0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo Kombi 2.2 TDCi: Univerzální voják

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.08.2010 12:10, Přístrojovka
Mondeo jako takové se mě líbí,ale ta přístrojovka a středový panel jsou "takové divné" ..... Ani nevím,jak to napsat.Každopádně toto mě moc neoslnilo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.08.2010 13:12, RE: Přístrojovka a motorový prostor
dattlik napísal:
Mondeo jako takové se mě líbí,ale ta přístrojovka a středový panel jsou "takové divné" ..... Ani nevím,jak to napsat.Každopádně toto mě moc neoslnilo.
Tak to máš recht. Ta přístrojovka je fakt hnusná. A nevím proč ten motorový prostor je tak namáčknutej, to bych chtěl vidět jak si na tom vyměníš žárovku.........ASI TĚŽKO .....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.08.2010 13:50, RE: Přístrojovka a motorový prostor
Kama napísal:
Tak to máš recht. Ta přístrojovka je fakt hnusná. A nevím proč ten motorový prostor je tak namáčknutej, to bych chtěl vidět jak si na tom vyměníš žárovku.........ASI TĚŽKO .....
...v servisu, ne? Dáš za to 800 klacků, a budeš se špinit tím, že se budeš pokoušet vyměnit cokoli (nejlépe xenonovou výbojku)? Objednáš se, přijedeš, sličná asistentka přinese napůl vybryndané instantní kafe, okoukneš na salůnu, co bys tak mohl koupit svojí manželce (milence, milenci, babičce, synovi, dceři). Nakonec vysvačíš za samotnou práci 1500,- Kč a spokoleně odjíždíš... Neboť dnes se jen lije PHM a kapalina do ostřikovačů. Na vše ostatní jsou tu usměvaví, přeochotní, vyškolení a hlavně erudovaní odborníci v aut. servisech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.08.2010 17:23, RE: Přístrojovka a motorový prostor
Pepe napísal:
...v servisu, ne? Dáš za to 800 klacků, a budeš se špinit tím, že se budeš pokoušet vyměnit cokoli (nejlépe xenonovou výbojku)? Objednáš se, přijedeš, sličná asistentka přinese napůl vybryndané instantní kafe, okoukneš na salůnu, co bys tak mohl koupit svojí manželce (milence, milenci, babičce, synovi, dceři). Nakonec vysvačíš za samotnou práci 1500,- Kč a spokoleně odjíždíš... Neboť dnes se jen lije PHM a kapalina do ostřikovačů. Na vše ostatní jsou tu usměvaví, přeochotní, vyškolení a hlavně e...
Xenonovou výbojku s sebou moc lidí nevozí, vydrží tak 6-8 let. Takže si ji na silnici nejpíš nevymění. Výměna žárovek se u Mondea (Mk III i Mk IV) dělá tak, že se světlo vyndá ven a pak je výměna žárovek snadná. U Mk III je t vysloveně brnkačka, u Mk IV trochu těžší, ale jde to.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.08.2010 20:49, Tak tady redaktor pohořel...
...se svojí "odborností". Tvrdit o motoru 2,2tdci který pochází od PSA (Peugeot, Citroen) že je ze stejné líhně jako jeden z nejméně povedených motorů 1,8tdci který pochází opravdu od Fordu a je postavený na stejném základu jako legendárně nespolehlivý 1,8td ze sierry a escortu může snad jen opravdový diletant... Šťastný člověk kdo si tu nechá "poradit"... Od dob pana Vaculíka to tu jde od desíti k pěti a příspěvky píše kdokoli se jednou prošel u Globusu po parkovišti mezi autama a nejspíš podle toho co píšou ve firemních prospektech...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.08.2010 21:20, stará pravda
Hezký, ale stále platí Fordem tam-vlakem zpátky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 16.08.2010 22:15, RE: stará pravda
JARDA3 napísal:
Hezký, ale stále platí Fordem tam-vlakem zpátky.
v tomto případě k nedojetí do cíle ale není žádný důvod... podvozek nadprůměrný, motor od PSA má vstřikování Bosch tuším s jednotkou EDC17... nenapadá mě proč by zrovna tenhle stroj měl být poruchovější než kterákoli ochcávka... a čímpak že to jezdí moudrý Jarda3..? ..pendolínem..?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.08.2010 07:27, RE: stará pravda
xmajor napísal:
v tomto případě k nedojetí do cíle ale není žádný důvod... podvozek nadprůměrný, motor od PSA má vstřikování Bosch tuším s jednotkou EDC17... nenapadá mě proč by zrovna tenhle stroj měl být poruchovější než kterákoli ochcávka... a čímpak že to jezdí moudrý Jarda3..? ..pendolínem..?
JARDA3 jezdí OCHCÁVKOU tam, na kole zpátky. To bude nějaký znalec, od toho bych si klidně nechal poradit......asi tak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.08.2010 12:10, RE: stará pravda
JARDA3 napísal:
Hezký, ale stále platí Fordem tam-vlakem zpátky.
JARDA3 nepochopil, že ta pravda je tak stará, že pochází z dob, kdy většina aut byla Ford Model T a pokud jste tehdy někam jeli a auto se podělalo, tak to byl většinou právě Ford. Ne že by byl poruchovější než ostatní, ale nejvíce zastoupený.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.08.2010 18:12, RE: stará pravda
Koloss napísal:
JARDA3 nepochopil, že ta pravda je tak stará, že pochází z dob, kdy většina aut byla Ford Model T a pokud jste tehdy někam jeli a auto se podělalo, tak to byl většinou právě Ford. Ne že by byl poruchovější než ostatní, ale nejvíce zastoupený.
..no tohle mě nenapadlo že v dobách kdy silnice ve Státech křižovala většina Fordů T se jiný auto rozbít nemohlo když tam skoro nic jinýho nejezdilo...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 17.08.2010 21:44, RE: stará pravda
xmajor napísal:
..no tohle mě nenapadlo že v dobách kdy silnice ve Státech křižovala většina Fordů T se jiný auto rozbít nemohlo když tam skoro nic jinýho nejezdilo...
jako majitel autoservisu vím o čem mluvím . kucí kupte si jakéhokoliv fordíka a poznáte
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.08.2010 07:14, RE: Tak tady redaktor pohořel...
xmajor napísal:
...se svojí "odborností". Tvrdit o motoru 2,2tdci který pochází od PSA (Peugeot, Citroen) že je ze stejné líhně jako jeden z nejméně povedených motorů 1,8tdci který pochází opravdu od Fordu a je postavený na stejném základu jako legendárně nespolehlivý 1,8td ze sierry a escortu může snad jen opravdový diletant... Šťastný člověk kdo si tu nechá "poradit"... Od dob pana Vaculíka to tu jde od desíti k pěti a příspěvky píše kdokoli se jednou prošel u Globusu po parkovišti mezi autama a nejspíš podl...
Vážený pane xmajore, zdá se, že vy jste odborník. Jsem rád, že vás můžeme přívítat mezi námi, čtenáři. Jen malá poznámka k Vaší genialitě:

