Streda 05.08.2009 09:02,
Mondeo
Jakožto relativně čerstvý majitel Mondea Mk.III s motorem 2.5 V6 po pročtení Ford fóra ohledně tohoto motoru musím napsat, že se opravdu občas majitelé potýkají s funkcí IMRC, který přepíná takzvané krátké a dlouhé sání pro dosažení lepší charakteristiky točivého momentu a spotřeby a ačkoliv je podle mých zkušeností tento motor točivý, tak i v nízkých otáčkách jede velice pěkně. Co se týká nějaké choulostivosti, tak jsem se nikde nic nedočetl. Ano, základem je olej, a to přesně ten, co doporučuje výrobce čili WSS M2C 913/A a vyšší a nevymejšlet ptákoviny. Tento olej od Motorcraftu stojí pár korun přímo u Forda, takže není potřeba nijak laborovat. Kdo si myslí, že udělá dobře olejem, který je podle prodejce "lepší, protože je dražší", ale nesplňuje specifikaci Forda, tak je na nejlepší cestě potvrdit pověsti o choulostivosti motoru LCBD (2.5 V6). On ten olej maže také systém rozvodů s řetězem a napínáky, a tam se dá motoru uškodit olejem jiné specifikace. Stejně tak rozhodně není dobré a je to všude s vykřičníky, lít olej přes horní rysku. Hladinu oleje si kontroluji v každém autě a podle fóra se spotřeba oleje nijak neodchyluje od mainstreamu. Já zatím nemohu napsat nic, protože mám od výměny 2000 a hladina se prakticky nehnula.
Co se týká termostatu, tak zaseklý termostat v zavřené poloze odrovná každý motor a je jasné, že motor se 2-ma hlavami na tom bude hůř, ale co mám sám zkušenosti a též z okolí, tak ve většině případů termostat přestane dovírat, takže se motor spíše úplně neohřeje, než že by se přehřál, a to se pozná podle ukazatele teploty a malého výkonu topení.
Jediným choulostivým místem celého motoru je podle mého názoru pohon čerpadla chladicí kapaliny, který je samostatný. Má sice výměnný interval 10 let a 240 tisíc km, ale když praskne, tak v kabině není nic poznat. Je lepší s ním vyměnit i napínací kladku a dá se to zvládnout svépomocí v garáži.
Jinak se domnívám, že pro 1,5 tuny těžké Mondeo je to základní motor.
Co se týká spotřeby oleje u motorů Ecotec u Vectry B, tak rozhodně nejlepším agregátem je X20XEV (2.0 16V - 100kW), který je velmi spolehlivý a dále X18XE (1.8 16V - 85kW), který je od něj odvozený. Ani jeden z motorů netrpí zvýšenou spotřebou oleje, jako známe u X16XEL, čili bych si tady dovolil tvrdit, že jsou informace autora zavájějící, stejně, jako některé strašáky u motorů Duratec V6. Bohužel se tyto motory přestaly v roce 2000 do vozů montovat a byly nahrazeny Z22SE a tu 1.8 si označení nepamatuju. Konkrétně 2.2 se 108 kW měla sice pohon rozvodů řetězem a vlivem špatné dimenze mazacích trysek se systém mazámí ucpal, řetěz se přidřel a praskl a krom tohy vykazovaly tyhle motory hojně zvýšenou spotřebu oleje. Tohle se podařilo vyřešit v roce 2003 na nástupci tuším Z22SH (114 kW) a tento motor spolu s tuším Z18SE (90 kW) se dá rovněž doporučit, ale to už mluvíme o Vectře C. Naftové motory většinou nestojí za řeč u žádného z těchto dvou výrobců. Budu velmi rád, když to někdo doplní, abych si sám rozšířil obzory.
reagovať