0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký benzín do Mondea kombi?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 00:13, gramatika
vymíceny-velmi vtipné
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 07:50, RE: gramatika
anonym napísal:
vymíceny-velmi vtipné
Díky, opraveno.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 07:50, RE: gramatika
anonym napísal:
vymíceny-velmi vtipné
To je jediné na co jsi přišel? Já děkuji autorovi za pěkné srovnání, také mě to dosti zajímalo. Maverick
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 08:01, l
naprostý souhlas se vším vyřčeným v článku!
jsem dlouholetý majitel tohoto liftbaku 2,0 a majitelé předešlého mondea 2 litru mi dodnes 8lspotřebu skoro 150k motoru nevěří
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 08:41, RE: l
anonym napísal:
naprostý souhlas se vším vyřčeným v článku!
jsem dlouholetý majitel tohoto liftbaku 2,0 a majitelé předešlého mondea 2 litru mi dodnes 8lspotřebu skoro 150k motoru nevěří
Jeste bych mel dotaz na redakci na porovnani 2.0 benzin a 2.5 benzin. Mondeo se me vzdycky libilo, ale ze strachu z nafty jsem se zacal poohlizet u konkurence, ale jestli opravdu ten 2.0 jede tak jak rikate, ze je srovnatelny, ne li lepsi jak 96kw TDCI tak bych zauvazoval i o nem a prestavbe na LPG. Jak by na tom byl tedy ten 2.5 s dynamikou, rozdilem spotreby, servisnich nakladu atd?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 08:44, RE: l
anonym napísal:
naprostý souhlas se vším vyřčeným v článku!
jsem dlouholetý majitel tohoto liftbaku 2,0 a majitelé předešlého mondea 2 litru mi dodnes 8lspotřebu skoro 150k motoru nevěří
Já jezdím tak 9,5-10, buď město, nebo dálnice, kola 18/225/40. Můžu srovnat svůj liftback 2.0i s firemním kombíkem 2.0 TDCi. TDCi má brutální zátah, ale jízda (řízení) benzínu je o hodně příjemnější. Pokud člověk vyloženě nepotřebuje kombíka, doporučuji stejně jako autor liftback, do kterého se rodina na dovolenou sbalí v pohodě (i na lyže).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 10:01, Motor
Jednoznačně dvoulitr. Sám jsem si koupil tento motor v pětidvéřovém modelu a nelituju. Auto mělo najeto 160000 km se servisní knížkou a po půl roce neubyla ani kapka oleje. Motor je tichý, snažím se jezdit kolem 2000-3000 otáček, pak o něm takřka nevíte. Na dálnici má při 130 km/h 3700 otáček (stejně jako Mondeo 1.8 z roku 1993), což je poměrně dost, šestikvalt bych uvítal. Oproti staršímu Mondeu je ale motor v těchto otáčkách znatelně tišší a i potichu puštěné CD v pohodě slyšíte. Spotřeba u hatchbacku se mi při dodržování limitů pohybuje kolem 7 litrů na okreskách a 7,5 litrů dálnicích, ve městě podle hustoty stoupne k 10-10,5 litrům. Na spotřebě se vcelku nepodepíše, jestli jedu sám, nebo s rodinou nebo 3 dospělí. Při snaze o maximální akceleraci začne být motor trochu hlučný, ale je to spíš pocit, protože většinu doby je naopak velmi tichý. Problém je, že se bude hůř shánět, snad 90% se prodává s TDCi, zachovalý dvoulitr jeho majitel asi snadno neopouští, tak hodně štěstí. Já jsem ho chtěl ještě s výbavou Ghia kvůli veluru, který v ostatních výbavách není, takže jsem hledal 4 měsíce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 10:22, 3700 otáček...
Koloděj napísal:
Jednoznačně dvoulitr. Sám jsem si koupil tento motor v pětidvéřovém modelu a nelituju. Auto mělo najeto 160000 km se servisní knížkou a po půl roce neubyla ani kapka oleje. Motor je tichý, snažím se jezdit kolem 2000-3000 otáček, pak o něm takřka nevíte. Na dálnici má při 130 km/h 3700 otáček (stejně jako Mondeo 1.8 z roku 1993), což je poměrně dost, šestikvalt bych uvítal. Oproti staršímu Mondeu je ale motor v těchto otáčkách znatelně tišší a i potichu puštěné CD v pohodě slyšíte. Spotřeba u ha...
