pospov napísal:
V současné době jsem 2 letým majitelem mondea MK3 1,8 16V (81kw), předtím jsem měl mondeo MK1 1,8TD (kapitola sama pro sebe) a musím říct, že na Fordy si potrpim. Nic méně problémy s klapkami opravdu jsou a dost často, a je jedno jestli 1,8 nebo 2,0, i když z nejbližšího okolí vím jenom o 2 dvoulitrech, který klapku nasály, podle mě je nejlepší řešení klapky nechat vyndat a nenahrazovat, někdo tady psal, že stoupne spotřeba, dle mích měření je dynamika stejná a spotřeba o kousíček menší, ale zji...
Mondeama jezdím nepřetržitě od roku 2001 a z těch motorů, co jmenujete, jsem vyzkoušel všechny. Dostatečné na hmotnost jsou všechny, i ta nejslabší 1.8, ale jestli s ní dáte průměr pod 7.0, tak to auto vidělo číslovky 140 a výše na tachometru jen zdálky
Ale souhlasím, že je nejúspornější. Největší žrout je za 92 kW, pokud se dostane nad 4000 otáček (tzn nad 140 nebo 150 kmh na 5, už si to nepamatuju. V tomto pásmu žere, a nejen na pětku, ale na všechny stupně. Takže stabilní průměr kolem 9-10 (Praha + dálky, ale hodně svižně). Ovšem akcelerací je lepší než ta slabší právě pro to, že nad 4000 se probudí a popadne druhý dech.
Nejvhodnější a relativně nejúspornější při pohledu dynamika, rychlost, spotřeba je dvoulitr. Nemusí se tolik točit, zvedá se plynule odspodu a s dobrým benzínem se mu nemusí tak šlapat na krk, a přitom rychlost je nadlimitní. Šestiválce jsou super motory, ale už trochu jiná liga. Hezké svezení, ale spotřeba už je vyšší, než považuji za ekologické a ekonomické. Teď mám dvoulitr 05 už druhým rokem a nebudu zatím měnit. Benzín a Ford forever