rohYpnol napísal:
Lépe jezdí, hůře parkuje.
1 osel na 10 kg je určitě fajn. Jenže co je běžný vůz střední třídy? Passat 2.0 TDI, Superb 2.0 TDI...
Přitom Passat B6 2.0 TDI - 103 kW na 1454 kg pohotovostní hmotnosti. A to nehovořím o provozní hmotnosti. Zrychlení lehce pod 10 s. Není třeba chodit daleko, Passaty začínaly s 1.9 TDI, B5 často s rotačkou 66 kW...
Jistě, dotaz byl daný, ale Mondeo nepoažuji za příliš rozumnou volbu do města. Provozní náklady samozřejmě budou vyšší - obvykle větší olejová náplň,...
No já se taky přidám - abych obhajoval Davida. Srovnávat benzín s dieslem takto podle výkonu nejde. Benzín se obvykle ve většině případů provozuje mimo oblast maximálního výkonu, kdežto diesel se svým charakterem je na tom jinak - většinu času stráví v otáčkách, které jsou z jedné strany omezené maximálním kroutícím momentem a z druhé maximálním výkonem. Takže B5 se 66 kW bude při běžném ježdění mezi 2000-3500 podobně příjemný tahoun jako dvoulitrový benzín v Mondeu. Problém bude v krizové situaci, kdy TDI už nebude mít kam sáhnout, kdežto ten benzín může pokračovat do citelně vyšších otáček, kde teprve dojde k vyššímu výkonu. Takže B5 klidně se 66 kW, ale jen pro kochání při klidné jízdě (přeháním, ale ne moc).
Co se týče dílů mezi Focusem a Mondeem, v těch opravdu spotřebních moc velký rozdíl nebude, spíš bude dražší čelní sklo a podobné věci. Čepy, silentbloky, destičky, moc ne. Ale v čem je rozdíl, je v tom, jak je střední třída dělaná - jsou to auta řádově 2x dražší než nižší střední a moc velký rozdíl ve váze není. Na výrobě se tak nemuselo šetřit, takže zastávám názor, že střední třída je udělaná kvalitněji než menší auta a má potenciál víc vydržet. Dřív, když jsem hledal předchozí auto, tak jsem vyzkoušel několik Escortů a nakonec koupil Mondeo. Stejně stará auta z těchto kategorií budou ve stejném věku vyžadovat víceméně stejný spotřební materiál, ale u střední třídy bude stále poměrně zachovalý základ, na který se ty díly dají montovat, kdežto nižší střední bude pomalu odcházet.
A z dotazu jsem až tak úplně nevyrozumněl, že je to Mondeo myšleno do města. Dojíždění do práec 10 km. Ano - v Brně je 10 km dojíždění pořád po městě, ale jinde to tak být nemusí.