0
späť
 

diskuze k tématu: Který ze šestiválcových benzínových motorů je pro Ford Mondeo nejvhodnější?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 09.09.2011 23:48, RE: Davide
David V napísal:
No nevím, jestli vylepšit, ale byl jsem osloven, jestli bych sem tam něco nesesmolil, tak uvidíme, kdy mi dojde dech nebo mě osazenstvo vypíská...
Petr-Tipcars: Určitě nevypíská, celou tu dobu od zveřejnění dotazu jsem se asi jako hodně čtenářů také těšil na odpověď...a je vidět, že se bylo na co těšit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 10.09.2011 09:49, upřesnění
Pěkná recenze, mé srdce také bije 6ti válcově ač jej nevlastním-zatím?
Chci jen upřesnit dvě věci.
1. označování : mondeo I generace MK1 od r.1993
MK2 od r. 1996 (cca pololetí)
II generace MK3 od r. 2000 (2001 combi)
MK4 od r. 2003 (cca pololetí)
MK5 od r. 2005 (cca ? )
III generace od r. 2007 (současná, zda se označuje
MK6 nevím)

2. tzv. přepínání sání u 2,5 v6:
sací potrubí je uspořádáno tak, že ke každému sacímu ventylu vede samostatná vetev. K danému válci jedna dlouhá a jedna krátká.
V krátkých větvích jsou klapky, které jsou do zmiňovaných otáček zavřené,
takže každý válec saje vzduch jen jedním ventylem.
Nad tyto otáčky kdy jsou klapky otevřené teprve saje oběma ventyly.
Tento motor má tedy, kromě hlavní klapky ovládané plynovým pedálem, ještě
dalších 6 klapek ovládaných IMCR modulem.
Jak je to u 3,0 v6 nevím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 10.09.2011 12:12, RE: upřesnění
červajs napísal:
Pěkná recenze, mé srdce také bije 6ti válcově ač jej nevlastním-zatím?
Chci jen upřesnit dvě věci.
1. označování : mondeo I generace MK1 od r.1993
MK2 od r. 1996 (cca pololetí)
II generace MK3 od r. 2000 (2001 combi)
MK4 od r. 2003 (cca pololetí)
...
Já bych to ještě doupřesnil . Ty generace jsou třeba na jednom fordklubu ještě trochu jinak:

Mk1 1993-1996
Mk2 1996-2000
Mk3 2000-2007 (facelift 2003 a 2005)
Mk4 2007- ?

Narazil jsem na to při pátrání po tom, co znamená to "Mk". Je to od slova "Mark", slovník najde mj. stupeň či výrobní řada. Asi bych to psal s malým "k". Rovněž ventily s "i".
peace
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 10.09.2011 12:15, RE: upřesnění
ivan2 napísal:
Já bych to ještě doupřesnil . Ty generace jsou třeba na jednom fordklubu ještě trochu jinak:

Mk1 1993-1996
Mk2 1996-2000
Mk3 2000-2007 (facelift 2003 a 2005)
Mk4 2007- ?

Narazil jsem na to při pátrání po tom, co znamená to "Mk". Je to od slova "Mark", slovník najde mj. stupeň či výrobní řada. Asi bych to psal s malým "k". Rovněž ventily s "i".
peace
Lidi proč mi to háže všechno na jeden řádek, nevíte někdo čím to?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 10.09.2011 20:21, RE: upřesnění
červajs napísal:
Pěkná recenze, mé srdce také bije 6ti válcově ač jej nevlastním-zatím?
Chci jen upřesnit dvě věci.
1. označování : mondeo I generace MK1 od r.1993
MK2 od r. 1996 (cca pololetí)
II generace MK3 od r. 2000 (2001 combi)
MK4 od r. 2003 (cca pololetí)
...
S tím označením Mondea je to jinak:
Mk. (Mark neboli značka podobně jako u Spitfire ty byly taky Mk) tedy
Mk.I byla od roku 1993 do roku 2000, přičemž roku 1996 proběhnul výrazný facelift karoserie, ale pod kapotou se toho až tolik nezměnilo
Mk.II byla mezi lety 2000-2007 (o té píšu) a její facelift byl z pohledu karoserie jen nepatrné (mlhovky, zrcátka, přední maska, zadní lampy), zato se zapracovalo na zvýšení spolehlivosti nafotových motorů, upravovaly se uložení vířivých klapek u zážehových 4-válců a změnila se kaplička ovládání klimatizace. Přibylo zejména užitečné tlačítko "Econ" pro vypnutí kompresoru klimatizace, které první ročníky postrádjí.
Mk. III se nabízí teď a nedávno proběhl facelift. Změnily se nějaké motory. Šestiválce vypadly už s příchodem Mk.III a po faceliftu musel kvůli EURU VI pryč i benzínový oturbený pětiválec od Volva.

Informace o klapkách je určitě zajímavá, neměl jsem to rozdělané a dostupných výkresů je velmi málo. Každopádně možné to je.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 10.09.2011 22:33, RE: Naprostý souhlas
FidoII napísal:
Dobrý den,

děkuji redakci a všem co příspěli radou k výběru motoru. Škoda jen, že tento dotaz vyšel až nyní. O radu jsem totiž již požádal 2.2.2011 !!!! V květnu jsem koupil Mondeo kombi 2.2 Tdci, Ghia, rok uvedení do provozu 2006 po faceliftu) najeto 163 tis km (možná se Vám bude zdát že je hodně najeto, ale pro mě je důležité, že ten auťák jezdil pravidelně do autorizovaného serviseu a bylo provedeno vše comělo být provedeno). Něž si myslet, že kupuju auto se 100 tis km a pak se nestačím di...
Před měsícem jsem sháněl auto s limitem 100000,- Kč. Nebudu popisovat anabázi shánění auta, ale ježdění po bazarech bylo za trest. Byl jsem smířený s Fabií kombi, bohužel kolem sta tisíc jen těžce oježděné vraky. Náhoda tomu chtěla, že se u autorizovaného prodejce objevilo mondeo combi TDCI 85 kw z roku 2006 v plné výbavě. Cena bez DPH překročila velmi lehce hranici limitu a odpovídala 220000 najetých km a pravidelně vedenému servisu po 20000 km. Auto bylo také 2000 km po servisu, takže žádná nutná investice v podobě rozvodů, oleje atd. Jen sednout a jezdit,
Přes všechna varování jsem se pustil do dobrodružství zvaného Ford Mondeo a musím dnes přiznat, že nelituji. Počítám časem s výměnou setrváku, který je ještě v pohodě a jehož cena dnes klesla s kompletní spojkovou sadou ke 13000,-, a ceny vstřikovačů klesly také k přijatelným hladinám. Je to opravdu o předchozím majiteli, jeho péči o auto, pravidelném servisu a vztahu k autu. Bohužel propastný cenový rozdím mezi I, II Octavií, Fabií řadí Mondeo k velkým favoritům nákupu ojetého vozu, které se přes všechny problémy řadí k těm spolehlivějším vozům. Docela mě překvapila i spotřeba, kterou ve městě udržuji na 7 litrech a při delších cestách se v pohodě dostanu pod 6 litrů. Takže také přeji mnoho šťastných a bezproblémových km.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.