peterson75 napísal:
TOM napísal:
Maličko zklamání z odpovědi autora článku. Myslel jsem si, že půjde trochu víc do hloubky. Toto je jen stručné sepsání toho co už bylo napsáno ve starších článcích. Přitom se myslím, že zrovna S-max si zaslouží hlubší rozebrání. Jaký je rozdíl mezi verzemi 96 kW a 103 kW u dvoulitru? Jaké částky přináší filtr p.č. když bychom se mu měli vyhnout za cenu slabého motoru. Není právě 1,8 TDCi pro šest lidí na takové auto už fakt slabá? Co přináší a naopak bere silná 2,2 TDCi? Nebylo by fajn třeba vědět o kolik je provoz 2,2 nákladnější? atd atd... Jo, a ten turboefekt - taky věc opisovaná z čánku do článku. Prosím vás - co to je? Já samjozřejmě vím co to je - ale ono jako nejde podřadit, když mi klesnou otáčky pod cca 1300 ot? Kdo vůbec jezdí na tak nízké otáčky?
Typická situace, kdy můžou klesnout otáčky pod 1300 - je když někde pomalu popojíždím na dvojku a nechci řadit do jedničky a očekávám že se motor "posbírá" (popojíždění po městě, krkolomný výjezd atd..). Předpokládám, že např. na čtyřku nikdo takto jezdit nebude i když dnes "moderní" rádci přeřazení mnohdy nutí do nesmyslně malých otáček.
No, tak zrovna na dvojku se dá s 2,2 TDCi i celkem v pohodě rozjet z místa. Takže při popojíždění se dvojka naprosto v klidu rozjíždí od 1000ot. Ano někde kolem 1400ot zažijete kopanec(pokud bude někdo nepřiměřeně držet plyn na podlaze), ale pokud chci jen lehce pomalu popojíždět, lehce šimrat plyn, tak nevidím problém.
Jde mi o to, že už jsem nevím v kolikátým článku četl, že 2,2 má nepříjemný turboefekt, ale mě to připadá jak kdyby někdo napsal, že Porsche má nepříjemně velký výkon.
Takže za mě - motor 2,2 TDCi dokáže každý den přinášet radost majiteli v podobě výborného pružného zrychlení, které vás hodně dlouho nepřestane bavit.
Vykoupeno je to oproti 2,0 lehce vyšší spotřebou a dražšími servisními prohlídkami. A ač se jedná o rodinný VAN lze vysokou rychlost v pohodě udržovat i v zatáčkách.