3700 otáček při 130km/h ??? To je na dvoulitra trochu dost. Nevíte někdo jak točí ta osmnáctka ???
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 10:43,
Mám tu 1.8 92 kW (kombíka) a musím říct, že jede velmi tiše a pěkně - i když s naloženým autem už má trošku problémy... Brácha má 2l a nutno říct, že nemusí tak často podřazovat a vytáčet motor. Spotřeby jsou skoro stejně - kolem 8mi litrů při kombinovaném provozu. Dlouhé cesty se dají bez problémů jet pod 7 litrů.
Ještě jeden postřeh - ta 1.8 mi připomíná japonské motory - do 4000 otáček (dobrá, do 3000 skoro není slyšet, akcelerace veškerá žádná, ale není až zase tak moc potřeba řadit - pokud nechcete zrychlovat, tak 5ka/4ka vyjedou skoro každej kopec aniž by se auto trápilo... Naopak u 4000 otáček nastává citelný zlom jak v nárůstu výkonu, tak hluku. V praxi to znamená, že při předjíždění se použije tzv Učko (5-->3), otáčky vylítnou nad 4000 a nabídnout celkem slušnou akceleraci až skoro k 7000 (což se stává návykovým .
A poslední poznámka - se 100 oktanovým benzínem se jezdí líp a za míň - u žádného jiného motoru jsem rozdíl takhle okatě nepozoroval...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 10:49, Spojka
na Mondeu 1.8 92kW mi nesedla k srdci jediná věc - spojka. Mám raději ostřejší spojky a tady mám jednak pocit, že místo na spojku šlapu do bahna a druhak mi i po roce zkušeností s tímto autem dělá problémy průběh záběru spojky, který je všechno, jen ne lineární (skoro bych řekl, že se pokaždé chová trošku jinak...)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 11:08, RE: 3700 otáček...
Tomáš napísal:
3700 otáček při 130km/h ??? To je na dvoulitra trochu dost. Nevíte někdo jak točí ta osmnáctka ???
Takto to číslo vypadá fakt děsně, skoro jsem zaváhal, jestli jsem se nesekl, ale je to opravdu tak. Nicméně - pokud ten otáčkoměr nesledujete (a na D1 to ani při této rychlosti nejde), tak vám to v tomto Mondeu ani nepřijde. To staré bylo fakt o dost hlučnější a i tak se s ním dalo jet do Chorvatska. Nicméně Hondy mají často i vyšší otáčky a třeba 100 koňová 1.6 v O1 točila při 130km/h 4000 otáček. Šestka by opravdu bodla a i ta spotřeba by klesla, ale co už nadělám, šestikvalt byl jen v 1.8 SCi. Ve starém Mondeu se dělal automat čtyřkvalt a při 130 točla 1.8 jen 3000 otáček, fakt jsem čuměl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 11:12, 100 oktanů
anonym napísal:
Mám tu 1.8 92 kW (kombíka) a musím říct, že jede velmi tiše a pěkně - i když s naloženým autem už má trošku problémy... Brácha má 2l a nutno říct, že nemusí tak často podřazovat a vytáčet motor. Spotřeby jsou skoro stejně - kolem 8mi litrů při kombinovaném provozu. Dlouhé cesty se dají bez problémů jet pod 7 litrů.
Ještě jeden postřeh - ta 1.8 mi připomíná japonské motory - do 4000 otáček (dobrá, do 3000 skoro není slyšet, akcelerace veškerá žádná, ale není až zase tak moc potřeba řadit - po...
Kdesi dělali testy s vysokooktanovým benzínem a kupodivu snad jedinej motor, který na ten benzín reagoval nárůstem výkonu a snížením spotřeby byl právě ten ve Fordu Mondeo. U ostatních nic nebo téměř nic.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 11:27, RE: 100 oktanů
Koloděj napísal:
Kdesi dělali testy s vysokooktanovým benzínem a kupodivu snad jedinej motor, který na ten benzín reagoval nárůstem výkonu a snížením spotřeby byl právě ten ve Fordu Mondeo. U ostatních nic nebo téměř nic.