Motor 1.8 td vytvořil konstrukční tým Ford/Powertech a je určený výhradně pro Ford. 1.8 tdci (původně řada Endura C, předělaná na Endura D Lynx) vytvořili v londýnském konstrukčním týmu Ford/Powertech/Ricardo. Některé komponenty mají vizitky z Německa z Cách (Ricardo), některé patří do konstrukce Mazdy. Záleželo na typu a umístění motoru na trhu.
2.2 tdci (design project Puma) je postavený ve spolupráci hned několika firem: Ford/PSA/Ricardo/FEV/...

Jak jste si jistě mohl všimnout, všude figurije jméno Ford. Autorova poznámka, že motory u fordu prodělaly bouřlivý vývoj je tedy jistě na místě. Motory této značky totiž skutečně prodělaly výrazné změny. Například zvýšení vstřikovacích tlaků, výrazné změny vstřikovačů, jejich přesunutí, nasazení common railu. A to všechno pod taktovkou a za peníze fordu.
A pokud byste chtěl například 2.2 tdci servisovat v PSA, tak to nepůjde. Základ je stejný, ale používají jiné díly, jako jsou vstřikovače, ventily, CPU... Takže konstrukce stejná, ale rozdílné požadavky diverzifikovali tyto motory na zcela jiné kusy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.08.2010 07:57, mondeo
Tyhle Mondea se opravdu povedla, jen škoda že neudělali klasické ST jako u MKII a MKIII. Pětiválec 2.5T není vůbec špatný, ale 3.0 V6 z st220 je stále asi nejlepší motor co se do Mondeí kdy dával.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.08.2010 17:09, RE: stará pravda
JARDA3 napísal:
jako majitel autoservisu vím o čem mluvím . kucí kupte si jakéhokoliv fordíka a poznáte
Jarda3 : Kluku, již několik fordíků mám a vidím, co tady píšeš za bláboly.Bohužel, nemohu za to, že k tobě jako k majiteli servivu jezdí jen porouchaná auta. Co jiného by asi do servisu mělo jezdit....ještě ti to nikdo neřekl? Tak teď to víš.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.08.2010 20:20, RE: stará pravda
JARDA3 napísal:
jako majitel autoservisu vím o čem mluvím . kucí kupte si jakéhokoliv fordíka a poznáte
Pokud ty jsi majiel servisu (jakože nejseš ani omylem), tak bych ti nedal opravit ani koloběžku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.08.2010 23:14, RE: stará pravda
JARDA3 napísal:
Hezký, ale stále platí Fordem tam-vlakem zpátky.
Někdo s Fordem ti ublížil? Mám dvanáctého forda a jediné auto které jsem dovezl do servisu na odtahovce byl Renault 25 u žádného Fordu se mi to nestalo a kupodivu ani u Hyundaie Volva či Nissanu. Jinak mám Mondeo 2009 s benzinovým dvoulitrem a za poslední rok kdy jsem najel 53tisíc km převážně na LPG jsem prodělal pouze dvě servisní prohlídky a vyměňoval jsem jednu H7. Tolik k "nespolehlivosti Fordu. Jinak jsem za ten rok ještě najezdil dalších 27tisíc km s dalšími auty kupodivu Fordy Transit a Mondeo 98 a vždycky jsem dojel
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 18.08.2010 23:17, RE: mondeo
michalst napísal:
Tyhle Mondea se opravdu povedla, jen škoda že neudělali klasické ST jako u MKII a MKIII. Pětiválec 2.5T není vůbec špatný, ale 3.0 V6 z st220 je stále asi nejlepší motor co se do Mondeí kdy dával.
Moje řeč. Šestiválec prostě chybí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.08.2010 18:22, RE: Přístrojovka a motorový prostor
Kama napísal:
Tak to máš recht. Ta přístrojovka je fakt hnusná. A nevím proč ten motorový prostor je tak namáčknutej, to bych chtěl vidět jak si na tom vyměníš žárovku.........ASI TĚŽKO .....
Me se nezda ten motorovy prostor nejaky preplneny,normalka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 11.09.2010 21:33, RE: Tak tady redaktor pohořel...
kancelarskakrysa napísal:
Vážený pane xmajore, zdá se, že vy jste odborník. Jsem rád, že vás můžeme přívítat mezi námi, čtenáři. Jen malá poznámka k Vaší genialitě:

Motor 1.8 td vytvořil konstrukční tým Ford/Powertech a je určený výhradně pro Ford. 1.8 tdci (původně řada Endura C, předělaná na Endura D Lynx) vytvořili v londýnském konstrukčním týmu Ford/Powertech/Ricardo. Některé komponenty mají vizitky z Německa z Cách (Ricardo), některé patří do konstrukce Mazdy. Záleželo na typu a umístění motoru na trhu.
2.2 tdci (...
Vážený pane "kancelarskakryso", váš rozbor vývojových týmů je sice zajímavý ale troufnu si odhadnout že pro 99% čtenářů tak trochu k ničemu.
To že vývoj techniky je globální záležitostí taky asi mnoho lidí nepřekvapilo... nicméně si stojím za tím že poruchový 1,8td a jeho ne o mnoho povedenější následovníci pocházejí z jiné líhně než 2,2tdci který pokud vím žádnými zásadnějšími neduhy netrpí...v tom bylo hlavní sdělení mého příspěvku... O tom že málokdo bude zkoušet servisovat Forda u Citroenu nepolemizuji a samozřejmě z hlediska firmware to asi ani není reálné už jen kvůli komunikaci diagnostiky. Jen si dovolím pane kryso malé popíchnutí - jak mi vysvětlíte že namátkou motor 2,2tdci typ Q4BA v mondeu a 2,2HDi typ 4HT v citroenu C8 používá totožný vstřikovač Bosch obj.č. 0445 115 025 nebo zcela totožnou rozvodovou sadu např.SKF obj.č. VKMA03305 když se podle vás jedná o zcela rozdílné motory..????
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 11.09.2010 21:55, RE: Tak tady redaktor pohořel...
kancelarskakrysa napísal:
Vážený pane xmajore, zdá se, že vy jste odborník. Jsem rád, že vás můžeme přívítat mezi námi, čtenáři. Jen malá poznámka k Vaší genialitě:

Motor 1.8 td vytvořil konstrukční tým Ford/Powertech a je určený výhradně pro Ford. 1.8 tdci (původně řada Endura C, předělaná na Endura D Lynx) vytvořili v londýnském konstrukčním týmu Ford/Powertech/Ricardo. Některé komponenty mají vizitky z Německa z Cách (Ricardo), některé patří do konstrukce Mazdy. Záleželo na typu a umístění motoru na trhu.
2.2 tdci (...
...a ještě si neodpustím jednu poznámku - koukněte někdy pod dekl 1,8tdci a pokud ten motor trochu znáte, nezapřete že motor sám zas tak mnoho změn neprodělal krom vámi zmíněné rampy commonrailu a tím pádem samozřejmě jiné konstrukce hlavy válců... Váš komentář o tom že "motory prodělaly výrazné změny např zvýšení tlaků vstřikovačů" je už uplně mimo mísu... vstřikovací a samozřejmě i další systémy vyvíjejí a dodávají automobilkám firmy jako např.Bosch, Delphi a pod. a nemají s Fordem a jeho penězi či "taktovkou" společného téměř nic, automobilky je pouze překupují již vyvinuté byť upravené potřebám jednotlivých motorů...nebo jste snad někde viděl vstřikovací systém FORD nebo AUDI či PEUGEOT..??? Nic takového neexistuje zrovna tak jako není brzdový systém Renault či Škoda... nýbrž třeba ATE nebo BENDIX (taktéž výrobci a dodavatelé). Takže to trochu shrnu: teorie vám nechybí ale v praxi máte ještě stále co dohánět pane kolego...
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.