politické tlaky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.02.2011 14:08, RE: Ford Mondeo II
David V napísal:
On je totiž chaos ve značení. Mondeo Mk.III je špatné značení Mondea Mk.II. Mondeo označované (opět nesprávně) Mk.II, to kulaté je výrazný facelift Mondea Mk.I.
Časově to pak vypadá následovně:
Mondeo Mk. I 1993-2000 (1996 facelift - kulatý model)
Mondeo Mk. II 2000-2007 (2003 facelift - vyloženě kosmetické úpravy)
Mondeo Mk.III 2007 - současný model
Ano, Mondeo po faceliftu v roce 1996 má jen vyměněné některé plechy a plasty, drobné změny byly i na motorech, ale je to facelift. Jenže facelift vzhledově tak zásadní, že i v motoristické branži je většinově označen jako Mk II a Mondeo z roku 2001 pak následně Mk III a 2007 Mk IV. Ano, je to sice chybné, ale vzhledem k tomu, že je toto označení běžnější a dokonce dodavatelé dílů jej používají, působí méně zmatku, když se ho drží všichni. Je to tak rozšířené, že kdyby v nadpisu tohoto článku bylo použito III, pak by se o tom vůbec nediskutovalo. Když v diskuzích označuji svůj vůz, tak raději použiju označení rokem, které nemůže napadnout ani jeden z táborů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.02.2011 23:26, Díky všem za rady!
Zejména díky autorovi za článek, a také všem ostatním diskutujícím za cenné rady při nákupu. Bohužel ale došlo k mýlce: nerozhoduji se mezi Accordem 7G a Mondeem II, ale Accordem 7G a Mondeem III, tedy "tím zase už kulatým" s rokem výroby od 2007 dál. To je právě model, na který se na mobile.de dá natrefit kolem 200 000 s nájezdem kolem 150 000. Předpokládám, že to jsou vozy vrácené z leasingu, už kvůli tak trochu "žebrákovské" výbavě.

Je ale pravda, že hlavním favoritem je Accord a Mondeo by se muselo hoodně snažit, aby s tím něco udělalo. Nicméně - je III. generace o tolik lepší než II.? A to hlavně co se choulostivosti nafťáků týče (s benzínem se opravdu sehnat nedají)?
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.