...no já to zkoušel od Feldy 1.3, Fabie 1.4 8V před VW Bora 1.6 a Laguny 1.8 až k tomu Fordu Mondeo 1.8 a subjektivně můžu potvrdit, že změna byla viditelná jenom u toho Mondea (u ostatních je to spíš placebo efekt :). Motor se s plnotučným benzínem chová víc pružněji a hlavně bych řekl, že naroste jeho schopnost přejet bez řazení konstantní rychlostí himaláje ))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 11:31, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Mám tu 1.8 92 kW (kombíka) a musím říct, že jede velmi tiše a pěkně - i když s naloženým autem už má trošku problémy... Brácha má 2l a nutno říct, že nemusí tak často podřazovat a vytáčet motor. Spotřeby jsou skoro stejně - kolem 8mi litrů při kombinovaném provozu. Dlouhé cesty se dají bez problémů jet pod 7 litrů.
Ještě jeden postřeh - ta 1.8 mi připomíná japonské motory - do 4000 otáček (dobrá, do 3000 skoro není slyšet, akcelerace veškerá žádná, ale není až zase tak moc potřeba řadit - po...
Absolutní souhlas, ve 4 tisících medvěd leze z díry, je-li třeba Plynulá rodinná jízda s kombíkem je opravdu s pohodovou spotřebou (na to že je to benzín a že má auto 1,5 tuny), ovšem musí být důsledně v klidných intencích bez akcelerace a vytáčení, ale město nebo naopak konstatních 4500 a víc otáček na dálnici opravdu udělají v nádrži vír...
Možná jsem měl jít do dvoulitru - věřím, že ta síla je znát. Já jsem měl tři roky slabší 1.8 - rok 2003 a pak v rámci úsporného rodinného balíčku vyměnil za 1.8 92kW z roku 2001 a mohu opravdu srovnávat a hlavně dát reference na absolutně bezproblémový provoz, tomu motoru nikdy nic nebylo! (kromě odcházející lambda sondy, která jednou za 5tisíc kilometrů rozsvítí kontrolku motoru a samozřejmě je zralá na výměnu). Ale jinak jsem s benzínem v Mondeu najel dobrých 130 tisíc kiláků (ve slabší i silnější verzi) a jsem absolutně spokojenej a hlavně vím, že mě nečeká žádná jobovka s vadnými vstřiky... Dobrá kára, precizní řízení, slabší brzdy, skvělé užitné vlastnosti, o sezení na zadních sedadlech ani nemluvě
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 11:40, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Absolutní souhlas, ve 4 tisících medvěd leze z díry, je-li třeba Plynulá rodinná jízda s kombíkem je opravdu s pohodovou spotřebou (na to že je to benzín a že má auto 1,5 tuny), ovšem musí být důsledně v klidných intencích bez akcelerace a vytáčení, ale město nebo naopak konstatních 4500 a víc otáček na dálnici opravdu udělají v nádrži vír...
Možná jsem měl jít do dvoulitru - věřím, že ta síla je znát. Já jsem měl tři roky slabší 1.8 - rok 2003 a pak v rámci úsporného rodinného balíčku vyměni...
brzdy...hmmm... když jsem do Mondea sedl poprvé, tak jsem se taky divil, že to nebrzdí - bylo potřeba šlápnout trochu silněji. Pak jsem si zvykl... Až do doby, než jsem vyměnil kotouče a destičky - kotouče motorcrafťácké originály, destičky nějakou alternativu, co mi byla doporučena - při odjíždění ze servisu jsem si při prvním zabrždění málem rozbil čelo o přední sklo (ještě, že jsem odpovědný řidič a byl jsem připoutanej ))... Závěr a poučení: Ostrost brzd dost záleží na destičkách (pro hnidopichy: i před servisem byl brzdový systém odvzdušněný a určitě jsem kotouče nemazal vazelínou proti korozi ... Nevýhodou je, že ty "ostré" destičky vydrží něco málo přes polovinu životnosti těch líných originálů....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 12:23, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Absolutní souhlas, ve 4 tisících medvěd leze z díry, je-li třeba Plynulá rodinná jízda s kombíkem je opravdu s pohodovou spotřebou (na to že je to benzín a že má auto 1,5 tuny), ovšem musí být důsledně v klidných intencích bez akcelerace a vytáčení, ale město nebo naopak konstatních 4500 a víc otáček na dálnici opravdu udělají v nádrži vír...
Možná jsem měl jít do dvoulitru - věřím, že ta síla je znát. Já jsem měl tři roky slabší 1.8 - rok 2003 a pak v rámci úsporného rodinného balíčku vyměni...
Nepřeklepl jste se u té lambdy ? Nebo vám fakt odchází co 5 000 km ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 12:30, Co si mam koupit?
Ahoj vsichni,

potreboval bych poradit s koupi ojeteho auta.

Mam 100 tisic.

Moje pozadavky jsou:
- 2 x airbag, ABS, Posilovac rizeni
- Diesel do 150 tis. najeto a s obsahem 1,4 - 2,0
- benzin kolem 100 tis. najeto a s obsahem 1,3 - 1,6
- rok vyroby nejstarsi 1998
Chtel bych neco podobneho jako Citroen Xara, Peugeot 306/406, Opel Astra, Ford Mondeo, VW Golf/polo.

Co by jste mi z Vasich zkusenosti doporucili za tuhle cenu...?

Diky moc Javes

ps: asi se ptam blbe tak to omluvte. dik
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 12:39, RE: Co si mam koupit?
Javes napísal:
Ahoj vsichni,

potreboval bych poradit s koupi ojeteho auta.

Mam 100 tisic.

Moje pozadavky jsou:
- 2 x airbag, ABS, Posilovac rizeni
- Diesel do 150 tis. najeto a s obsahem 1,4 - 2,0
- benzin kolem 100 tis. najeto a s obsahem 1,3 - 1,6
- rok vyroby nejstarsi 1998
Chtel bych neco podobneho jako Citroen Xara, Peugeot 306/406, Opel Astra, Ford Mondeo, VW Golf/polo.

Co by jste mi z Vasich zkusenosti doporucili za tuhle cenu...?

Diky moc Javes

ps: asi se ptam blbe tak to omluvte. dik
Váš dotaz prosím směřujte na e-mail: poradna@tipcars.com. Díky
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 13:50, RE: bez předmětu
stowaway napísal:
Nepřeklepl jste se u té lambdy ? Nebo vám fakt odchází co 5 000 km ?
no, ona se rozsvítí a svítí, vymaže se jen diagnostikou na počítači po připojení - jízdu to neovlivňuje, jen je hodně citlivé čidlo a měří zřejmě i citlivější odchylky, vyměním ji, až bude potřeba anebo to ubere výkon, zatím to beru spíš jako výstřelek techniky...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 13:56, RE: bez předmětu
anonym napísal:
no, ona se rozsvítí a svítí, vymaže se jen diagnostikou na počítači po připojení - jízdu to neovlivňuje, jen je hodně citlivé čidlo a měří zřejmě i citlivější odchylky, vyměním ji, až bude potřeba anebo to ubere výkon, zatím to beru spíš jako výstřelek techniky...
Reaguji ještě sám na sebe a na slova o týrané jedna osmičce v textu - tu slabší jedna osm je potřeba fakt potrápit a podřazovat na 3 a na 4, pokud chcete držet krok s ostatními v levým pruhu a mít u toho na střeše rakev a dvě kola. Se silnější 1.8 je to jednodušší a táhne skvěle, dvoulitr musí být v tomto směru samozřejmě mnohem lepší, proti mluví ta o trochu větší spotřeba a pojistka.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.